Skocz do zawartości

Skrzynia z dyfrem R180 do GTka


jaRek

Rekomendowane odpowiedzi

Następujący temat:

 

Mam skrzynie z STI GC8 z dyfrem R180 i chcę to włożyć do GTka. O ile się zdążyłem zorientować jedyny problem z montażem pojawia się w przypadku tylnych półosi z GTka, które nie będą pasować do dyfra R180.

Jakie mam opcje?

1) Przerobić GTkowe półośki żeby pasowały - jaki koszt i czy nie jest to jakaś mega rzeźba?

2) Znaleźć półośki np. z RA - czy będą pasowały do piast GTkowych czy trzeba od razu komplet z piastami, hamulcami itp? ( jeśli ktoś ma na sprzedaż to prośba o info )

3) sprzedać dyfer R180 i kupić R160 pasujący przełożeniem do skrzyni i nie ma problemu z półosiami - czy R180 jest lepszy/mocniejszy i lepiej go sobie zostawić?

4) ....inne opcje..?

 

Dzięki za każde info, najlepiej potwierdzone doświadczeniem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam skrzynie z STI GC8 z dyfrem R180 i chcę to włożyć do GTka

 

 

jeżeli naped jest z GC8 to powinno pasować zmieniajac piasty i zwrotnice (półośki z buga STI będą wtedy pasować bez przeróbek)

 

ale ja proponuje:

 

3) sprzedać dyfer R180 i kupić R160 pasujący przełożeniem do skrzyni i nie ma problemu z półosiami - czy R180 jest lepszy/mocniejszy i lepiej go sobie zostawić?

 

u mnie w EX GT jest maly dyfer ze szpera plytkowa w polaczeniu z 6MT (ma kilkadziesiąt tysięcy przebiegu). Ostatnio byl tam robiony przeglad, żadnych problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dyfer r180 jest dużo bardziej wytrzymały od 160 , ze względu na wielkość płytek , lozysk, zebow ,pojemność oleju itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dyfer r180 jest dużo bardziej wytrzymały od 160 , ze względu na wielkość płytek , lozysk, zebow ,pojemność oleju itp.

 

oczywiście, w Nce, Rce itd ale na okazyjne upalanianic mu nie bedzie o ile dobrze poskładany i nalezycie serwisowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma piernik do wiatraka :mrgreen::P

 

Nie wiem o którą część wypowiedzi pytasz.Więc po kolei.Przy dyfrze jest R180 przy piaście GT R160.Więc półoś New Age nie pasuje od strony zewnętrzej a półoś GTowa od strony wewnętrzej.

 

a) jedni mówią : zdejmij jeden przegub i zrób hybrydę przy czym drudzy twierdzą,że tej hybrydy nie robię się tak łatwo i podmiana przegubu zewnętrznego GT na półoś NA się nie uda

 

B) ponadto podobnież półoś New Age jest dłuższa trochę od GC8 i trzeba by ją skracać

 

c) dużo napisano też o półosiach dorabianych na zamówienie ale np.z półki ich w 4T nie kupię bo nawet dziś o to pytałem

 

A o adres Carfita pytałem bo pewnie i tak go wkońcu nawiedzę.Jak już mi cierpliwości niestraczy a budżetu starczy :lol:

 

PS.A o tych półosiach to się wkurzam bo nikt konkretnie nie chce powiedzieć jak połączyć dyfer NA z piastą GT.Jest taki topik o ukręcających się półosiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma piernik do wiatraka :mrgreen::P

 

Nie wiem o którą część wypowiedzi pytasz.Więc po kolei.Przy dyfrze jest R180 przy piaście GT R160.Więc półoś New Age nie pasuje od strony zewnętrzej a półoś GTowa od strony wewnętrzej.

 

a) jedni mówią : zdejmij jeden przegub i zrób hybrydę przy czym drudzy twierdzą,że tej hybrydy nie robię się tak łatwo i podmiana przegubu zewnętrznego GT na półoś NA się nie uda

 

B) ponadto podobnież półoś New Age jest dłuższa trochę od GC8 i trzeba by ją skracać

 

c) dużo napisano też o półosiach dorabianych na zamówienie ale np.z półki ich w 4T nie kupię bo nawet dziś o to pytałem

 

A o adres Carfita pytałem bo pewnie i tak go wkońcu nawiedzę.Jak już mi cierpliwości niestraczy a budżetu starczy :lol:

 

PS.A o tych półosiach to się wkurzam bo nikt konkretnie nie chce powiedzieć jak połączyć dyfer NA z piastą GT.Jest taki topik o ukręcających się półosiach.

 

Odpowiedż B) jest prawidłowa i daje automatycznie odpowiedź na pytanie a)

 

są dwie drogi, coustomowe półosie dorabiane , lub zwrotnice z sti i półosie z STI , ja jestem oczywiście zwolennikiem drugiego rozwiązania 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy same półosie z Type RA lub R załatwiają sprawę w moim przypadku i podpasują do GTkowych piast?

Czy potrzebuję całego kompletu czyli zwrotnice, piasty, tylne hamulce i co tam jeszcze ?

 

 

Półosie Type R sprawy nie załatwią bo nie wejdą w piastę GT.

 

A ja mam pytanie czy do zwrotnicy STI jak założę mniejszą tarczą i WRXowy zacisk to założę 16" koła czy też nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie czy do zwrotnicy STI jak założę mniejszą tarczą i WRXowy zacisk to założę 16" koła czy też nie ?

 

 

Moze po prostu poszukaj gratow od Type-R/Type-RA

 

Chyba o graty z Type R/RA będzie trudniej niż STI.Ale zdaje mi się,że czasami ktoś po modyfikacjach jeżdził w STI na 16". Tylko na czym to polegało,tylko hamulec WRX czy jeszcze coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
a nie prosciej wyslac polosie do torunia do firmy moto-max zeby dorobili odpowiedni przegub i wszystko wtedy gra. Sam jezdze na tak zrobionych poloskach juz z 4 lata i wszystko dziala jak nalezy.

 

Tak też zrobiłem :wink:

Jeździ i wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 sposoby

 

1) Półosie hybrydowe

minusy - rozwiązanie niefabryczne

 

2) Piasty i półosie R/RA

plusy- większe łożysko,rozwiązanie fabryczne

minusy- nie pasuje ręczny z GT, inne tarcze może być kłopot z zakupem,jaki tam idzie zacisk na 290mm -m taki sam jak dwutłoczek WRX ?

 

3) Zwrotnice z STI i zacisk z WRX (pod felgę 16")

plus-rozwiązanie fabryczne

minus- nie wiadomo czy zwrotnica STI może tak samodzielnie zastąpić GT, nie wiadomo czy podejdzie zacisk i tarcza z WRX

 

 

PS.Chyba pójdę w hybrydowe ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...