Skocz do zawartości

Budujemy domek - kompedium wiedzy plus wskazówki :)


PLayer

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się złożyło, że wkrótce, jeśli wszystko dobrze pójdzie rozpoczniemy z małżonką budowę naszego domku.

Prawdopodobnie będę dość częśto pytał o różne rzeczy, jako że na forach muratora itp można sporo znaleźć ale częśto posty pisane przez firmy, sprzedawców, więc nie zawsze obiektywne.

Pierwsze pytanko: planowaliśmy stawiać mury z porothermu ale człowiek, który będzie budował mówi, że lepiej pustak max plus wełna plus cegla klinkierowa. Projekt jest w trakcie robienia, więc jeszcze można zmieniać.

Ma ktoś jhakieś doświadczenia w doborze tych materiałów?

 

Dzięki wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień zajmuję się sprzedażą materiałów budowlanych, więc w miarę możliwości i wiedzy mogę wtrącać parę swoich groszy ;)

Majstra mach chyba ogarniętego skoro proponuje Ci Maxa, teraz wszyscy jadą na porothermie bo jest szybciej, i to o grubości 25cm, a to wcale nie jest takie dobre....

Ja bym dał Maxa 29cm + styropian o lambdzie minimum 040, najlepiej 031 + tynk.

Dlaczego nie wełna? Ano dlatego, że jest chorendalnie droga i zabezpieczyć toto przed wilgocią wcale nie jest łatwo.

Klinkieru też bym nie dał bo to są niepotrzebne koszta już na starcie, chyba że komuś klinkier bardzo się podoba, ale tu też trzeba uważać przy murowaniu, np. żęby zaprawa do klinkieru była wodoodporna, i woda do wełny się nie przedostawałą np, podczas mocnego zacinania deszczu. Coprawda są środki do impregnacji, ale tę trzebaby powtarzać co parę lat, a i 100% gwarancji nieprzesiąkliwości nie ma....

Pzdr

 

Ps. CO do Maxa to warto sobie przypilnować, żęby był z Wienerberger'a, najłądniejsze pustaki na rynku - praktycznie zero odpadu, dobrze szlifowane i co najważniejsze proste.....

Edytowane przez GeFo555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

My budowaliśmy jakieś 8 lat temu z suporka lubartowskiego(nie pamiętam jaka grubość 280?)+ styropian )0,8 cm+ tynk.Mamy dom parterowy więc suporek jest gęstszy 500-ka jakoś tak chyba,cieplejszy ale bardziej kruchy.

Kiedy ja budowałem to Porotherm stawał się modny i robiło się go raczej z wełną,całość miała poprostu oddychać,dane pokazywały że taki dom jest ciut mniej dogrzany ale za to lepszy klimat-ogólnie.Porotherm to ceramika więc produkt naturalny.Ja jestem zadowolony ale dzisiaj chyba robiłbym porotherm+wełna,bo w styropian niestety potrafią myszy drażyć :( .Klinkier jest ładny ale bardzo podbija koszty.

Sory jak coś pokręciłem bo to było już trochę temu.Pamiętaj o dobrym systemie kominkowym to ważne żeby potem nie było problemów np zly ciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczynnik prenikalności ciepła będzie taki sam dla wełny jak i dla styropianu!! Wszystko zależy od tego jaką lambdę wybierzesz. Polecam 0,31 z tym, że wełna będzie dużo, dużo droższa. Zawsze można dać styrpoian albo wełnę o większej grubości, 10 cm to takie optimum, ale można dać i 20cm.

Co do myszy, to jeśli to jeśli nie ma w elewacji jakichś otworów, są dane listwy startowe, i jest to dokładnie otynkowane to nie ma bata, żęby się wdarły. Jeśli chodzi o wełnę to tak jak pisałem, jest dużo większy problem z dobrym wykonaniem, muszą być puszczone mostki wentylacyjne, nie możę być najmniejszych nieszczelności, dużo większe koszta itp. itd.

Wybór należy do was.

 

Ja w zeszłym roku stawiałem dom i u siebie zrobiłem właśnie maxem i styropianem 0.31. Z tym, że nie nasawiałem się na jakąś super-hiper energooszczędność, tyle, że u mnie na placu węgla leży cała masa ;)

 

 

Będę miał chwilę to CI sprawdzę przenikalność.

 

Pzdr

Edytowane przez GeFo555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Hm budowa domu, ja zacząłem w 2008, już stoi, mieszkamy, ale jeszcze na zewnątrz jest dużo do zrobienia, plus jakieś du....le w środku. Ja zbudowałem ścianę 3W czyli silikat (symbolu nie pamiętam ale grubu na 28 lub 29 cm) styropian 15 cm ( nie wełna ze względu na koszty) i cegła ręcznie formowana. Może zainteresuj się cegłą z Kraśnika k.Lublina (cegielnia Hoffmanowska fachowa obsługa - warto się przejechać i porozmawiać, obejrzeć). Ja domek stylizowałem na typowy dom warmiński z tymi wszystkimi szczegółami i smaczkami. Ciężko tak wszystko opisać co i jak, ale jeżeli pojawią się pytania, wątpliwości to zapraszam. Jeżeli jesteś zainteresowany jak ta cegła wygląda już wmurowana to daj znać prześlę zdjęcia na pw.

