Skocz do zawartości

Skacząca temperatura cieczy chłodzącej - WRX 2.0T MY03


Slaviola

Rekomendowane odpowiedzi

Znowu o odpowietrzaniu. :rolleyes:

Kurcze to jest obieg wymuszony z relatywnie silnym strumieniem.

A nie jakas domorosla instalacja CO (nie che mi sie teraz szukac wydajnosci pomp)

Do tego system pracuje w naprawde szerokim interwale temperatur.

No i nikt nie projektuje tak by mogly powstawac znaczace poduszki powietrza.

Wyobrazcie sobie jak zle plyn/woda by sie w tych miejscach wymienial, nawet po odpowietrzeniu....

Owszem, czasem w przeszlosci jakis takie 12 cylindrow w rzedzie miewalo klopoty z chlodzeniem tych ostatnich ale nie z powodu zapowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz nieco dłużej zerkam na "swiat" subaru i widzę że masz setup z dupy - nie wiem gdzie to robiłeś i gdzie się serwisujesz ale uwierz mi , jako osobnikowi który przerobił już 4 silniki że nie jest dobrze...

jesteś z Warszawy, a jedź że do Mysiadła do jasnej ciasnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tego nie robiłem.

robił to poprzedni właściciel!

ogólnie to tak: turbo vf35, wtrysaki różowe 550, świece zimne NGK, intercooler STi, przelot 3' - w tym końcowy również przelotowy, zawiecha od STi, szpilki głowicy ARP, teraz jeszcze zakładam uppipe od STi i sportowy termostat, który mam nadzieję że pomoże :D

a po tym wszystkim jak już ogarnę temat - jadę go gdzieś porządnie wystroić :D

 

acha... jeszcze pompa paliwa walbro - jakaś tam nie znam oznaczenia - bynajmniej dużo wydajniejsza od standardu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Slaviola,

 

posłuchaj @@carlos-wrxa, bo wyjątkowo dobrze gada :twisted:

 

Charakterystyka osiągów 330/380 bardziej przypomina wysilone jednostki wolnossące niż doładowane. Poza tym zgłaszasz tony fuckupów związanych z pracą silnika w Twoim aucie. Moim zdaniem - jest coś GENERALNIE nie tak. Co ? Nie wiem, trza by zerknąć w konfigurację hardware i software :mrgreen:

 

Jednym słowem, jedźże czym prędzej do ludzi ogarniających Subaru na co dzień. Nie do Mietka, nie do Władka...

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Acha, teraz doczytałem, auto po tych wszystkich zmianach gratów jeździ bez zmiany mapy....ja pierdziu :shock:

Edytowane przez Grzesiek_67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67 gdzie ja tak napisałem, że po wymianie gratów nie był strojony ?

 

i

 

ogólnie to tak: turbo vf35, wtrysaki różowe 550, świece zimne NGK, intercooler STi, przelot 3' - w tym końcowy również przelotowy, zawiecha od STi, szpilki głowicy ARP, teraz jeszcze zakładam uppipe od STi i sportowy termostat, który mam nadzieję że pomoże :D a po tym wszystkim jak już ogarnę temat - jadę go gdzieś porządnie wystroić

 

Najpierw opisujesz co wymieniłeś a na końcu : "...a po tym wszystkim jak już ogarnę temat - jadę go gdzieś porządnie wystroić..."

 

No czytam, czytam, i jakoś tak mi się złożyło w logiczną całość.

 

A z czego ta moc by wynikała ?

 

@@Slaviola, nie takie już moce nam tu "czarodzieje" wypisywali...bez strojenia. Stąd mnie już wiele nie jest w stanie zdziwić :mrgreen:

 

Kto to stroił i kiedy (w sensie, czy na obecnych gratach, czy na zupełnie innym zestawie gratów) ?

 

Po tej zmianie uppipe za dużo cudów się nie spodziewaj, to raczej zgodne ze sztuką ponowne wystrojenie całego setu gratów powinno dać zadawalające rezultaty.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tego nie robiłem.

robił to poprzedni właściciel!

ogólnie to tak: turbo vf35, wtrysaki różowe 550, świece zimne NGK, intercooler STi, przelot 3' - w tym końcowy również przelotowy, zawiecha od STi, szpilki głowicy ARP, teraz jeszcze zakładam uppipe od STi i sportowy termostat, który mam nadzieję że pomoże :D

a po tym wszystkim jak już ogarnę temat - jadę go gdzieś porządnie wystroić :D

 

acha... jeszcze pompa paliwa walbro - jakaś tam nie znam oznaczenia - bynajmniej dużo wydajniejsza od standardu :)

a jest możliwe 330 koni na seryjnej pompie ?? pewnie cały czas jak dajesz w palnik a widze w postach że jeździsz zero jedynkowo to ta seryjna pompa na 100% nie daje rady i ci silnik szarpie w czasie dodawania gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antikos, przecież napisałem, że mam pompę walbro!

stroiła to wszystko (właśnie na tych gratach co opisywałem wcześniej) firma masters... z wa-wy.

w jednym z moich postów jest wykres z hamowni. (w poście o tym, "by moje subru bardziej chciało iść bokiem")

a rozmawiałem z pewnym panem, który bardzo dobrze ogarnia subru, i On stwierdził, że jak mam oryginalny uppipe z katem, to muszę go wymienić!

Nie tylko dlatego, że to niebezpieczne (kat może się rozlecieć i zrobić gagu!) ale też chcę aby mi turbo szybciej wstawało (teraz samochód jedzie dopiero tak o 3500 rpm).

