Skocz do zawartości

Diagnostyka w swoim warsztacie


-Młody-

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę sobie odświeżyć temat :)

Pytania konkretne:  

1) czy program typu Freessm/ecuexplorer  pokazuje działanie neutral switch'a w skrzyni?

2) Czy ww programy zadziałają z kablem VAG KKL z popularnego serwisu aukcyjnego? Bo rozumiem, że przez ELMa nie zmuszę ich w żaden sposób do współpracy?

 

edit: chodzi o auto z OBD2 - impreza 2.0 z '02 r.

Ostatnio zakupiłem coś takiego http://chomikuj.pl/WOJO-WOJO/auto/vag,4155081501.jpg (ten niebieski) za jedyna 22,90zł. Działa na 100% z freessm. Wykonanie chińskie, ale za tę cenę, to lepszego się nie spodziewałem, ważne, że działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@WOJO, tak, dokładnie o to chodzi :) 
@@siewcu, może i zabawka, ale wzrok postronnych, jak włączam sobie zegary na tablecie bezcenny  :biglol:  Trzeba więc będzie nabyć tego KKLa.. pytanie tylko czy to niebieskie badziewie za 22 złote, czy jednak tego "ori" od viakena za 59? Opłaca się dopłacić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej kupić chiński blutek-obdII i jakikolwiek smartfon z darmowym programem np. torque,szybko łatwo i przyjemnie,pozdro.


 

 

No właśnie o manual chodzi. Konkretnie ten czujnik w boku skrzyni, który informuje czy auto ma zasprzęglony bieg czy nie.

 

 

Chcesz sprawdzić czy działa?,pozdro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@lucza, chińskiego ELMA na BT juz posiadam i do odczytów parametrów silnika jest bardzo ok z torque'm. Ale nie pokazuje wielu ważnych rzeczy, jak freessm na przykład. 

A co do tego czujnika - to tak, chce sprawdzić czy działa. Bo czasem lubią mi się obroty zawiesić i raz pokazało mi się P1507 - a przepustnica, krokowiec, ustawienie TPS bez zarzutów. Często o takie problemy obwinia się właśnie ten czujnik neutralnego. W innym temacie sam mi to zasugerowałeś ;) No i wiem, że można sprawdzić wypinając z kostki i sprawdzając przejście miernikiem - ale u mnie problem pojawia się tylko czasem, tylko przy niższej temperaturze. Wiec wolałbym móc podejrzeć co się dzieje na laptopie - i czego ELM i Torque mi nie umożliwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik ma tylko dwa kabelki (?)  (wtyczka znajduje się pod intercoolerem) weź żaróweczkę, od akumulatora podepnij jej + a minus poda czujnik.

Na zimnym prawdopodobnie dlatego że czujnik jest zabrudzony starym olejem i podczas niskich temperatur  suwak się nie wysuwa z obudowy,jak widziałeś taki czujnik to wiesz o czym piszę,to bardzo proste urządzenie,u mnie ten plastikowy suwak się wytarł i nie do końca potrafił zadziałać jak należy,pozdro.

 

Co do programów idę testować program na BT dla ssm,zobaczymy,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej kupić chiński blutek-obdII i jakikolwiek smartfon z darmowym programem np. torque,szybko łatwo i przyjemnie,pozdro.

 

Większość chińskich ELM327 z BT ma złą implementacje układu. Co prawda do prostego kasowania błędów w Torque w Subaru wystarczy, ale już z innym softem pracującym przez can może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżając temat - zgodnie z tym co powiedziano już na górze, wypada potwierdzić, że działanie neutral-switcha oczywiście jest. Podłączając FreeSSM przez VAG KKL. 

Teraz mam natomiast inne pytanie, choć może zabrzmieć ono mało precyzyjnie/idiotycznie:

 

czy jest jakiś program, który pokazuje parametry odbiegające od normy? Jeśli mnie pamięć nie myli (albo coś wymyślam) to do VAGów jest takie cudo, które monitorując pracę silnika na żywo pokazuje parametry odbiegające od normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbiję sobie. 

Mam dwa pytanka:

1) czy to normalne, że na postoju, na luzie  czujniki wału i wałka śmigają sobie ciągle on/off? Podczas jazdy też któryś sobie cały czas migał on/off.

2) Jak ustawić parametry portów, żeby nie zrywało non stop połączenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Zapytam , czy ktoś miał styczność z takim testerem jak w poniższym linku i czy Waszym zdaniem jest to przyzwoite urządzenie  czy jakaś atrapa?Skaner diagnostyczny OBD II SUBARU J. POLSKI OBD2 (5022816927) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@tedimy99, tu masz chyba to samo taniej i wysyłka w cenie z pewnego żródła

http://viaken.pl/pl/skaner-obd2-autel-autolink-al319.html

NIe piszą że subaru,ąle ci ,co piszą to może tak z rozpędu. można do viakena zadzwonić.

Ja próbowałem taki za 109 zł. od nich -niby do vag ,ale nie czytał wszystkiego , a w focusie kolegi czytał.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...