Skocz do zawartości

24 Heures du Mans i inne wyścigi długodystansowe


elmo

Rekomendowane odpowiedzi

Toyota jechala na baterii, ale nie dlatego, ze zabraklo benzyny. 

 

http://www.dailysportscar.com/2016/06/19/toyota-win-the-23-hours-59-minutes-of-le-mans.html

Tego jeszcze nie wiemy. Brak oficjalnego komunikatu. W usterkę turbo nie wierzę - byłoby dużo dymu przy tego typu awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W usterkę turbo nie wierzę - byłoby dużo dymu przy tego typu awarii.

 

Strasznie to wszystko dziwne... jechałem kiedyś autem z padniętym turbo, auto nie miało mocy ale zamiast 200km/h jechało 90km/h.

 

Toyka się po prostu zatrzymała na mecie o jedno, czy dwa kółka za wcześnie  :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.dailysportscar.com/2016/06/23/toyota-failure-explained.html

 

“Car #5 suffered a technical defect on a connector on the air line between the turbo charger and the intercooler, causing a loss of turbo charger control. The team attempted to modify the control settings to restore power and this was eventually achieved, allowing the car to complete the final lap. However, it was achieved too late to complete that lap within the required six minutes."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porsche się całkiem ładnie zachowało po wygranej, elegancko wyszło ;)

 


I ciekawe czy Porsche odpowie na tą reklamę/zaczepkę Audi z 2014 czy może przemilczy zważywszy że zwycięstwo jest najlepszą odpowiedzią ;)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=_3u_14CXSDg 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A gdzie Audi w ogole wyladowalo w tym roku? Jak im szlo?

Przez pecha Toyoty jedno Audi wskoczyło na podium (12 okrążeń za liderem). Gdyby nie to, to Audi zabrakłoby na podium w LM pierwszy raz od... 1998 roku.

To było generalnie nieudane LM dla Audi. Auto nie miało tempa, miało problemy z utrzymywaniem temperatury opon plus do tego trafiło się kilka awarii, w tym wczesna wymiana turbosprężarki w #7. Dodatkowo ciężko już mówić o jakichś zyskach z korzystania z silnika Diesla - zbiornik paliwa jest rzecz jasna niż w autach benzynowych przez co tankowanie wypadało co 13 okrążeń (tyle co Porsche, a nawet mniej, bo w końcowej fazie wyścigu potrafiło zrobić 14 okrążeniowy stint jak Toyota). Do tego marketingowo to już trochę zdarta płyta, pomijam, że emanowanie skrótem TDI w świetle afery diesel-gate to chyba średni pomysł. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Tak się złożyło, że najważniejsza impreza motoryzacyjna na świecie, czyli Plejady rozgrywają się w tym samym czasie, co wyścig Le Mans. Jakby to kogoś interesowało, Toyota pomimo dominacji w tym sezonie, ustanowienia rekordu toru i 3 samochodów, aktualnie prawie nie istnieje - wszystkie 3 auta się popsuły się. Prowadzi Porsche, przy czym jedno już odpadło. Do końca jeszcze daleko, więc nie jest wykluczone, że w tym roku generalkę wyjmie LMP2 ;) 

 

Małe podsumowanie z jalopnik.com (http://blackflag.jalopnik.com/why-your-favorite-car-is-already-done-at-le-mans-with-o-1796202226):

LMP1: Because You Like Nice Things

  • No. 4 ByKolles Racing ENSO CLM P1/01: Engine failure.
  • No. 7 Toyota TS050: Clutch failure. 
  • No. 9 Toyota TS050: Collision with the No. 25 CEFC Manor TRS Racing LMP2 on the restart directly after the No. 7's retirement. Contact with the No. 25 caused a tire failure that ripped apart the rear of the car.

LMP2: Gunning For That Overall Podium

  • No. 26 G-Drive Racing Oreca 07-Gibson: Damaged after punting a 911 into the wall and/or karma. 
  • No. 25 CEFC Manor TRS Racing Oreca 07-Gibson: Collision with the No. 9 Toyota TS050. 
  • No. 28 TDS Racing Oreca 07-Gibson: Crashed out of sixth place; also probably karma. 

LM GTE Pro: It’s Your Dream Car, But The Race Car Version

  • No. 82 Risi Competizione Ferrari 488 GTE: Smacked into the wall by the No. 28 TDS Racing LMP2. 
  • No. 92 Porsche 911 RSR: Spun off into the wall. 

LM GTE Am: How You’d Spend Your Powerball Winnings

  • No. 16 Proton Competition Porsche 911 RSR: Punted into the wall by an LMP2. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całego wyścigu przespałem nieco ponad 3h. Ok. 2:00 w nocy godzinka i 8:00-10:00 rano dziś. Totalna porażka Toyoty bardzo mnie zasmuciła. Jak stracili szanse na podium zacząłem kibicować ekipie Jacki'ego Chan'a i teamowi Astona Martina. W GTE Pro były emocje do ostatka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...