Grzegorz Magdziarz Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 sprawdzam co ~25 tysięcy Słuszna koncepcja, choć znam takich, co zalecają nawet co 20 kkm, może ortodoksyjnie, ale to ludzie z dużym doświadczeniem w LPG (pierwszy warsztat LPG w małopolsce :-)) FHI wypuściło kiedyś serię pojazdów wyposażonych w zmodyfikowane gniazda zaworów EX, jest to rozpoznawalne po VIN pojazdu, ale doświadczenia SD jak i nasze (PL) wskazują, że nie można być całkowicie pewnym trwałości silnika montując LPG do SB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 doświadczenia SD jak i nasze (PL) wskazują, że nie można być całkowicie pewnym trwałości silnika montując LPG do SB. a moje doświadczenia są inne. FHI wypuściło kiedyś serię pojazdów wyposażonych w zmodyfikowane gniazda zaworów EX, jest to rozpoznawalne po VIN pojazdu, w jakim modelu i w jakich latach to było ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 (edytowane) a moje doświadczenia są inne Ile masz subarynek w obsłudze technicznej? w jakim modelu i w jakich latach to było np w Foresterach w poprzedniej budzie, dokładnych danych co do lat nie mam, ale silnik 204 2.0L NA EMPI DOHC występomwał w S11 PS w S12 chyba też Edytowane 2 Marca 2013 przez Grzegorz Magdziarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 (edytowane) Ile masz subarynek w obsłudze technicznej? oj tam, oj tam. ale jak się chce, to można użytkować bezproblemowo. Edytowane 2 Marca 2013 przez leon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 @@leon, to nie zależy od użytkownika i sposobu traktowania szpeja w większej mierze. Prawa fizyki są niezależne od ustroju. Zwłaszcza Murphiego :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 , to nie zależy od użytkownika i sposobu traktowania szpeja w większej mierze Tu się nie zgodzę. Po pierwsze użytkownik wybiera warsztat, albo tani, albo dobry. A to jak "szpej" został zamontowany, wyregulowany i serwisowany ma znaczenie. Tępy użytkownik potrafi zajechać wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 @@leon, W dzisiejszych czasach obserwuję kwadratowy przyrost liczby użytkoników, którzy nie mają pojęcia o obsłudze swego samochodu - i dobrze, skoczyły się idiotyczne czasy remontowania wozideł na chodniku. Zatem zlecając montaż LPG ani wiedzą czy należy, czy można i czy ten kto to będzie robił cokolwiek wie na ten temat. Nawet Ci, którym się wydaje, że coś tam słyszeli najczęściej powtarzają bzdury i zabobony z internetu (np, ten olej jest gorszy, bo jest rzadki - znakomita większość nawet nie wie w jakich jednostkach tę "rzadkość" podać :-)) i zaszłyszane od kolegi (silników się nie myje!!! Dlaczego? Bo nie !!!) Nie techniczny argument logiczny jest jeden: producenci stają na uszach, rzęsach i innych takich by sprzedać swoje pojazdy, by były najsilniejsze, najmniej paliły i takie tam drobiazgi. Jeżeli ich projektant tak wykombinował by mógł być bi fuel, hybryda, wodór, czy ludzki mocz to tak jest Peugeot miał serię samochodów na LPG, Fiat na LPG i CNG, gdzie zbiornik paliwa miał mniej niż 20 l by się butle zmieściły. Subaru dało se spokój, bo co? Coś imsię przy dominie poplątało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Grzegorz, popraw trochę pisownię i interpunkcję, bo naprawdę ciężko to się czyta, przez co jest mało zrozumiałe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 @@wslawex, Sorry, pośpiech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 @wslawex, Sorry, pośpiech. popraw w wolnej chwili, bo piszesz z sensem i chciałbym zrozumieć więcej niż 50% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 @@wslawex, ja tam zrozumiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 (edytowane) Dzisiaj dostełem taki o to designerski interfejs: Moduł, jest bardzo mały, ledwo dałem go rady wyciagnąc z gniazda. Sprawdziłem w imprezie My01 z Tornque i działa, pokazuje dane