pawell407 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 chciałbym poznać waszą opinię na temat zawieszenia w legacy 2003-2006r. A dokładniej na temat jego sztywności a jeszcze dokładniej o jego braku. Mam legacy z 2005 r przebieg 60 tyś, w zeszłym roku sprowadzone z usa wiec po kiepskich drogach raczej nie jeździło. Chodzi o to że mam wrażenie że auto jest zbyt miękkie w zakrętach, a przy komplecie pasażerów to już całkiem lipa. Zastanawiam się czy to normalne w tym aucie czy może amorki do wymiany. Na stacji diagnostycznej jeszcze nie byłem żeby je sprawdzić, najpierw chciałbym poznać wasze spostrzeżenia. Zastanawiam sie mimo wszystko nad usztywnieniem zawieszenia ale nie wiem dokładnie jak to zrobić, czy wymienic same sprężyny czy tez amortyzatory? a . na allegro zbyt wiele tego nie znalazłem. prosze o wsparcie doświadczonych posiadaczy subaraków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 US mają inną charakterystykę pracy zawieszenia niżeli wersje EU i nie tylko w Legacy, inne modele również. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 raz, że rzeczywiście auta spod znaku Subaru, robione na rynek USA mają delikatniejsze zawieszenie, cieńsze sprężyny, stabilizatory itd, a dwa - szczególnie ten model Legacy czy OBK jest bardziej miękki niż poprzedni model, jest wyraźnie odczuwalne ,,spadanie" zawieszenia przy przejeżdżaniu np. ,,śpiących policjantów".... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Zaluz albo Kayaby z nowymi sprezynami, nieco droższe rozwiazanie, albo czasem można trafić Bilsteina z SpecB, używanego ( nowy zestaw to chyba z 8 k :shock: ) i tez założyć i bedzie sztywniej! Ja trafiłem Bisteina i jestem b zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawell407 Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 więc wymiana amortyzatorów i sprężyn na nowe ale seryjne załatwi sprawę? Czy na "europejskim" zawieszeniu problem ten nie występuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Najtańszy sposób to wstawienie gumowych krążków na sprężyny (to tak jakbyś wyeliminował jeden zwój sprężyny) po 5 zł sztuka. Później można wymienić sprężyny, ale ostrożnie z doborem, bo można łatwo przesadzić. A wymiana całego?? Jak Cię stać to czemu nie? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Trochę druciarstwo z tymi gumami, ale fakt robią tak.. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Podepne sie pod temat. Od 3 miesiecy jezdze 2006 Legacy 2.5i wersja amerykanska sedan, zawieszenie jest tradycyjnie miekkie, i powoli staram sie temu zaradzic poprzez wymiane tylniego stabilizatora oraz tylnich tulei przedniego wahacza. Sama miekkosc zawieszenia nie jest jednak moim glownym problemem - mianowicie przy predkosci powyzej 140km/h boczny wiatr powoduje ze samochodem nosi, i trzeba stale korygowac tor jazdy kierownica. Podobnego zachowania nie zauwazylem w 2007 OBK rowniez wersja USA - co mnie dziwi bo jednak OBK to wyzsze auto. Moje pytanie to: Czy ktos z forum zetknal sie z tym problemem, i czy jest jakies rozwiazanie? Dodam jeszcze ze opony sa nowiutkie, po instalacji tulei (Whiteline) zrobiona zostala zbieznosc, i te zabiegi pomogly ale nie zniwelowaly problemu. Za jakis czas bede chcial wymienic amortyzatory na KYB oraz sprezyny na Tein H-Tech - ten zabieg obnizy auto ale czy problem zniknie? Pozdrawiam - Eryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Mój Ojciec ma amerykańską Tribece i Lincolna i są takie same objawy jeśli jest nawierzchnia nie równa (koleiny, pochyłość) niestety amerykańskie zawieszenie nie jest tak precyzyjne jak europejskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Jakiekolwiek sztywniejsze amory/sprezyny powinny pomoc. Ja zapodalem Zawias z SpecB i jest jeszcze nieco sztywniej niż na seryjnym- eurospecu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 ale nie wiem dokładnie jak to zrobić, czy wymienic same sprężyny czy tez amortyzatory? a . spręzyny i amortyzatory z Legacy MY07 zlikwidują problem (wersja UE) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 ale nie wiem dokładnie jak to zrobić, czy wymienic same sprężyny czy tez amortyzatory? a . spręzyny i amortyzatory z Legacy MY07 zlikwidują problem (wersja UE) Czy sa jakies zamienniki, jesli nie ma dostepu do powyzej podanych czesci? NP amortyzarory KYB gr2, i inne spezyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 ale nie wiem dokładnie jak to zrobić, czy wymienic same sprężyny czy tez amortyzatory? a . spręzyny i amortyzatory z Legacy MY07 zlikwidują problem (wersja UE) Czy sa jakies zamienniki, jesli nie ma dostepu do powyzej podanych czesci? NP amortyzarory KYB gr2, i inne spezyny? Podepnę się do pytania jeśli można I jeszcze jedno, słyszał ktoś może o gwincie BC racing ? Może on pomoże? http://www.sklep.n-c-t.pl/index.php?p89,gwintowane-zawieszenie-bc-racing-subaru-03-08-legacy-bl9-bp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Podepnę