Jump to content

Koszt regulacji zaworów w Outbacku H6 - fakty i mity...


sportiwoda_pl

Recommended Posts

Witam

Nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na to pytanie.

A że w innym wątku (tematycznie nie związanym z tym zagadnieniem)

dowiedziałem się, że H6 po 2003r -ta operacja jest o wiele bardziej

skomplikowana i o wiele bardziej kosztowna niż w H6 poprzedniej generacji,

postanowiłem założyć ten temat. Uffffff......

 

A więc jaka jest naprawdę cena wykonania tej usługi ?

Mnie podano kwotę w okolicach max. 2000,00 - 2200.00 zł za kompletną

usługę. Prawda to - czy też mit do zweryfikowania ?

Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie....

 

Dodatkowo poinformowano mnie, że do 200 000km przebiegu, (przy odpowiednim

serwisowaniu pojazdu) najczęściej jest to tylko

sprawdzenie i z reguły nie trzeba przeprowadzać regulacji. Prawda czy mit ?

(oczywiście auto bez zasilania LPG)

 

Jeżeli powieliłem temat - to poproszę moda o usunięcie.....

Link to comment
Share on other sites

Dodatkowo poinformowano mnie, że do 200 000km przebiegu, (przy odpowiednim

serwisowaniu pojazdu) najczęściej jest to tylko

sprawdzenie i z reguły nie trzeba przeprowadzać regulacji. Prawda czy mit ?

 

to prawda , najczęściej 2/3 zawory wymagają małych korekt ale to bez większego znaczenia dla pracy silnika.

Podana cena też mniej więcej zgodna (chyba , że jakaś wieksza ilosć zaworów wym. korekty) należy dodać koszt uszczelek....

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju...

 

Użytkownikowi sportiwoda_pl, podano tę wartość jako koszt całkowitej robocizny+wszystkie części razem z uszczelkami.

 

Ponadto zgadzam się, przy 200tkm raczej nie trzeba nic korygować przy zasilaniu benzyną.

Natomiast przy lpg prawdopodobnie po 50tkm, a na pewno po 100tkm będzie wymagana regulacja przynajmniej zaworów wydechowych. I wtedy śmiem twierdzić, że 2200zł nie wystarczy na uszczelki + 12 szklanek + robociznę w ASO.

Link to comment
Share on other sites

Cena możliwa, jw. panowie piszą w ASO zawsze przy zdejmowaniu pokryw doliczają komplet nowych uszczelek- jeżeli benzyna to 3 uszczelki świec i uszczelka pokrywy, wszystko razy 2 :?

Link to comment
Share on other sites

Natomiast przy lpg prawdopodobnie po 50tkm, a na pewno po 100tkm będzie wymagana regulacja przynajmniej zaworów wydechowych. I wtedy śmiem twierdzić, że 2200zł nie wystarczy na uszczelki + 12 szklanek + robociznę w ASO.

 

jeżeli z lpg to raczej po 100 tyś i ma Pan rację to w tej kwocie się zdecydowanie nie zmieści.

 

Użytkownikowi sportiwoda_pl, podano tę wartość jako koszt całkowitej robocizny+wszystkie części razem z uszczelkami.

 

być może ale to juz wewnętrzne sprawy firm . U mnie pewnie byłoby drożej.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie

Widzę, że jednak temat jest dość interesujący :-)

A teraz mam pytanko bardziej konkretne:

- jeżeli to nie tajemnica, to ile faktycznie płacicie za takie usługi.

Wiadomo, że raczej trzeba mieć niezłego pecha aby trzeba było wszystkie szklanki wymieniać

przy np. 200 000km przebiegu. Mówimy tu oczywiście o autku zasilanym tylko PB,

bo z LPG to wiadomo....dużo częstrza przyjemność kontrolno-regulacyjna....

 

Ile faktycznie płacicie za taką usługę w H6 w wersjach przed i po 2003 roku ?

Czy może to być różnica aż tak duża, jak wynika z wypowiedzi ?

 

Jak na razie Pan Andrzej wypowiedział się autorytatywnie, że cena jest mniej więcej trafiona.

Wiadomo, że różnice mogą być w ilości elementów do wymiany (korekty).

 

Czy użytkownicy Outbacków sprzedają je zanim dojdzie do konieczności dokonania

tej regulacji ? Moim zdaniem można jakoś zsynchronizować wykonanie tej usługi

z wymianą, kontrolą np. rozrządu (V4) - pompy wody czy czegoś co trzeba zrobić

i wtedy koszt jednostkowy powinien być mniejszy....

tzn. mniej będzie boleć...A częstotliwość regulacji, moim zdaniem nie jest jakość tragicznie drenująca kieszeń.

