Jump to content

mrugnięcie kontrolki oleju


piotr.kupczak
 Share

Recommended Posts

Ostatnio zauważyłem, że po odpaleniu auta na zimno na ułamek sekundy zapala sie kontrolka oleju, czy to normalka? Na ciepłym gaśnie natychmiast. I drugi temat, na bagnecie nad oznaczeniami empty i fuel jest taka kropka, i taki mam właśnie poziom oleju, czy to do sprawdzania na zimno? W szukajce znalazłem tylko tyle, że to jest max poziom oleju, ale nigdzie go nie wypluwa wiec zastanawiam się czy to zdrowe dla silnika...

Link to comment
Share on other sites

mi jak zamrugała kontrolka oleju i ją zignorowałem, to po kilku dniach kieszeń miałem lżejszą o kilka tyś, a koledzy z forum kupe pracy, sprawdz tego smoka :huh: :huh:

Link to comment
Share on other sites

W moim bugu jest podobnie.Po odpaleniu,na zimnym silniku,kontrolka oleju zapala się i bardzo szybko gaśnie.Chociaż nie zawsze tak bywa.Dzisiaj rano przy -15 stopniach,nie zapaliła się.

Link to comment
Share on other sites

a ja zauważyłem że tylko po nocy coś takiego, w ciągu dnia nic. Jutro jadę na pomiar ciśnienia oleju i zamówię sobie uszczelkę miski olejowej i sprawdzę co z tym smokiem. Kolego w 1.8T miał podobnie, pomogło wyczyszczenie smoka bo był zasyfiony

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I jak z tym smokiem????

 

Wogóle powiedzcie mi koledzy o co chodzi? W jakich modelach jest z nim problem? Urywa się czy co?

 

Coś słyszałem kiedyś, od znajomego, że jak zakuwał to obspawywali, ale to było w STI przy mocy ponad 350km.

W WRXie 2.5 też jest nim problem, kolejny "urok" silnika, tak jak usczelka pod glowicą i 4 tłok?

Link to comment
Share on other sites

I jak z tym smokiem????

 

Wogóle powiedzcie mi koledzy o co chodzi? W jakich modelach jest z nim problem? Urywa się czy co?

 

Coś słyszałem kiedyś, od znajomego, że jak zakuwał to obspawywali, ale to było w STI przy mocy ponad 350km.

W WRXie 2.5 też jest nim problem, kolejny "urok" silnika, tak jak usczelka pod glowicą i 4 tłok?

o ile mnie pamiec nie myli, to problem smoka dotyczy wszystkich 2.5T (miska olejowa jest glebsza niz w 2.0T, smok jest dluzszy i bardziej podatny na uszkodzenia)

 

polecam :icon_arrow:http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1553337&page=3

Edited by eddie_gt4
Link to comment
Share on other sites

Tzn. ja już nie wymienię bo autko sprzedałem tydzień temu, a probolem wyskoczył nowemu właścicielowi, troche siara się zrobiła, bo sprzedawałem auto jako pewne i z forum a tu taki zonk...... :( Mam nadzieję, że nic więcej oprócz tego się nie podziało i nie podzieje.....

Powiem wam szczerze, że po 3 letniej przygodzie z Imprezą włożeniu w nią ponad 13 tyś w sumie na eksploatację i poprawianie fabryki chyba mimo miłości do tego modelu więcej go już nie kupie :(

Szkoda, że FHI robi teraz taką kaszane z tymi autami...... :(

Link to comment
Share on other sites

Tzn. ja już nie wymienię bo autko sprzedałem tydzień temu, a probolem wyskoczył nowemu właścicielowi, troche siara się zrobiła, bo sprzedawałem auto jako pewne i z forum a tu taki zonk...... :( Mam nadzieję, że nic więcej oprócz tego się nie podziało i nie podzieje.....

Powiem wam szczerze, że po 3 letniej przygodzie z Imprezą włożeniu w nią ponad 13 tyś w sumie na eksploatację i poprawianie fabryki chyba mimo miłości do tego modelu więcej go już nie kupie :(

Szkoda, że FHI robi teraz taką kaszane z tymi autami...... :(

uuu, sytuacja nie do pozazdroszczenia...
Link to comment
Share on other sites

tak, już sie o tym przekonałem.... postanowiłem że sam sie za to nie będę zabierał i auto w niedziele ląduje u doktora i przy okazji wyregulowane zostaną zawory. Jak odbiorę to podam przyczynę i mam nadzieje że po prostu zasyfiony smok bądź uszczelka pomiędzy...

