romek_l Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Czy w przypadku gdy jest znak nakazu używania łańcuchów droga jest pokryta śniegiem, ale jest w 100% przejezdna dla aut 4X4, a szczególnie dla Subaru. Czy zgodnie z przepisami AU lub IT muszę założyć łańcuchy czy nie? A druga spraw jak patrzy na to policja? W austriackich Alpach spotkałem się ze znakami nakazującymi jazdę z łańcuchami, pod którymi był dopisek, że nie dotyczy aut z napędem na 4 koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 (edytowane) Naszły mnie ostatnio rozmyślania czy do subaraka mogą być potrzebne łańcuchy? W górach, na trasie etc. Macie jakieś doświadczenia? Byliście kiedyś zmuszeni użyć łańcuchów jadąc subarakiem? Policja Wam kazała? Dla mnie zima w górach była bajeczna i łańcuchy nie były potrzebne, tam gdzie inni musieli ich używać na FWD albo RWD ja miałem banana na gębie, ale może są jakieś sytuacje gdzie warto je mieć? Edytowane 18 Listopada 2012 przez mrowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Przy podjeździe pod górę nigdy nie miałem problemu, ale raz przybyło mi trochę siwych włosów przy zjejździe z góry po lekka przysypanym śniegiem lodzie. Wtedy pewnie łańcuchy by pomogły :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Porządne zimówki spokojnie wystarczają, chyba że planujesz subarakiem po stoku jeżdzić ;-) S-AWD w 100% sprawdza się w górskim rejonie, jedynie przy takich niespodziankach jak pisał kolega marcinb101 i przy hamowaniu... ale to już fizyka i bardziej się przydaje rozsądek niż lańcuchy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Pirelli sottozero (zostało jeszcze jakieś 6-5mm) 205/50/17 więc powinny dać radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Mrowa, najważniejsze ile mają lat. A STI wjedziesz wszędzie, gdzie prześwit pozwoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 (edytowane) lat mają chyba 2 czy 3 ale nie dam się zabić za to, ale ale... wracamy do tematu czy ktoś musiał używać? Edytowane 18 Listopada 2012 przez mrowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Jeżeli myślisz o Europie, to np. we francuskich Alpach na niektórych odcinkach dróg jest obowiązek używania łańcuchów. W Polsce, według mnie, mając AWD i trochę oleju w głowie, łańcuchy nie mają zasadności użycia. Nigdy nie miałem takiej potrzeby, a sporo poruszam się w niepłaskim i często niełatwym terenie Sądeckiego i Wyspowego. W dodatku mam tylko Legacy ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Myślę o PL, Czechy, Słowacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiF Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Moim zdaniem łańcuchy są zbędne, ale jeżeli masz obawy to warto pomyśleć o opaskach, które wyglądają jak ekektrozłączki. Zawija się je o felgę i opone, moim zdaniem jest to ciekawa alternatywa dla łańcuchów. Nie wiem jak to się sprawuje ale filmiki na youtube są obiecujące. Napewno nie rysują felg i łatwiej się je zakłada, raz miałem okazje zakładać łańcuchy i nikomu tego nie życzę. Tylko nie wiem czy się zmieści między felgę a zacisk hamulcowy. Niestety nie pamietam jak te opaski się nazywają:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Panowie i Panie :smile: W naszych samochodach z napędem AWD mamy jeden mały problem. Przyspieszając, jadąc w zakrętach itp mamy fantastyczną przyczepność i nawet lekka pod lub nadsterowność może wywołać u nas jedynie wielkiego banana na twarzach, a nie wzmożenie czujności. W tym momencie zaczynamy czuć się zbyt pewnie i problem pojawia się gdy próbujemy wytracić prędkość za pomocą hamulca. Na bardzo śliskiej