Chyba, że trafi się jakaś kumulacja :-(

 

A może błądzę w swych domysłach....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

:angry: tyle to kosztuje naprawde 5400 zl.w warsztacie pod Olsztynem czyli klebark wielki

a oto wycena

uszczelka glowicy 211,38 x2

uszczelka swiecy 20,33 x6

uszczelka pokrywy 88,62 x2

uszczelniacz ssacy12,95 x12

uszczelniacz wydechowy 12,96 x12

filtr oleju 16,27 x1

olej 7,5 ltr.x20,33

planowanie glowicy 284,00 x1

robocizna 2845,52              plus do kazdej czesci i robocizny 23%vat

jezeli ktos moze niech mnie oswieci czy taka naprawa bez wymiany ani jednej szklanki powinna tyle kosztowac

Edited by wamper72
Link to comment
Share on other sites

Jeśli regulacja była konieczna, powinno się wymienić szklanki. Zdarzają się inne pomysły, do szlifowania trzonka zaworu włącznie. ;)

CO?! :)

I potem się mechanicy dziwią, że nie są darzeni zaufaniem...

:angry: tyle to kosztuje naprawde 5400 zl.w warsztacie pod Olsztynem czyli klebark wielki

a oto wycena

uszczelka glowicy 211,38 x2

uszczelka swiecy 20,33 x6

uszczelka pokrywy 88,62 x2

uszczelniacz ssacy12,95 x12

uszczelniacz wydechowy 12,96 x12

filtr oleju 16,27 x1

olej 7,5 ltr.x20,33

planowanie glowicy 284,00 x1

robocizna 2845,52              plus do kazdej czesci i robocizny 23%vat

jezeli ktos moze niech mnie oswieci czy taka naprawa bez wymiany ani jednej szklanki powinna tyle kosztowac

Cena robocizny zabija. Wyciągnięcie silnika dla wprawnego mechanika wyposażonego w odpowiednie narzędzia, to 2 godziny roboty. Planowanie głowic i test szczelności wykonuje zapewne podwykonawca (na co wskazuje wyszczególnienie). Kolejne 3 godziny to składanie wszystkiego do kupy na oryginalnych elementach (których ceny też są mocno przesadzone!!)

To ile wychodzi ta godzina pracy mechanika - 700zł? Komuś się w d. poprzewracało.

Chyba, że płacisz za czas oczekiwania na parkingu na głowice, a to przepraszam...

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Wyciągnięcie silnika dla wprawnego mechanika wyposażonego w odpowiednie narzędzia, to 2 godziny roboty.

 

To się dopiero pot po tyłku leje. Żaden mechanik nie będzie chciał tak pracować, bo padnie po paru dniach z wycieńczenia, jeśli każesz mu dziennie wyjąć 4 silniki z H6.

 

 

 

Kolejne 3 godziny to składanie wszystkiego do kupy

 

To spróbuj kiedyś zmontować H6.... przestaniesz głupoty opowiadać... Zwłaszcza jak będziesz miał ze trzy przymiarki do regulacji luzów.

 

Poza tym, w takim razie np. w 2,0 SOHC wymiana uszczelki pod głowicą to jakieś 2-3 godziny roboty, a wymiana sprzęgła to góra 15 minut.

Koła to pewnie zmieniasz max w 4 sekundy (niczym F1 Team).

 

 

 

jezeli ktos moze niech mnie oswieci czy taka naprawa bez wymiany ani jednej szklanki powinna tyle kosztowac

 

Moim skromnym zdaniem, jak używasz ZESTAWU uszczelek (bo te wszystkie niepotrzebne oringi, uszczelki i uszczeleczki jednak się przydają), to wymiana UPG powinna się zamknąć kwotą circa 5000 zł brutto.

Okolice Olsztyna to jednak dziwny kraj - jedni chcą 5400 bez kompletu części, a drudzy podobno zrobią za 1500 z częściami (kolega usłyszał taką kwotę od "mechanika" człowieka, który sprzedawał OBK-a H6, gdzie podczas oględzin zaistniało duże prawdopodobieństwo wymiany UPG).

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Wyciągnięcie silnika dla wprawnego mechanika wyposażonego w odpowiednie narzędzia, to 2 godziny roboty.

 

To się dopiero pot po tyłku leje. Żaden mechanik nie będzie chciał tak pracować, bo padnie po paru dniach z wycieńczenia, jeśli każesz mu dziennie wyjąć 4 silniki z H6.

 

 

 

Kolejne 3 godziny to składanie wszystkiego do kupy

 

To spróbuj kiedyś zmontować H6.... przestaniesz głupoty opowiadać... Zwłaszcza jak będziesz miał ze trzy przymiarki do regulacji luzów.

