skwaro Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) Zawodowo, poskładanie całości do kupy trwa "trochę" więcej niż 3h.nie przypominam sobie by cena za reg. zaworów przekroczyla...2800 brutto Zgadzam się że to ok cena za samą regulację. Ceny o których mówię podały m.in. pewne ASO i firma z 4 w nazwie... Może dla wyjaśnienia ja tylko zakwestionowałem wyliczoną ilość roboczogodzin potrzebną do poskładania H6 przy UPG, o której mowa była wyżej, natomiast ceny podałem w ramach ciekawostki :-) Jeśli regulacja była konieczna, powinno się wymienić szklanki. Zdarzają się inne pomysły, do szlifowania trzonka zaworu włącznie. Wlasnie zostala wykonana taka operacja czyli szlifowanie trzonka trzonkow czy to jest poprawne wykonanie regulacji prosze o powazna odp. Jeżeli jest taka konieczność, zawory wymienia się na nowe. Szlifuje się przylgnie gniazd zaworowych głowicy. Tych czynności nie wykonuje się przy standardowej regulacji zaworów! Ostatnio miałem na ten temat dyskusję z panami z Autoszlifu w Warszawie (zakład obróbki silników), twierdzili że jest to jak najbardziej poprawna operacja i często to stosują. Ja osobiście nie robiłem takiej opcji. Ciekawe. Nie jest przypadkiem tak, że zawory są utwardzane? To ciekawe jak wygląda taka naprawa. Szlifujemy - ok. I co dalej?Bez ponownego utwardzania wstawiamy w głowicę? Przecież to bez sensu. Z tego co wiem są utwardzane, czy utwardzają je ponownie nie wiem. Być może to robią, nie pytałem. Edytowane 15 Lutego 2015 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 czy utwardzają je ponownie nie wiem. Być może to robią, Chyba promieniowaniem kosmicznym... Daj spokój. Regulacja zrobiona? Zrobiona. Klient zapłacił? Zapłacił. Wystarczy. Po jaką cholerę mają się kłopotać jakimś utwardzaniem? Jak się wykrzaczy, to i tak po jakimś przebiegu, nie od razu, więc wina i tak będzie użytkownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 czy utwardzają je ponownie nie wiem. Być może to robią, Chyba promieniowaniem kosmicznym... Daj spokój. Regulacja zrobiona? Zrobiona. Klient zapłacił? Zapłacił. Wystarczy. Po jaką cholerę mają się kłopotać jakimś utwardzaniem? Jak się wykrzaczy, to i tak po jakimś przebiegu, nie od razu, więc wina i tak będzie użytkownika. Czyli wciąż wracamy do rzetelności (lub jej braku) mechaników... Dlatego warto czytać i zadawać pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) Wykrzaczy się później niż przy wymianie szklanek Zawory w Subaru robią się coraz ciaśniejsze, główki zaworów po szlifie będą się wycierać szybciej i zniwelują coraz ciaśniejsze zawory A tak serio to nie traktujcie tego poważnie Edytowane 15 Lutego 2015 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Mały problem może się pojawić jak popychacz spotka się z zamkiem zaworu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Nie no, trzeba chyba bez oleju jeździć żeby wytarły się aż tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 A ktoś może mi podać ile to trza czasu na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 A ktoś może mi podać ile to trza czasu na to? Skoro się tak bardzo pomyliłem, to także chętnie się dowiem ile czasu potrzebuje fachowiec na rozrząd (ewentualnie z UPG). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Panie Andrzeju... Użytkownikowi sportiwoda_pl, podano tę wartość jako koszt całkowitej robocizny+wszystkie części razem z uszczelkami. Ponadto zgadzam się, przy 200tkm raczej nie trzeba nic korygować przy zasilaniu benzyną. Natomiast przy lpg prawdopodobnie po 50tkm, a na pewno po 100tkm będzie wymagana regulacja przynajmniej zaworów wydechowych. I wtedy śmiem twierdzić, że 2200zł nie wystarczy na uszczelki + 12 szklanek + robociznę w ASO. A ja się zastanawiam dlaczego, aż tak bardzo LPG skraca interwał regulacji zaworów w tym silniku Zakładam, że instalacja, jest optymalnie dobrania i wzorcowo zamontowana/wystrojona Bo ceny są konkretne tej usługi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 A ja się zastanawiam dlaczego, aż tak bardzo LPG skraca interwał regulacji zaworów w tym silniku słyszałem wersje , że przyczyną jest zbyt cienki "grzybek"......ale nie wnikałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Panie Andrzeju... Użytkownikowi sportiwoda_pl, podano tę wartość jako koszt całkowitej robocizny+wszystkie części razem z uszczelkami. Ponadto zgadzam się, przy 200tkm raczej nie trzeba nic korygować przy zasilaniu benzyną. Natomiast przy lpg prawdopodobnie po 50tkm, a na pewno po 100tkm będzie wymagana regulacja przynajmniej zaworów wydechowych. I wtedy śmiem twierdzić, że 2200zł nie wystarczy na uszczelki + 12 szklanek + robociznę w ASO. A ja się zastanawiam dlaczego, aż tak bardzo LPG skraca interwał regulacji zaworów w tym silniku Zakładam, że instalacja, jest optymalnie dobrania i wzorcowo zamontowana/wystrojona Bo ceny są konkretne tej usługi Minimalne nieszczelności przy zasilaniu NoPb będą znośne dla zaworów i gniazd zaworowych przez dłuższy czas. Podwyższona temperatura spalania LPG (nawet przy dobrze wyregulowanej instalacji) znacząco wpłynie na proces wypalania gniazd zaworowych głowicy. Proces ten będzie mocno przyspieszony przy nawet delikatnych nieszczelnościach zaworów. Częstsze regulacje wykonuje się profilaktycznie, by nie dopuścić do nadmiernego wypalenia gniazd zaworowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Nie chce mi się liczyć kosztu oryginalnych części, ale załóżmy, że kolejny 1000 brutto to oryginalne części z płynami. Widzisz różnicę? To sprawdź cenę kompletu uszczelek w ASO... Oczywiście można użyć starego oleju i płynu chłodzącego, kupić uszczelki pod głowicę w zamienniku i zużyć wiadro silikonu... House_1 się obruszył, że staram się określić czasy pracy Obruszam się o to, że zamiast SPYTAĆ o to tych, co się tym zajmują, OKREŚLIŁEŚ czas na podstawie chyba układu fal na suficie. I z sufitu wyszła ci stawka za roboczogodzinę. Jeśli masz wątpliwości ile czasu ma trwać dana usługa, to sprawdź w Autodacie. Zdarzają się tam (i owszem) całkowicie błędne wartości, ale w znakomitej większości przypadków dają pogląd co i jak. A jak dalej masz wątpliwości, napisz do działu technicznego SIP-u. Oni muszą wiedzieć... I mogę się założyć o kratę browaru, że jest to więcej niż 3h. Jak chcesz być skrupulatny to samo czyszczenie części do montażu może tyle trwać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Nie chce mi się liczyć kosztu oryginalnych części, ale załóżmy, że kolejny 1000 brutto to oryginalne części z płynami. Widzisz różnicę? To sprawdź cenę kompletu uszczelek w ASO... Oczywiście można użyć starego oleju i płynu chłodzącego, kupić uszczelki pod głowicę w zamienniku i zużyć wiadro silikonu... House_1 się obruszył, że staram się określić czasy pracy Obruszam się o to, że zamiast SPYTAĆ o to tych, co się tym zajmują, OKREŚLIŁEŚ czas na podstawie chyba układu fal na suficie. I z sufitu wyszła ci stawka za roboczogodzinę. Jeśli masz wątpliwości ile czasu ma trwać dana usługa, to sprawdź w Autodacie. Zdarzają się tam (i owszem) całkowicie błędne wartości, ale w znakomitej większości przypadków dają pogląd co i jak. A jak dalej masz wątpliwości, napisz do działu technicznego SIP-u. Oni muszą wiedzieć... I mogę się założyć o kratę browaru, że jest to więcej niż 3h. Jak chcesz być skrupulatny to samo czyszczenie części do montażu może tyle trwać... Musiałbym być mocno zdesperowany, by kupować komplet uszczelek i to w ASO, gdzie (czytając przytoczone ceny) doliczane jest często 