z auta, pokazuje błedy, można je tez skasować Edytowane 4 Marca 2013 przez sherif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppzuko Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 (edytowane) Witam, ja też bym chciał wiedzieć jaki kabel, elm albo jeszcze co innego do moje legasia żeby podłączyć do komputera. My99 2.0 n/a. Jedni piszę kkl inni elm chciałbym prosić o pomoc. Zajrzałem, przestudiowałem kilka wątków i zgubiłem się gdzieś miedzy kkl a ssm... Można nie można co proponujecie? Znalazłem stronkę, która teoretycznie mówi że nie można podłaczyć elm pod obd II link http://www.obd-2.de/...om&event=submit Edytowane 5 Marca 2013 przez ppzuko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiszmen9 Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Zbierając do kupy...przy tego typu błędach zacząć standardowo: 1.Świece 2.Kable WN 3.Cewki 4.Ciśnienie w cylindrach/Regulacja zaworów (jeżeli nie pokrywa się z terminem etc) Przy LPG: 1.Regulacja zaworów 2.Kable WN 3.Świece 4.Cewka 5.Osprzęt LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 @sherif, kupiłem taki sam, tylko z ebaya. Zdechł po łącznie może kilku godzinach pracy Faktycznie, rozmiarowo jest nawet za mały @ppzuko, z moich informacji wynika, że ELM nie gada po protokole SSM (a chyba ten Ci będzie niezbędny do MY99), tylko KKL ma taką opcję. Niestety nie znalazłem nigdzie KKLa z bluetoothem, bo sam bym sobie taki kupił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppzuko Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 No właśnie nie ma kkl przez bluetooth ale trudno laptop jest jest a więc jak przyjdzie do dzieła. A zapomniałbym najlepszy program to freeSSM? Może coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 ecuExplorer jest niezły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppzuko Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 A dzięki, zobaczymy co mi się uda zmodzić, może foto strzele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4lik Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Kupilem ze dwa miesiace temu lotaki: ...i jest bajer, bo ma wylacznik, takze nie trzeba wyciagac. Podlaczany do Outbacka 2002, Accorda 2004, a wczoraj do Citroena C5 i sie spisuje, poki co. U mnie czysciutko i to mnie cieszy. Do tego szwagier go testowal z kilkoma innymi samochodami i tez bezproblemowa komunikacja. Uzywany z TorquePro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 @@H4lik, a laptop łapie go jakoś bezprzewodowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4lik Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) Nie mam pojecia - raz, ze nie mialem potrzeby, dwa - niby mam w laptopie przycisk, ale jak chce wlaczyc bluetooth, to wyskakuje "Brak urzadzenia", takze nie pomoge. Edytka - w aukcji widnieje: Do obsługi wystarczy: - dowolny komputer stacjonarny - dowolny komputer przenośny - telefon komórkowy A, cos jeszcze, bo mnie sie przypomnialo akurat- wraz z urzadzonkiem dostalem bluetooth usb, takze moge sprawdzic, ale to w likend dopiero, bo auto mam w garazu. Edytowane 6 Marca 2013 przez H4lik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 @@H4lik, wcale sie nie pali, ale sprawdź ,jak możesz. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppzuko Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 (edytowane) Po wielu trudach i nie możliwych do przejścia problemów (t.z. nie chciało mi się ) podłączyłem komputer do auta i okazało się że wyskakuje błąd czujnika stukowego. Analizując dotychczasowe problemy, mianowicie; zwiększone spalanie, nierównomierna praca silnika na jałowym, czasami pojawiający się check i jeszcze do tego przejrzałem na forum - podobne problemy dotyczą one uszkodzenia tego czujnika. Fajnie mieć kabel i laptopa Edytowane 13 Marca 2013 przez ppzuko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Ktoś wyżej pytał o kabel do