Skocz do zawartości

Koszt regulacji zaworów w Outbacku H6 - fakty i mity...


sportiwoda_pl

Rekomendowane odpowiedzi

WOJO, wydaje się Ci że coś wiesz, ale masz rację: WYDAJE CI SIĘ.

 

Ceny części dystrybuowanych przez oficjalnego importera marki (i to niezależnie jakiej), są przez tego importera ustalane.

Jedynie, jak AK właściwie to określił, po stronie konkretnego ASO jest rabat jaki udzieli kupującemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOJO, wydaje się Ci że coś wiesz, ale masz rację: WYDAJE CI SIĘ.

 

Ceny części dystrybuowanych przez oficjalnego importera marki (i to niezależnie jakiej), są przez tego importera ustalane.

Jedynie, jak AK właściwie to określił, po stronie konkretnego ASO jest rabat jaki udzieli kupującemu.

Niech ceny części będą ustalane przez kogokolwiek, ale jak UPG kosztuje w Polsce 3x tyle co w np. USA, to chyba coś tu jest nie tak.

I proszę nie pisać, ze to wina podatków, ceł i transportu, bo do USA także te części musiały dopłynąć/dolecieć/dojechać.

Jest sporo takich "kwiatków".

Jeżeli za cenę części odpowiada wyłącznie SIP, to tym bardziej świadczy to o niezdrowym podejściu do klienta.

A teraz porozmawiajmy o cenie robocizny.

Też ustala ją wyłącznie SIP? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnienie dostałeś. Jak widzę, nie dotarło. A bynajmniej nie zostało zrozumiane.

No cóż? Masz prawo serwisować auto gdzie chcesz. Nawet w USA.

 

Powinieneś złożyć petycję dotyczącą ceny paliw, biorąc za przykład chociażby Wenezuelę.

Czyżby w tym przypadku system fiskalny i podatkowy w USA był chory? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlatego spora część ludzi szukających samochodu wybiera np. Hondę zamiast Subaru.

W Hondzie obowiązują we wszystkich ASO takie same ceny, tak jak w Subaru, a kto da większą zniżkę, to już sprawa indywidualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnienie dostałeś. Jak widzę, nie dotarło. A bynajmniej nie zostało zrozumiane.

No cóż? Masz prawo serwisować auto gdzie chcesz. Nawet w USA.

 

Powinieneś złożyć petycję dotyczącą ceny paliw, biorąc za przykład chociażby Wenezuelę.

Czyżby w tym przypadku system fiskalny i podatkowy w USA był chory? ;)

Jajcarz z Ciebie. :)

Widzę, że ta dyskusja prowadzi  donikąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyciągnięcie silnika dla wprawnego mechanika wyposażonego w odpowiednie narzędzia, to 2 godziny roboty.

To się dopiero pot po tyłku leje. Żaden mechanik nie będzie chciał tak pracować, bo padnie po paru dniach z wycieńczenia, jeśli każesz mu dziennie wyjąć 4 silniki z H6.

 

 

Kolejne 3 godziny to składanie wszystkiego do kupy

To spróbuj kiedyś zmontować H6.... przestaniesz głupoty opowiadać... Zwłaszcza jak będziesz miał ze trzy przymiarki do regulacji luzów.

 

Poza tym, w takim razie np. w 2,0 SOHC wymiana uszczelki pod głowicą to jakieś 2-3 godziny roboty, a wymiana sprzęgła to góra 15 minut.

Koła to pewnie zmieniasz max w 4 sekundy (niczym F1 Team).

 

 

jezeli ktos moze niech mnie oswieci czy taka naprawa bez wymiany ani jednej szklanki powinna tyle kosztowac

Moim skromnym zdaniem, jak używasz ZESTAWU uszczelek (bo te wszystkie niepotrzebne oringi, uszczelki i uszczeleczki jednak się przydają), to wymiana UPG powinna się zamknąć kwotą circa 5000 zł brutto.

Okolice Olsztyna to jednak dziwny kraj - jedni chcą 5400 bez kompletu części, a drudzy podobno zrobią za 1500 z częściami (kolega usłyszał taką kwotę od "mechanika" człowieka, który sprzedawał OBK-a H6, gdzie podczas oględzin zaistniało duże prawdopodobieństwo wymiany UPG).

Znasz zakład, gdzie wyciągają 4 silniki dziennie? Naprawdę nie widzisz różnicy między rzetelnym poinformowaniem klienta o kosztach naprawy, a próba orżnięcia go? Dobrze wiesz, że wyciągnięcie silnika, tak DOHC 3.0 jak i SOHC 2.0 zabierze podobną ilość czasu. Koszt 1500-2000 brutto za robociznę przy UPG jest jak najbardziej realny. Nie chce mi się liczyć kosztu oryginalnych części, ale załóżmy, że kolejny 1000 brutto to oryginalne części z płynami. Widzisz różnicę?
W styczniu 2014r. za planowanie głowic, wymiany uszczelek, regulację zaworów, wymianę paska osprzętu i wymianę rozrządu wraz z pompą wody zapłaciłem 3200pln. Oczywiście w niezależnym warsztacie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W styczniu 2014r. za planowanie głowic, wymiany uszczelek, regulację zaworów, wymianę paska osprzętu i wymianę rozrządu wraz z pompą wody zapłaciłem 3200pln. Oczywiście w niezależnym warsztacie

W H6 czy w tym aucie które masz w podpisie? :blink:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W styczniu 2014r. za planowanie głowic, wymiany uszczelek, regulację zaworów, wymianę paska osprzętu i wymianę rozrządu wraz z pompą wody zapłaciłem 3200pln. Oczywiście w niezależnym warsztacie

W H6 czy w tym aucie które masz w podpisie? :blink:
W podpisie 2.0 165km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już kiedyś porównywałem cenę uszczelki pod pokrywę zaworów. W jednym ASO kosztowała 48zł brutto, a w drugim chcieli 84zł. 

