najman Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) Dzisiaj widzialem jak pzu pomoc holowalo forestera 2 generacji w taki sposob, byla to wersja z automatem, czyli tyl jest dolaczany wiec prawdopodobnie mozna? Jak to jest z wersja ze skrzynia manualna? Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez najman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg_drugi Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Wg mnie automat również można tak holować, choć niektórzy zapewne złapią się za głowę, ale we wszystkich Subarakach w automacie napęd jest tylko na przód, a tył załączany sprzęgłem przez elektronikę. Gdy stacyjka wyłączona to elektronika również i nic nie spina tyłu, więc można. Jest tylko pytanie o tzw. inicjalne spięcie, tzn. sam olej niby delikatnie popycha tył, ale ja tego nigdy nie wyczułem (samochód na podnośniku, przód kręci, a tył nic, w miejscu), a i wszelkie manuale nic nie wspominają o inicjalnym podziale mocy w automacie. Wg mnie jest to wymysł. Gdzieś kiedyś się pojawił i tak pozostał. Jeśli chodzi o Subaru MT, to tu niestety nie można tak holować. Wszystkie skrzynie manualne mają centralne przekładnie planetarne o ograniczonym poślizgu. Tu nie ma żadnej elektroniki. Czysta mechanika lub hydraulika jak kto woli. Obojętnie która oś się uślizguje wiskoza w centralnym spina, więc w tym przypadku po kilku kiloskach centralny dyfer by padł z przegrzania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 @@georg_drugi gratulacje,napisałeś swoją instrukcję holowania Subaru,tyle tylko,że odmienną od instrukcji producenta. Producent zabrania holowania z uniesioną jedną osią,obojętne czy przednią czy tylną,zarówno pojazdów z automatyczną jak i manualną skrzynią biegów. A ten inicjalny podział momentu w przekazywaniu na poszczególne osie to jednak nie jest wymysł. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonex Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) Widze, ze co niektorzy panowie tutaj z forum, w zyciu instrukcji swojego samochodu nie czytali, a tam jak byk jest napisane, lacznie z obrazkami, ze holowac, mozna wylacznie albo na lawecie, albo tylko i wylacznie jesli autko ma stycznosc 4 kolami z podlozem. na dowod wam wrzuce screena tylko znajde. nawet na tym forum było: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/36517-holowanie-awd-z-jedna-osia-na-drodze/ Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez slonex 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Wszystkie skrzynie manualne mają centralne przekładnie planetarne o ograniczonym poślizgu. Aha. Jednak warto czasem tu zajrzeć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy145 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 z tego co wiem to wiekszość producentów aut z napedem na cztery koła zabrania holowania w taki sposób . miałem dwa takie z grupy VW i tam tez było wyraźnie zabronione holowanie w taki sposób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 we wszystkich Subarakach w automacie napęd jest tylko na przód, a tył załączany sprzęgłem przez elektronikę Ręce i nogi opadają. Napęd jest stały na 4 koła, tylko rozkład przód-tył jest regulowany przez sprzęgło wielopłytkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 ? A bezpiecznik "FWD" w skrzynce bezpieczników pod maską przy modelu z automatem to w jakim celu jest? Czy aby nie do holowania właśnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg_drugi Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 zento właśnie mi ręce opadają, gdy słyszę takie wypowiedzi jak twoje. Jak można sprzęgłem regulować podział mocy przód-tył. Litości. Powtarzam wszem i wobec, że Forestety z automatem nie mają stałego napędu na obie osie, tylko tył jest dołączany za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Gdzie tu stały napęd? Subaru Outback i Legacy posiadają pięciobiegowe automaty i tam jest centralna przekładnia planetarna zblokowywana sprzęgłem. I w tych samochodach jest stały napęd na 4 koła, bo on jest cały czas. Nie jest nigdy odłączany (nie mylić z blokadą dyfra, bo to co innego). W Forkach z automatem nie ma stałego napędu i koniec. Nikt mnie nie przekona, że przenoszenie napędu na przód i ew. zapinanie tyłu sprzęgłem to stały napęd. To jest tylko dopędzanie tylną osią. To tyle o napędzie, a jeśli chodzi o holowanie, to czytałem, czytałem instrukcję, tylko