Jump to content

Foryś 2.0XT - Kraków


szfagir
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Czy Ktoś z Was Szanowni koledzy ma takiego Potwora jak w tytule i jest może z Krakowa? Jeśli tak, to czy byłaby możliwość spotkania i pogadania sobie o samochodziku? Nie chcę się tłuc przez cała Polskę, zęby stwierdzić, że to jednak nie to czego szukam.

 

Będę wdzięczny.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Właśnie chodzi o o modele 2004/2005 :) Zapomniałem na początku dopisać:)

 

@RoadRunner, w Nowym Sączu to wiem ze jest nie-ASO o którym ktoś wspominał na forum. Innego źródła nie kojarzę.

Link to comment
Share on other sites

W serii to mu daleko do potwora brakowało... ;) Nie wiem, czego oczekujesz, ale osiągi tego auta są na poziomie dzisiejszych 150KM diesli. Jeśli Ci to nie przeszkadza, to OK. Jeśli natomiast oczekujesz lepszej dynamiki, to szukaj 2.5 XT. Można oczywiście wzmocnić 2.0XT, ale wtedy wejdziesz w kwoty, jakie zapłacisz za nowszy model (turbina, wydech, remap, hamulce, szansa że padną panewki itd). PZDR

Link to comment
Share on other sites

Można oczywiście wzmocnić 2.0XT, ale wtedy wejdziesz w kwoty, jakie zapłacisz za nowszy model (turbina, wydech, remap, hamulce, szansa że padną panewki itd). PZDR

Aby osiągnąć wartości 2,5 xt wystarczyt remap i wydech, a to są dość bezpieczne wartości dla tego silnika.

Link to comment
Share on other sites

Herostrates te 3 klocki zapłaciłeś za sam remap? Ile kosztował Cię wydech? W Nowym Sączu za 4kzl masz strojenie i daje to ok 15KM i 35Nm, natomiast podniesienie mocy do 200KM/290Nm już kosztuje więcej (jest w tym downpipe, przelotowy tłumik, indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR), komplet uszczelek do układu wydechowego, montaż części). Dlatego zapytałem ile Ciebie to kosztowało - jeśli możesz to pisz tutaj albo na PW. Jeśli bym nabyl 2.0XT to rozglądnałbym się za jakimś fachowcem w KrK.

Link to comment
Share on other sites

Wykresik naprawdę zacny. Bałem się, że moment będzie przy wyższych obrotach a tutaj faktycznie niemalże 2.5 XT.

Do tej pory byłem pewien, że aby takie parametry załapać trzeba jeszcze turbo zmienić na większe.

Edited by RoadRunner
Link to comment
Share on other sites

To pewnie kwestia dobrego stroiciela, dobrych gratów (uppipe, downpipe) oraz sprawnego auta. Widzisz dlatego zrobiłem remap na seryjnej małej turbinie, aby lepiej brała z dołu. Wartości na hamowni były nawet wyższe, ale trzeba było je nieco zredukować. Niemniej zdaniem Łukasza nie ma sensu dla tego silnika robić więcej niż 230 km, przy większej turbinie można jednak iść w jakieś 370-380nm.

Link to comment
Share on other sites

O jakich gratach mowa ?(tłumik, downpipe ) Na wiosnę (późną) będę się zbierał do wydechu - a ponieważ jestem "świeży", więc zbieram informację :) a chciałbym uwolnić trochę bulgotu B)

Link to comment
Share on other sites

Wykresik naprawdę zacny. Bałem się, że moment będzie przy wyższych obrotach a tutaj faktycznie niemalże 2.5 XT. Do tej pory byłem pewien, że aby takie parametry załapać trzeba jeszcze turbo zmienić na większe.

tzd ma podobnie ale dla 2.0 to już koniec no chyba, że otworzy się znacznie szerzej portel.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wykresik naprawdę zacny. Bałem się, że moment będzie przy wyższych obrotach a tutaj faktycznie niemalże 2.5 XT. Do tej pory byłem pewien, że aby takie parametry załapać trzeba jeszcze turbo zmienić na większe.

tzd ma podobnie ale dla 2.0 to już koniec no chyba, że otworzy się znacznie szerzej portel.

 

pozdrawiam

Masz rację, że potencjał 2.5 XT jest znacznie większy. O ile w 2.0 XT czasami brakowało mi mocy przy wyprzedzaniu o tyle nie wyobrażam sobie tego w 2.5 XT :) Parametry 0-100km, czyli 8.2s vs. 6.6 mówią same za siebie: przepaść.

Strasznie mnie korciło aby zmodować 2.0 XT, ale odpuściłem sobie i teraz szukam Spec-B bo i tak prowadzenia szosowego jak w Legasiu bym nie osiągnął.

Link to comment
Share on other sites

wywołany do tablicy, kiedyś miałem zmierzone zdaje sie 258KM i 358NM, ale teraz to już na pewno wiatr hula po tłokach, konie pouciekały ;)

Link to comment
Share on other sites

Wykresik naprawdę zacny. Bałem się, że moment będzie przy wyższych obrotach a tutaj faktycznie niemalże 2.5 XT. Do tej pory byłem pewien, że aby takie parametry załapać trzeba jeszcze turbo zmienić na większe.

tzd ma podobnie ale dla 2.0 to już koniec no chyba, że otworzy się znacznie szerzej portel.

 

pozdrawiam

Masz rację, że potencjał 2.5 XT jest znacznie większy. O ile w 2.0 XT czasami brakowało mi mocy przy wyprzedzaniu o tyle nie wyobrażam sobie tego w 2.5 XT :) Parametry 0-100km, czyli 8.2s vs. 6.6 mówią same za siebie: przepaść.

Strasznie mnie korciło aby zmodować 2.0 XT, ale odpuściłem sobie i teraz szukam Spec-B bo i tak prowadzenia szosowego jak w Legasiu bym nie osiągnął.

Coraz mniejsze rezerwy bo siliniki nowszych generacji są podciągane pod max żeby zmniejszyć masę. Ale to ma jakiś limit z wymianą ciepła i wytrzymałością mechaniczną. Ten nowy DIT miał wykres na 400 Nm po fabrycznym i wygląda że to poszło zupełnie bezkarnie. Tego bym się nie spodziewał i że CVT to wytrzymuje. Tyle że wiemy nic o trwałości...
Link to comment
Share on other sites

Stąd myślę, że dla Forka to te 250-260 km to optymalne rozwiązanie, więcej bez większej rzeźby i ingerencji się bym nie bawił. Przy czym tak jak tzd pisze i tak to nie będzie sti. Dla mnie na razie 230km jest odpowiednie i adekwatne do umiejętności.

Link to comment
Share on other sites

Też tak uważam. Wiele razy powtarzałem, że jak dawno temu pojechałem Forkiem i RA na tor to tak naprawde 100 razy więcej nauczyłem się w forku niż w RA. Ra było dla mnie za szybkie/mocne ;)

Link to comment
Share on other sites

U mnie 268ps i 422nM i teraz to dopiero się fajnie jeździ :yahoo:

 

No ale mam 2,5xt

 

Zmiana to wolny wydech, pompa i mapa

 

Teraz ograniczeniem jest skrzynia 5mt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...