Skocz do zawartości

Diagnostyka w swoim warsztacie


-Młody-

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdzam co ~25 tysięcy
Słuszna koncepcja, choć znam takich, co zalecają nawet co 20 kkm, może ortodoksyjnie, ale to ludzie z dużym doświadczeniem w LPG (pierwszy warsztat LPG w małopolsce :-))

 

FHI wypuściło kiedyś serię pojazdów wyposażonych w zmodyfikowane gniazda zaworów EX, jest to rozpoznawalne po VIN pojazdu, ale doświadczenia SD jak i nasze (PL) wskazują, że nie można być całkowicie pewnym trwałości silnika montując LPG do SB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doświadczenia SD jak i nasze (PL) wskazują, że nie można być całkowicie pewnym trwałości silnika montując LPG do SB.

 

a moje doświadczenia są inne.

 

FHI wypuściło kiedyś serię pojazdów wyposażonych w zmodyfikowane gniazda zaworów EX, jest to rozpoznawalne po VIN pojazdu,

 

w jakim modelu i w jakich latach to było ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moje doświadczenia są inne
Ile masz subarynek w obsłudze technicznej? :P
w jakim modelu i w jakich latach to było
np w Foresterach w poprzedniej budzie, dokładnych danych co do lat nie mam, ale silnik 204 2.0L NA EMPI DOHC występomwał w S11

 

PS w S12 chyba też

Edytowane przez Grzegorz Magdziarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, to nie zależy od użytkownika i sposobu traktowania szpeja w większej mierze

 

Tu się nie zgodzę. Po pierwsze użytkownik wybiera warsztat, albo tani, albo dobry. A to jak "szpej" został zamontowany, wyregulowany i serwisowany ma znaczenie. Tępy użytkownik potrafi zajechać wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@leon, W dzisiejszych czasach obserwuję kwadratowy przyrost liczby użytkoników, którzy nie mają pojęcia o obsłudze swego samochodu - i dobrze, skoczyły się idiotyczne czasy remontowania wozideł na chodniku. Zatem zlecając montaż LPG ani wiedzą czy należy, czy można i czy ten kto to będzie robił cokolwiek wie na ten temat. Nawet Ci, którym się wydaje, że coś tam słyszeli najczęściej powtarzają bzdury i zabobony z internetu (np, ten olej jest gorszy, bo jest rzadki - znakomita większość nawet nie wie w jakich jednostkach tę "rzadkość" podać :-)) i zaszłyszane od kolegi (silników się nie myje!!! Dlaczego? Bo nie !!!)

 

Nie techniczny argument logiczny jest jeden: producenci stają na uszach, rzęsach i innych takich by sprzedać swoje pojazdy, by były najsilniejsze, najmniej paliły i takie tam drobiazgi. Jeżeli ich projektant tak wykombinował by mógł być bi fuel, hybryda, wodór, czy ludzki mocz to tak jest Peugeot miał serię samochodów na LPG, Fiat na LPG i CNG, gdzie zbiornik paliwa miał mniej niż 20 l by się butle zmieściły. Subaru dało se spokój, bo co? Coś imsię przy dominie poplątało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dostełem taki o to designerski interfejs:

ELM327-Interface-Bluetooth-OBD2-Car-Auto-Diagnostic-Scanner-V15_320x320.jpg?1354346205

 

Moduł, jest bardzo mały, ledwo dałem go rady wyciagnąc z gniazda. Sprawdziłem w imprezie My01 z Tornque i działa, pokazuje dane z auta, pokazuje błedy, można je tez skasować :)

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja też bym chciał wiedzieć jaki kabel, elm albo jeszcze co innego do moje legasia żeby podłączyć do komputera. My99 2.0 n/a.

Jedni piszę kkl inni elm chciałbym prosić o pomoc. Zajrzałem, przestudiowałem kilka wątków i zgubiłem się gdzieś miedzy kkl a ssm...

Można nie można co proponujecie?

 

Znalazłem stronkę, która teoretycznie mówi że nie można podłaczyć elm pod obd II link

 

http://www.obd-2.de/...om&event=submit

Edytowane przez ppzuko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbierając do kupy...przy tego typu błędach zacząć standardowo:

1.Świece

2.Kable WN

3.Cewki

4.Ciśnienie w cylindrach/Regulacja zaworów (jeżeli nie pokrywa się z terminem etc)

 

Przy LPG:

1.Regulacja zaworów

2.Kable WN

3.Świece

4.Cewka

5.Osprzęt LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sherif, kupiłem taki sam, tylko z ebaya. Zdechł po łącznie może kilku godzinach pracy :angry: Faktycznie, rozmiarowo jest nawet za mały :)

@ppzuko, z moich informacji wynika, że ELM nie gada po protokole SSM (a chyba ten Ci będzie niezbędny do MY99), tylko KKL ma taką opcję. Niestety nie znalazłem nigdzie KKLa z bluetoothem, bo sam bym sobie taki kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem ze dwa miesiace temu lotaki:

 

bialy.jpg

...i jest bajer, bo ma wylacznik, takze nie trzeba wyciagac. Podlaczany do Outbacka 2002, Accorda 2004, a wczoraj do Citroena C5 i sie spisuje, poki co. U mnie czysciutko i to mnie cieszy. Do tego szwagier go testowal z kilkoma innymi samochodami i tez bezproblemowa komunikacja. Uzywany z TorquePro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia - raz, ze nie mialem potrzeby, dwa - niby mam w laptopie przycisk, ale jak chce wlaczyc bluetooth, to wyskakuje "Brak urzadzenia", takze nie pomoge.

