carfit Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 to było przyjęte założenie bo nie liczyłem tego na 10w60. 15w50 kiedyś liczyłem i było słabo. Z chęcią bym zobaczył te teoretyczne obliczenia , i dla jakich wartości , bo coś tu mi się nie zgadza , ale poczekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 carfit, akurat Ty nie musisz liczyć, bo przecież masz wskaźnik ZTCW a 6l/22l chodzi tylko o stosunek bo 6l to faktycznie zdecydowanie za mało ale np 22/47l również robi wrażenie 8) http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html a 85 psi to dokładnie 5,86 bar a nie nawet 6,5 bar (tak to jest jak się pisze cyfry z pamięci :x ) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 To zupełnie nic nie mówi. Wg mnie dyskusja czy pasuje czy nie bez założonych wskaźników jest jak gadanie ze ślepym o kolorach. jakich wskaznikow? mam podstawowy zestaw defi w gacku, oil press, temp, water temp i boost... czego mi jeszcze brakuje? egt? btw... cisnienie oleju na koncu walu przy 115* oleju mam 1.25 bara... jak zimą pływał w garażu olej 10w40 a jak 5w30 u mnie zima to max -2/-5* Wg mnie to silniki subaru mają fanaberie, albo ich wlasciciele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 carfit, akurat Ty nie musisz liczyć, bo przecież masz wskaźnik ZTCW a 6l/22l chodzi tylko o stosunek bo 6l to faktycznie zdecydowanie za mało ale np 22/47l również robi wrażenie 8) [ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/olilpress.png ] http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html a 85 psi to dokładnie 5,86 bar a nie nawet 6,5 bar (tak to jest jak się pisze cyfry z pamięci :x ) Pozdrawiam No dobrze ale bede dalej upierdliwy , dane masz podane dla oleju o temp. 80 st. , więc teraz pytanie , na jakiej podstawie i jak wyliczyłeś przepływ oleju dla 5W30 i 10W60 czy 10W50 i jakie są różnice :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 ciekawa dyskusja Proszę koledzy bokser to bokser ... z wszystkimi zaletami ,ale też specyficznym układem smarowania ciśnienie oleju nie może mocno spadać nawet jak olej ma 110 stp ... maks. temp oleju ważna jest "punktowa" , w jednym masz 90 w drugim miejscu już np 96 stp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Kilka lat temu ( nie wiem jak teraz ) praktycznie wszystkie Hondy sprzedawane i serwisowane w ASO miały umowe z shellem , i lali do wszystkiego shell - a a przeważnie Racing 10w60 bo był podwójnie premiowany ( korzysć dla dealera ) . uwierz mi że te Hondy dalej jezdza i mają sie świetnie Mam klienta który ma Hondę CRV 2.0 N/A , ma przebieg 290 000 km , jest od początku włascicielem kupił w 2002 r. i cały czas na Racingu 10w60 ! i nie chce innego oleju wlewać i go nie przekonasz jako pracownik ASO Honda dalej to potwierdzam nic się nie zmieniło idą do nowych aut na zmianę Shell i Castrol 10w60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Kilka lat temu ( nie wiem jak teraz ) praktycznie wszystkie Hondy sprzedawane i serwisowane w ASO miały umowe z shellem , i lali do wszystkiego shell - a a przeważnie Racing 10w60 bo był podwójnie premiowany ( korzysć dla dealera ) . uwierz mi że te Hondy dalej jezdza i mają sie świetnie Mam klienta który ma Hondę CRV 2.0 N/A , ma przebieg 290 000 km , jest od początku włascicielem kupił w 2002 r. i cały czas na Racingu 10w60 ! i nie chce innego oleju wlewać i go nie przekonasz jako pracownik ASO Honda dalej to potwierdzam nic się nie zmieniło idą do nowych aut na zmianę Shell i Castrol 10w60 O widzisz , dZieki za potwierdzenie , to teraz powiedz szczerze jeśli możesz czy te silniki maja jakieś problemy na tych olejach ? Przecież jednostki Hondy jak mi wiadomo są bardzo ciasno pasowane :roll: i w sumie wymagały by olejów 0w20 :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Kilka lat temu ( nie wiem jak teraz ) praktycznie wszystkie Hondy sprzedawane i serwisowane w ASO miały umowe z shellem , i lali do wszystkiego shell - a a przeważnie Racing 10w60 bo był podwójnie premiowany ( korzysć dla dealera ) . uwierz mi że te Hondy dalej jezdza i mają sie świetnie Mam klienta który ma Hondę CRV 2.0 N/A , ma przebieg 290 000 km , jest od początku włascicielem