grs Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Witam, dzisiaj zaczeło mi sprzęgło bardzo nisko łapać, dosłownie trzeba do podłogi pedał wcisnąc zeby wysprzęgliło. co sie dzieje? co trzeba wymienic? w srodę czeka mnie 2000km i muszę mieć pewne sprawne auto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Najczęściej pada siłownik sprzęgła (zwany też wysprzęglikiem). Albo stracił szczelność, albo się zapowietrzył. Pierwszy krok to odpowietrzyć go, tak samo jak zacisk hamulca. Jeśli wypływająca ciecz będzie brudna, ewidentnie świadczy to o braku szczelności. Najbezpieczniej (i najdrożej) wymienić wysprzęglik, tym bardziej, że dostęp do niego jest dobry od góry. Być może padła pompa sprzęgła, czyli "to coś" podłączone bezpośrednio do pedału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zobacz czy masz odpowiednią ilość płynu hamulcowego+ tak jak @@EL-Marcin wspomniał odpowietrz wysprzęglik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Żeby było jasne: sprawdzasz poziom płynu hamulcowego, ale nie na pompie hamulcowej, a w małym zbiorniczku na grodzi - hydraulika układu sprzęgła zalana jest takim samym płynem hamulcowych jak układ hamulcowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 @@EL-Marcin dzięki za sprostowanie na "tłumacza" się nie nadaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grs Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Wsiadłem dzisiaj do autka i po przejechaniu ok 200m pedał sprzęgła zaczął pracować jak poprzednio... ciesze się ale co było powodem takiego zawieszenie ? sprawdałem płyn, szukałem wycieku w koło pedałów, wysprzeglika, pompy itd, nic nie widac nie wiem o co chodzi... mogła się zawiesić pompa? i po ponownym odpaleniu auta zacząć normalnie działać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Jeśli raz coś poszło nie tak, to może pójść nie tak kolejny raz. Profilaktycznie odpowietrz sobie układ, wysprzęglik i pompa sprzęgła pracując na świeżym płynie hamulcowym będą Ci wdzięczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Profilaktycznie odpowietrz sobie układ, wysprzęglik i pompa sprzęgła pracując na świeżym płynie hamulcowym będą Ci wdzięczne... a z tym to w starszych autach różnie bywa.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 U mnie kiedyś pomogło rozebranie wysprzęglika i pompy, i dokładne ich wyczyszczenie, oraz zalanie nowym płynem. Choć wszystko działało jak należy, i tak profilaktycznie wymieniłem oringi w pompie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strawsome Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Odpowietrz http://bit.ly/17KHiwW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Odpowietrz http://bit.ly/17KHiwW To kiepska metoda. Dzięki niej syf z wysprzęglika przepompujemy do góry do pompy sprzęgła... Lepiej jest odpowietrzać klasycznie czyli w kierunku zbiorniczek -> pompa -> wysprzęglik -> jakieś naczynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 To kiepska metoda. Dzięki niej syf z wysprzęglika przepompujemy do góry do pompy sprzęgła... to raz, a po drugie skoda nie subaru i są 2 zbiorniczki,więc jeśli się nawet tak da, to płynu do jednego zbiorniczka trzeba będzie dolewać , w drugim odciągać. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grs Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Wyczyściłem wszystkie mechanizmy sprzęgła, nasmarowałem co można i gdzie się da wymieniłem gumy i delikatnie zyżyte oringi itp, z mechanikiem nie znaleźliśmy niczego co było by niesprawne... prawdopodobnie "coś się przywiesiło" ale samo naprawiło:). przejechałem 4 tys km na Chorwacje i z powrotem z zaliczonym kamienistym górskim terenem na dalmacji z bardzo stromymi podjazdami auto spisywało się super wiec nie szukam wiecej przyczyn i niedomagań. dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hjubson Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Podepnę się pod temat. Pacjent- forester 2.5xt sg. Wymienialem wczoraj sprzęgło i choć tłoczek z wysprzęglika nie wyskoczyl i pedal sprzęgła byl dobry zachciało mi się wymienic plyn poniewaz byl brudny..po zapompowaniu pedalem i pierwszym odkreceniu odpowietrznika na wcisnietym pedale sprzegla pedal zostal w podlodze.. Dobra godzine meczylem sie z kolega by to odpowietrzyc(pedal wrocil) po czym raz jeszcze odkrecilem odpowietrznik,powietrze poszlo ale pedal znowu zginal.. Kolejne pol godziny i pedal wrocil..wydawalo sie ze jest wszystko ok. Autko postalo kilka godzin,wsiadam rano,odpalam a tam pedal do polowy wpada i lapie dopiero przy podlodze(nie ma problemów ze zmiana biegow) nie mialem wyjscia i pojechalem do pracy.. Po przejechaniu kilku km pedal wrocil i znow stal sie twardy.. O co chodzi ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasnyp Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Odświeże temat. Forester 2.0NA 98. Sprzęgło jak było goraco potrafiło kilka razy wpadać tzn. Zaczęło łapać nisko i bardzoo nisko. W trasie raczej ok rzadka zmiana biegow na autostradzie. Po wychodzenia auta sprzęgło znów ok. Brak wycieku, zbiorniczek z płynem na full. Do tego w tym czasie wymieniłem właśnie płytn na świeży. Sugestia - byc moze gdzieś Puszcza przewod od pompy sprzęgła do wysorzeglika?? Zwłaszcza jak jest mega goraco - przewód ten jest bodajże zbrojony, szukam zatem takiego i wymieniam - zaczynam od najtańszych opcji. Generalnie problem nie pojawia się od pewnego czasu a zwlaszcza jak się ochlodzilo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 11 minut temu, jasnyp napisał: Odświeże temat. Forester 2.0NA 98. Sprzęgło jak było goraco potrafiło kilka razy wpadać tzn. Zaczęło łapać nisko i bardzoo nisko. W trasie raczej ok rzadka zmiana biegow na autostradzie. Po wychodzenia auta sprzęgło znów ok. Brak wycieku, zbiorniczek z płynem na full. Miałem to samo. Wysprzęglik do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasnyp Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 1 minutę temu, cianbo napisał: Miałem to samo. Wysprzęglik do wymiany. Kwota rzędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Nie pamiętam dokładnie. Coś koło 130zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasnyp Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 3 minuty temu, cianbo napisał: Nie pamiętam dokładnie. Coś koło 130zł. Fakt. Szukam i widzę że tragedii nie będzie z tym. Szukam jeszcze samego przewodu pompa - wysprzęglik. Próbuję znaleźć numer katalogowy tego elementu na schemacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się