Jump to content

Skrzynia z dyfrem R180 do GTka


jaRek
 Share

Recommended Posts

Następujący temat:

 

Mam skrzynie z STI GC8 z dyfrem R180 i chcę to włożyć do GTka. O ile się zdążyłem zorientować jedyny problem z montażem pojawia się w przypadku tylnych półosi z GTka, które nie będą pasować do dyfra R180.

Jakie mam opcje?

1) Przerobić GTkowe półośki żeby pasowały - jaki koszt i czy nie jest to jakaś mega rzeźba?

2) Znaleźć półośki np. z RA - czy będą pasowały do piast GTkowych czy trzeba od razu komplet z piastami, hamulcami itp? ( jeśli ktoś ma na sprzedaż to prośba o info )

3) sprzedać dyfer R180 i kupić R160 pasujący przełożeniem do skrzyni i nie ma problemu z półosiami - czy R180 jest lepszy/mocniejszy i lepiej go sobie zostawić?

4) ....inne opcje..?

 

Dzięki za każde info, najlepiej potwierdzone doświadczeniem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mam skrzynie z STI GC8 z dyfrem R180 i chcę to włożyć do GTka

 

 

jeżeli naped jest z GC8 to powinno pasować zmieniajac piasty i zwrotnice (półośki z buga STI będą wtedy pasować bez przeróbek)

 

ale ja proponuje:

 

3) sprzedać dyfer R180 i kupić R160 pasujący przełożeniem do skrzyni i nie ma problemu z półosiami - czy R180 jest lepszy/mocniejszy i lepiej go sobie zostawić?

 

u mnie w EX GT jest maly dyfer ze szpera plytkowa w polaczeniu z 6MT (ma kilkadziesiąt tysięcy przebiegu). Ostatnio byl tam robiony przeglad, żadnych problemów...

Link to comment
Share on other sites

Ale dyfer r180 jest dużo bardziej wytrzymały od 160 , ze względu na wielkość płytek , lozysk, zebow ,pojemność oleju itp.

Link to comment
Share on other sites

Ale dyfer r180 jest dużo bardziej wytrzymały od 160 , ze względu na wielkość płytek , lozysk, zebow ,pojemność oleju itp.

 

oczywiście, w Nce, Rce itd ale na okazyjne upalanianic mu nie bedzie o ile dobrze poskładany i nalezycie serwisowany :)

Link to comment
Share on other sites

To ja się podepnę pod temat.Mam dyfer z New Age a chciałbym zostawić piasty GT-owe bo chciałbym jeżdzić na 16". Jakie półosie mam założyć ? Ile to kosztuje, gdzie to mogę kupić i na jakiej ulicy Carfit ma firmę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

co ma piernik do wiatraka :mrgreen::P

 

Nie wiem o którą część wypowiedzi pytasz.Więc po kolei.Przy dyfrze jest R180 przy piaście GT R160.Więc półoś New Age nie pasuje od strony zewnętrzej a półoś GTowa od strony wewnętrzej.

 

a) jedni mówią : zdejmij jeden przegub i zrób hybrydę przy czym drudzy twierdzą,że tej hybrydy nie robię się tak łatwo i podmiana przegubu zewnętrznego GT na półoś NA się nie uda

 

B) ponadto podobnież półoś New Age jest dłuższa trochę od GC8 i trzeba by ją skracać

 

c) dużo napisano też o półosiach dorabianych na zamówienie ale np.z półki ich w 4T nie kupię bo nawet dziś o to pytałem

 

A o adres Carfita pytałem bo pewnie i tak go wkońcu nawiedzę.Jak już mi cierpliwości niestraczy a budżetu starczy :lol:

 

PS.A o tych półosiach to się wkurzam bo nikt konkretnie nie chce powiedzieć jak połączyć dyfer NA z piastą GT.Jest taki topik o ukręcających się półosiach.

Link to comment
Share on other sites

co ma piernik do wiatraka :mrgreen::P

:mrgreen:

 

Gdybym zakupił Nissan GT-R , jaki olej bezpiecznie mogę lać przy profilu jazdy (3 przejażdżki w miesiącu) ?

Panie carficie :wink:

Link to comment
Share on other sites

co ma piernik do wiatraka :mrgreen::P

 

Nie wiem o którą część wypowiedzi pytasz.Więc po kolei.Przy dyfrze jest R180 przy piaście GT R160.Więc półoś New Age nie pasuje od strony zewnętrzej a półoś GTowa od strony wewnętrzej.

