Skocz do zawartości

Subaru vs reszta Świata


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

Moze jak w USA Diesel zacznie odgrywac wieksza role. VW i BMW bardzo sie o to staraja ! to doczekamy sie mocniejszego diesla w Subaru. Dla 5 klijentow z Europy napewno nic nie zmienia. Klijent, ktory rozwaza kupno nowego A6 lub A4 Allroad nie kupi w zyciu Subaru. Dla tych ludzi najwazniejsze jest reprezentacja i co powie sasiad / partner. Ja jako facet ktory ma wylozyc 30 t€ (kupuje zawsze za gotowke bo tylko wtedy dostaje rabat rzedu 25 %) w zyciu nie pomysle o Aucie za > 40 t€ bo w zamian nie dosteje nic wiecej od Legacy. Gumowy Cocpit nie jest mi na tyle wazny. Bardziej sie liczy to ze sprzet sie miesci bez rozkrecania do bagaznika. Malo jest aut, ktore sa tak uniwersalne jak Legacy oraz OBK (kosztem prowadzenia) dlatego wybralem Legacy. Jezeli do nowego Forka zmieszcza sie 2 MTB na stojak do bagaznika to nastepnym razem moze bedzie Forek.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Moze jak w USA Diesel zacznie odgrywac wieksza role. VW i BMW bardzo sie o to staraja ! to doczekamy sie mocniejszego diesla w Subaru. Dla 5 klijentow z Europy napewno nic nie zmienia. Klijent, ktory rozwaza kupno nowego A6 lub A4 Allroad nie kupi w zyciu Subaru. Dla tych ludzi najwazniejsze jest reprezentacja i co powie sasiad / partner. Ja jako facet ktory ma wylozyc 30 t€ (kupuje zawsze za gotowke bo tylko wtedy dostaje rabat rzedu 25 %) w zyciu nie pomysle o Aucie za > 40 t€ bo w zamian nie dosteje nic wiecej od Legacy.

A to bardzo ciekawa teoria bo dla dealera nie ma specjalnej roznicy czy dostanie te same pieniądze bezpośrednio od ciebie czy od banku.

Rozumie ze według ciebie ludzie bioracy auto w leasing lub w kredycie to biedacy , pewnie datego ilość miejsca w bagażniku nie ma dla nich takiego znaczenia bo nie stac ich juz na fajny rower.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za krdyt musisz placic procenty ja wole kupic auto co 5-6 lat a oszczednosci w miedzyczasie zainwestowac. Zawsze tak robilem i patrzac z perspektywy czasu na brak srodkow platniczych nie narzekam :)

Ludzie bioracy auto w leasingu placa o wiele wiecej niz kupujac za Auto za gotowke (jedyne co to moga zaszpanowac nowym autem co 3 lata). Ja za poprzedniego OBK 2,5 MT zaplacilem 24,5 t€ a po 5 Latach dostalem 16 t€ w rozliczeniu za Legacy. Czyli stracilem 8,5 t€ za rok 1,7 € a za na mesiac 141 €. W Lisingu tyle wydajesz w 2-3 lata.

Nie mamy o czym dyskutowac prywatny lising zawsze jest drozszy od kupna. Leasing zostal wymyslony bo zaden normalny czlowiek nie moze kupic auta za 50 t€. Ceny aut sa po prostu chore ale ludzie definiuja sie przez auto.

Co innego jak ktos moze VAT odliczyc bo uzywa auto zawodowo wtedy leasing moze byc ok lub w rozwiazaniach flotowych bo nie wiazemy srodkow kapitalowych.

Prywatnie uwazam, ze albo cie stac albo nie ... wtedy kupujesz dacie.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@haubi65 no to chyba nie rozumiesz idei leasingu. Leasing nie jest dla prywatnych ludzi tylko dla firm. Ja zawsze auta biorę w leasingu bo mogę zakup auta rozliczyć w ciągu 3 lat i cała rata leasingu jest moim kosztem. Jakbym kupił auto za gotówkę lub w kredycie to amortyzacja wynosi 5lat. Jeśli mówisz tylko o zakupie prywatnym to auto za gotówkę jak najbardziej, no ale jeśli na firmę to za gotówkę totalnie się nie opłaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja poruszę temat dość przyziemny w porównaniu do parametrów silników, cen, itp., a mianowicie prostotę wykonania podstawowych czynności eksploatacyjnych np. wymiany żarówki w światłach.

Przez rok posiadania Forestera || gen nie musiałem nic wymieniać ale w innych autach owszem i za każdym razem szlag mnie trafiał. Wczoraj w Hyundaiu musiałem wyciągać cały reflektor aby wymienić żarówkę. Robiłem to pod latarnią, czas operacji 20 minut. Za miastem po ciemku i bez oświetlenia praktycznie bez szans.