100% marży. Oczywiście są ASO i "ASO", jak wszędzie. Już kiedyś porównywałem cenę uszczelki pod pokrywę zaworów. W jednym ASO kosztowała 48zł brutto, a w drugim chcieli 84zł. Dlatego właśnie wielu ludzi szuka rozwiązań alternatywnych, bo (powiem to delikatnie) nie lubi przepłacać. Skoro twierdzisz, że da się to zrobić dobrze w innym czasie, to bądź łaskaw podać ten czas, a nie odsyłaj mnie, Szamota i zapewne paru innych śledzących ten wątek, do ASO lub Autodaty. Czas przeznaczony na robotę chyba nie jest wielką tajemnicą? Naprawdę mechanik z krwi i kości nie może określić czasu swojej pracy? Wstydzicie się czy jest jakiś inny powód? I zgadłeś - określiłem czas na podstawie układu fal na suficie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Oczywiście są ASO i "ASO", jak wszędzie. Już kiedyś porównywałem cenę uszczelki pod pokrywę zaworów. W jednym ASO kosztowała 48zł brutto, a w drugim chcieli 84zł. Dlatego właśnie wielu ludzi szuka rozwiązań alternatywnych, bo (powiem to delikatnie) nie lubi przepłacać. wszystkie ASO obowiązuje cennik SIP (jest jeden a ceny nie należą do najwyższych!) w każdym razie zawsze warto sprawdzić cenę w ASO bo i gwarancja i jakość najwyższa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Oczywiście są ASO i "ASO", jak wszędzie. Już kiedyś porównywałem cenę uszczelki pod pokrywę zaworów. W jednym ASO kosztowała 48zł brutto, a w drugim chcieli 84zł. Dlatego właśnie wielu ludzi szuka rozwiązań alternatywnych, bo (powiem to delikatnie) nie lubi przepłacać. wszystkie ASO obowiązuje cennik SIP (jest jeden a ceny nie należą do najwyższych!) w każdym razie zawsze warto sprawdzić cenę w ASO bo i gwarancja i jakość najwyższa Tyle teorii. Jak wygląda praktyka, wszyscy wiemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Oczywiście są ASO i "ASO", jak wszędzie. Już kiedyś porównywałem cenę uszczelki pod pokrywę zaworów. W jednym ASO kosztowała 48zł brutto, a w drugim chcieli 84zł. Dlatego właśnie wielu ludzi szuka rozwiązań alternatywnych, bo (powiem to delikatnie) nie lubi przepłacać. w każdym razie zawsze warto sprawdzić cenę w ASO Zdecydowanie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Może zupełnie z innej beczki ale na potwierdzenie Logo na grill - używka ale będzie pan zadowolony 120zł / ASO 90zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 wszystkie ASO obowiązuje cennik SIP (jest jeden a ceny nie należą do najwyższych!) w każdym razie zawsze warto sprawdzić cenę w ASO bo i gwarancja i jakość najwyższa W przypadku jak ktoś się decyduje na serwisowanie tylko i wyłącznie w ASO to nie ma co się wykłócać że cena jest taka a nie inna. Za serwis w ASO dostaje się parę innych bonusów w tej cenie. Jak kawa i ciasteczka No i historia auta. Ale... co do części, to nie wierzę że tego samego kompletu uszczelek nie dostanę gdzieś po hurtowniach. Przecież ASO nie jest producentem.. też się zaopatruje gdzieś. Wystarczy wiedzieć który producent co robi pod pierwszą zabudowę i voila! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Wystarczy wiedzieć który producent co robi pod pierwszą zabudowę Jest jeden drobny problem. Do większości japończyków w hurtowniach albo dostaniesz części o jakości średniej lub dobrej producentów z EU bądź kibel rodem z Korei, Chin, czy Taiwanu. A jest jeszcze ryzyko, że kupującuszczelki w opakowaniu firmy Elring czy Reinz dostaniesz tanią dalekowschodnią podróbę - patrz np. uszczelniacze do silnika. Ich jakość w zamienniku oględnie mówiąc jest słaba. A powtórna, gwarancyjna wymiana np. tylnego uszczelniacza wału nie należy rzeczy o których marzy warsztat... Od pewnego czasu obserwując rynek mam wrażenie, że nikt nie sprowadza dobrych części do aut japońskich czy amerykańskich, tylko najtańsze. Bo tego niestety