Po wymianie chcę jechać na porządny remap tego wszystkiego OD NOWA, troszkę zwiększyć NM (nie za dużo by mi się skrzynia za szybko nie rozleciała) i będzie GIT :mrgreen:

 

PS: czy jest jakaś mocniejsza skrzynia (bo ta wrx-owa to "papier" :P ) która pasuje do mojego autka bez wymiany dyfrów i półosi ?

wiem, że te od STi - 6-biegowe nie pasują na WRX-owe dyfry.

Może jakaś mocniejsza, krótka 5-tka ? Może od jakiegoś GT-ka ?

Bo taki zestawik z STi - czyli skrzynia, dyfry i półosie to trochę kosztuje, a tak to kupiłbym jakąś porządną skrzynie która podpasuje i byłoby git (zrobiłbym lepszy program, więcej niutków :D )

 

acha... za moich czasów te auto nie było strojone - stroił to poprzedni właściciel!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: czy jest jakaś mocniejsza skrzynia (bo ta wrx-owa to "papier" :P ) która pasuje do mojego autka bez wymiany dyfrów i półosi ?

 

nie

 

wiem, że te od STi - 6-biegowe nie pasują na WRX-owe dyfry.

 

dyfry / sprzęgło / 1/2osie

 

Może jakaś mocniejsza, krótka 5-tka ? Może od jakiegoś GT-ka ?

 

niestety takowa w przyrodzie nie wystepuje , Twoja 5tka jest i tak mocniejsza od tych GTkowych - niewiele ale zawsze

 

Bo taki zestawik z STi - czyli skrzynia, dyfry i półosie to trochę kosztuje, a tak to kupiłbym jakąś porządną skrzynie która podpasuje i byłoby git (zrobiłbym lepszy program, więcej niutków :D )

 

kosztuje, ale montujesz raz i masz spokój z troska o skrzynię, lepszej nie znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

istnieją wzmocnione wkłady skrzyń 5b , które raz kosztuja także niemało,a dwa nie rozwiązują wszystkich problemów z którymi boryka sie ta skrzynia. Niestety najrozsądniejszym i najbardziej rozwojowym wyjściem jest swap na skrzynię 6b z STI - w zależności od wariantu ktory sobie wybierzesz, czy będzie ona na centralnej wiskozie czy na DCCD, koszta swapu oscylują od 10 do 16-17k pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli pozostaje mi zbierać na skrzynie od STi-a.

raczej zdecyduje się na tą bez DCCD :D

ale to plany na przyszły rok... najpierw muszę się uporać z aktualnymi problemami a potem będę myśleć o skrzyni :mrgreen:

 

@@piter, m się o uszy obiło że 350 km i 500 nm... ale nie jestem pewien :???:

 

jeszcze takie małe pytanko:

jeżeli moje auto by miało ESP, to gdzie byłby wyłącznik ?

bo nie wiem czy moje autko ma w ogóle ESP, i dlatego szukam włącznika/wyłącznika :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha... dzięki - to już wiem dlaczego nie ma nigdzie włącznika :P

 

to w sumie i dobrze, że nie ma :D

 

Jeszcze jedno :P

Panowie Mili ( :mrgreen: ) podajcie mi jakie podciśnienie powinno być na wskazaniach zegara doładowania ?

Chodzi mi o różne warunki pracy: jakie na zimnym, jakie na ciepłym, przy niższych i przy wyższych obrotach.

Bo chcę sobie zobaczyć czy u siebie mam prawidłowe podciśnienie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slaviola, u mnie na zimnym po odpaleniu mam coś koło -0.6 a gdy już się podgrzeje i obroty są standardowe to -0.7. Przy hamowaniu silnikiem spadają chyba do -0.9 a może nawet do -1.0 a jeśli chodzi o nadciśnienie (pamiętaj żeby sprawdzać je tylko po rozgrzaniu silnika - oleju w silniku) to u mnie z racji remapu jest 1.25 :) wstaje bardzo szybko i utrzymywane jest bardzo długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo u mnie zaraz pod odpaleniu to jest tak -4.5 do -5.

Potem, jak się zagrzeje autko, to jest tak ok. -6.5.

I najdziwniejsze jest to, że potem znowu po dłuższej jeździe robi się na postoju oczywiście -5.5.

Przy hamowaniu silnikiem mam -8.

Czy to znaczy, że mam gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym ?

Mój zegar to Auto Gauge, więc to nie jest najwyższa półka :/

 

a nadciśnienie to mam podobnie jak Ty - coś koło 1.3 - też mam zrobioną mapę na turbo VF35 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój zegar to Auto Gauge, więc to nie jest najwyższa półka :/

 

to są bardzo niewiarygodne wskaźniki, służą bardziej jako świecący gadżet w samochodzie - nie sugerować się :)

 

Oj, nie tylko. Jak ciśnienie oleju spada z 5 do 0, to znaczy że olej gorący. :mrgreen: Kiedyś spadało z 6 do 1. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... dziwna sprawa z tą temperaturą :/

Jak jadę ostrzej, i wtedy czasami właśnie ta temperatura mi się podnosi trochę do góry, to dzieje się coś dziwnego, mianowicie:

kiedy tak jadę z podniesioną temperaturą cieczy, to gdy mocniej zachamuję (np. dojeżdzając do skrzyżowania) to temperatura nagle! spada :shock:

Nie wiem o co tu chodzi ale to jest chyba dziwne, co nie ?

 

UP? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...