nawierzchni na przykład lodzie przy małej prędkości gdy ABS już nie działa zwłaszcza przy zjeździe z górki tracimy przyczepność, a przy tym niejednokrotnie kontrolę nad naszym pojazdem. Ze swojego doświadczenia (choć nie jadąc Subarakiem tylko innym samochodem) wiem że w takich okolicznościach wpadamy w lekką panikę, zapominając iż nie wysprzęglając skrzyni biegów przy zblokowanych kołach zdusimy silnik, a wtedy nie wiele już możemy zdziałać. Naszły mnie ostatnio rozmyślania czy do subaraka mogą być potrzebne łańcuchy? W górach, na trasie etc. Macie jakieś doświadczenia? Byliście kiedyś zmuszeni użyć łańcuchów jadąc subarakiem? Policja Wam kazała? Dla mnie zima w górach była bajeczna i łańcuchy nie były potrzebne, tam gdzie inni musieli ich używać na FWD albo RWD ja miałem banana na gębie, ale może są jakieś sytuacje gdzie warto je mieć? Jeśli nie jeździsz zimą po górach, czujesz się dobrym kierowcą, a opony masz w odpowiednim stanie to myślę że łańcuchy są Ci zbędne. To co napisałem wyżej napisałem dla tych którzy nie mieli jeszcze do czynienia z takimi sytuacjami i nie wiedzą że może kiedyś zaskoczyć ich taka sytuacja. A wtedy: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof0430 Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 (edytowane) Przypomina mnie się jedna zasada; AWD lepiej przyśpiesza niż ośką ale hamuje i skręca tak samo jak ośką. Czy jakoś tak to leciało :-P Edytowane 18 Listopada 2012 przez Krzysztof0430 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Trzyletnie pirelli? Hmmm... Ja swoje wyrzuciłem do śmieci, mimo tego, że optycznie sprawiały wrażenie nówek. Nie nadawały się już jednak do niczego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przymar Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 (edytowane) Trzyletnie pirelli? Hmmm... Ja swoje wyrzuciłem do śmieci, mimo tego, że optycznie sprawiały wrażenie nówek. Nie nadawały się już jednak do niczego... Też tak uważałem, ale do myślenia dało mi, że w kategorii ultra high performance gdzie serie są wyjątkowo małe (pod Ferrari, Porsche itd.) montuje się opony 2-3 letnie do nowych aut, bo nie opłacałoby się uruchamiać linii co roku na klikaset-kilka tys sztuk. Tak więc wiek 3 lata to nie zbrodnia, ale przykładowo 8 lat to dużo. Więcej niż liczba lat ważne jest jak w tym czasie sobie leżały. Puste powinny stać w pionie, z felgą, napompowane jedna na drugiej w ciemnym przewiewnym pomieszczeniu. 3-tetnie pirelli jak najbardziej tak, różnica jest raczej w postępie technologicznym, który w zimówkach jest wciąż spory z roku na rok. Edytowane 19 Listopada 2012 przez przymar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Zimówki mają to do siebie że najważnieszsza jest mieszanka gumy. Jeśli na oponie jeżdżone było przy wysokich temperaturach, jest ona do wyp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 (edytowane) W jakich warunkach leżały pojęcia nie mam, ale biorąc pod uwagę że poprzedni właściciel jest raczej pedantem niż niechlujem to domyślam się, że było wszystko ze sztuką zgodne. Co do stanu opon to nie mają nawet grama śladu mikropeknięć @@Przemeq, 3 letnia opona jest wg. norm europejskich uważana za nową (oczywiście jeśli była składowana odpowiednio) więc wyrzucanie opony tylko dlatego, że ma 3 lata to przesada chyba, iż miałą 3mm bieżnika na skutek dynamicznej jeździe po czarnym Domyślam się jednak, że Twoje po protu nie trzymały wcale. Wykonałem mega turbo odkładny pomiar odpowiednio przygotowanymi wykałaczkami i wyszło mi ze gumy mają jeszcze jakieś 6-7mm więc tą zimę na 100% przelatają , ale z tytułu