 

Poza tym, w takim razie np. w 2,0 SOHC wymiana uszczelki pod głowicą to jakieś 2-3 godziny roboty, a wymiana sprzęgła to góra 15 minut.

Koła to pewnie zmieniasz max w 4 sekundy (niczym F1 Team).

 

 

 

jezeli ktos moze niech mnie oswieci czy taka naprawa bez wymiany ani jednej szklanki powinna tyle kosztowac

 

Moim skromnym zdaniem, jak używasz ZESTAWU uszczelek (bo te wszystkie niepotrzebne oringi, uszczelki i uszczeleczki jednak się przydają), to wymiana UPG powinna się zamknąć kwotą circa 5000 zł brutto.

Okolice Olsztyna to jednak dziwny kraj - jedni chcą 5400 bez kompletu części, a drudzy podobno zrobią za 1500 z częściami (kolega usłyszał taką kwotę od "mechanika" człowieka, który sprzedawał OBK-a H6, gdzie podczas oględzin zaistniało duże prawdopodobieństwo wymiany UPG).

 

Znasz zakład, gdzie wyciągają 4 silniki dziennie? Naprawdę nie widzisz różnicy między rzetelnym poinformowaniem klienta o kosztach naprawy, a próba orżnięcia go? Dobrze wiesz, że wyciągnięcie silnika, tak DOHC 3.0 jak i SOHC 2.0 zabierze podobną ilość czasu. Koszt 1500-2000 brutto za robociznę przy UPG jest jak najbardziej realny. Nie chce mi się liczyć kosztu oryginalnych części, ale załóżmy, że kolejny 1000 brutto to oryginalne części z płynami. Widzisz różnicę?

Link to comment
Share on other sites

Polecam ćwiczenie praktyczne w postaci rozłożenia i złożenia ponownego rozrządu w H6 konieczne przy UPG. Same osłony mają prawie 100 śrubek i oidp 16 oringów :) Chciałbym zobaczyć tego speca co składa wszystko w 3h, ja to robiłem i wiem ile się schodzi jak się robi porządnie.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Polecam ćwiczenie praktyczne w postaci rozłożenia i złożenia ponownego rozrządu w H6 konieczne przy UPG. Same osłony mają prawie 100 śrubek i oidp 16 oringów :) Chciałbym zobaczyć tego speca co składa wszystko w 3h, ja to robiłem i wiem ile się schodzi jak się robi porządnie.

A robiłeś to raz czy robisz to zawodowo?

Nikt nie pracuje charytatywnie, ale rozbieżności w cenie robocizny sięgające 100% są porażające.

House_1 się obruszył, że staram się określić czasy pracy. W jakiś sposób trzeba móc wycenić naprawę, a czas na nią poświęcony jest dobrym wyznacznikiem.

Link to comment
Share on other sites

Zawodowo, poskładanie całości do kupy trwa "trochę" więcej niż 3h. Natomiast jeden z moich klientów mówił że dzwonił do kilku miejsc wcześniej i słyszał kwoty z przedziału 5-7k za samą regulację zaworów.

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

Zawodowo, poskładanie całości do kupy trwa "trochę" więcej niż 3h. Natomiast jeden z moich klientów mówił że dzwonił do kilku miejsc wcześniej i słyszał kwoty z przedziału 5-7k za samą regulację zaworów.

Ok. Wierzę, mogą wołać nawet 12k zł. Wciąż nie zmienia to faktu, że da się to zrobić w "normalnych" pieniądzach.

Oczywiście nie należę do tych, którzy usłyszeli przez telefon takie kwoty i myślą "trzeba pojechać tam, gdzie wołają TYLKO 5400zł"

Dobrze wiesz, jak to działa. :)

 

Zawodowo, poskładanie całości do kupy trwa "trochę" więcej niż 3h.

 

nie przypominam sobie by cena za reg. zaworów przekroczyla...2800 brutto

 

Można? Można!

I to w "drogim" ASO. :)

Link to comment
Share on other sites

Zawodowo, poskładanie całości do kupy trwa "trochę" więcej niż 3h. Natomiast jeden z moich klientów mówił że dzwonił do kilku miejsc wcześniej i słyszał kwoty z przedziału 5-7k za samą regulację zaworów.

No to moze niech napisze co to za miejsca :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli regulacja była konieczna, powinno się wymienić szklanki. Zdarzają się inne pomysły, do szlifowania trzonka zaworu włącznie. ;)

Wlasnie zostala wykonana taka operacja czyli szlifowanie trzonka trzonkow czy to jest poprawne wykonanie regulacji prosze o powazna odp.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeśli regulacja była konieczna, powinno się wymienić szklanki. Zdarzają się inne pomysły, do szlifowania trzonka zaworu włącznie. ;)

Wlasnie zostala wykonana taka operacja czyli szlifowanie trzonka trzonkow czy to jest poprawne wykonanie regulacji prosze o powazna odp.

