Skocz do zawartości

Skacząca temperatura cieczy chłodzącej - WRX 2.0T MY03


Slaviola

Rekomendowane odpowiedzi

Tak :P... w zbiorniczku (tym metalowym u góry) jest pełniutko.

To jest trochę dziwne :roll:

Mam już u siebie sportowy - konkretny termostat z Cosswortha - mam nadzieję, że załatwi sprawę.

Jeszcze od razu montuję uppipe od STi-a - więc myślę, że turbo też będzie chciało szybciej się budzić :)

To wszystko montuję jutro :D

 

acha... jeszcze jedno: gdzie owy uppipe się znajduje ?

jak jest turbo, przed turbo jest rura plastikowo-gumowa (dolotowa) a nigdzie nie widzę uppip'u - jest może pod spodem ?

trza pewnie rozbierać intercooler... czy coś jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem :D

A jeszcze jedno chciałbym wiedzieć.

Bo oryginalny wrx-owy uppipe ma miejsce gdzie wkręca się sondę, tak ?

To w takim wypadku, gdy wstawie przelotowy uppipe, który nie maotworu na sondę, to co mam zrobić z sondą ? :P

Zostawić ją na wierzchu ? Ma sobie gdzieś tam leżeć czy co ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie.

Zainstalowałem sobie taki fajny korek na chłodnicę, który pokazuje temperaturę cieczy.

I teraz: pom małej pojeżdżawce, sprawdziłem jaka jest temperatura cieczy.

Wskaźnik zegarowy oryginalny wksazywał temperaturę roboczą - czyli był na środku skali.

Natomiast, wskaźnik ten z korka pokazywał 60 stopni.

I teraz pytanie... który wskaźnik się myli - bo przecież jeżeli oryginalny pokazywał środek skali, to powinno było coś koło 80-90 stopni tak ?

No i wentylator też chodził, mimo że rzeczywista temperatura płynu była 60 stopni :P

Jak to wytłumaczyć ?

Może czujnik temperatury padł i źle pokazuje :mad:

 

Acha... już jestem po montażu temrostatu sportowego Cosswortha, który otwiera się od 68 stopni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Zainstalowałem sobie taki fajny korek na chłodnicę, który pokazuje temperaturę cieczy.

I teraz: pom małej pojeżdżawce, sprawdziłem jaka jest temperatura cieczy.

Wskaźnik zegarowy oryginalny wksazywał temperaturę roboczą - czyli był na środku skali.

Natomiast, wskaźnik ten z korka pokazywał 60 stopni.

I teraz pytanie... który wskaźnik się myli - bo przecież jeżeli oryginalny pokazywał środek skali, to powinno było coś koło 80-90 stopni tak ?

No i wentylator też chodził, mimo że rzeczywista temperatura płynu była 60 stopni :P

Jak to wytłumaczyć ?

Może czujnik temperatury padł i źle pokazuje :mad:

 

Acha... już jestem po montażu temrostatu sportowego Cosswortha, który otwiera się od 68 stopni :)

 

Facet, temperatura w chlodnicy a temp. w silniku to sa dwie rozne sprawy.

Ten na chlodnicy zawsze pokarze mniej.

 

No i co po wymianie termostatu? Pogoniles maszyne? Temp. idzie w gore tak jak poprzednio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Temperatura idzie w górę.

Dzisiaj go testowałem i poszło prawie przed czerwone pole :(

No a na korku cały czas koło 60-70 stopni.

Ja rozumiem, że w chłodnicy będzie mniejsza temperatura ale nie możliwe że aż tyle!

Coś jest zdecydowanie nie tak ze wskazaniami temperatury.

I jeszcze coś: dziś zrobiłem trasę i dziwne jest to, że jak jadę sobie tak powiedzmy 120km/h na piątce gdzie wtedy mam ok3 tys. obrotów toprzy tak stałej jeździe temperatura idzie w górę!

Ale np. gdy na krótkich odcinkach daje mu w planik - czyli 1 i zamykam obroty potem 2 bieg i zamykam obroty a wtedy temperatura stoi w miejscu jak wryta!

I to jest dziwne... bardzo dziwne :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest dziwne... bardzo dziwne :huh:

 

to nie jest dziwne , to normalne , na 95% objawy UPG

 

Edwin, już to koledze inni sugerowali ale... kolega zapewnia, że z całą pewnością nie. Ciekawe na czym oparta ta pewność ? Moim zdaniem, to UPG ale "z całą pewnością nie".

 

:mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Edytowane przez Grzesiek_67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest tak samo. Każdy broni się przed upg jak przed wyrokiem. Wymieniają węże, termostaty itp. zamiast zrobić porządną diagnostykę. Po 2-3 stronach wątku i wydanych niepotrzebnie kilkuset zł okazuje się, że to jednak upg.

 

Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu były wymieniane uszczelki od gowicy, cały rozrząd, pompa wody ITP. (oczywiście głowice zbielone)

Wszystko na oryginalnych częściach subaru!

Do tego nie ma innych wskazówek na to, by to było UPG: olej czysty, nie kopci, brak przedmuchów do układu chłodzenia - nawet sprawdziłem test CO2, płynu nie ubywa - nie przybywa w zbiorniczku wyrównawczym.

Więc sam nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Temperatura idzie w górę.

Dzisiaj go testowałem i poszło prawie przed czerwone pole :(

No a na korku cały czas koło 60-70 stopni.

Ja rozumiem, że w chłodnicy będzie mniejsza temperatura ale nie możliwe że aż tyle!

 

 

Dlaczego nie? ~30 stopni...... Jak jest wpompowywana od dolu to tak bedzie.....

 

Po tym co opowiadzasz to tez bym sie wskaznikom z blizka przygladal.

Na pewno sa wykresy T od R i to latwo w garnku mozna sprawdzic..... ale to co opowiadasz dalej to by wskazywalo wlasnie, jak ktos napisal na pompe.

- male obroty, za maly przeplyw i T rosnie,

- wieksze, przeplyw wystarczajacy i chlodnica robi swoje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...