leon Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Piłowanie każdego dizla nie ma najmniejszego sensu. Aluminiowe piłuje się łatwiej, żeliwo było twarde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 leon w sensie amelinium? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 @turdziGT ja wiem że dyszle są elastyczne, ale mocna benzyna taka jak STI przy odpowiednim operatorze(dobrze zredukować) w sytuacji o której piszesz robi piekło, a dyszel jest tylko szybki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Jeśli,można na moment zmienić temat,czy orientujecie sie na jakiej zasadzie działa X-drive?czy to jest klasyczny haldex czy rzeczywiście stały jak mówią w BMW.Bo przecież tam chyba nie ma ani wiskozy ani TorSen,a wiem z. kolei że Szwedzi przy tym dlubali.W reklamach jest że moment może być rozlozony nawet 0:100 albo 10:90 więc co to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 @turdziGT ja wiem że dyszle są elastyczne, ale mocna benzyna taka jak STI przy odpowiednim operatorze(dobrze zredukować) w sytuacji o której piszesz robi piekło, a dyszel jest tylko szybki taaa... zwłaszcza 2.5T. Najpierw piekło w zbiorniku a potem pod maska jak wydmucha uszczelkę po 20 minutach takiej "autostradowej" jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Jeśli,można na moment zmienić temat,czy orientujecie sie na jakiej zasadzie działa X-drive?czy to jest klasyczny haldex czy rzeczywiście stały jak mówią w BMW.Bo przecież tam chyba nie ma ani wiskozy ani TorSen,a wiem z. kolei że Szwedzi przy tym dlubali.W reklamach jest że moment może być rozlozony nawet 0:100 albo 10:90 więc co to jest? Co do zasady działania to praktycznie jest to jak Haldex - tylko to miedzyosiowe sprzegło jest chyba "lamelkowe" czy jakos tak, nie chce mi się szukać. Jezeli pisza o jakiejś stałości to pewnie wynika ona z tego że od razu jest jakieś drobne spięcie tego sprzegła i podział wygląda np. 10-90. Tak samo wszystkie nowe Haldexy tez mozna nazawać stałymi bo jest w nich cały czas wstepne spięcie i podział momentu jest podobny jak wyzej tylko odwrotnie (przód/tył) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Jak długo firmy będą kupowały "flotę"(czyli do końca Świata) tak długo diesel nie zginie.Do zakupu od czasu do czasu podłączą się tacy użytkownicy jak ja,indywidualni,mieszkający poza miastem,robiący miesięcznie ponad 30tys.km. To Twój legaś dobija już chyba do miliona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 @turdziGT ja wiem że dyszle są elastyczne, Nie są! Elastyczność to użyteczny zakres obrotów silnika - im większy tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Jak długo firmy będą kupowały "flotę"(czyli do końca Świata) tak długo diesel nie zginie.Do zakupu od czasu do czasu podłączą się tacy użytkownicy jak ja,indywidualni,mieszkający poza miastem,robiący miesięcznie ponad 30tys.km. To Twój legaś dobija już chyba do miliona... O rany,ładnie mnie wypunktowales :)rocznie rzecz jasna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Jak długo firmy będą kupowały "flotę"(czyli do końca Świata) tak długo diesel nie zginie.Do zakupu od czasu do czasu podłączą się tacy użytkownicy jak ja,indywidualni,mieszkający poza miastem,robiący miesięcznie ponad 30tys.km. To Twój legaś dobija już chyba do miliona... O rany,ładnie mnie wypunktowales :)rocznie rzecz jasna Zwróciłem uwagę, bo taki miesięczny przebieg w trzyletnim aucie to byłby więcej niż niezły wynik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Mialem przyjemnosc jezdzic M550d - oswiadczam, ze on przy praktycznie zadnych obrotach nie "puchnie", idzie jak zly caly czas. Ale jak otworzyc szybe to niestety dalej klekot... :-/ Poza tym bardzo komfortowe auto! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ale jak otworzyc szybe to niestety dalej klekot... :-/ i to jest niestety to nawet 6 cylindrow nie pomaga , jedyne TDI jaki zaczyna juz miec jakis przyjemny dzwiek to V8 TDI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 A6 3.0biTDI ma przyjemny dzwiek, w ogole nie slychac ze to diesel. I tak jak ktos napisal wyzej, silnik w ogole nie puchnie, ciągnie od samego dołu az do czerwonego pola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Mialem przyjemnosc jezdzic M550d - oswiadczam, ze on przy praktycznie zadnych obrotach nie "puchnie", idzie jak zly caly czas. 740Nm / 2,000–3,000 obr/min i wszystko jasne Ale jak otworzyc szybe to niestety dalej klekot... :-/ Oświadczam że boxer D subaru nie klekocze,w razie czego jestem w stanie nagrać i wrzucić ,choć w czasie jazdy to raczej poczekam do póżnej wiosny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ja byłem zafascynowany dyszlami, ale przy aktualnych spalaniach benzyn i kłopotach z eko nie widzę sensu w dyszlach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ja byłem zafascynowany dyszlami, ale przy aktualnych spalaniach benzyn i kłopotach z eko nie widzę sensu w dyszlach. ja mialem bardzo krotka przygode z dyszlem i nie dziekuje.V6 czy R6 jeszcze ujada ale jak slysze klekot R4 w nowym BMW serii 5 to zerkam tylko z politowaniem jak mozna taki silnik wsadzic do takiego auta.Jezli chodzi o wrazenia akustycznie to tylko 6 cylindrow lub R5 Volvo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 W zamian za klekot, do którego faktycznie trudno się przyzwyczaić zostaje nieco pln'ów w kieszonce. Jak ktoś dużo podróżuje a nie po bułki do sklepu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 W zamian za klekot, do którego faktycznie trudno się przyzwyczaić zostaje nieco pln'ów w kieszonce. Jak ktoś dużo podróżuje a nie po bułki do sklepu. Wiesz Adam, tylko jest ryzyko, a właściwie spora szansa, że te pln pójdą na obsługę auta, jak np. klęknie dwumasa, pompa czy w(y)tryski Niestety przerabiałem temat, więc wiem co mówię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Jeśli nie lubisz "pokera" to dopłacasz 1800 pln za dodatkową gwarację do 150k km a różnicę w kosztach paliwa sam możesz policzyć. Tak wiem dwumasa nie jest objęta gwarancją ale w benzynie jest podobna sytuacja. Ryzyko być może jest większe ale każdy wybiera co mu pasuje...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 DPF też nie podlega gwarancji i sprzęgło równierz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 DPF też nie podlega gwarancji i sprzęgło równierz Dokładnie, poza tym myślałem bardziej o autach używanych Żeby nie było, ja nie jestem wrogiem diesli, mają swoje nieodzowne atuty, niemniej jednak osobiście już bym ropy nie kupił, mimo wszystko wolę np. benzę z lpg (choć to też nie jest rozwiązanie idealne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 W zamian za klekot, do którego faktycznie trudno się przyzwyczaić zostaje nieco pln'ów w kieszonce. Jak ktoś dużo podróżuje a nie po bułki do sklepu. Wiesz Adam, tylko jest ryzyko, a właściwie spora szansa, że te pln pójdą na obsługę auta, jak np. klęknie dwumasa, pompa czy w(y)tryski Niestety przerabiałem temat, więc wiem co mówię... z dieslem to racja, ale niestety nie wiadomo, jak się będa sprawowały w dłuższym okresie nowe konstrukcje turbo-benzynowe. tutaj też można wejść na niezłą minę, jak np. rozpadające się 1.4 TSI od VAG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Przy okazji przypomnialo mi sie, ze ktos pisal, ze w aktualnej BMW 335i nie ma xDrive - otoz jest! I jest tez z manualna skrzynia... Wiecej nt. tego jak dziala ich system, jest wyjasnione na stronach niemieckiego AMSu: http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/allradsysteme-im-vergleich-allrad-technik-von-audi-s4-und-bmw-3er-6334764.html w skrocie: roznice predkosci meidzy przednia a tylna osia reguluje elektronicznie sterowane sprzeglo wieloplytowe (3). Umieszczone jest za skrzynia biegow (1), z ktorej glowny wal przekazuje naped na tyl (2), a naped na przod sprzeglo przekazuje poprzez osobny wal (4). W ten sposob mozna uzyskac rozdzial od 100:0 do 0:100. Normalny rozdzial momentu to 40:60 p/t, elektronika zas wspolpracuje z kontrola trakcji i analizuje parametry: polozenie pedalu gazu, moment obracajacy (wokol osi pionowej), predkosci obrotowe kol etc. Czas reakcji zostal wzgledem poprzednika poprawiony o 100ms. Wg redaktorow AMS na suchej nawierzchni co prawda 335i nie reaguje az tak bezposrednio jak Audi S4, ale na sniegu czy mokrym nie ma roznicy i oba samochody zachowuja sie bardzo przewidywalnie, pewnie i lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Than_Junior,super że to wynalazles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Seria 3 to w tej chwili bardzo ciekawa alternatywa dla tych co chca 4x4 w szybkim aucie.Do tego najladniejsze BMW w ofercie za wyjatkiem serii 6 GC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się