kupił w 2002 r. i cały czas na Racingu 10w60 ! i nie chce innego oleju wlewać i go nie przekonasz jako pracownik ASO Honda dalej to potwierdzam nic się nie zmieniło idą do nowych aut na zmianę Shell i Castrol 10w60 O widzisz , dZieki za potwierdzenie , to teraz powiedz szczerze jeśli możesz czy te silniki maja jakieś problemy na tych olejach ? Przecież jednostki Hondy jak mi wiadomo są bardzo ciasno pasowane :roll: i w sumie wymagały by olejów 0w20 :roll: A dlaczego 10w-60 zamiast 5w-30 (jesli wolno wiedziec)? To, ze silniki dokrecaja do 300tys, mnie nie dziwi (nawet na 10w-60). Pytanie tylko dlaczego zalewaja cos zupelnie innego niz radzi manual? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Kilka lat temu ( nie wiem jak teraz ) praktycznie wszystkie Hondy sprzedawane i serwisowane w ASO miały umowe z shellem , i lali do wszystkiego shell - a a przeważnie Racing 10w60 bo był podwójnie premiowany ( korzysć dla dealera ) . uwierz mi że te Hondy dalej jezdza i mają sie świetnie Mam klienta który ma Hondę CRV 2.0 N/A , ma przebieg 290 000 km , jest od początku włascicielem kupił w 2002 r. i cały czas na Racingu 10w60 ! i nie chce innego oleju wlewać i go nie przekonasz jako pracownik ASO Honda dalej to potwierdzam nic się nie zmieniło idą do nowych aut na zmianę Shell i Castrol 10w60 O widzisz , dZieki za potwierdzenie , to teraz powiedz szczerze jeśli możesz czy te silniki maja jakieś problemy na tych olejach ? Przecież jednostki Hondy jak mi wiadomo są bardzo ciasno pasowane :roll: i w sumie wymagały by olejów 0w20 :roll: A dlaczego 10w-60 zamiast 5w-30 (jesli wolno wiedziec)? To, ze silniki dokrecaja do 300tys, mnie nie dziwi (nawet na 10w-60). Pytanie tylko dlaczego zalewaja cos zupelnie innego niz radzi manual? Pozdro. Już pisałem miedzy wierszami , oleje Racing 10w60 , maja podwójna premie punktowa dla dealerów , info z pierwszej ręki , bo 7 lat temu skończyła mi sie umowa z shellem więc wiem co mówię Kiedyś tez byłem młody i głupi i podpisałem umowę lojalnosciowa z kilkoma firmami olejowymi, shell , mobil , na szczęście sie skończyły 7 lat temu( nie bez problemów , z jedna firma wyladowalem w sadzie , na szczęście wygrałem ) i nigdy wiecej nie wejdę w taki deal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 No tak, zapomnialem o tej premii. J sie zastanawialem z punktu widzenia systemu I-VTEC. Gdzies czytalem (nie pamietam gdzie i nie moge przytoczyc zrodla), ze hondy wymagaja oleju o niskiej lepkosci po to by zmienne fazy zaworow dzialaly prawidlowo... No, ale ja sie nie znam, a ta opinie tylko gdzies czytalem, a i moze to nie ma znaczenia jak sie nie kreci to 7k rpm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 No tak, zapomnialem o tej premii. J sie zastanawialem z punktu widzenia systemu I-VTEC. Gdzies czytalem (nie pamietam gdzie i nie moge przytoczyc zrodla), ze hondy wymagaja oleju o niskiej lepkosci po to by zmienne fazy zaworow dzialaly prawidlowo... No, ale ja sie nie znam, a ta opinie tylko gdzies czytalem, a i moze to nie ma znaczenia jak sie nie kreci to 7k rpm... Tak powinno być , ale jak widać oleje 10w60 nie działają szkodliwe , gdzie silniki robią naprawdę słuszne przebiegi i nic im nie jest, owszem mogą mieć problem podczas niskiej temp. Ale po rozgrzaniu do temp. Właściwej , dla mnie ta różnica jest żadna , a wręcz na plus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 No tak, zapomnialem o tej premii. J sie zastanawialem z punktu widzenia systemu I-VTEC. Gdzies czytalem (nie pamietam gdzie i nie moge przytoczyc zrodla), ze hondy wymagaja oleju o niskiej lepkosci po to by zmienne fazy zaworow dzialaly prawidlowo... No, ale ja sie nie znam, a ta opinie tylko gdzies czytalem, a i moze to nie ma znaczenia jak sie nie kreci to 7k rpm... Tak powinno być , ale jak widać oleje 10w60 nie działają szkodliwe , gdzie silniki robią naprawdę słuszne przebiegi i nic im nie jest, owszem mogą mieć problem podczas niskiej temp. Ale po rozgrzaniu do temp. Właściwej , dla mnie ta różnica jest żadna , a wręcz na plus Na olejach ja sie nie znam za bardzo, a zalewam to co manual radzi. Dziwilem sie tylko, ze ASO zalewa totalnie inne oleje niz zaleca