 

a) jedni mówią : zdejmij jeden przegub i zrób hybrydę przy czym drudzy twierdzą,że tej hybrydy nie robię się tak łatwo i podmiana przegubu zewnętrznego GT na półoś NA się nie uda

 

B) ponadto podobnież półoś New Age jest dłuższa trochę od GC8 i trzeba by ją skracać

 

c) dużo napisano też o półosiach dorabianych na zamówienie ale np.z półki ich w 4T nie kupię bo nawet dziś o to pytałem

 

A o adres Carfita pytałem bo pewnie i tak go wkońcu nawiedzę.Jak już mi cierpliwości niestraczy a budżetu starczy :lol:

 

PS.A o tych półosiach to się wkurzam bo nikt konkretnie nie chce powiedzieć jak połączyć dyfer NA z piastą GT.Jest taki topik o ukręcających się półosiach.

 

Odpowiedż B) jest prawidłowa i daje automatycznie odpowiedź na pytanie a)

 

są dwie drogi, coustomowe półosie dorabiane , lub zwrotnice z sti i półosie z STI , ja jestem oczywiście zwolennikiem drugiego rozwiązania 8)

Link to comment
Share on other sites

Czy same półosie z Type RA lub R załatwiają sprawę w moim przypadku i podpasują do GTkowych piast?

Czy potrzebuję całego kompletu czyli zwrotnice, piasty, tylne hamulce i co tam jeszcze ?

Link to comment
Share on other sites

Czy same półosie z Type RA lub R załatwiają sprawę w moim przypadku i podpasują do GTkowych piast?

Czy potrzebuję całego kompletu czyli zwrotnice, piasty, tylne hamulce i co tam jeszcze ?

 

 

Półosie Type R sprawy nie załatwią bo nie wejdą w piastę GT.

 

A ja mam pytanie czy do zwrotnicy STI jak założę mniejszą tarczą i WRXowy zacisk to założę 16" koła czy też nie ?

Link to comment
Share on other sites

A ja mam pytanie czy do zwrotnicy STI jak założę mniejszą tarczą i WRXowy zacisk to założę 16" koła czy też nie ?

 

 

Moze po prostu poszukaj gratow od Type-R/Type-RA

Link to comment
Share on other sites

A ja mam pytanie czy do zwrotnicy STI jak założę mniejszą tarczą i WRXowy zacisk to założę 16" koła czy też nie ?

 

 

Moze po prostu poszukaj gratow od Type-R/Type-RA

 

Chyba o graty z Type R/RA będzie trudniej niż STI.Ale zdaje mi się,że czasami ktoś po modyfikacjach jeżdził w STI na 16". Tylko na czym to polegało,tylko hamulec WRX czy jeszcze coś ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
a nie prosciej wyslac polosie do torunia do firmy moto-max zeby dorobili odpowiedni przegub i wszystko wtedy gra. Sam jezdze na tak zrobionych poloskach juz z 4 lata i wszystko dziala jak nalezy.

 

 

Już sam nie wiem,kołomyja taka.

Link to comment
Share on other sites

a nie prosciej wyslac polosie do torunia do firmy moto-max zeby dorobili odpowiedni przegub i wszystko wtedy gra. Sam jezdze na tak zrobionych poloskach juz z 4 lata i wszystko dziala jak nalezy.

 

Tak też zrobiłem :wink:

Jeździ i wszystko działa jak należy.

Link to comment
Share on other sites

3 sposoby

 

1) Półosie hybrydowe

minusy - rozwiązanie niefabryczne

 

2) Piasty i półosie R/RA

plusy- większe łożysko,rozwiązanie fabryczne

minusy- nie pasuje ręczny z GT, inne tarcze może być kłopot z zakupem,jaki tam idzie zacisk na 290mm -m taki sam jak dwutłoczek WRX ?

 

3) Zwrotnice z STI i zacisk z WRX (pod felgę 16")

plus-rozwiązanie fabryczne

minus- nie wiadomo czy zwrotnica STI może tak samodzielnie zastąpić GT, nie wiadomo czy podejdzie zacisk i tarcza z WRX

 

 

PS.Chyba pójdę w hybrydowe ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...