oczekują nabywcy. A ci nieliczni patrzący na jakość kupią raczej oryginał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Ale... co do części, to nie wierzę że tego samego kompletu uszczelek nie dostanę gdzieś po hurtowniach. No to życzę powodzenia. Szczególnie odnośnie H6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 wszystkie ASO obowiązuje cennik SIP (jest jeden a ceny nie należą do najwyższych!) w każdym razie zawsze warto sprawdzić cenę w ASO bo i gwarancja i jakość najwyższa Tyle teorii. Jak wygląda praktyka, wszyscy wiemy. jeżeli znane są przypadki naciągania. ...to trzeba je zgłaszać...choćby na forum ps. no nie "wszyscy wiemy" bo ja np., nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 wszystkie ASO obowiązuje cennik SIP (jest jeden a ceny nie należą do najwyższych!) w każdym razie zawsze warto sprawdzić cenę w ASO bo i gwarancja i jakość najwyższa Tyle teorii. Jak wygląda praktyka, wszyscy wiemy. jeżeli znane są przypadki naciągania. ...to trzeba je zgłaszać...choćby na forum ps. no nie "wszyscy wiemy" bo ja np., nie wiem... Gdzie zgłaszać? Do SIP? A co to da? Każdy zakład mechaniczny posiadający autoryzację jakiejkolwiek marki ma możliwość niezależnego ustalania cennika na usługi i części. Przecież każda z takich firm to autonomiczny podmiot gospodarczy. Są oczywiście zalecenia generalnego przedstawiciela/importera/serwisu dotyczące np. cen przeglądów okresowych i na tym się zazwyczaj kończy. Nawet na tym forum rozbieżności w przytaczanych cenach są ogromne. I nie piszę jedynie o "ktoś, gdzieś słyszał". Ludzie dostają faktury, gdzie czarno na białym widnieją mocno zawyżone kwoty. Dotyczy to tak samo ASO, jak i zakładów niezależnych. Dlatego spora część ludzi szukających samochodu wybiera np. Hondę zamiast Subaru. Polubiłem (a może nawet pokochałem) to auto i chciałbym żeby nas (użytkowników Subaru) było więcej, stąd moje takie, a nie inne podejście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Każdy zakład mechaniczny posiadający autoryzację jakiejkolwiek marki ma możliwość niezależnego ustalania cennika na usługi i części. w ustalaniu zniżek.....tak .....o zawyżaniu cen części przez ASO nie słyszałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Każdy zakład mechaniczny posiadający autoryzację jakiejkolwiek marki ma możliwość niezależnego ustalania cennika na usługi i części. Podobnie jak każda "restauracja" McDonald's - przecież też jest autonomicznym podmiotem... Chłopie, Ty chyba żyjesz w innym Matrixie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Każdy zakład mechaniczny posiadający autoryzację jakiejkolwiek marki ma możliwość niezależnego ustalania cennika na usługi i części. Podobnie jak każda "restauracja" McDonald's - przecież też jest autonomicznym podmiotem... Chłopie, Ty chyba żyjesz w innym Matrixie... A słowo "franczyza" coś Ci mówi? Które ASO jest franczyzobiorcą, bo McDonaldsy wszystkie. Dalej chcesz głupio argumentować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 wszystkie ASO obowiązuje cennik SIP (jest jeden a ceny nie należą do najwyższych!) w każdym razie zawsze warto sprawdzić cenę w ASO bo i gwarancja i jakość najwyższa W przypadku jak ktoś się decyduje na serwisowanie tylko i wyłącznie w ASO to nie ma co się wykłócać że cena jest taka a nie inna. Za serwis w ASO dostaje się parę innych bonusów w tej cenie. Jak kawa i ciasteczka No i historia auta. Ale... co do części, to nie wierzę że tego samego kompletu uszczelek nie dostanę gdzieś po hurtowniach. Przecież ASO nie jest producentem.. też się zaopatruje gdzieś. Wystarczy wiedzieć który producent co robi pod pierwszą zabudowę i voila! Nie we Wrocławiu tam stoi automat z kawą za 2 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się