Skocz do zawartości

Skacząca temperatura cieczy chłodzącej - WRX 2.0T MY03


Slaviola

Rekomendowane odpowiedzi

Elo.

Mam taki problem.

Przy ostrzejszej jeździe wskazówka od cieczy chłodzącej idzie do góry.

Nie wkracza na czerwone pole ale 3ma się tak troszke nad tą górną kreską na skali.

Przy normalnej jeździe 3ma się równiutko na połowie skali.

Jestem po wymianie uszczelek pod głowicami, głowice na 100% szczelne - były sprawdzane.

Co jeszcze może być przyczyną tego stanu rzeczy ?

Mogą to być stare (nie działające już dobrze) korki od zbiorniczka i od chłodnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby mógł zegar źle pokazywać ?!

 

To zawsze możliwe, dlatego sugerowałem weryfikację poprzez niezalezny pomiar. Jeżeli wskaże to samo, sugeruję kontrolę składu mieszanki przy upalaniu; mieszanka uboga daje wyższą temp. Ale to EGT też by wskazało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze by tak sprawdzic/wymienic termostat

 

Też można, ale przegrzewanie od termostatu było by chyba niezależne od upalania/nieupalania.

 

Jak dla mnie to wlasnie termostat jest odpowiedzialny.

Gdyby temperatura rosla powiedzmy w korku, pod swiatlami to obwodzik wiatraka , ale jak w czasie jazdy to na samym topie mojej listy jest termostat.

Nie otwiera sie wystarczajaco by zapewnic odpowiedni przeplyw cieczy i temp. rosnie.

Z mojego doswiadczenia kazda anomalia termostatu grozi jego padnieciem i ............... no kazdy wie........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczynal od termostatu a nie CO2

 

Nie widzę przeciwwskazań. CO2 nigdy nie zaszkodzi, zwłaszcza jeżeli silnik mógł być przegrzany.

Lista rzeczy ktore by mozna sprawdzac jest dlugasna.

Sprawdzic ciesnienie w opnach tez nie zaszkodzi...

Morfologia kierowcy tez na 100% zle nie wplynie...

Nie mozna wykluczyc ze ktos dowcipny zaslonil czesc chlodnicy gazeta....... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie tak:

termostat wymieniałem przy okazji robienia głowic.

Tylko jest jedno ale - nie mam typowego wrx-a. mam go dłubniętego na 330km i 400 nm.

Może by trza kupić jakiś termostat który się szybciej będzie otwierał ?

Są takie ? Np. do mocniejszych furek ?

Jak jeżdżę po okolicy i nie deptam mu mocno (ew. chwilami :mrgreen: ) to temperatura stoi równiótko na środku skali.

Ale jak jeżdżę po trasie, i wtedy deptam mocniej i dłużej trwa te deptanie to właśnie wtedy wskazówka idzie do góry.

Jak np. jeżdżę normalnie w mieście, to godzinami mogę stać w korku i temperatura również stoi w miejscu.

Wentylator się włącza - także on jest ok!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może by trza kupić jakiś termostat który się szybciej będzie otwierał ?

 

 

Moze nie tyle szybciej co dalej/wiecej/bardziej.

Nie pamietam gdzie, ale czytalem o termostatach o mniejszej restrykcji przeplywu.

google jak zwykle przychodza z pomoca

http://www.summitracing.com/search/product-line/milodon-high-flow-thermostats

http://www.jegs.com/p/Mr-Gasket/Mr-Gasket-Hi-Flow-Thermostats/744369/10002/-1

http://www.flowkoolerwaterpumps.com/store/Thermostats/c22/index.html

 

i tak dalej .........

 

Oczywiscie sa TEORIE ze jak woda/plyn za szybko przeplywa to nie ma czasu na ostygniecie w chlodnicy.... ale to sa bzdury... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście głowice były zbielone.

grubość uszczelki - 0.8 mm bodajże.

Ale na pewno nie ma przedmuchów do układu chłodzenia.

Płynu nie ubywa, w zbiorniczku wyrównawczym nie przybywa.

Jeszcze jesto pcja, że autko nie zostało dobrze odpowietrzone ?

Jak to jest w końcu z tym odpowietrzeniem - trzeba wlewać płyn do zbiorniczka i czekać aż się sam odpowietrzy czy trzeba jakieś odpowietrzniki - śruby odkręcać gdzieś przy bloku/głowicach/gdzie kolwiek :P by się autko dobrze odpowietrzyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwróć się do tunera ... albo do kogoś ogarniętego , bo wydaje mi się że on powinien wiedzieć co Ci potrzeba i problem może być w czymś innym , masz jakieś zegary ... temp oleju,EGT?

 

z odpowietrzaniem ... z termostatem trzeba poprawnie odpowietrzyć , bez termostatu po prostu łatwiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij termostat i poupalaj,zobaczymy jaka będzie temperatura,oczywiście rozgrzej na postoju silnik bo bez termostatu podczas jazdy to będzie trudne,pozdro.

 

Ar ju siur ? IMHO większość, i to znaczna, będzie w małym się kręciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zegra EGT posiadam - w normie - czyli tu wskazuje, że się nie przegrzewa.

Zainstaluje sobie sportowy termostat, i go porządnie odpowietrzę i zobaczę co i jak.

A wiecie gdzie znajdują się owe odpowietrzniki ?

Pewnie jest ich z 2 lub 3 - trzeba wszystkie po kolei wykręcać czy wystarczy jeden... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie mam temp. oleju :/

może podjadę gdzieś, gdzie na rozgrzanym silniku sprawdzą mi temp. oleju.

a tak po za tym: czy dłubnięte sti czy wrx 2.0 3mają temperaturę idealnie pod obciążeniem ?

bo słyszałem że 2.5 litrówki się dosyć mocno przegrzewają na pojeżdżawkach... a jak jest z 2.0 litrowymi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz autko przegonić dosyć mocno temp na "teraz" czyli - 0-10stp C zew powinna być max około 100 stpC , jak idzie do 105 -115 stp , to potrzebujesz schłodzic olej...

 

a może po prostu masz czujnik , lub problem z wiązką .... co też się potrafi zdarzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...