 

Powiem więcej - ja właśnie takie ceny dostałem w TYM SAMYM ASO. Przez telefon dostałem informację, że komplet uszczelek będzie kosztował 100 zł. Pojechałem za 2 dni odebrać, a pan przy kasie mówi - 160. Halo, przecież nie tak się umawialiśmy? Poszedł na zaplecze, nie było go 2 minuty, po czym wraca - wszystko w porządku, 100 zł poproszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

2132 zł robocizna + oryginalne uszczelki, tyle zapłaciłem

 

robocizna 1380,80 netto 1697,4 brutto

Uszczelka S13270AA180 104,88 netto 1szt 123,20 brutto

Uszczelka S13270AA130 104,88 netto 1szt 123,20 brutto

Uszczelka *13293AA051 26,83 6szt 189,08 brutto

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Różnice w cenie robocizny są dość duże, mojemu koledze z Warszawy w OBK H6 padła UPG, jeden warszawski serwis nieASO, za samo wyjęcie silnika i demontaż głowic + poskładanie tego po regeneracji glowic, zaśpiewał 3000zł  :o

W Zakopanem, to samo mój mechanik zrobi za 1200zł.

Ciekaw jestem ile za tą samą operacje trzeba zapłacić w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja za parę dni jadę do Katowic na sprawdzenie luzów zaworowych i ewentualną ich korektę to wreszcie będę miał realny koszt tego zabiegu. Nie ukrywam że zawsze mnie to ciekawiło, pokaże tak naprawdę ile ma się oszczędności na gazie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy wyregulowane natomiast całkowity koszt był łączony z innymi rzeczami (olej w skrzyni, płyn w chłodnicy i likwidacja stuków zawieszenia) więc nie będę pisał o kwotach 

Co było powodem stuków? Kiedy cofam, przy skręconych kołach słyszę pukanie z przedniej osi (prawe i lewe koło). Objaw nie występuje przy gwałtownym hamowaniu. Klocki i tarcze mają 10k przebiegu.  Zaglądałem w weekend pod spód - osłony przegubów całe, końcówki drążków brak luzów, swożeń wahacza suchy, brak luzów, gumy stabilizatora wyglądają na całe. Prowadnice (zużyte gumki) w jarzmie klocków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@WOJO, byłem tak podekscytowany faktem że po tygodniowej przerwie mam czarnucha z powrotem że niezbyt dokładnie słuchałem co mechanik gadał  :P . Tuleje wahacza miałem popękane i chyba końcówki drążków  :rolleyes:  

I wszystko jasne. Przyznaj się, ża żoną tak nie tęsknisz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:angry: tyle to kosztuje naprawde 5400 zl.w warsztacie pod Olsztynem czyli klebark wielki

a oto wycena

uszczelka glowicy 211,38 x2

uszczelka swiecy 20,33 x6

uszczelka pokrywy 88,62 x2

uszczelniacz ssacy12,95 x12

uszczelniacz wydechowy 12,96 x12

filtr oleju 16,27 x1

olej 7,5 ltr.x20,33

planowanie glowicy 284,00 x1

robocizna 2845,52 plus do kazdej czesci i robocizny 23%vat

jezeli ktos moze niech mnie oswieci czy taka naprawa bez wymiany ani jednej szklanki powinna tyle kosztowac

No i stalo sie po 5tkm od regulacji padl niezniszczalny h6 obrucona panewka na 6 ,

taki to fachowy warsztat subaru z klebarka

 

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

:angry: tyle to kosztuje naprawde 5400 zl.w warsztacie pod Olsztynem czyli klebark wielki

a oto wycena

uszczelka glowicy 211,38 x2

uszczelka swiecy 20,33 x6

uszczelka pokrywy 88,62 x2

uszczelniacz ssacy12,95 x12

uszczelniacz wydechowy 12,96 x12

filtr oleju 16,27 x1

olej 7,5 ltr.x20,33

planowanie glowicy 284,00 x1

robocizna 2845,52 plus do kazdej czesci i robocizny 23%vat

jezeli ktos moze niech mnie oswieci czy taka naprawa bez wymiany ani jednej szklanki powinna tyle kosztowac

No i stalo sie po 5tkm od regulacji padl niezniszczalny h6 obrucona panewka na 6 ,

taki to fachowy warsztat subaru z klebarka

 

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

ObrUcona powiadasz ;] tylko czemu ma być wina serwisu

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...