o niczym to nie świadczy. W wielu instrukcjach jest napisane, że nie można zapalać samochodów na pych, nie wyjaśniając o co chodzi, bo tak prościej. W instrukcji holowania min. Subaru też jest, że nie można holować z przednią osią w powietrzu bo (cytat): bo można powalić wiskozę. Gdzie w Forku w automacie wiskoza? Ja jej nie widzę. Jest tylko sprzęgło wielopłytowe, a to nie ma nic z wiskozą wspólnego. A propos instrukcji. Jest tam również, że automat można holować na niewielkiej odległości z niewielką prędkością, nie wyjaśniając jakie są to te niewielkie odległości i niewielkie prędkości. Odległość 100 km to na warunki hamerykańskie to niewiele. I czy ktoś się pokusi o określenie tych niewielkich parametrów. No trochę się napisałem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) ja Edycja moderatora Edytowane 2 Sierpnia 2013 przez tzd wulgaryzm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg_drugi Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 A ha cybel w manualu dotyczących rodzajów napędów stosowanych w Subaru dziale dotyczącym czterobiegowych automatów nie ma nic o jakimś inicjalnym podziale mocy. Skoro tam nie ma to go nie ma. Takie drobne pytanie do ciebie nie wymagające odpowiedzi: można zapalać na "pych" czy nie? Instrukcja tego zabrania :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) zento właśnie mi ręce opadają, gdy słyszę takie wypowiedzi jak twoje. Jak można sprzęgłem regulować podział mocy przód-tył. Litości. Powtarzam wszem i wobec, że Forestety z automatem nie mają stałego napędu na obie osie, tylko tył jest dołączany za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Gdzie tu stały napęd? Inicjalny rozkład w forku przód-tył wynosi 90-10 lub 60-40 w zależności od wersji i rocznika. Inicjalny czyli w idealnych warunkach na prostej suchej drodze. Zawsze masz napęd na tył minimm 10% lub 40 %. Sprzęgło wielopłytkowe ma możliwość spinania napędów z różną mocą, ale zawsze część jest przenoszona na tył. Tak jak napisał Pablonas. Można wyjąć bezpiecznik i dopiero wtedy masz tylko FWD. Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez zento Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg_drugi Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 zento guzik prawda. Te twoje procenty do bzdura, a już nigdy nie było 60/40. Te ew. 10% może się brać z oporów oleju w skrzyni. Nic więcej. Za to Impreza ze skrzynią manualną miała różne rozkłady mocy na koła, ale tylko w skrzyniach manualnych. W STi można było sobie gałeczką nawet regulować podział mocy między osie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Można wyjąć bezpiecznik i dopiero wtedy masz tylko FWD. Włożyć, włożyć można ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Nie do holowania, tylko do użycia w awaryjnych sytuacjach jak coś padnie w skrzyni, która w automacie poza mieszaniem ATF'u robi też za centralną wiskozę - żeby wrócić o własnych siłach z napędem tylko na przód. Z informacji jakie udało mi się zebrać to w automacie jest mokre sprzęgło wielopłytkowe. Przy obracaniu jedynie tylnej osi (przód podniesiony) temperatura oleju w skrzyni dość szybko zaczęłaby rosnąć, bo tarcza odbierająca obracałaby się, podczas gry ta atakująca (napędzana przez silnik) stała w miejscu, co nigdy nie ma miejsca podczas normalnej jazdy. Jakie byłyby tego końcowe efekty - nie mam pojęcia, obstawiam że taki przegrzany olej straciłby swoje właściwości, a bez jego wymiany dość szybko całe sprzęgło mogłoby powiedzieć papa. Szkoda by było, bo to naprawdę pancerna konstrukcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) Można wyjąć bezpiecznik i dopiero wtedy masz tylko FWD. Włożyć, włożyć można ... Masz rację szczur75. Oczywiście włożyć . Wybacz Georg_drugi ale nie będę z Tobą dyskutował. Przypomnij mi tylko żebym nie kupował od Ciebie samochodu. Poczytaj: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/30791-subarowe-napedy-kompendium/ Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez zento Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Subaru Outback i Legacy posiadają pięciobiegowe automaty Ciekawe, chyba jakiś wybrakowany egzemplarz na Burkina Faso mam, bo tylko 4 biegi są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Leon, zaraz usłyszysz że to guzik prawda i na pewno masz 5 bieg tylko nie umiesz go włączyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Gdzie