starszych subaryn z przed obdII... http://dx.com/p/9-pin-to-16-pin-obd-2-diagnostic-cable-for-subaru-116348 ...o bluetooth.. http://dx.com/p/elm327-obdii-bluetooth-car-diagnostic-wireless-transceiver-dongle-blue-183801 ...i więcej subarowych zabawek... http://dx.com/s/subaru ...pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-Młody- Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Młody, podoba mi się Twoje podejście, dobrze, że chcesz się rozwijać i poznawać swój samochód. @Qba25, aż Ci zieloną strzałkę kliknę Dziękuję ;-) Mam zaplecze warsztatowe i mam fachową poradę od mojego przyszłego teścia. I to jest dobra baza. Jeśli uważasz że jest to trudne,bo znasz się na tym to ok. Ja chciałem zapytać właśnie o to. Czy jest to łatwe czy trudne dla początkującego. Dowiedzieć się jak to się robi. Czy jestem wstanie to zrobić czy nie. Wiesz, ciężko udzielać takich porad "na odległość". Generalnie regulacja zaworów nie jest trudna. żeby mieć wygodny dostęp przyda się kanał - dojście od dołu, warto też zdemontować tłumik szmerów ssania z prawej strony i zbiornik spryskiwacza (+akumulator) z lewej. 1. Demontaż w/w części; 2. Demontaż pokryw głowic (4 śrubki na rogach + jedna centralnie, jeśli mnie pamięć nie myli). Jeśli nie chcesz wymieniać wszystkich uszczelek nie warto ich odklejać na siłę (pod każdą śrubką jest jedna); 3. Kontrola i regulacja zaworów (klucz oczkowy 10 (?) + śrubokręt, szczelinomierz klucz do obracania wałem); 4. Czyszczenie pokryw głowic, odtłuszczenie (nowe uszczelki lub sylikon). Warto sprawdzić w jakim stanie są 4 uszczelki świec - albo są twardsze z natury, albo twardnieją i mogą puszczać - wtedy olej będzie się gromadził przy świecach zapłonowych; 5. Składanie w odwrotnej kolejności. Spisałem to z pamięci na podstawie mojego buga. Nie jest to trudne, trzeba cierpliwości i "nie na siłę". Trochę jest takich "drobiazgów" - np. zbiornik spryskiwacza ma podłączenia wysokiego ciśnienia do spryskiwaczy reflektorów - jak to źle złożysz może ciec. Zawsze to łatwiej wygląda, jak się tylko czyta. Jeśli Twój teść potrafi wyregulować zawory w polonezie, to dacie radę. I taka rada- przy LPG lepiej regulować zawory (szczególnie wydechowe) nieco luźniej... Zakładał mi klocki jak spytałem jak tam się to robi bo chciałbym sam kiedyś wymieniać to odpowiedział że lepiej żeby nie tykał tego bo zepsuje. Bo widzisz, nawet w niektórych warsztatach takie podstawowe rzeczy, jak wymiana klocków, robi się "na szybko". A potem pretensja klienta, bo klocki nierównomiernie zużyte, bo piszczą, bo biją przy hamowaniu... Należy przy okazji wyczyścić jarzma, sprawdzić, jak pracują prowadnice, sprawdzić stan wszystkich gumek, pracę tłoczka, przesmarować całość, sprawdzić tarczę, oczyścić piastę (żeby tarcza dobrze leżała na piaście), sprawdzić, czy klocki mają odpowiedni luz w prowadnicach... Banalna sprawa, ale o wielu rzeczach trzeba pamiętać no i mieć dostęp do odpowiednich materiałów: smar miedziany, ceramiczny, do tłoczków... Dlatego też, mimo, że mam podstawowe narzędzia i kanał w domu, wolę prace u mojego mechanika możesz przy okzaji przytoczyć czego używasz u siebie?? będę wdzięczny... Już pisałem: 1. Na Windows Mobile (HTC HD2) używam HOBD Trip Computer; 2. Na Androida (SG) używam Torque Pro; 3. Na laptopa używam PCM Scan; Dzięki że ogóle starasz mi pomóc. Doceniam to. Nie za ma co ;-)Myślę, że każdy dysponujący odpowiednią wiedzą na The Forum chętnie Ci pomoże. Chodzi o to, że nie zawsze wiesz, jaki jest poziom doświadczenia i zdolności warsztatowych pytającego, a nikt nie chce, żeby ktoś miał potem do niego pretensje. Coś, co dla kogoś z doświadczeniem może być banalne, może przekraczać zdolności innej osoby... Wielkie dzięki za ogromną pomoc. Byłem w piątek w warsztacie i ustawili mi luzy na zaworach. Efekt jest świetny. Subarka działa idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się