Skocz do zawartości

STI MY 98 GRZEJE SIĘ I WYRZUCA PŁYN


deeboo1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem świeżo po przekładce auta i auto się grzeje i wyrzuca płyn (tą rurką obok akumulatora).

Dodatkowo przy zagrzanym silniku z nawiewu leci chłodne a potem lekko letnie powietrze.

Jaka może być przyczyna? Czy to uszczelka pod głowicą?

Co sprawdzić?

 

Pomóżcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam panowie.

Mam podobny problem w swoim Legacy '97rok

autko potrafi jechać i jechać, a w pewnym momencie skacze temperatura, wskazówka się unosi, zbiorniczek wyrównawczy jest pełen i bulgocze... dodam tylko że rano gdy zaglądam do zbiorniczka to jest praktycznie pusty, a po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów sytuacja się powtarza. Czy może to być kwestia uszkodzonego termostatu?? dodam tylko że układ w miarę możliwości i umiejętności mych odpowietrzyłem, z tym że mam LPG co chyba z tego co wiem daje parę dodatkowych węży od chłodzenia.

Czy to kwestia złego odpowietrzenia? Coś z termostatem? Fatum?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze uszczelka pod glowica?

 

Z tego co pamiętam objawy uszczelki to płyn w smarowaniu i olej w płynie, ja nie zauważyłem ani jednego ani drugiego.

 

A jeszcze powiedźcie mi, czy w układzie jest tylko jeden odpowietrznik na chłodnicy czy gdzieś jeszcze małe sprytne japońskie rączki drugi wrzuciły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uszczelka pod glowica nie ma reguly. Moze nie brac nawet plynu a bedzie sie grzac i rozrywac weze przez kompresje z silnika ktora idzie w plyn chlodniczy. Sprawdz termostat i sciag np weza z nagrzewnicy czy z parownika czy jest w nim plyn jak nie ma to masz zapowietrzony silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o szybkie grzanie się i bulgotanie wody w zbiorniczku przy aucie z LPG

 

znajomy miał taką sytuację że wszystko wskazywało na uszczelkę a okazało się że instalacja LPG była źle zamontowana

 

Jakaś część była za wysoko zamontowała co powodowało grzanie się auta i wywalanie płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo uszczeleczka pod silnikiem do roboty :mrgreen:

 

pod silnikiem to jest belka..... :wink:

 

a bo nie, belka to jest na wielkiej krokwi pod tyłkiem Małysza i jego kolegów... :twisted::lol:

pod silnikiem to jest miska olejowa z przyklejonym do niej na wyciekający olej błotem.... :mrgreen::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Nie doszedłem do tego co to sam, oddałem subaryne do w miarę dobrego warsztatu, tam zrobili test spalin w układzie chłodzenia, wykluczając wadliwość uszczelki pod głowicą, ściągnęli termostat i też jest z nim wszystko ok, układ jest szczelny, nie widać wycieków, nie jest zapowietrzony. powodem może być to że się gdzieś przypadkiem zapowietrza podczas jazdy, ale nie znaleźli nic... pozostaje albo oddać auto do ASO albo po prostu jeździec i uważać, co jakiś czas odpowietrzać i nie wiem co jeszcze. Dzięki wszystkim za rady. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak... Te całe testy spalin to niech sobie w d... Wsadza... Miałem pęknięta głowicę na obu cylindrach... Ale podczas spokojnej jazdy wszystko było ok. Dopiero gdy dostawał 1.5bara doładowania temperatura szła w górę a płyn do wyrównawczego... Na teście nic nie wykazało... Dlaczego?

 

Bo pewne rzeczy wychodzą dopiero na obciążonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...