MichaPL Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 witam, Czy bezpiecznie jest użyć płukanki do silnika? Odważył się ktoś na taki krok ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimiasty Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Czy bezpiecznie jest użyć płukanki do silnika? Odważył się ktoś na taki krok ? Ponoc bezpieczne, ja plukalem millersem. Na poczatku znacznie spadlo zuzycie oleju, teraz wraca do normy Link to comment Share on other sites More sharing options...
QQ Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 w wątku olejowym co chwila ktoś płucze silnik. Ja się "odważyłem" - zero problemów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayu Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Tak - nie powinno być problemów. Używałem Millers, Motul, Amsoil, Liqui Moly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Dwa razy już płukałem, a mam 73k km przebiegu. Nic się nie rozleciało. Używałem Millersa i Motula. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 Wielkie dzięki Panowie. Ja mam już troszke ponad 200 tys więc mam jakieś opory. Cały czas śmigam na syntetyku więc powinno działać po płukaniu dalej ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alcyone Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 ja mam 323.000 na budziku i jakoś nie myślę już/jeszcze o takich rzeczach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Plukalem moja Corolke przy 300tys km. Jezdzi dalej bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 a nie lepiej kupować lepszy olej i wymieniać częściej niż producent zaleca ? zawsze mnie uczono że lepiej zapobiegać niż leczyć skutki Link to comment Share on other sites More sharing options...
alcyone Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 a nie lepiej kupować lepszy olej i wymieniać częściej niż producent zaleca ? zawsze mnie uczono że lepiej zapobiegać niż leczyć skutki Ale płukanka to nie jest jakiś środek "leczący" silnik, a raczej zapobiegawczy przed nadmiarem syfu. Widać, że nie czytało się wątku olejowego 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alcyone Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 (edited) kiedyś myślałem o "arch coś tam cośtam(same estry)"ale to raczej w dziadku spróbuję i to za parę lat. i popieram raczej opinię ipsx82'a na ten temat (niż elmo).i dodam od siebie: -dobry olej=zero syfu. Edited August 2, 2013 by alcyone Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 dobry olej=zero syfu. zaryzykowałbym stwierdzenie, że syf będzie zawsze i płukanka jest po to, żeby go jak najwięcej wypłukać przy wymianie oleju, a nie zostawiać w silniku,misce, .... itd. Widać, że nie czytało się wątku olejowego Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 moj kopci i probowałem juz płukania liqui moly , olej valvoline max life i ceramizer tez liqui moly ale bez skutkow raczej cos powazniejszego Link to comment Share on other sites More sharing options...
aQq Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 W dieslu płukanie również już raz robione Millersem Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaSH Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 (edited) Również płukałem, u mnie to było przy 130kkm po to, aby pozbyć się historycznych, nieznanych mi zaszłości olejowych. Wlewasz na gorący silnik i dajesz mu jeszcze popracować 15 minut millersem przed spuszczeniem oliwy. Edited August 2, 2013 by RaSH Link to comment Share on other sites More sharing options...
lookita Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Ja przy 100 kkm wyplukalem ,silnik kapany do tej pory byl w Castrolu,wczesniej Mobilem,zmienilem na AMSOIL-a.Niczego niepokojacego nie zanotowalem.Wyplukalem AT,zalalem rowniez AMSOILEM-ATFem.Wsz. gra,jestem zadowolony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
betun Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Witam, w mojej subarynie poprzedni właściciel od przebiegu 170kkm stosował olej półsyntetyczny, już nie pamiętam co to było - jakiś gónwo castrol, Samochód mimo podzielonych zdań wioskowych magików i innych "mechaników" przy 260kkm został przepłukany płukanką millersa oraz sam olej zmieniony na full syntetyk także tej samej firmy. Subaru wypuszczone na holandię więc z legendarnym koltekiem, żadnych zużyć oleju oraz "wypłykania nagaru ^^" niezauważyłem i po swoim przykładzię myślę, że to po prostu stare biadolenie. w tym roku także będzie płukanka millersa i olej o tej samej specyfikacji. Po 15kkm dolełem niecałą 100tkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Dziwne, że w żadnej ASO nie ma w procedurach płukanki silnika. Podobno nawet fabryka tego nie przewiduje. Ktoś wie może dlaczego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lookita Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Odpowiedz moze byc koszaca nasze czynnosci obslugowe,wiec uwazalbym ....;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alcyone Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 no dobra ale ilość nagaru po pao lub estrach jest znacznie mniejsza niż po hc lub mineralnym,tak? jeśli kupiłbym nowe auto,płukanka przy zmianie oleju, tak co 5kkm, dla przedłużenia życia silnika,ale w aucie kilkuletnim i/lub z dużym przebiegiem, to już mam obiekcje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 no dobra ale ilość nagaru po pao lub estrach jest znacznie mniejsza niż po hc lub mineralnym,tak? jeśli kupiłbym nowe auto,płukanka przy zmianie oleju, tak co 5kkm, dla przedłużenia życia silnika,ale w aucie kilkuletnim i/lub z dużym przebiegiem, to już mam obiekcje. A ja bym zrobil dokladnie odwrotnie. Po co w nowym aucie o znanej historii serwisowej i uzytkowniku, ktory od poczatku zycia auta wie co zalewa, uzywac plukanki? W uzywanym to rozumiem, kupujesz nie wiadomo co to i warto wyplukac raz czy dwa razy na poczatku i stosowac dobry olej pozniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 A ja bym zrobil dokladnie odwrotnie. Po co w nowym aucie o znanej historii serwisowej i uzytkowniku, ktory od poczatku zycia auta wie co zalewa, uzywac plukanki? W uzywanym to rozumiem, kupujesz nie wiadomo co to i warto wyplukac raz czy dwa razy na poczatku i stosowac dobry olej pozniej. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę typ płukanki. Są takie, które wlewa się 10 minut przed spuszczeniem oleju oraz takie, na których przejeżdża się min. 1500km. Szczerze te drugie bardziej mnie uspokajają bo konsekwencje ruszenia całego brudu z silnika w ciągu 10 minut mogą być katastrofalne Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 ja jednak wolałbym zastosować taką metodę, że zalać lepszym olejem pełnym syntetykiem z dużą ilością dodatków miedzy innymi płuczących i zlać go po przejechaniu 5k km Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę typ płukanki. Są takie, które wlewa się 10 minut przed spuszczeniem oleju oraz takie, na których przejeżdża się min. 1500km. Szczerze te drugie bardziej mnie uspokajają bo konsekwencje ruszenia całego brudu z silnika w ciągu 10 minut mogą być katastrofalne Bez przesady,aż tak agresywne te płukanki to nie są. ja jednak wolałbym zastosować taką metodę, że zalać lepszym olejem pełnym syntetykiem z dużą ilością dodatków miedzy innymi płuczących i zlać go po przejechaniu 5k km Jeśli faktycznie miałby b.dobre właściwości płuczące i myjące,to ja bym miał obiekcje co do jeżdżenia przez ok.5 tys.km na zasyfionym oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now