Link to comment
Share on other sites

Tzn. ja już nie wymienię bo autko sprzedałem tydzień temu, a probolem wyskoczył nowemu właścicielowi, troche siara się zrobiła, bo sprzedawałem auto jako pewne i z forum a tu taki zonk...... :( Mam nadzieję, że nic więcej oprócz tego się nie podziało i nie podzieje.....

Powiem wam szczerze, że po 3 letniej przygodzie z Imprezą włożeniu w nią ponad 13 tyś w sumie na eksploatację i poprawianie fabryki chyba mimo miłości do tego modelu więcej go już nie kupie :(

Szkoda, że FHI robi teraz taką kaszane z tymi autami...... :(

uuu, sytuacja nie do pozazdroszczenia...

 

No nie :] Zwłaszcza, że to mnie się przydarzyła ta mrugająca kontrolka. Dzisiaj auto odstawione na wymianę smoka i odmawiać zdrowaśki żeby nic więcej nie zdechło przez to :|

Link to comment
Share on other sites

Tzn. ja już nie wymienię bo autko sprzedałem tydzień temu, a probolem wyskoczył nowemu właścicielowi, troche siara się zrobiła, bo sprzedawałem auto jako pewne i z forum a tu taki zonk...... :( Mam nadzieję, że nic więcej oprócz tego się nie podziało i nie podzieje.....

Powiem wam szczerze, że po 3 letniej przygodzie z Imprezą włożeniu w nią ponad 13 tyś w sumie na eksploatację i poprawianie fabryki chyba mimo miłości do tego modelu więcej go już nie kupie :(

Szkoda, że FHI robi teraz taką kaszane z tymi autami...... :(

uuu, sytuacja nie do pozazdroszczenia...

 

No nie :] Zwłaszcza, że to mnie się przydarzyła ta mrugająca kontrolka. Dzisiaj auto odstawione na wymianę smoka i odmawiać zdrowaśki żeby nic więcej nie zdechło przez to :|

jezeli auto nie pojezdzilo duzo z mrugajaca kontrolka, to jest szansa, ze do awarii nie doszlo... obaj badzcie w dobrej wierze
Link to comment
Share on other sites

czy podczas jazdy działo sie cokolwiek z tą kontrolką czy tylko po nocy zaraz po odpaleniu?

Pytanie podstawowe na jakim oleju jezdzisz?

Moze jest to jakiś gesty oleji zanim po nocy na mrozie zacznie smarowac mija chwilka i jest to wlaśnie to mrugnięcie?

Jeżeli coś byłoby nie tak z ciśnieniem to działyby sie cuda np. po upalania w momencie kiedy olej jest bardzo rzadki.

Link to comment
Share on other sites

podczas jazdy spokój, nie zaświeciła sie ani razu a sytuacja powtarza się co ranek... olej to motul x-cess 8100 5w40.... niedawno wymieniany z resztą. Ciśnienie zmierzył mi mechanik i mówi że jest ok a że przy 3 tyś jest nawet delikatnie za wysokie.. koleś pracował 10 lat w serwisie subaru wiec wierze we wszystko co mówi :P A co do upalania to też jest pewien temat, bo czasami przy butowaniu mocno szarpnie na wysokich obrotach tak jakby bost cut ale czy jest to możliwe skoro wymieniłem tylko i wyłącznie końcowy wydech?!

Link to comment
Share on other sites

U mnie sytuacja też była np po całej nocy. Nigdy w czasie jazdy.

Dodatkowym objawem praktycznie upewniającym że to smok, to zaraz po zgaszeniu auta sprawdzić bagnet od oleju. Ja miałem cały w malutkich pęcherzykach powietrza.

Edited by Piaskos
Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisałem wyżej. Jak auto będzie ciepłe, zgaś silnik i wyjmij bagnet oleju. Jak na miarce bedzie elej wraz z pęcherzykami powietrza to wszystko staje się jasne a nie gdybanie może to, może tamto.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...