jest 5 bieg ? Gdzie jest 5 bieg ? Można wyjąć bezpiecznik i dopiero wtedy masz tylko FWD. Włożyć, włożyć można ... Ale żeby włożyć, najpierw trzeba wyjąć. I wice-wersja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Czyli panowie z pzu pomoc raczej nie wiedzieli o co chodzi. Pytalem czy mozna holowac to auto ktore ma naped na 4 kola. Odburknal tylko ze jak sie wie jak to mozna:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg_drugi Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 zento jeśli pieklisz się na temat napędów, to wygoogluj coś takiego: rodzaje napędów 4x4 i poczytaj trochę (np. http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/4wd.html). Może wyjaśni ci się co to stały napęd. Zaś w przypadku holowania automatu z podniesioną przednią osią obstaję za wesją marhof. To chyba najbardziej logiczne wyjaśnienie, za którym i ja obstaję. PS. zento jeszcze mógłbyś się zdziwić jak dbam o soją brykę , ale ja nie demonizuję pewnych spraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qra_633 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 zento właśnie mi ręce opadają, gdy słyszę takie wypowiedzi jak twoje. Jak można sprzęgłem regulować podział mocy przód-tył. Litości. Powtarzam wszem i wobec, że Forestety z automatem nie mają stałego napędu na obie osie, tylko tył jest dołączany za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Gdzie tu stały napęd? Subaru Outback i Legacy posiadają pięciobiegowe automaty i tam jest centralna przekładnia planetarna zblokowywana sprzęgłem. I w tych samochodach jest stały napęd na 4 koła, bo on jest cały czas. Nie jest nigdy odłączany (nie mylić z blokadą dyfra, bo to co innego). W Forkach z automatem nie ma stałego napędu i koniec. Nikt mnie nie przekona, że przenoszenie napędu na przód i ew. zapinanie tyłu sprzęgłem to stały napęd. To jest tylko dopędzanie tylną osią. To tyle o napędzie, a jeśli chodzi o holowanie, to czytałem, czytałem instrukcję, tylko o niczym to nie świadczy. W wielu instrukcjach jest napisane, że nie można zapalać samochodów na pych, nie wyjaśniając o co chodzi, bo tak prościej. W instrukcji holowania min. Subaru też jest, że nie można holować z przednią osią w powietrzu bo (cytat): bo można powalić wiskozę. Gdzie w Forku w automacie wiskoza? Ja jej nie widzę. Jest tylko sprzęgło wielopłytowe, a to nie ma nic z wiskozą wspólnego. A propos instrukcji. Jest tam również, że automat można holować na niewielkiej odległości z niewielką prędkością, nie wyjaśniając jakie są to te niewielkie odległości i niewielkie prędkości. Odległość 100 km to na warunki hamerykańskie to niewiele. I czy ktoś się pokusi o określenie tych niewielkich parametrów. No trochę się napisałem. Pozdrawiam. No i tu się kolega mija nieco z prawdą, bo modele z 4eat i VTD w forku też istnieją i jak wół w serwisówce jest napisane "Center Differential", co prawda nie ma klasycznej wiskotycznej szpery jak manuale, ale i tak na podnośniku pięknie "ciągnie" drugą oś gdy kręcimy ręcznie kołami (przy wyłączonym zapłonie również) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg_drugi Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 qra_633 właśnie nie mijam się z prawdą. W automatach Forka nie ma centralnego dyferencjału, jest sprzęgło wielopłytkowe. Zresztą jak widzę dyskusja zeszła na temat holowania automatu, bo Forka ze skrzynią manualną nie można holować z podniesioną przednią osią i o tym wszyscy widać wiedzą. Problemem jest automat. Mogę zadać pytanie jeszcze raz: jak za pomocą sprzęgła zrobić stały napęd na obie osie? Nie da się. Można tylną oś tylko dołączyć i ew. za pomocą oleju dopędzać tę oś (to coś w stylu inicjalny podział mocy). Powiem tak: kiedyś padł mi lewy przedni przegub. Więc ruszyć się dało dopiero tak jak pokazują na filmach reklamowych o wyższości nad innymi. Dodawałem gazu i coś przy 2000 obrotów załączało się sprzęgło i samochód ruszał. Gdy wyrównywały się obroty osi rozłączało sprzęgło i Forek się tylko toczył. I tak w kółko, ale dojechałem do mechaniora bez lawety.. W sprawie holowania obstaję przy wersji marhof, czyli raczej nie można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 W automatach Forka nie ma centralnego dyferencjału, jest sprzęgło wielopłytkowe. A jednak nie do końca. Niektóre wersje mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się