Skocz do zawartości

wahacz przedni


hati

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc.

Przegladam wlasnie oferty z wahaczami , gdyz moj forek (2005) cos wczoraj zapragnal przestawic kraweznik. W konsekwencji mam w plecy felge ale zamawianie tychze juz mi idzie blyskawicznie i to nie klopot. Niestety oberwal chyba tez wahacz, prawe przedni kolo jest jakby lekko cofniete. Pytanie mam takie - widze duzo wahaczy do forkow, imprez z lat 98-2002 w cenie pasztetu ale wahacz do mojego modelu czyli od 2003 jest juz w cenie ho ho ho (a Mikolaj juz byl na pewno w tym roku juz nie wroci).

Podstawowe pytanie - czy opisywane wahacze roznia sie geometria/mocowaniem ? Bo ze zdjec wynika ze jedyna roznica to mocowanie stabilizatora ale wiadomo - po zdjeciach trudno ocenic. Jesli ktos juz sie przymierzal do wymiany to pewnie moglby doradzic?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem kiedyś w ASO w Gdańsku i rozmawiałem długo z osobą pracującą na magazynie, porównywaliśmy koszty części dla manuala i modelu z automatem (m.in. mają zupełnie inny tylni dyfer), ale nie o tym... Przy okazji wyszło, ze w pewnym momencie zmieniona została konstrukcja przedniego wahacza i sposób jego mocowania (nie pamiętam czy dotyczyło to samej produkcji II generacji czy chodziło o zmiany między I a II generacją) - > m.in. inna tylne tuleje przednich wahaczy, które w naszych Forkach (też mam 2005) wyglądają jakby były wyciągnięte z czołgu (to cytat gościa z jednej ze stacji diagnostycznych w którym sprawdzałem auto). Niestety po tej zmianie wzrósł koszt części i np. 1 tuleje w ASO były po 600 zł z tego co kojarzę, wahacz też miał adekwatną cenę :(

Jeśli więc będziesz kupować wahacz używany to bardzo dokładnie sprawdź czy to dokładnie taki sam jak potrzebujesz!

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- > m.in. inna tylne tuleje przednich wahaczy,

 

Tak, to tez juz potwierdzilem z jakims handlarzem, ktory wcisnal wahacz z imprezy do drugiej generacji forka i wspominal ze ta duza tuleja jest wieksza. Natomias wyglad profilu wahacza na zdjeciach jest bardzo podobny, rowniez w legacy. Na razie czekam na kolo, jak zmienie, pojade na zbieznosc i zobaczymy co tam wyjdzie - jesli kaszan z wahaczem, to bede szukal i dam znac czy pasuje. Uzywke do imprezy/forka I generacji daje sie znalezc nawet za 50 plnow, co jest cena bardzo atrakcyjna i nawet w imie badan zgodnosci mozna poswiecic.

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzucę swoje 3 grosze.

Z tego co się orientuję to zmianę w wachaczach przednich na pierwszy rzut oka widać w sposobie mocowania łacznika stabilizatora. W starszych mocowanie składało się z przyspawanych dwóch blaszek(łącznik jak w klasycznych imprezach z dwoma tulejami gumowymi), w nowszych jest przyspawana pojedyńcza blacha( łącznik nowego typu z dwoma przegubami kulowymi na końcach).

Znawcy tematu twierdzą że jeśli masz podwójną blachę to pasują wachacze od imprez klasyków, bugów i blobów, a jak masz pojedyńczą blachę to powinien pasować od hawka, ale za tą mądrość to sobie głowy uciąć nie dam.

 

BTW też szukam lewego wachacza z "pojedyńczym mocowaniem stabilizatora" do mojego Leśnika 2.5XT

O mnie jeszcze inny jest antylift, czyli tylna tuleja wachacza, ale to od strony nadwozia w dodatku przecież jest wymienna.

Edytowane przez qra_633
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki potrzebujesz, na mały-metalowy łacznik stabilizatora. od imprezy nie pasuje.

 

 

Tak, tez go zauwazylem, stad moje pytanie sie w ogole zrodzilo - wahacze do starszych wersji forkow, imprez i legacy sa 10 razy tansze.

U mnie problem sie na razie odroczyl gdyz wlasnie zalozylem z powrotem oryginalna felge na przod (jezdzilem dwa dni na nieoryginalnym zapasie) i okazalo sie ze zbieznosc raczej sie nie zmienila - chyba ze jakos nieznacznie, sprawdze u mechanika. Wahacz nie ma zadnych widocznych sladow , wiec moze nic sie mu nie stalo.

Dzieki za info i pozdrawiam a wahacz do starszej wersji i tak zakupie i sprawdze czym sie roznia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 lata później...

W moim Forku sg 2.0 MY06 urwało mi się w niedzielę mocowanie ramienia przedniej tulei przy spawie w gł. części wahacza lewy przód (wahacz jako tako nie był skorodowany ale okolice spawu już tak). 

Cud, że pod blokiem przy parkowaniu, jak skręciłem koła i zacząłem cofać, a nie na trasie. Auto ma ~208k km , to czas na tego typu awarie przy normalnym stylu jazdy bez offroadów?

Wiem, że była w 2012 akcja serwisowa dot. przednich wahaczy, spytałem w serwisie i mi sprawdzili, że  na niej był (stukali punktakiem w jakieś miejsca, jak się nie wgniotło to psikali farbą).

Niestety muszę kupić wahacz, i myślę o wymianie obu, w ASO lewy z tulejami 1.5netto/prawy 1.7netto także ta opcja odpada.

 

Są jakieś dobrej jakości zamienniki, bo używek nie chcę?

Przy okazji chciałbym zmienić tuleje na poliuretanowe, ale to plan jak się ciepło zrobi, w maju pewnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 17.01.2018 o 05:52, owad napisał:

Jeśli chcesz wymienić profilaktycznie a nowe za drogie to poszukaj używanych, aluminiowych z imprezy.

Uzywane, korozji praktycznie brak a koszt to okolo 1k PLN za oba. 

Temat ogarniety, jakieś zamienniki są za 400-500zł, całe szczęście prawy wahacz w bdb stanie bez korozji.

Te wahacze z Imprezy to z WRX seria GD '00-07?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 25.01.2018 o 10:36, gorion napisał:

Skoro pojawiły się zamienniki których wcześniej nie było to czy możesz podać informacje dla forum jaki producent i gdzie sa do nabycia?

Kurcze nawet nie pytałem mechanika o producenta, bo przy okazji jeszcze inne rzeczy przy aucie robił typu filtry,oleje i świece i młyn był przy odbiorze bo się klientów najechało.

Mówił, że były 2x producentów do wyboru i te tańsze to badziew za niecałe 400zł, kupione w SZIK-u po zniżkach za ~460zł (jest w zestawie razem z tulejami, mają wymienne sworznie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Poliuretanów jest kilka rodzajów twardości. Jeśli chcesz usztywnić mocno zawias to wrzucaj twarde poli, ale wtedy też na tył komplet.

A jeśli zastanawiasz się czy wrzucić serie czy może Poli bo trwalsze, to przelicz co korzystniej wyjdzie, bo możesz wrzucić poliuretany o stopniu twardości podobnym do seryjnych gum.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...