Skocz do zawartości

Subaru Outback H6 czy Mitsubishi Outlander Turbo


lolo.lolo

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

przymierzam się do zakupu autka 4x4 i mam dwa typy (oczywiście wiem że to forum Subaru ale .... :-))

1. Subaru Outback H6 3.0 245 KM

2. Mitsubishi Outlander 2.0T 200 KM

 

Oba autka rocznikowo około 2005r.

 

Które wybrać pod względem kosztów eksploatacji, zużycia paliwa itp. (cena zakupu widzę podobna)

Które znosi lepiej "LPG" ?

 

Czy może tak przychodzi mi do głowy lepiej kupić tańsze i starsze Outback H6 209 KM (2001 - 2003 r.) ?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outback - wolnossący silnik to mniejsze problemy przy eksploatacji. Na autostradzie spalanie powinno być lepsze niż dla miśka, w mieście może być nieco inaczej. Co do LPG... trzeba zapytać się w stosownym wątku: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/55232-lpg-w-subaru/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Oba autka rocznikowo około 2005r.

wybor powinien byc oczywisty: Forester 2.0XT (ew. 2.5XT)

 

XT'ek jest o wiele bardziej przyjazny dla LPG niz H6 (przy okazji LPG mozna zrobic mape i troszke podkrecic auto, szczegolnie w przypadku 2.0XT) oraz po prostu jest lepszym samochodem niz Outlander Turbo

 

hau! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale słyszałem, że ta generacja Outlandera nie popisała się bezawaryjnością.

 

 

Ja tam słyszałem, że jak priorytetem jest 4x4 to Outlander średnim kierunkiem jest.

 

 

Ale, że my możemy pogadać w temacie przy uzyciu plusów dodatnich a nie plusów ujemnych marek innych, to Subaru jest lepszym rozwiązeniem, ze względu na zdecydowanie lepszy napęd, silniki, jakość, przyjemność z jazdy... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam kompletnej wiedzy, ale z tego co pamiętam nietrwały osprzęt silnika, niedopracowane zawieszenie (była chyba nawet jakaś akcja serwisowa), nietrwałe sprzęgła i oczywista awaryjność jednostki 2.0 TDI. Jak w przypadku 2.0T nie wiem, choć miałem taką jednostkę (oryginalnie Saabowski silnik) w Vectrze.

http://www.forum.sub...acy-2007-a-nie/ - tutaj ciut o Outlanderze.

Edytowane przez Abbaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outlander ma fajną opcję, ale nie wiem czy w 2005 ją mial, czyli dwa siedzenia schowane w bagażniku i -7 osobowa homologacja.

jeżeli chodzi o soilniki, to benzyna nie ciągnie, diesel owszem tak :), ale to tylko przeświadczenie po jazdach próbnych, jak rozważałem Outlandera, sportage i Forestera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Oba autka rocznikowo około 2005r.

wybor powinien byc oczywisty: Forester 2.0XT (ew. 2.5XT)

 

eddie , kolo wybiera między Mitsu :D a OBKiem a Ty mu mieszasz z Forkiem :dance: ...oj ciężki był chyba weekend :P

 

Też mi coś nie grało, ale myślałem, może to ja nie jarze ... :biglol:

Edytowane przez Abbaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy do czego te samochody mają służyć

 

porządne rodzinne i solidne auto do przemieszczania się od A do B z 4x4, a ponadto trochę dla kierownika (czasem dla zabawy :D )

Edytowane przez lolo.lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak już padł pomysł Forestera - to lepiej Forester czy Outback ???
porządne rodzinne i solidne auto do przemieszczania się od A do B z 4x4, a ponadto trochę dla kierownika (czasem dla zabawy )

OBK jest większy i w trasę wygodniejszy. Forek (szczególnie XT) może być ciekawszą opcją do zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zostanę przy OBK, tylko powiedzcie mi jeszcze jakbym celował w starsze modele 2001-2003r. to szukać H6 245 KM czy 209 KM (wiadomo, że chciałbym więcej kucyków), ale czymś zasadniczym te silniki się różnią oprócz mocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Oba autka rocznikowo około 2005r.

wybor powinien byc oczywisty: Forester 2.0XT (ew. 2.5XT)

 

eddie , kolo wybiera między Mitsu :D a OBKiem a Ty mu mieszasz z Forkiem :dance: ...oj ciężki był chyba weekend :P

 

Też mi coś nie grało, ale myślałem, może to ja nie jarze ... :biglol:

skoro czlowiek rozwarza Outlandera mk.I (a on ciasny w srodku jest!), to zasugerowalem, ze Forek bedzie lepsza opcja ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zostanę przy OBK, tylko powiedzcie mi jeszcze jakbym celował w starsze modele 2001-2003r. to szukać H6 245 KM czy 209 KM (wiadomo, że chciałbym więcej kucyków), ale czymś zasadniczym te silniki się różnią oprócz mocy ?

 

Te roczniki miały 209 KM. Mocnieszy silnik był dostępny w noweszej budzie >MY04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zostanę przy OBK, tylko powiedzcie mi jeszcze jakbym celował w starsze modele 2001-2003r. to szukać H6 245 KM czy 209 KM (wiadomo, że chciałbym więcej kucyków), ale czymś zasadniczym te silniki się różnią oprócz mocy ?

zasadnicza roznica jest taka, ze starszy silnik jest SOHC, a nowszy jest DOHC (co jest aktualne przy LPG, bo przeklada sie na bardziej skomplikowana / droga regulacje luzow zaworowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zostanę przy OBK, tylko powiedzcie mi jeszcze jakbym celował w starsze modele 2001-2003r. to szukać H6 245 KM czy 209 KM (wiadomo, że chciałbym więcej kucyków), ale czymś zasadniczym te silniki się różnią oprócz mocy ?

zasadnicza roznica jest taka, ze starszy silnik jest SOHC, a nowszy jest DOHC (co jest aktualne przy LPG, bo przeklada sie na bardziej skomplikowana / droga regulacje luzow zaworowych)

 

Obydwa są DOHC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 i LPG to nieoplacalne polaczenie ze wzgledu na wymagana przy LPG i droga regulacje luzow zaworowych

 

W H6 209 PS regulacja jest taka sama jak w innych DOHC H4 (popychacz na wymiar), za względu na ilość cylindrów x1,5 plus demontaż i monrtaż rozrządu łańcuchowego. Problem robi się w H6 245 PS. Tam popychacze sa dużo droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd 4X4 tego Miśka niczym nie odbiega od Subaru bo tamta generacja miała wiskozę.

Outlander miał wiskozę między osiami a dyfry były otwarte. Forek zaś miał dodatkowo z tyłu mechanizm o ograniczonym poślizgu.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porządne rodzinne i solidne auto do przemieszczania się od A do B z 4x4, a ponadto trochę dla kierownika (czasem dla zabawy :D )

 

To i ja dorzucę trzy grosze - najlepsze moim zdaniem auto, które spełnia te wymagania to Legacy Spec.B kombi - 245KM, wnętrze tożsame z Outbackiem, a sztywne zawieszenie, ręczna skrzynia biegów i krótka przekładnia kierownicza zdecydowanie lepiej spełnia ostatni warunek niż Outback.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...