Skocz do zawartości

Foryś 2.0XT - Kraków


szfagir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Czy Ktoś z Was Szanowni koledzy ma takiego Potwora jak w tytule i jest może z Krakowa? Jeśli tak, to czy byłaby możliwość spotkania i pogadania sobie o samochodziku? Nie chcę się tłuc przez cała Polskę, zęby stwierdzić, że to jednak nie to czego szukam.

 

Będę wdzięczny.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serii to mu daleko do potwora brakowało... ;) Nie wiem, czego oczekujesz, ale osiągi tego auta są na poziomie dzisiejszych 150KM diesli. Jeśli Ci to nie przeszkadza, to OK. Jeśli natomiast oczekujesz lepszej dynamiki, to szukaj 2.5 XT. Można oczywiście wzmocnić 2.0XT, ale wtedy wejdziesz w kwoty, jakie zapłacisz za nowszy model (turbina, wydech, remap, hamulce, szansa że padną panewki itd). PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można oczywiście wzmocnić 2.0XT, ale wtedy wejdziesz w kwoty, jakie zapłacisz za nowszy model (turbina, wydech, remap, hamulce, szansa że padną panewki itd). PZDR

Aby osiągnąć wartości 2,5 xt wystarczyt remap i wydech, a to są dość bezpieczne wartości dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Herostrates te 3 klocki zapłaciłeś za sam remap? Ile kosztował Cię wydech? W Nowym Sączu za 4kzl masz strojenie i daje to ok 15KM i 35Nm, natomiast podniesienie mocy do 200KM/290Nm już kosztuje więcej (jest w tym downpipe, przelotowy tłumik, indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR), komplet uszczelek do układu wydechowego, montaż części). Dlatego zapytałem ile Ciebie to kosztowało - jeśli możesz to pisz tutaj albo na PW. Jeśli bym nabyl 2.0XT to rozglądnałbym się za jakimś fachowcem w KrK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresik naprawdę zacny. Bałem się, że moment będzie przy wyższych obrotach a tutaj faktycznie niemalże 2.5 XT.

Do tej pory byłem pewien, że aby takie parametry załapać trzeba jeszcze turbo zmienić na większe.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie kwestia dobrego stroiciela, dobrych gratów (uppipe, downpipe) oraz sprawnego auta. Widzisz dlatego zrobiłem remap na seryjnej małej turbinie, aby lepiej brała z dołu. Wartości na hamowni były nawet wyższe, ale trzeba było je nieco zredukować. Niemniej zdaniem Łukasza nie ma sensu dla tego silnika robić więcej niż 230 km, przy większej turbinie można jednak iść w jakieś 370-380nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich gratach mowa ?(tłumik, downpipe ) Na wiosnę (późną) będę się zbierał do wydechu - a ponieważ jestem "świeży", więc zbieram informację :) a chciałbym uwolnić trochę bulgotu B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresik naprawdę zacny. Bałem się, że moment będzie przy wyższych obrotach a tutaj faktycznie niemalże 2.5 XT. Do tej pory byłem pewien, że aby takie parametry załapać trzeba jeszcze turbo zmienić na większe.

tzd ma podobnie ale dla 2.0 to już koniec no chyba, że otworzy się znacznie szerzej portel.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresik naprawdę zacny. Bałem się, że moment będzie przy wyższych obrotach a tutaj faktycznie niemalże 2.5 XT. Do tej pory byłem pewien, że aby takie parametry załapać trzeba jeszcze turbo zmienić na większe.

tzd ma podobnie ale dla 2.0 to już koniec no chyba, że otworzy się znacznie szerzej portel.

 

pozdrawiam

Masz rację, że potencjał 2.5 XT jest znacznie większy. O ile w 2.0 XT czasami brakowało mi mocy przy wyprzedzaniu o tyle nie wyobrażam sobie tego w 2.5 XT :) Parametry 0-100km, czyli 8.2s vs. 6.6 mówią same za siebie: przepaść.

Strasznie mnie korciło aby zmodować 2.0 XT, ale odpuściłem sobie i teraz szukam Spec-B bo i tak prowadzenia szosowego jak w Legasiu bym nie osiągnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresik naprawdę zacny. Bałem się, że moment będzie przy wyższych obrotach a tutaj faktycznie niemalże 2.5 XT. Do tej pory byłem pewien, że aby takie parametry załapać trzeba jeszcze turbo zmienić na większe.

tzd ma podobnie ale dla 2.0 to już koniec no chyba, że otworzy się znacznie szerzej portel.

 

pozdrawiam

Masz rację, że potencjał 2.5 XT jest znacznie większy. O ile w 2.0 XT czasami brakowało mi mocy przy wyprzedzaniu o tyle nie wyobrażam sobie tego w 2.5 XT :) Parametry 0-100km, czyli 8.2s vs. 6.6 mówią same za siebie: przepaść.

Strasznie mnie korciło aby zmodować 2.0 XT, ale odpuściłem sobie i teraz szukam Spec-B bo i tak prowadzenia szosowego jak w Legasiu bym nie osiągnął.

Coraz mniejsze rezerwy bo siliniki nowszych generacji są podciągane pod max żeby zmniejszyć masę. Ale to ma jakiś limit z wymianą ciepła i wytrzymałością mechaniczną. Ten nowy DIT miał wykres na 400 Nm po fabrycznym i wygląda że to poszło zupełnie bezkarnie. Tego bym się nie spodziewał i że CVT to wytrzymuje. Tyle że wiemy nic o trwałości...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd myślę, że dla Forka to te 250-260 km to optymalne rozwiązanie, więcej bez większej rzeźby i ingerencji się bym nie bawił. Przy czym tak jak tzd pisze i tak to nie będzie sti. Dla mnie na razie 230km jest odpowiednie i adekwatne do umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...