 

Edytka - w aukcji widnieje:

Do obsługi wystarczy:

- dowolny komputer stacjonarny

- dowolny komputer przenośny

- telefon komórkowy

 

A, cos jeszcze, bo mnie sie przypomnialo akurat- wraz z urzadzonkiem dostalem bluetooth usb, takze moge sprawdzic, ale to w likend dopiero, bo auto mam w garazu.

Edytowane przez H4lik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielu trudach i nie możliwych do przejścia problemów (t.z. nie chciało mi się :P ) podłączyłem komputer do auta i okazało się że wyskakuje błąd czujnika stukowego. Analizując dotychczasowe problemy, mianowicie; zwiększone spalanie, nierównomierna praca silnika na jałowym, czasami pojawiający się check i jeszcze do tego przejrzałem na forum - podobne problemy dotyczą one uszkodzenia tego czujnika.

 

Fajnie mieć kabel i laptopa

Edytowane przez ppzuko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wyżej pytał o kabel do starszych subaryn z przed obdII...

 

http://dx.com/p/9-pin-to-16-pin-obd-2-diagnostic-cable-for-subaru-116348

 

...o bluetooth..

 

http://dx.com/p/elm327-obdii-bluetooth-car-diagnostic-wireless-transceiver-dongle-blue-183801

 

...i więcej subarowych zabawek...

 

http://dx.com/s/subaru

 

...pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody, podoba mi się Twoje podejście, dobrze, że chcesz się rozwijać i poznawać swój samochód.

 

@Qba25, aż Ci zieloną strzałkę kliknę

 

Dziękuję ;-)

 

Mam zaplecze warsztatowe i mam fachową poradę od mojego przyszłego teścia.

I to jest dobra baza.

 

Jeśli uważasz że jest to trudne,bo znasz się na tym to ok. Ja chciałem zapytać właśnie o to. Czy jest to łatwe czy trudne dla początkującego. Dowiedzieć się jak to się robi. Czy jestem wstanie to zrobić czy nie.

Wiesz, ciężko udzielać takich porad "na odległość". Generalnie regulacja zaworów nie jest trudna. żeby mieć wygodny dostęp przyda się kanał - dojście od dołu, warto też zdemontować tłumik szmerów ssania z prawej strony i zbiornik spryskiwacza (+akumulator) z lewej.

1. Demontaż w/w części;

2. Demontaż pokryw głowic (4 śrubki na rogach + jedna centralnie, jeśli mnie pamięć nie myli). Jeśli nie chcesz wymieniać wszystkich uszczelek nie warto ich odklejać na siłę (pod każdą śrubką jest jedna);

3. Kontrola i regulacja zaworów (klucz oczkowy 10 (?) + śrubokręt, szczelinomierz klucz do obracania wałem);

4. Czyszczenie pokryw głowic, odtłuszczenie (nowe uszczelki lub sylikon). Warto sprawdzić w jakim stanie są 4 uszczelki świec - albo są twardsze z natury, albo twardnieją i mogą puszczać - wtedy olej będzie się gromadził przy świecach zapłonowych;

5. Składanie w odwrotnej kolejności.

 

Spisałem to z pamięci na podstawie mojego buga. Nie jest to trudne, trzeba cierpliwości i "nie na siłę". Trochę jest takich "drobiazgów" - np. zbiornik spryskiwacza ma podłączenia wysokiego ciśnienia do spryskiwaczy reflektorów - jak to źle złożysz może ciec. Zawsze to łatwiej wygląda, jak się tylko czyta. Jeśli Twój teść potrafi wyregulować zawory w polonezie, to dacie radę.

I taka rada- przy LPG lepiej regulować zawory (szczególnie wydechowe) nieco luźniej...

Zakładał mi klocki jak spytałem jak tam się to robi bo chciałbym sam kiedyś wymieniać to odpowiedział że lepiej żeby nie tykał tego bo zepsuje.

Bo widzisz, nawet w niektórych warsztatach takie podstawowe rzeczy, jak wymiana klocków, robi się "na szybko". A potem pretensja klienta, bo klocki nierównomiernie zużyte, bo piszczą, bo biją przy hamowaniu... Należy przy okazji wyczyścić jarzma, sprawdzić, jak pracują prowadnice, sprawdzić stan wszystkich gumek, pracę tłoczka, przesmarować całość, sprawdzić tarczę, oczyścić piastę (żeby tarcza dobrze leżała na piaście), sprawdzić, czy klocki mają odpowiedni luz w prowadnicach... Banalna sprawa, ale o wielu rzeczach trzeba pamiętać no i mieć dostęp do odpowiednich materiałów: smar miedziany, ceramiczny, do tłoczków... Dlatego też, mimo, że mam podstawowe narzędzia i kanał w domu, wolę prace u mojego mechanika :mrgreen:

 

możesz przy okzaji przytoczyć czego używasz u siebie?? będę wdzięczny...

 

Już pisałem:

1. Na Windows Mobile (HTC HD2) używam HOBD Trip Computer;

2. Na Androida (SG) używam Torque Pro;

3. Na laptopa używam PCM Scan;

 

Dzięki że ogóle starasz mi pomóc. Doceniam to.

Nie za ma co ;-)Myślę, że każdy dysponujący odpowiednią wiedzą na The Forum chętnie Ci pomoże. Chodzi o to, że nie zawsze wiesz, jaki jest poziom doświadczenia i zdolności warsztatowych pytającego, a nikt nie chce, żeby ktoś miał potem do niego pretensje. Coś, co dla kogoś z doświadczeniem może być banalne, może przekraczać zdolności innej osoby...

 

 

Wielkie dzięki za ogromną pomoc. Byłem w piątek w warsztacie i ustawili mi luzy na zaworach. Efekt jest świetny. Subarka działa idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...