Skocz do zawartości

Holowanie forestera z uniesiona przednia osia - mozna?


najman

Rekomendowane odpowiedzi

Mokre sprzęgło wielopłytkowe stosuje też Porsche, w tych modelach które mają napęd na obie osie (na pewno w poprzednich 911'kach, nie wiem jak w Cayenne). W różnych folderach reklamowych są informacje, że przykładowo na przednią oś idzie od 5% do 40% momentu.

Moje gdybanie:

Jednej rzeczy nie jestem pewien, czy w sprzęgle wielołytkowym "docisk" jest generowany przez zwiększenie ciśnienia oleju (który pod wpływem temperatury miałby(?) takie same właściwości jak olej silikonowy(?) w wiskozie ), czy też przez ściśnięcie samych płytek... (ta opcja wydaje mi się bardziej rozsądna) ?

Stałość napędu przy takim sprzęgle może wynikać z tego że tarcze ślizgają się cały czas przenosząc część momentu na tylną oś. Użycie bezpiecznika może całkowicie rozpinać takie sprzęgło. Jednak w takim wypadku jak to możliwe, że tak rzadko element ten ulega zużyciu?

 

Jeździłem swoim autem w różnych okolicznościach (Subariada, Trasa Terenowa ma Plejadach, lód, kilkunasto-centymetrowy śnieg, wyciągałem nawet drugiego Forka z rowu, też po śniegu) - nigdy nie miała miejsca sytuacja, żeby pracowała jedynie przednia oś.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qra_633 właśnie nie mijam się z prawdą. W automatach Forka nie ma centralnego dyferencjału, jest sprzęgło wielopłytkowe. Zresztą jak widzę dyskusja zeszła na temat holowania automatu, bo Forka ze skrzynią manualną nie można holować z podniesioną przednią osią i o tym wszyscy widać wiedzą. Problemem jest automat. Mogę zadać pytanie jeszcze raz: jak za pomocą sprzęgła zrobić stały napęd na obie osie? Nie da się. Można tylną oś tylko dołączyć i ew. za pomocą oleju dopędzać tę oś (to coś w stylu inicjalny podział mocy). Powiem tak: kiedyś padł mi lewy przedni przegub. Więc ruszyć się dało dopiero tak jak pokazują na filmach reklamowych o wyższości nad innymi. Dodawałem gazu i coś przy 2000 obrotów załączało się sprzęgło i samochód ruszał. Gdy wyrównywały się obroty osi rozłączało sprzęgło i Forek się tylko toczył. I tak w kółko, ale dojechałem do mechaniora :yahoo: bez lawety..

W sprawie holowania obstaję przy wersji marhof, czyli raczej nie można.

To serwisówka subaru cholernie musi sie mylic i vtd w forkach nie istnieje, dopinam wlasciwy pdf może dyrekcja sie nie obrazi.MSA5T0723A162147 center diff carrier.pdf

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Możesz. Nikt Ci tego nie zabroni :-) To pytanie w stylu, czy można kogoś ciągnąć gołą dupą po asfalcie. Pewnie, że możesz i nawet powoli jak to zrobisz, może nic się nie stanie.

Edytowane przez Wiatrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...