Pozdrawiam budowniczego

sebxyz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tata jest budowlańcem :) dokładnie prowadzi nadzór na budowach, coś się na tym zna więc jakbyś miał jakieś konkretne pytania i się wahał to pisz na PRIV bo temat Twój może mi omsknąć a tak to może coś tata doradzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przenikalność styr jak i wełny o gr 10 cm wynosi w granicach 0.2 -0.21 w/(m2/k) przy założeniach:

Max 220, tynk wewn. gipsowy, tynk zewnt cienkowarstwowy.

Edytowane przez GeFo555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale człowiek, który będzie budował mówi, że lepiej pustak max plus wełna plus cegla klinkierowa.

I nie daj sobie wmówić nic innego.

 

Przypilnuj architekta, żeby zaprojektował wentylację całego domu, bo oni się w ogóle tym nie przejmują.

A później smród, wilgoć, co za tym idzie zimno ! , grzyby itp.

Edytowane przez rombu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz mam ten koszt. Majster powiedzial 25 zl/m2 za sciane trojwarstwowa.

 

cena nie realnie niska , za wymurowanie cegły klinkierowej zapłacisz więcej niz 25 z/m2

Racja, nie dodałem, że to jest cena extra do podstawowej 20 tyś za całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz mam ten koszt. Majster powiedzial 25 zl/m2 za sciane trojwarstwowa.

 

cena nie realnie niska , za wymurowanie cegły klinkierowej zapłacisz więcej niz 25 z/m2

Racja, nie dodałem, że to jest cena extra do podstawowej 20 tyś za całość.

 

Z montażem więźby i pokrycia dachowego na dodatek? Nie widziałem projektu, ale za same mury przy niewielkim domku to już śmieszna cena. Jesteś pewien ich rzetelności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt jaki nam powiedziano to: 20 tyś za mury z fundamentami ze ściankami działowymi (stan surowy otwarty), jeśli ściana 3 warstwowa to 25 zł / m2 dochodzi. Dach robi ktoś inny. Cena: 50 zł / m2 (ale to się jutro dowiemy czy całość z położeniem dachu czy tylko więźba czy co dokładnie). Lokalizacja domu to powiedzmy okolice Inowrocławia, więc ceny niższe. Jeśli chodzi o rzetelność, wszyscy go polecają, mieszka on 7 minut pieszo od lokalizacji przyszłego domu. Było kilka przypadków, że stawiał ludziom dom i po jakimś czasie kolejny dla np. dzieci, brata. Poza tym tam wszyscy się znają i gdyby coś było nie tak na pewno by to szybko wyszło. Ów Pan tematem budowy domów zajmuje się od ponad 20 lat. Zasadniczo z 50% nowych domów obecnie tam stojących to pewnie jego dzieła i jak na razie nie doszły nas żadne złe opinie.

Ja z nim jeszcze osobiście nie rozmawiałem, żona jest teraz na miejscu i załatwia formalności wstępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę znam zagadnień budownictwa a szczególnie nieodwracalne błędy popełniane przy konstrukcji. Podstawowym czesto popelnianym jest zabezpieczenia fundamentow i warstwa zatrzymująca wilgoć. Wielu "fachowców" potrafi nawet siporeks położyć na zaprawę. Jak koledzy wczesniej pisali bardzo istotna jest dobra wentylacja ( zle wentylowany dom jest bardziej energochłonny pomijając inne aspekty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę znam zagadnień budownictwa a szczególnie nieodwracalne błędy popełniane przy konstrukcji. Podstawowym czesto popelnianym jest zabezpieczenia fundamentow i warstwa zatrzymująca wilgoć. Wielu "fachowców" potrafi nawet siporeks położyć na zaprawę. Jak koledzy wczesniej pisali bardzo istotna jest dobra wentylacja ( zle wentylowany dom jest bardziej energochłonny pomijając inne aspekty).

Czy zatem warto inwestować w wentylację mechaniczną nawiewno-wywiewną (jak w domach pasywnych) czy "wystarczy" dobrze zaprojektowana grawitacyjna?

Niestety w naszym wypadku koszty grają bardzo dużą rolę, ale też nie zamierzamy robić czegoś źle lub byle jak.

 

I czy możesz zalecić jakąś metodę dobrej izolacji fundamentów? Pytam, żeby ewentualnie sprawdzić naszego majstra :)

Edytowane przez PLayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...