Jump to content

24 Heures du Mans i inne wyścigi długodystansowe


elmo
 Share

Recommended Posts

Jedno kółeczko w plecy przy przejechanych 384.Masakra.Na ostatnim ,zeby auto zaprotestowało to trzeba mieć meeeeega pecha :(

Link to comment
Share on other sites

 

 

W usterkę turbo nie wierzę - byłoby dużo dymu przy tego typu awarii.

 

Strasznie to wszystko dziwne... jechałem kiedyś autem z padniętym turbo, auto nie miało mocy ale zamiast 200km/h jechało 90km/h.

 

Toyka się po prostu zatrzymała na mecie o jedno, czy dwa kółka za wcześnie  :huh:

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailysportscar.com/2016/06/23/toyota-failure-explained.html

 

“Car #5 suffered a technical defect on a connector on the air line between the turbo charger and the intercooler, causing a loss of turbo charger control. The team attempted to modify the control settings to restore power and this was eventually achieved, allowing the car to complete the final lap. However, it was achieved too late to complete that lap within the required six minutes."

Link to comment
Share on other sites

Porsche się całkiem ładnie zachowało po wygranej, elegancko wyszło ;)

 


I ciekawe czy Porsche odpowie na tą reklamę/zaczepkę Audi z 2014 czy może przemilczy zważywszy że zwycięstwo jest najlepszą odpowiedzią ;)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=_3u_14CXSDg 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

A gdzie Audi w ogole wyladowalo w tym roku? Jak im szlo?

Przez pecha Toyoty jedno Audi wskoczyło na podium (12 okrążeń za liderem). Gdyby nie to, to Audi zabrakłoby na podium w LM pierwszy raz od... 1998 roku.

To było generalnie nieudane LM dla Audi. Auto nie miało tempa, miało problemy z utrzymywaniem temperatury opon plus do tego trafiło się kilka awarii, w tym wczesna wymiana turbosprężarki w #7. Dodatkowo ciężko już mówić o jakichś zyskach z korzystania z silnika Diesla - zbiornik paliwa jest rzecz jasna niż w autach benzynowych przez co tankowanie wypadało co 13 okrążeń (tyle co Porsche, a nawet mniej, bo w końcowej fazie wyścigu potrafiło zrobić 14 okrążeniowy stint jak Toyota). Do tego marketingowo to już trochę zdarta płyta, pomijam, że emanowanie skrótem TDI w świetle afery diesel-gate to chyba średni pomysł. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

LMP1 są kosmiczne. Mają po 1000hp, z czego 500hp to silnik elektryczny. No i to wszystko jest AWD. Przeważnie przód jest elektryczny, a tył na silniku spalinowym. Taka hybryda mi się podoba :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Do tego marketingowo to już trochę zdarta płyta, pomijam, że emanowanie skrótem TDI w świetle afery diesel-gate to chyba średni pomysł. 

czas na 1,6 turbo ;) 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Tak się złożyło, że najważniejsza impreza motoryzacyjna na świecie, czyli Plejady rozgrywają się w tym samym czasie, co wyścig Le Mans. Jakby to kogoś interesowało, Toyota pomimo dominacji w tym sezonie, ustanowienia rekordu toru i 3 samochodów, aktualnie prawie nie istnieje - wszystkie 3 auta się popsuły się. Prowadzi Porsche, przy czym jedno już odpadło. Do końca jeszcze daleko, więc nie jest wykluczone, że w tym roku generalkę wyjmie LMP2 ;) 

 

Małe podsumowanie z jalopnik.com (http://blackflag.jalopnik.com/why-your-favorite-car-is-already-done-at-le-mans-with-o-1796202226):

LMP1: Because You Like Nice Things

  • No. 4 ByKolles Racing ENSO CLM P1/01: Engine failure.
  • No. 7 Toyota TS050: Clutch failure. 
  • No. 9 Toyota TS050: Collision with the No. 25 CEFC Manor TRS Racing LMP2 on the restart directly after the No. 7's retirement. Contact with the No. 25 caused a tire failure that ripped apart the rear of the car.

LMP2: Gunning For That Overall Podium

  • No. 26 G-Drive Racing Oreca 07-Gibson: Damaged after punting a 911 into the wall and/or karma. 
  • No. 25 CEFC Manor TRS Racing Oreca 07-Gibson: Collision with the No. 9 Toyota TS050. 
  • No. 28 TDS Racing Oreca 07-Gibson: Crashed out of sixth place; also probably karma. 

LM GTE Pro: It’s Your Dream Car, But The Race Car Version

  • No. 82 Risi Competizione Ferrari 488 GTE: Smacked into the wall by the No. 28 TDS Racing LMP2. 
  • No. 92 Porsche 911 RSR: Spun off into the wall. 

LM GTE Am: How You’d Spend Your Powerball Winnings

  • No. 16 Proton Competition Porsche 911 RSR: Punted into the wall by an LMP2. 
Link to comment
Share on other sites

Z całego wyścigu przespałem nieco ponad 3h. Ok. 2:00 w nocy godzinka i 8:00-10:00 rano dziś. Totalna porażka Toyoty bardzo mnie zasmuciła. Jak stracili szanse na podium zacząłem kibicować ekipie Jacki'ego Chan'a i teamowi Astona Martina. W GTE Pro były emocje do ostatka.

Link to comment
Share on other sites

Wyścig piękny. Le Mans po raz kolejny nie zawodzi, znów warto było spędzić całe 24h przed TV :) W LMP1 pogrom, ale powrót Porsche #2 na szczyt świetny. Wygrała jedyna słuszna marka ;) No i walka w GTE Pro jako wisienka na torcie.

Link to comment
Share on other sites

  • chojny changed the title to 24 Heures du Mans i inne wyścigi długodystansowe

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...