W Passacie 1996rocznik mogłem zmienić żarówkę, bez żadnych narzędzi, z zawiązanymi oczyma i nie wynikało to z wprawy a z przyjazności konstrukcji.

 

Znacie jakieś współczesne auta w których da radę takie czynności zrobić prosto, łatwo i przyjemnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi coś się obiło o uszy że ma wejść jakaś dyrektywa (czy już może weszła) że każdy nowy samochód na rynku europejskim musi mieć możliwość wymiany żarówki bez użycia narzędzi w max. 5min. Tak gdzieś słyszałem ale może coś już mam ze słuchałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za krdyt musisz placic procenty ja wole kupic auto co 5-6 lat a oszczednosci w miedzyczasie zainwestowac. ...................................................................................................................

Prywatnie uwazam, ze albo cie stac albo nie ... wtedy kupujesz dacie.

 

Tutaj nie mogę się z Tobą zgodzić.

Gdyby nie kredyty i leasingi to w zasadzie nie miałbym nic,ani pierwszego mieszkania,ani pierwszej pralki,ani całkiem nieżle prosperującej firmy,ani domu ani wielu innych.

Leasing to nie tylko odliczenie vatu ale również odliczenie od podatku kosztów znim związanych,więc przy prowadzeniu firmy bardzo się opłaca.Leasing nakręca światową koniunkturę i z tym nie ma co polemizować.A że przy okazji nakręca branże motoryzacyjną to rzecz dodatkowa,bo gdyby nie on to pewnie mało kto kupowałby luksusowe modele.

 

 

Znacie jakieś współczesne auta w których da radę takie czynności zrobić prosto, łatwo i przyjemnie ?

ja nie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK i zwykly Legacy tak troche nie trafiaja w zadna klase ,

 

najwyraźniej mnie pasuje ten bezklasowy samochodzik :) przepraszam że jestem zadowolony :(

Ale ja nie powiedziałem tego w złym kontekście po prostu jest większy niz samochody z klasy z ktorej się wywodzi a nie ma silników żeby konkurowac np. z A6 Allroad a jestem pewien ze majc diesela o mocy ok. 200 KM plus ukradł by trochę klientów Audi zwłaszcza tych którym nie zależy na prestiżu i jakości premium ale cenia sobie dynamikę i ilość miejsca.

turdziGT jeździłem Audi A4 B7 TDI, co prawda to nie takie męskie auto jak Twoje, ale prestiżu w tym aucie nie widziałem, jak i jakości premium ;) Taki efeky to może dać np. Twoje TFSI, od 3.0 TDI górę, prawdziwa seria S czy RS ;) ale reszta Audi bez urazy to zwykła kupa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haubi65 ja się nie pytalem co jest lepsze czy kupno z gotówkę czy leasing tylko jaką różnice w rabacie robi to czy dealer dostanie ta sama kwotę banku czy od ciebie.

 

Prywatnie uwazam, ze albo cie stac albo nie ... wtedy kupujesz dacie.

I see rozumie że wedle twóje ideologi mojego szefa który ma dwa jachty i wille w najlepszej dzielnicy niestac na BMW X5 bo wziął jew leasing ........ :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za krdyt musisz placic procenty ja wole kupic auto co 5-6 lat a oszczednosci w miedzyczasie zainwestowac. Zawsze tak robilem i patrzac z perspektywy czasu na brak srodkow platniczych nie narzekam :)

Ludzie bioracy auto w leasingu placa o wiele wiecej niz kupujac za Auto za gotowke (jedyne co to moga zaszpanowac nowym autem co 3 lata). Ja za poprzedniego OBK 2,5 MT zaplacilem 24,5 t€ a po 5 Latach dostalem 16 t€ w rozliczeniu za Legacy. Czyli stracilem 8,5 t€ za rok 1,7 € a za na mesiac 141 €. W Lisingu tyle wydajesz w 2-3 lata.

Nie mamy o czym dyskutowac prywatny lising zawsze jest drozszy od kupna. Leasing zostal wymyslony bo zaden normalny czlowiek nie moze kupic auta za 50 t€. Ceny aut sa po prostu chore ale ludzie definiuja sie przez auto.

Co innego jak ktos moze VAT odliczyc bo uzywa auto zawodowo wtedy leasing moze byc ok lub w rozwiazaniach flotowych bo nie wiazemy srodkow kapitalowych.

Prywatnie uwazam, ze albo cie stac albo nie ... wtedy kupujesz dacie.

 

 

Ja tam się nie znam ale oprocentowanie kredytu konsumenckiego w Niemczech chyba nie jest na poziomie 7 % rocznie. Po za tym trochę pomieszałeś utratę wartości przedmiontu leasingu z kosztem finansowania. W Polsce leasing prywatny i operacyjny w euro jest praktycznie nie oprocentowany. Ja mam chyba 0.8% rocznie. Także płacę prawie tyle samo z tą różnicą, że w 48 ratach.

