Skocz do zawartości

Subaru vs reszta Świata


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Pewien bardzo poważany na tym forum tuner o wzmocnieniu samochodu o 100% powiedział mi:

 

"Nie jest pytaniem czy coś się zepsuje, ale kiedy" :)

oczywiscie ale trzeba tez wziac pod uwage od czego zaczynasz.Jezeli zaczynasz od seryjnego STI z moca 300 km to target masz 600 a to worek pieniedzy i faktycznie pytanie nie czy a kiedy bardzo aktualne.

 

Ja z okresu wiary w bajki już dawno wyrosłem. Fizyki się nie oszuka. Jak coś "podkręcasz" ponad miarę coś musi klęknąć. No a to co mówią "tunnerzy" o swoich dokonaniach to nazywa się marketing
nie chce cie przekonywac na sile bo i tak wiesz swoje wiec podam ci tylko troche faktow zktorych mozesz wyciagnac pewne wnioski.Uzype rpzykladu TDI bo najlatwiej.Seryjne cherlawe 2.0TDI powiedzmy wesja 170 KM ma w serii doladowanie 1.6 bara ten tez seryjny motor ma kuty wal , moze te fakty dadza ci do myslenia w jakich obszarach mocowych i z jakimi banzynowymi silnikami mamy do czynienia o takich parametrach , 3.0 TDI biturbo na w serii doladowanie 2.2 bara wiec chyba latwo sobie wyobrazic jakie obciazenia tam wystepuja plus fabryka musi jeszcze zalozyc spora rezerwe na klientow ktorzy z butem w podlodze jada 500 km , tak zeby to dotrzymalo tych 100K gwarnacji wiec zapewniam cie ze zrobienie programu moze skroci zycie tego silnika z 300K do 250 ? moze nawet nie wiec dla kogos kto kupi taki samchod nowy czy 2 letni nie robi to zadnego znaczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przykład przez ciebie przytoczone było Superb 1,8T zrobiony na 315KM. Jeśli masz taka wiarę w wytrzalosc silników VAG'a to już twoja sprawa

Akurat 1.8T VAGa są najbardziej podatne na mody. Naprawdę trudno wskazać inną tak udaną jednostkę. W DE bez problemu można kupić używane 8-10cio latki z tym silnikiem z gwarancją na rok czy dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce cie przekonywac na sile bo i tak wiesz swoje wiec podam ci tylko troche faktow zktorych mozesz wyciagnac pewne wnioski.Uzype rpzykladu TDI bo najlatwiej.Seryjne cherlawe 2.0TDI powiedzmy wesja 170 KM ma w serii doladowanie 1.6 bara ten tez seryjny motor ma kuty wal , moze te fakty dadza ci do myslenia w jakich obszarach mocowych i z jakimi banzynowymi silnikami mamy do czynienia o takich parametrach , 3.0 TDI biturbo na w serii doladowanie 2.2 bara wiec chyba latwo sobie wyobrazic jakie obciazenia tam wystepuja plus fabryka musi jeszcze zalozyc spora rezerwe na klientow ktorzy z butem w podlodze jada 500 km , tak zeby to dotrzymalo tych 100K gwarnacji wiec zapewniam cie ze zrobienie programu moze skroci zycie tego silnika z 300K do 250 ? moze nawet nie wiec dla kogos kto kupi taki samchod nowy czy 2 letni nie robi to zadnego znaczenia.

TurdziGT, nie da się tego czytać...robisz z tego forum po prostu śmietnik. Wykazałbyś choć odrobinę szacunku dla odbiorcy. Rozumiem, że można mieć dysleksję, dysgrafię, tudzież inne przypadłości, ale w przypadku powyższego postu na pierwszy plan wysuwa się niechlujstwo. Nie jestem purystą językowym, ale Twoje pisanie aż razi :excl:

 

A jak te zmiany wytrzymuje układ przeniesienia napędu ?

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RoadRunner ja wiem że te silniki są wytrzymałe i podatne na mody ale takie mody z głowa. Zrobienie ze 150KM 315KM to nawet ten "najlepszy" silnik VAGa nie wytrzyma, nie wspominając o reszcie podzespołów. Zobaczcie że dla tych kolesi co turdziGT ma ich za jakiś "mistrzów" upgrade układu napędowego kończy się na wymianie sprzęgła. Gdzie układ hamulcowy, zawias, skrzynia itd.???? To są jakieś oszołomy co chyba robią sztukę dla sztuki aby podniecać się wykresówkami z hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ale trzeba tez wziac pod uwage od czego zaczynasz.Jezeli zaczynasz od seryjnego STI z moca 300 km to target masz 600 a to worek pieniedzy i faktycznie pytanie nie czy a kiedy bardzo aktualne.