 

Jeżeli jest taka konieczność, zawory wymienia się na nowe. Szlifuje się przylgnie gniazd zaworowych głowicy. Tych czynności nie wykonuje się przy standardowej regulacji zaworów!

Link to comment
Share on other sites

 

Zawodowo, poskładanie całości do kupy trwa "trochę" więcej niż 3h.

 

nie przypominam sobie by cena za reg. zaworów przekroczyla...2800 brutto

 

Zgadzam się że to ok cena za samą regulację. Ceny o których mówię podały m.in. pewne ASO i firma z 4 w nazwie...

 

Może dla wyjaśnienia ja tylko zakwestionowałem wyliczoną ilość roboczogodzin potrzebną do poskładania H6 przy UPG, o której mowa była wyżej, natomiast ceny podałem w ramach ciekawostki :-)

 

 

Jeśli regulacja była konieczna, powinno się wymienić szklanki. Zdarzają się inne pomysły, do szlifowania trzonka zaworu włącznie. ;)

Wlasnie zostala wykonana taka operacja czyli szlifowanie trzonka trzonkow czy to jest poprawne wykonanie regulacji prosze o powazna odp.

 

Jeżeli jest taka konieczność, zawory wymienia się na nowe. Szlifuje się przylgnie gniazd zaworowych głowicy. Tych czynności nie wykonuje się przy standardowej regulacji zaworów!

 

Ostatnio miałem na ten temat dyskusję z panami z Autoszlifu w Warszawie (zakład obróbki silników), twierdzili że jest to jak najbardziej poprawna operacja i często to stosują. Ja osobiście nie robiłem takiej opcji.

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

 

 

Zawodowo, poskładanie całości do kupy trwa "trochę" więcej niż 3h.

 

nie przypominam sobie by cena za reg. zaworów przekroczyla...2800 brutto

 

Zgadzam się że to ok cena za samą regulację. Ceny o których mówię podały m.in. pewne ASO i firma z 4 w nazwie...

 

Może dla wyjaśnienia ja tylko zakwestionowałem wyliczoną ilość roboczogodzin potrzebną do poskładania H6 przy UPG, o której mowa była wyżej, natomiast ceny podałem w ramach ciekawostki :-)

 

 

Jeśli regulacja była konieczna, powinno się wymienić szklanki. Zdarzają się inne pomysły, do szlifowania trzonka zaworu włącznie. ;)

Wlasnie zostala wykonana taka operacja czyli szlifowanie trzonka trzonkow czy to jest poprawne wykonanie regulacji prosze o powazna odp.

 

Jeżeli jest taka konieczność, zawory wymienia się na nowe. Szlifuje się przylgnie gniazd zaworowych głowicy. Tych czynności nie wykonuje się przy standardowej regulacji zaworów!

 

Ostatnio miałem na ten temat dyskusję z panami z Autoszlifu w Warszawie (zakład obróbki silników), twierdzili że jest to jak najbardziej poprawna operacja i często to stosują. Ja osobiście nie robiłem takiej opcji.

 

Ciekawe. Nie jest przypadkiem tak, że zawory są utwardzane? To ciekawe jak wygląda taka naprawa. Szlifujemy - ok. I co dalej?

Bez ponownego utwardzania wstawiamy w głowicę? Przecież to bez sensu.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeśli regulacja była konieczna, powinno się wymienić szklanki. Zdarzają się inne pomysły, do szlifowania trzonka zaworu włącznie. ;)

Wlasnie zostala wykonana taka operacja czyli szlifowanie trzonka trzonkow czy to jest poprawne wykonanie regulacji prosze o powazna odp.

 

 

 

Producent silnika, w tym wypadku FHI, określa w tzw. manualu technologię naprawy poszczególnych podzespołów. 

W żadnym, ale to w żadnym, manualu nie spotkałem się z możliwością szlifowania trzonka zaworu. 

Jest to sposób często wykorzystywany przez zakłady obróbki głowic aby szybko i w miarę tanio wykonać regulację. 

Natomiast jest to niezgodne ze sztuką. 

 

 

 

Ostatnio miałem na ten temat dyskusję z panami z Autoszlifu w Warszawie (zakład obróbki silników), twierdzili że jest to jak najbardziej poprawna operacja i często to stosują

 

 

A co zaworami wypełnionymi sodem? A co z utwardzoną powierzchnią zaworu? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...