Będę bardzo wdzieczny za podanie namiarów na dilera Subaru w Nienczech, kóry daje 25% rabatu za płatność gotówką. Może być na PW żeby kolejek nie robić. :D

PS. Zawsze mówiłem że biednemu wiatr w oczy. Za OBK 2.5MT musiałem zapłacić 36k euro brutto. Dobrze macie w tej Germanii.

 

Tak dla zmiany tematu. Widziałem wczoraj Fiata 500 XL czy jakoś tak. Stał sobie w sklepie. Zgrabnie podrobili Mini. Biały perłowy kolor + czarny dach robiło fajne wrażenie estetyczne.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@haubi65 no to chyba nie rozumiesz idei leasingu. Leasing nie jest dla prywatnych ludzi tylko dla firm. Ja zawsze auta biorę w leasingu bo mogę zakup auta rozliczyć w ciągu 3 lat i cała rata leasingu jest moim kosztem. Jakbym kupił auto za gotówkę lub w kredycie to amortyzacja wynosi 5lat. Jeśli mówisz tylko o zakupie prywatnym to auto za gotówkę jak najbardziej, no ale jeśli na firmę to za gotówkę totalnie się nie opłaca

no przeciez to napisalem :rolleyes:

 

Haubi65 ja się nie pytalem co jest lepsze czy kupno z gotówkę czy leasing tylko jaką różnice w rabacie robi to czy dealer dostanie ta sama kwotę banku czy od ciebie.

Prywatnie uwazam, ze albo cie stac albo nie ... wtedy kupujesz dacie.

I see rozumie że wedle twóje ideologi mojego szefa który ma dwa jachty i wille w najlepszej dzielnicy niestac na BMW X5 bo wziął jew leasing ........ :-)

ale X5 leci na firme ... nie. Spytaj sie Chefa czy auto jest prywatnie na niego zarejstrowane :) jezeli tak to stawiam skrzynke

 

Adam12

subaru-lang.de lub Autohaus24.de

tam zawsze kupuje Auta.

chociaz Legacy kupilem pod nosem bo Subaru mialo akcje i sie dolozylo premia za OBK Legas wyszedl suma sumarum za 28 t€

Niemcy to nie Polska gdzie Subaru ma opinie super Marki.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK i zwykly Legacy tak troche nie trafiaja w zadna klase ,

 

najwyraźniej mnie pasuje ten bezklasowy samochodzik :) przepraszam że jestem zadowolony :(

Ale ja nie powiedziałem tego w złym kontekście po prostu jest większy niz samochody z klasy z ktorej się wywodzi a nie ma silników żeby konkurowac np. z A6 Allroad a jestem pewien ze majc diesela o mocy ok. 200 KM plus ukradł by trochę klientów Audi zwłaszcza tych którym nie zależy na prestiżu i jakości premium ale cenia sobie dynamikę i ilość miejsca.

turdziGT jeździłem Audi A4 B7 TDI, co prawda to nie takie męskie auto jak Twoje, ale prestiżu w tym aucie nie widziałem, jak i jakości premium ;) Taki efeky to może dać np. Twoje TFSI, od 3.0 TDI górę, prawdziwa seria S czy RS ;) ale reszta Audi bez urazy to zwykła kupa :D

 

Zagadzam się ale należy pamiętać ze B7 to auto tak na prawdę z 2002 roku a mamy 2013.Premium nie premium ale jakość plastikow i materiałów w tym 11 letnim aucie to nadal lata świetlne przy tym co prezentują obecne modele subaru.

Zgadzam się tez co do silników ale ujął bym to inaczej Audi=quattro bez niego to zwyczajny samochód którego tez pewnie bym nie kupil jako FWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mamy o czym dyskutowac prywatny lising zawsze jest drozszy od kupna. Leasing zostal wymyslony bo zaden normalny czlowiek nie moze kupic auta za 50 t€.

Jest to nic innego jak kredyt, tyle, że z obejściem pewnych procedur narzuconych przez KNF

jak ktos moze VAT odliczyc bo uzywa auto zawodowo wtedy leasing moze byc ok lub w rozwiazaniach flotowych bo nie wiazemy srodkow kapitalowych.

Akurat VAT nie ma tu nic do rzeczy, bo odliczasz go w takiej bądź innej formie niezależnie od formy finansowania. Natomiast pozostała część wypowiedzi - tak, właśnie o to chodzi.