wątku wynika, że nikt z Was nie musiał bądź nie chciał uzywać łańcuchów na subaraku. Edytowane 19 Listopada 2012 przez mrowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Wiele słyszałem opinii, że w subarku wręcz nie mozna używać łańcuchów w szczególności na jednej osi. Sprawdzone organoleptycznie. W Forku po takim zabiegu wiskoza do wymiany po zimie u znajomego. Dodam, że nie jest On typem upalacza i nie jeździł jakoś specjalnie w terenie i poza drogą. Ale niech się spece wypowiedzą. PS: Zawsze można do bagażnika wrzucić paczkę najgrubszych i najdłuższych trytek do bagażnika i jak nie jesteśmy pewni podjazdu czy zjazdu to chwila moment pozakładać i do przodu ;]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 @@Igi_666, nie wiem czy trytytki coś dadzą, ale czemu nie w sumie to nie majątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 @@mrowa, zapakujesz z parę tych trytek na koło i może sie okazać że tyłek uratują . Muszę to z ciekawości przetestować jak to z wytrzymałością dokładniej, ale myślę że trochę wytrzymają i co najważniejsze to nie zniszczą felg i opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Cześć w Nowym Roku Mam pytanie - jadę na narty do Włoch i wiem, że muszę mieć łańcuchy, pomimo napędu AWD. Czy możecie coś polecić. Wiem, że łańcuchy muszą mieć certyfikat. Będę zobowiązany PS - właśnie czytam, że OBK 2010 nie może używać łańcuchów - to teraz jak? OK - widzę, że moderator zadziałał, gdzie wątek sprzed 5 lat nie jest tym, czego oczekuję. Więc konkretyzując mój dylemat, a pytanie brzmi: Ci z Was, którzy jeżdżą do Austrii/Włoch Subaru AWD - jak rozwiązujecie temat konieczności posiadania łańcuchów, gdzie z tego co czytam w modelu OBK 2010 nie zaleca się stosowania łańcuchów. Mam kupić cos na wypadek kontroli, czy pokazywać instrukcję od OBKa, że łańcuchy nie są wskazane? Edytowane 8 Stycznia 2017 przez TP_S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Mam w bagażniku tanie łańcuchy w dobrym rozmiarze. Byłem w Alpach Subaru zimą 4 razy. Nie użyłem, nie byłem kontrolowany. W innym 4x4 używałem łańcuchów, ale albo na bezdrożach, albo (we Włoszech) na drodze, która była już zamknięta dla ruchu z powodu śniegu (szlaban dało się objechać ). Austryjacy spodziewają się znaczka önorm i do wożenia polecam najtańsze z tym znaczkiem. Do używania natomiast polecam łańcuchy z napinaczem, a do mocnego używania to najazdowe, bez elementów plastikowych. Mam teraz na zbyciu 3 komplety dobrych łańcuchów, ale za wielkich do Subaru. Samochody do nich się zużyły, a łańcuchy jak nowe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 @ Alfik jakie masz te lancuchy? I za jakie pieniadze moze by PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benola Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Mnie też zostały łańcuchy po Range Roverze. W razie potrzeby zakładałem na wszystkie koła.Na Forestera za duże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 którzy jeżdżą do Austrii/Włoch Subaru AWD W zeszłym roku byliśmy na nartach w Zell am Ziller w Austrii. Któregoś dnia pojechaliśmy na lodowiec po nocnych opadach śniegu. W Lanersbach policja zatrzymywała auta nakazując zakładać łańcuchy. Na widok naszego outbacka i levorga siostry policjant kiwnął ręką żeby jechać dalej bez łańcuchów (i tak ich nie mieliśmy). BTW były ustawione znaki o obowiązkowych łańcuchach ale wszystkie 4x4 były wpuszczane bez nich. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Instrukcja do Legacy zakazuje użycia łańcuchów (brak miejsca w nadkolu?). Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się