się do pytania jeśli można I jeszcze jedno, słyszał ktoś może o gwincie BC racing ? Może on pomoże? http://www.sklep.n-c-t.pl/index.php?p89,gwintowane-zawieszenie-bc-racing-subaru-03-08-legacy-bl9-bp zestaw miodzio tylko ta cena 3600 troszkę zaporowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 I jeszcze jedno, słyszał ktoś może o gwincie BC racing ? Może on pomoże?http://www.sklep.n-c-t.pl/index.php?p89 ... acy-bl9-bp Slyszal - jak jezdzilo (po Irlandii) to jezdzilo calkiem calkiem nawet. Ale zimy polskiej nie przezylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 I jeszcze jedno, słyszał ktoś może o gwincie BC racing ? Może on pomoże?http://www.sklep.n-c-t.pl/index.php?p89 ... acy-bl9-bp Slyszal - jak jezdzilo (po Irlandii) to jezdzilo calkiem calkiem nawet. Ale zimy polskiej nie przezylo. Czyli na drogi w UK poleciłbyś? Można wiecej szczegółów o zaletach i wadach? Co w Polsce było największym problemem? Dziury czy sól? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 zapominij o BC, kup Bilsteina albo coś dobrego JRZ , KW ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Czyli na drogi w UK poleciłbyś?Można wiecej szczegółów o zaletach i wadach? Co w Polsce było największym problemem? Dziury czy sól? Prawde mowiac nie - a na pewno nie na droge. Po paru latach doszedlem do wniosku, ze na droge najlepsze jest jednak w miare seryjne zawieszenie, typu Kayaba czy cos w tym stylu. Ale moze to starosc i wygoda przeze mnie przemawia. W zwiazku z ktorymi zmienilem gwint na agx'y. Gwint jest fajny na tor, gdzie nie bedzie przeszkadzac ci potem to, ze trzeba go czasem serwisowac itp. Co mu zaszkodzilo? Pewnie wszystko po trochu - wilgoc. Soli za duzo sie pewnie nie naogladal, bo stal glownie w Nowym Saczu. Z plusow - latwo dostepne czesci do BC, przynajmiej w UK. Ale nalezy miec swiadomosc, ze jest to raczej opcja tania. Jak chcesz cos ekstra, to patrz powyzszy post PKociala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 PKocial, AMI, ogólnie chodzi mi o to samo co wszystkim czyli o podniesienie tyłka bo seryjnie nisko siedzi. Przód jest ok. Co byście polecili na tył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Wczoraj zainstalowalem do swojego 2006 Legacy LTD (wersja USA) amortyzatory KYB Excel-G w polaczeniu ze sprezynami Tein H-Tech - pierwsze wrazenia z jazdy jak najbardziej pozytywne - auto nie buja, nie nurkuje przy hamowaniu i nie przysiada przy przyspieszaniu. Komfort na nierownosciach jest gorszy, ale na poziomie GR STI - takze jak dla mnie to super. Przyszly tydzien pokaze jak ten zestaw faktycznie dziala (licze na to ze zniknie myszkowanie przy predkosci ponad 140km/h oraz wrazliwosc na boczny wiatr. Obnizenie auta is rownomierne (przod i tyl siedza podobnie), i generalnie nie widac odrazu ze auto jest nizsze niz fabrycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 hmmm....czekamy zatem na dalsze wyniki testów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Dzisiaj przejechalem 160 kilometrow, tyle mam w sumie do pracy i do domu, po trasie ktora dobrze znam, i co wazne po trasie ktora pokonywalem swoim WRX'em, Sti'em i teraz Legasiem. Moge powiedziec ze cel, ktorym bylo poprawienie zachowania sie auta przy wyzszych predkosciach zostal osiagniety. Auto prowadzi sie bardzo neutralnie, kompletnie nie myszkuje, jest stabilne, jesli jade za ciezarowka to czuc jedynie minimalne zawirowania powietrza. W zakretach trzyma sie plasko, i przy zmianie pasow, brakuje jakichkolwiek dziwnych ruchow, ktore dawniej wystepowaly. Przy nierownosciach na autostradzie nie czuc zbytnio roznicy pomiedzy sprezynami H-Tech a OEM, przy nizszych predkosciach roznica jest odczuwalna, ale nie bardziej niz w STI z 2009 roku. Dopiero teraz jestem zadowolony z tego auta, takze polecam te sprezyny i amortyzatory - jak jest z trwaloscia tego zestawu - to sie dopiero okaze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Eryk, te H-Tech kupiles dedykowane do Legacy, bo na ebay nie moglem znalezc. Sa H&R, ale podobno mocno obnizaja samochod i do codziennej jazdy moze byc to kiepski pomysl... nie mowiac juz o coilover :/ http://www.subimods.com/tein-h-tech-low ... cy-gt.html dobra cena? brac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 do codziennej jazdy moze byc to kiepski pomysl... nie mowiac juz o coilover :/ a w czym coilovery (czyli amor z regulacja wysokosci) maja przeszkadzac w codziennej jezdzie? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 w najmiekszym ustawiemiu sa jak seria EU czyli znacznie twardsze niz US , a przy ustawieniu na wysokosc ~-2cm jeszcze sie utwardzaja regulacja wysokosci nie powinna odbywac sie na zasadzie skracania skoku sprezyny, a tak jest w coilover'ach :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się