[ale X5 leci na firme ... nie :) nic nie rozumiesz

Dużym uproszczeniem jest dzielenie pieniędzy "na firmę" i "prywatne". Kto prowadzi działalność wie, o czym mówię ;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@haubi65 no to chyba nie rozumiesz idei leasingu. Leasing nie jest dla prywatnych ludzi tylko dla firm. Ja zawsze auta biorę w leasingu bo mogę zakup auta rozliczyć w ciągu 3 lat i cała rata leasingu jest moim kosztem. Jakbym kupił auto za gotówkę lub w kredycie to amortyzacja wynosi 5lat. Jeśli mówisz tylko o zakupie prywatnym to auto za gotówkę jak najbardziej, no ale jeśli na firmę to za gotówkę totalnie się nie opłaca

no przeciez to napisalem :rolleyes:

 

Haubi65 ja się nie pytalem co jest lepsze czy kupno z gotówkę czy leasing tylko jaką różnice w rabacie robi to czy dealer dostanie ta sama kwotę banku czy od ciebie.

Prywatnie uwazam, ze albo cie stac albo nie ... wtedy kupujesz dacie.

I see rozumie że wedle twóje ideologi mojego szefa który ma dwa jachty i wille w najlepszej dzielnicy niestac na BMW X5 bo wziął jew leasing ........ :-)

ale X5 leci na firme ... nie :) nic nie rozumiesz

w Norwegii odsetki od kredytów odpisujesz od rocznego dochodu brutto przez co placisz mniejszy podatek wiec kredyt czy leasing zwykłego obywatela kosztuje 0 lub prawie 0 oczywiście wyrzucenie samochódu w koszty firmy na dodatkowe korzyści ale twoja teoria tu tak nie dziala.Zreszta nie widzę powodu dlaczego mam wyproc sie 300 czy 400 tys skoro mnie to nic nie kosztuje a moge te pieniądze przeznaczyc na coś inngo.Ale pozwol ze kazdy będzie wydawał pieniądze wedle własnego uznania i nie oceniał bym kogo i na co stać bo się możesz bardzo przeliczyć. Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne dlatego auta w Europie kosztuja tyle ile kosztuja ... bo wszyscy je kupuja na kredyt w mysl 500 € miesiecznie na kredyt to pikus stac mnie.

Wg. najnowszych statystyk 90 % leci na firmy oraz jest kupowane w kredycie ... tak jak kiedys masz kase to kupujesz to juz dawno nie funkcjonuje.

Norwegia to w ogole kraj pasjonatow przy takich kosztach rejestracji.

 

28k euro Legacy 2.0D w jakiej wersji ?

moj jest Aktiv

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni, tak dla porządku KLIENT, nie KLIJENT. :o

 

A o wymianie żarówek, to w Octavii trzeba wyjąć lampę, ale zajmuje to 5 min, w Imprezie, przy wymianie lewej żarówki, trzeba wyjąć aku... W jednym i drugim przypadku nic fajnego na trasie...

Nie wspominajac o Evo w którym trzeba ...zdjac zderzak...

Edytowane przez Niedźwiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry za OT ale 28k euro to raczej nie jest 25% rabatu od ceny cennikowej. Nawet u nas cennik to 29-30k euro.

za starego OBK dostalem od subaru.de 3 t€ (Eintauschpremie) Cena byla za 5 letnie Auto 13 t€ a policzono 16 t€ . Liczy sie caly pakiet. nowy Legacy Aktiv Kombi kosztowal wtedy ca. 34 t€ . 34-28+3= 9 . W sume wychodzi cos kolo 26%

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to tez ciekawe wyliczenie tego rabatu :-)

Dostałeś pewnie standardowe 10-15% na kupno nowego plus 10-15% wahania używanego w zależności od stanu/wersji/wyposazenia i tyle w temacie a opisales to tak ze człowiek z ulicy dostaje 25% od ręki tylko dlatego ze płaci gotówką.

Sorry kolego ale tak to nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda czysty rabat to bylo 17 % ale w sumie liczy sie pakiet calkowity. Sprzedajac OBK prywatnie nigdy bym nie dostal 16 t€ byl wyceniony na 13 t€ i tyle w temacie. nie widze w tym zadnego problemu po prostu Subaru.de zasponsorowalo i dorzcilo Handlarzowi 3 t€ mi w sumie wsio ryba.

Wazne jest ile znika ci pieniedzy z konta kupujac nowe auto ... nic wiecej :) moze jednak sie myle.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale tak jak napisałem wcześniej nie dostałeś tego rabatu tylko dlatego ze płaciles gotówką bo tak sformułowałes swoja wypowiedź tylko jest to skladowa transakcji wiazanej.Na tej zasadzie tez mógł bym powiedzieć ze dostalem w sumie upustu na 70k a w tym bylo tez dodatkowe 5% na okoliczności umowy którą ma mój pracodawca z importerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...