 

Jasne są silniki które lepiej znoszą modyfikację (1,8 T VAGA) i gorzej (2,5T Subaru). Natomiast nawet przy wyciągnięciu "tylko" dodatkowych 150KM z 1.8T nie chce mi się wierzyć, że wszystko zawsze będzie w porządku. Abstrahując już od zawiasu przeniesienia napędu i wielu innych czynników jestem w stanie uwierzyć, że te silniki wytrzymują sporo przy odpowiedniej wymianie części i technologi dłubania. Ale wybacz w to że trwałość 1,8T który ma 150KM i 300KM jest taka sama nie chce mi się wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ale trzeba tez wziac pod uwage od czego zaczynasz.Jezeli zaczynasz od seryjnego STI z moca 300 km to target masz 600 a to worek pieniedzy i faktycznie pytanie nie czy a kiedy bardzo aktualne.

 

Jasne są silniki które lepiej znoszą modyfikację (1,8 T VAGA) i gorzej (2,5T Subaru). Natomiast nawet przy wyciągnięciu "tylko" dodatkowych 150KM z 1.8T nie chce mi się wierzyć, że wszystko zawsze będzie w porządku. Abstrahując już od zawiasu przeniesienia napędu i wielu innych czynników jestem w stanie uwierzyć, że te silniki wytrzymują sporo przy odpowiedniej wymianie części i technologi dłubania. Ale wybacz w to że trwałość 1,8T który ma 150KM i 300KM jest taka sama nie chce mi się wierzyć.

 

święta racja.

 

Z tego co pamiętam z czasów kiedy Audi miało 1.8T w ofercie to np. w TT były 160KM oraz 220KM ale te drugie to był nie tylko "program" ale inne mocniejsze elementy silnika. Nie pamiętam szczegółów ale różnice były znaczące i opisane w "pakiecie" jaki się zamawiało.

Podobnie jak w subarowym 2.0T. WRX i STI "niby to samo" a jak się silnik rozłoży widać różnice......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TUR to mnie się kojarzy z produktem spożywczym

 

 

Spożywczym? :blink:

 

Produkt płynny, łatwopalny, o dużej zawartości siarki, spirytusu i landrynek dla zmiany koloru to tak :twisted:

 

Taki bardziej kolekcjonerski, jak to się teraz tłumaczy ;)

Fakt, z Twojego opisu wygląda bardziej na "prosto z piekła"... :P

 

 

A wracając do tuningu, producent auta zawsze zostawia pewien zapas i poprawienie mapy (czyt. zwiększenie mocy i momentu, zmiana przebiegu krzywych, etc.) w pewnych granicach nie powinno się przełożyć negatywnie na żywotność układu napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko , co z tego zostanie w wersji produkcyjnej ?

Trudno powiedzieć,ale jeśli się postarają i przeszczepią geny świetnego prowadzenia i nietuzinkowej bryły rodem ze Swifta a nie z SX4 to będzie dobrze.

 

Myślę, że mało zostanie :(

Tak wyglądał prototyp kizashi, a ile z niego zostało w wersji produkcyjnej ?

 

http://2.bp.blogspot.com/-nDHOPstnFeY/TZt48HVMEVI/AAAAAAAAEPw/zqOMbOiaBRI/s1600/suzuki_kizashi_concept_3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko , co z tego zostanie w wersji produkcyjnej ?

Trudno powiedzieć,ale jeśli się postarają i przeszczepią geny świetnego prowadzenia i nietuzinkowej bryły rodem ze Swifta a nie z SX4 to będzie dobrze.

 

Myślę, że mało zostanie :(

Tak wyglądał prototyp kizashi, a ile z niego zostało w wersji produkcyjnej ?

 

http://2.bp.blogspot...i_concept_3.jpg

Jakby tak oczy przymrużyć :D .. Co nie zmienia faktu, że i tak to dość fajny samochód, tylko za zabójczą cenę w porównaniu do konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko , co z tego zostanie w wersji produkcyjnej ?

Trudno powiedzieć,ale jeśli się postarają i przeszczepią geny świetnego prowadzenia i nietuzinkowej bryły rodem ze Swifta a nie z SX4 to będzie dobrze.

 

Myślę, że mało zostanie :(

Tak wyglądał prototyp kizashi, a ile z niego zostało w wersji produkcyjnej ?

 

http://2.bp.blogspot...i_concept_3.jpg

 

Obecny Kizashi ma jak dla mnie piękną bryłę.To co wrzuciłeś to rysunek koncepcyjny natomiast ten nowy cross to już nie komputerowe science fiction tylko krok dalej.

Ważniejsze jakie 4x4 wrzucą i jak będzie się prowadził i na szczęście nie widać tej dodatkowej "ramki" z przodu jak w SX4 przez którą nic nie widać na skrzyżowaniach.

Jakby tak oczy przymrużyć :D .. Co nie zmienia faktu, że i tak to dość fajny samochód, tylko za zabójczą cenę w porównaniu do konkurencji.

Co ma zabójczą cenę,Kizashi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...