Jump to content

sprzęgło...?


grs
 Share

Recommended Posts

Witam, dzisiaj zaczeło mi sprzęgło bardzo nisko łapać, dosłownie trzeba do podłogi pedał wcisnąc zeby wysprzęgliło. co sie dzieje? co trzeba wymienic? w srodę czeka mnie 2000km i muszę mieć pewne sprawne auto...

Link to comment
Share on other sites

Najczęściej pada siłownik sprzęgła (zwany też wysprzęglikiem). Albo stracił szczelność, albo się zapowietrzył. Pierwszy krok to odpowietrzyć go, tak samo jak zacisk hamulca. Jeśli wypływająca ciecz będzie brudna, ewidentnie świadczy to o braku szczelności.

Najbezpieczniej (i najdrożej) wymienić wysprzęglik, tym bardziej, że dostęp do niego jest dobry od góry.

 

Być może padła pompa sprzęgła, czyli "to coś" podłączone bezpośrednio do pedału.

Link to comment
Share on other sites

Żeby było jasne: sprawdzasz poziom płynu hamulcowego, ale nie na pompie hamulcowej, a w małym zbiorniczku na grodzi - hydraulika układu sprzęgła zalana jest takim samym płynem hamulcowych jak układ hamulcowy.

Link to comment
Share on other sites

Wsiadłem dzisiaj do autka i po przejechaniu ok 200m pedał sprzęgła zaczął pracować jak poprzednio... ciesze się ale co było powodem takiego zawieszenie ? sprawdałem płyn, szukałem wycieku w koło pedałów, wysprzeglika, pompy itd, nic nie widac nie wiem o co chodzi... mogła się zawiesić pompa? i po ponownym odpaleniu auta zacząć normalnie działać??

Link to comment
Share on other sites

Jeśli raz coś poszło nie tak, to może pójść nie tak kolejny raz. Profilaktycznie odpowietrz sobie układ, wysprzęglik i pompa sprzęgła pracując na świeżym płynie hamulcowym będą Ci wdzięczne...

Link to comment
Share on other sites

U mnie kiedyś pomogło rozebranie wysprzęglika i pompy, i dokładne ich wyczyszczenie, oraz zalanie nowym płynem. Choć wszystko działało jak należy, i tak profilaktycznie wymieniłem oringi w pompie.

Link to comment
Share on other sites

To kiepska metoda. Dzięki niej syf z wysprzęglika przepompujemy do góry do pompy sprzęgła...

to raz, a po drugie skoda nie subaru :) i są 2 zbiorniczki,więc jeśli się nawet tak da, to płynu do jednego zbiorniczka trzeba będzie dolewać , w drugim odciągać.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wyczyściłem wszystkie mechanizmy sprzęgła, nasmarowałem co można i gdzie się da wymieniłem gumy i delikatnie zyżyte oringi itp, z mechanikiem nie znaleźliśmy niczego co było by niesprawne... prawdopodobnie "coś się przywiesiło" ale samo naprawiło:). przejechałem 4 tys km na Chorwacje i z powrotem z zaliczonym kamienistym górskim terenem na dalmacji z bardzo stromymi podjazdami :) auto spisywało się super wiec nie szukam wiecej przyczyn i niedomagań. dzięki za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Podepnę się pod temat. Pacjent- forester 2.5xt sg. Wymienialem wczoraj sprzęgło i choć tłoczek z wysprzęglika nie wyskoczyl i pedal sprzęgła byl dobry zachciało mi się wymienic plyn poniewaz byl brudny..po zapompowaniu pedalem i pierwszym odkreceniu odpowietrznika na wcisnietym pedale sprzegla pedal zostal w podlodze.. Dobra godzine meczylem sie z kolega by to odpowietrzyc(pedal wrocil) po czym raz jeszcze odkrecilem odpowietrznik,powietrze poszlo ale pedal znowu zginal.. Kolejne pol godziny i pedal wrocil..wydawalo sie ze jest wszystko ok. Autko postalo kilka godzin,wsiadam rano,odpalam a tam pedal do polowy wpada i lapie dopiero przy podlodze(nie ma problemów ze zmiana biegow) nie mialem wyjscia i pojechalem do pracy.. Po przejechaniu kilku km pedal wrocil i znow stal sie twardy.. O co chodzi ?? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Odświeże temat. Forester 2.0NA 98. Sprzęgło jak było goraco potrafiło kilka razy wpadać tzn. Zaczęło łapać nisko i bardzoo nisko. 

 W trasie raczej ok rzadka zmiana biegow na autostradzie. Po wychodzenia auta sprzęgło znów ok. Brak wycieku, zbiorniczek z płynem na full. Do tego w tym czasie wymieniłem właśnie płytn na świeży. Sugestia - byc moze gdzieś Puszcza przewod od pompy sprzęgła do wysorzeglika?? Zwłaszcza jak jest mega goraco - przewód ten jest bodajże zbrojony, szukam zatem takiego i wymieniam - zaczynam od najtańszych opcji. 

Generalnie problem nie pojawia się od pewnego czasu a zwlaszcza jak się ochlodzilo.... 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, jasnyp napisał:

Odświeże temat. Forester 2.0NA 98. Sprzęgło jak było goraco potrafiło kilka razy wpadać tzn. Zaczęło łapać nisko i bardzoo nisko. 

 W trasie raczej ok rzadka zmiana biegow na autostradzie. Po wychodzenia auta sprzęgło znów ok. Brak wycieku, zbiorniczek z płynem na full.

 

Miałem to samo. Wysprzęglik do wymiany.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, cianbo napisał:

Nie pamiętam dokładnie. Coś koło 130zł.

Fakt. Szukam i widzę że tragedii  nie będzie z tym. Szukam jeszcze samego przewodu pompa - wysprzęglik. Próbuję znaleźć numer katalogowy tego elementu na schemacie. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...