marhof Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Mokre sprzęgło wielopłytkowe stosuje też Porsche, w tych modelach które mają napęd na obie osie (na pewno w poprzednich 911'kach, nie wiem jak w Cayenne). W różnych folderach reklamowych są informacje, że przykładowo na przednią oś idzie od 5% do 40% momentu. Moje gdybanie: Jednej rzeczy nie jestem pewien, czy w sprzęgle wielołytkowym "docisk" jest generowany przez zwiększenie ciśnienia oleju (który pod wpływem temperatury miałby(?) takie same właściwości jak olej silikonowy(?) w wiskozie ), czy też przez ściśnięcie samych płytek... (ta opcja wydaje mi się bardziej rozsądna) ? Stałość napędu przy takim sprzęgle może wynikać z tego że tarcze ślizgają się cały czas przenosząc część momentu na tylną oś. Użycie bezpiecznika może całkowicie rozpinać takie sprzęgło. Jednak w takim wypadku jak to możliwe, że tak rzadko element ten ulega zużyciu? Jeździłem swoim autem w różnych okolicznościach (Subariada, Trasa Terenowa ma Plejadach, lód, kilkunasto-centymetrowy śnieg, wyciągałem nawet drugiego Forka z rowu, też po śniegu) - nigdy nie miała miejsca sytuacja, żeby pracowała jedynie przednia oś. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Wg mnie .... 1. byly w forku XT skrzynie 4eat z VTD (czyt. centralnym dyfrem) 2. forki ze skrzyniami z MPT tez ma ja staly naped: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/59028-ciekawe-spotrzezenia-dot-4eat/page__hl__ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Wg mnie automat również można tak holować, W sprawie holowania obstaję przy wersji marhof, czyli raczej nie można. Na tej samej stronie dwa różne poglądy?! Drugi wygląda na bardziej zdecydowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Z owocami też tak jest, z początku są zielone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Czyli tak do konca nie wiadomo, moze panowie holowali tylko kawalek i wyciagneli ten bezpiecznik. Byl to forek bez turbo-nie mial kurnika na masce wiec pewnie wersja 2.0 N/A. Ja mam manual czyli wiem ze na pewno takie holowanue w gre nie wchodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Kawałek czy nie, nie można i już. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qra_633 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 qra_633 właśnie nie mijam się z prawdą. W automatach Forka nie ma centralnego dyferencjału, jest sprzęgło wielopłytkowe. Zresztą jak widzę dyskusja zeszła na temat holowania automatu, bo Forka ze skrzynią manualną nie można holować z podniesioną przednią osią i o tym wszyscy widać wiedzą. Problemem jest automat. Mogę zadać pytanie jeszcze raz: jak za pomocą sprzęgła zrobić stały napęd na obie osie? Nie da się. Można tylną oś tylko dołączyć i ew. za pomocą oleju dopędzać tę oś (to coś w stylu inicjalny podział mocy). Powiem tak: kiedyś padł mi lewy przedni przegub. Więc ruszyć się dało dopiero tak jak pokazują na filmach reklamowych o wyższości nad innymi. Dodawałem gazu i coś przy 2000 obrotów załączało się sprzęgło i samochód ruszał. Gdy wyrównywały się obroty osi rozłączało sprzęgło i Forek się tylko toczył. I tak w kółko, ale dojechałem do mechaniora bez lawety.. W sprawie holowania obstaję przy wersji marhof, czyli raczej nie można. To serwisówka subaru cholernie musi sie mylic i vtd w forkach nie istnieje, dopinam wlasciwy pdf może dyrekcja sie nie obrazi.MSA5T0723A162147 center diff carrier.pdf 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radson-k Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Przeczytałem chyba już wszystko,ale dalej nie wiem czy forka 2XT w automacie można holowac czy nie. Chodzi o odcinek dosłownie z 5 km max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Możesz. Nikt Ci tego nie zabroni :-) To pytanie w stylu, czy można kogoś ciągnąć gołą dupą po asfalcie. Pewnie, że możesz i nawet powoli jak to zrobisz, może nic się nie stanie. Edytowane 5 Października 2015 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się