producent. Silniki Hondy sa wyjatkowo dobrze zrobione, wiec w ASO nie martwia sie o ich awaryjnosc zalewajac co tam akurat stoi na polce, robiac przy okazji 2x wiecej premii. Dzieki carfit za wyjasnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 edit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 ravo, dzieki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 VALVOLINE VR1 5W50 kolega niumen na tym oleju obrócił panewkę w WRX, ale chyba kolega tzd lał go do GT-ka i nic się nie działo, nawet oleju nie brał. Ja mam wskaźniki temp i ciśnienia oleju i max co mógłbym zaakceptować to 300v 5w40 bo ma dolną granice lepkości 5w40. Lepkość prawie taka sama jak cfs 5w30. Wracając, nawet "upalając" czyli agresywne 1-2 okrążenia (czas około 4 min) tylko minimalnie podnosi temp oleju do 95st, a na co dzień to temp zgodna z manualem 80-85 stopni. Relif działa idealnie. Nie ma takiej siły, która namówiła by mnie na 5w50 bo ogroma ilość oleju wraca do miski zamiast chłodzić/smarować silnik. Przy 5w30 100% oelu krąży w silniku. Relif przy 90stC i 6krpm praktycznie się nie otwiera albo bardzo rzadko. Możesz kupić za bardzo małe PLNy wskaźniki AG, ja mam wolne adaptery czyli śruba m18/npt nad 3 cylinder do czujnika ciśnienia oraz adapter 1/8bspt/1/8nnpt do głowicy do czujnika temperatury też AG. 0 druciarstwa, uszkodzeń gwintów itd a masz pełną kontrolę co się dzieje w silniku no i czy otwiera się relif i w związku z tym faktem część oleju ląduje w misce czy ładnie krąży po silniku z pełną wydajnością którą przewidział producent. Olej nie tylko smaruje ale bardzo chłodzi silnik, więc jeżeli w układ wchodzi połowa mniej oleju bo druga leci przez relif do miski to raczej tak producent nie zakładał. Nie miałem CFS 5w40 więc nie wiem czy by się sprawdził (działanie relif), ale na pewno CFS 5w30 utrzymuje ciśnienia i temp zgodne z założeniem konstruktora silnika. Mam robione 140kkm, nigdy w silniku nic nie klęknęło na 5w30. Było kilka krótkich epizodów 5w40, to wszystko. Analizy oleju jak najbardziej ok. Moc nawet lepsza niż producent zakładał - jakiś bonus dostałem Pozdrawiam Hej, ja właśnie sobie zamontowałem zegarki STRI i mam wyższą temp. niż podajesz, czujnik temp. oleju jest zamontowany z tyłu w głowicy. Podczas spokojnej jazdy (w taką pogodę jak jest teraz, czyli ok. 22-23 stopnie) w mieście, niewielkie koreczki mam ok. 92-97 stopni, jak przycisnę to dochodzi do 100, ale nie przekracza. Na torze z zegarami jeszcze nie byłem... Olej to Millers CFS 5W-40, bierze go mało, 1l na 7 tys. km, układ chłodzenia OK. Za wysokie są te temperatury oleju...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 szukalem źródła informacji o przepływach ale jakoś nie mogę tego odnaleźć. na jakimś amerykańskim forum technicznym jakiś inżynier tłumaczył dokładnie te zależności zaznaczając, że 10w60 zadziala w silniku ale spowoduje znaczne zuzy ie silnika i elementy trące przez powstałe luzy bedą wręcz wymagały 10w60. niesrety kanały olejowe nie zawsze mogą być odpowieenio przepustowe. Zenon23, jak dla mnie ok. Zalej na test 5w30 A5 o niskim hths i wtedy bedziesz miał porównanie. 5w40 przy 130stC ma lepkosć 5w30 trzeba by zajżeć w tabelę czy 10w60 przy 100 nie jest odpowiednikiem oleju 5w30 w 50stC bo jak wiadomo na zimnym oleju pałowanie jest nie zdrowe. jak znajde kalkulator to wkleje link to samo do wątku technicznego o przepływach. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 szukalem źródła informacji o przepływach ale jakoś nie mogę tego odnaleźć. na jakimś amerykańskim forum technicznym jakiś inżynier tłumaczył dokładnie te zależności zaznaczając, że 10w60 zadziala w silniku ale spowoduje znaczne zuzy ie silnika i elementy trące przez powstałe luzy bedą wręcz wymagały 10w60. niesrety kanały olejowe nie zawsze mogą być odpowieenio przepustowe. Zenon23, jak dla mnie ok. Zalej na test 5w30 A5 o niskim hths i wtedy bedziesz miał porównanie. 5w40 przy 130stC ma lepkosć 5w30 trzeba by zajżeć w tabelę czy 10w60 przy 100 nie jest odpowiednikiem oleju 5w30 w 50stC bo jak wiadomo na zimnym oleju pałowanie jest nie zdrowe. jak znajde kalkulator to wkleje link to samo do wątku technicznego o przepływach. pozdrawiam Adam nie trzeba mi amerykańskiego inżyniera , to ze 10w60 będzie bardziej zużywać silnik przy zimnym starcie jak 5w30 jest dla mnie zrozumiałe i nie mam co do tego wątpliwości , natomiast silniki SuBARU turbo maja mała pojemność skokowa , duża moc, mala pojemnosc oleju, bardzo często podnoszona moc, a właściciele często wykorzystują je w 110 % więc trzeba jakoś temat lepkosci oleju wyposrodkowac , dla Ciebie jak jeździsz jak kapelusznik :wink: , dobry 5w30 będzie ok , a dla innych na tym oleju zatrze silnik , koniec kropka , i mi zawsze o to chodzi , aby dobierać oleje konkretnie dla klienta , silnika, upodobań itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 carfit, wielkie dzięki i szacunek, że masz cierpliwość prostować te niektóre wywody ... (Czasem, czytając te śliskie porady teoretyków, które chyba są jedynie kalką przeczytanych gdzieś informacji, ręce opadają prosto do miski z tym niewłaściwym olejem :wink: . ) pozdrawiam serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 piotruś, witaj piotruś, widzisz był umnie incydent z olejem w tle, ale czy to on wywołał UPG nie wiem.Zaraz po zakupie forka a był wtedy roczny moja wiedza na jego temat była znikoma, zakupilem Magnateca 5w30 bo jeżdżąc bmw przez wiele lat dobrze mi służył (z żalem sprzedałem moj 13letni 248000 km przelatany kompact). Po roku wymiana oleju na nowy, ale już regulacja zaworów !!! wkurzylem się bo Zbyszek przekol moja naiwność i oswiecil co do znacznych różnic między silnikami bmw a subaru. Zapytal jak jeżdżę gdzie parkuje itd. zaproponował VALVOLINE VR1 5W50 i tak od 2008, czyli od ok.80 000km jeżdżę na nim ( jeśli to ważne do dywagacji również LPG). owszem w miedzyczasie robiłem UPG, myślę jednak że to kilka czynników spowodowało przegrzanie układu chłodzenia co w konsekwencji przekulo się w remont. Ale czy ten VALVOLINE VR1 5W50 to zły pomysł dla nieupalanego forka z parkingu pod chmurką ??? (wybacz dubel byl z winy smartphona). tomasz p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 wkurzylem się bo Zbyszek przekol moja naiwność i oswiecil co do znacznych różnic między silnikami bmw a subaru. Zapytal jak jeżdżę gdzie parkuje itd. zaproponował VALVOLINE VR1 5W50 i tak od 2008, czyli od ok.80 000km jeżdżę na nim ( jeśli to ważne do dywagacji również LPG). owszem w miedzyczasie robiłem UPG, myślę jednak że to kilka czynników spowodowało przegrzanie układu chłodzenia co w konsekwencji przekulo się w remont.Ale czy ten VALVOLINE VR1 5W50 to zły pomysł dla nieupalanego forka z parkingu pod chmurką ??? Też jeżdżę na tym oleju. Poprzedni właściciel go używał i nie widzę potrzeby zmiany. Samochód z mocą podniesioną do 220-230KM, lpg, skrzynia AT. Lubię korzystać z pełnego zakresu obrotów i praktycznie zawsze wyprzedzam z kick down. Wymiana oleju co ok. 9 tys. km. Praktycznie nie bierze oleju - jedna dolewka między przeglądami ok. 300-400 ml, a czasem nie dolewam wcale. Zimą po rozruchu pozwalam tylko kilka minut podgrzać się silnikowi przed jazdą. Potem kilka km delikatnej jazdy i dopiero ostrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dyfer Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Powiem coś od siebie jak Castrol to ten, który nie jest rozlewany w PL kup sobie na zachodzie a nie chrzczony w naszej cudnej korporacji to wtedy będzie dobry olej Ja śmigałem na Quazar i nie mam na chwilę obecną jakiś złych opinii...przebieg jaki zrobiłem to 60tys.km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecky12 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 tak czytam, czytam i...do mojego Forka w ASO zalano Quazar 0-20 na przegladzie po 15tys.km.to źle,czy dobrze, bo już nie wiem??? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 arecky12, tak masz przecież w manualu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecky12 Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 ...no mam, i co??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario357 Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 po całej wypowiedzi zgłupiałem jaki olej najlepiej do forestera 2.0 n/a +lpg zalać tak żeby było bezawaryjnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi