conci Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Witam, zastanawiam się nad forkiem z silnikiem benzynowym 2.0 (nowa buda). Mam dość ogólne pytanie a mianowicie ile taki silnik pali w ruchu miejskim a ile na autostradzie. Mam tutaj na myśli przeciętną jazdę, bez katowania i bez blokowania ruchu Jak mają sie koszty eksploatacji w stosunku do forka II generacji (ten model przeanalizowałem dość dokładnie). Pozdrawiam Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misialek Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Będzie palił nie mniej niż Forek II a nawet może ciut więcej ze względu na wyższą wagę. A ile palą forestery i nie tylko to już to zostało wystarczająco opisane... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Będzie palił nie mniej niż Forek II a nawet może ciut więcej ze względu na wyższą wagę. zdecydowanie mniej....zarówno w ruchu miejskim jak i na autostradzie.......ma zupełnie nowy silnik , jedynie co jest wspólne to...że bokser.. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misialek Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Ale Panie Andrzeju dotyczy to również MY08? Bo zupełnie nowy silnik, to chyba od tego roku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Ale Panie Andrzeju dotyczy to również MY08? nie , my08 to taki sam jak w poprzednich modelach ( drobne zmiany ) . Zrozumialem , ze conci zastanawia sie nad kupnem nowego... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misialek Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 To skoro Panowie i Panie Inżynierowie poprawili już podstawową benzynę to pytanie kiedy poprawią/wymienią podstawową skrzynię A/T (4EAT) w foresterze?? Ma pan jakieś sygnały na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 kiedy poprawią/wymienią podstawową skrzynię A/T (4EAT) w foresterze?? Jedynie skrzynia bezstopniowa przychodzi mi do glowy......ale moze nie w Foresterze chwilowo... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 jazda miejska Lublin - 11,4 (zimą) trasa - niezaładowany 9.0 trasa (100 km/h + autostrada (140 km/h) 4 osoboawa rodzina + bagaże - 10.0 dotyczy Forester 2.0 automat (2008) rok modelowy 2009 zalety w stosunku do starszej wersji - dużo więcej miejsca, bardziej komfortowy, bezpieczniejszy wady: mniej precyzyjne prowadzenie, gorsza dynamika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Forek 2010 z manualem: Miasto - 13l Trasa przy 130-140km/h - 10l Trasa przy 90-100km/h - 8,5-9,5l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clint Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Forek 2010 z manualem: Miasto - 13l Trasa przy 130-140km/h - 10l Trasa przy 90-100km/h - 8,5-9,5l Masakra. Mam 2.5XT i moje ostatnie spalanie w mieście (no dobra, 90%miasta) to przy delikatnej jeździe 12.3l. Drugie auto w rodzinie Suzuki GV 2.4 wolny ssak vel śmieciowóz-zamulacz to ostatnio 11.3l Trzecie auto SX4 1.6 wolny ssak 8l (jeździ jak GV2.4 - bo lżejszy). Ludzie kupujcie z turbo lub nie bierzcie Subaru (wiem, odważna teza). Cokolwiek z turbo, niech skonam - nawet TURBO diesel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misialek Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 A wiesz co to jest Święty Spokój :?: Może nie wszyscy chcą jeździć szybko, może nie wszyscy podniecają się bulgotem z wydechu, może nie wszyscy chcą nasłuchiwać po każdym pałowaniu kresu panewek, może nie wszyscy chcą patrzyć się we wskaźnik temp płynu chłodzącego w oczekiwaniu na akcję "uszczelka", może nie wszyscy chcą jeździć na złotych felgach... ...może po prostu są tacy, dla których priorytetem jest właśnie Święty Spokój czyli przemieszczenie się z pkt A do pkt B niezależnie od warunków drogowych, stanu nawierzchni, wieku i przebiegu swojego pojazdu i tego co myślą inni :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
litschauer67 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Witam Forek my11 2.0 benzyna manual Moje spostrzeżenia dot. spalania: Autostrada bez szaleństw ( do 130km/h ) - 7,5 - 8 l/100km Miasto/trasa bez autostrady proporcja 60/40 - 8,4 - 9 l/100km Miasto krótkie przebiegi + dróżki leśne szutr ok 13l/100km Moim zdaniem całkiem znośnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carloss Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Cześć, u mnie Forek 2.0 benzyna '08 służy wożeniu dzieci na krótkim dystansie (Karpacz ). Spalanie ok. 9,5 l/100 km. Na trasie auto pali ok. 9 l, może nieco mniej. Gdy wsiadam ja zawsze pali min. 11 (na trasie, w mieście, w górach, gdy oszczędzam i gdy nie oszczędzam- więc nie oszczędzam ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conci Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Witam, dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Liczyłem na to, że spalanie zamknie się w 10l (Kraków), ale lepiej będzie przyjąć dla pewności 12l A i jeszcze pytanie ogólne. Czy to auto ma jakieś przypadłości, na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie? pozdrawiam Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clint Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 A wiesz co to jest Święty Spokój :?: Może nie wszyscy chcą jeździć szybko, może nie wszyscy podniecają się bulgotem z wydechu, może nie wszyscy chcą nasłuchiwać po każdym pałowaniu kresu panewek, może nie wszyscy chcą patrzyć się we wskaźnik temp płynu chłodzącego w oczekiwaniu na akcję "uszczelka", może nie wszyscy chcą jeździć na złotych felgach... ...może po prostu są tacy, dla których priorytetem jest właśnie Święty Spokój czyli przemieszczenie się z pkt A do pkt B niezależnie od warunków drogowych, stanu nawierzchni, wieku i przebiegu swojego pojazdu i tego co myślą inni :wink: Ojtam, ojtam. Właśnie wskazałeś na mnie - spokojnego jeźdźca. Zawsze go chciałem mieć tak jak mój zegarek Casio w którym, mimo takiej możliwości, nie wbijam kilku alarmów i nie nurkuje na kilkadziesiąt metrów. Miło jest mieć tą, może szczeniacką świadomość, że takie możliwości są. Mam nadzieję, że jednak dowiem się co to jest Święty Spokój choć auto mam dopiero od kilku miesięcy. Staram się dbać, nie katuję, serwisuję u "Kopera" i w zamian liczę na bezproblemową jazdę (czy się przeliczę, czas pokarze). U mnie brak gazu, nalepek (może się skuszę bo nikt nie pozdrawia), upgradu mocy i całość łącznie z felgami w srebrnym kolorze. Jeśli ktoś nie planuje robić dużych przebiegów to choćby ze względu na ceny benzyny warto rozważyć tą opcję. Właśnie ze względu na spalanie te auta moim zdaniem są ostatnio wystawiane w korzystnych cenach - wcześniej oczywiście należy sprawdzić w ASO czy wszystko z nim ok. Wracając do dźwięku to muszę Cię rozczarować ale moim zdaniem żadnego bulgotu w seryjnym wydechu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Forek 2010 z manualem:Miasto - 13lTrasa przy 130-140km/h - 10lTrasa przy 90-100km/h - 8,5-9,5l ciekawe, prawie jak mój 2.5T przy delikatnym traktowaniu :shock: przy czym w trasie nigdy nie zszedłem poniżej 9,5 ale jak kuż trasa to obciążenie na max benzynę chyba warto kupić jezli jest plan na zagazowanie, inaczej to chyba jednak turbodiesel. Najbardziej trwały będzie jednak 2.0 w benzynie :roll: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carloss Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 ..."benzyna" jest tańsza w zakupie od aut z turbiną ( w tym roku, dal aut z polskiego salonu MY 08 wychodziło średnio 10 tys. pln) i chyba opłaca się ją kupic gdy jeździsz na krótkich odcinkach (odradzano mi w salonie kupno i diesla i XT...rezygnacja z tej drugiej opcji była bardzo smutna, bo przy niskich przebiegach dziennych spalanie ma drugorzędne znaczenie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Forek 2010 z manualem: Miasto - 13l Trasa przy 130-140km/h - 10l Trasa przy 90-100km/h - 8,5-9,5l Dla zszokowanych, 13l to jazda w zakorkowanej Pradze, co chwila światła i korek. Może uda się zejść do 12l lub nieco ponad ale trzeba dużo samozaparcia. Jak może być inaczej jak co chwilę trzeba ruszyć ciężkie stałe 4 koła. Nie wierzę, że może być inaczej w dużych aglomeracjach. A i jeszcze pytanie ogólne. Czy to auto ma jakieś przypadłości, na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie? Standardowo sprawdź napęd, jazdę z zapiętym reduktorem, weź forka i podjedź gdzieś gdzie ogarniają suabraki. Jakiś negatywnych przypadłości brak, no chyba że ktoś będzie kwestionował spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Kup 2.0 N/A i będziesz zadowolony. Aha: i nie czytaj tego forum ( tak na marginesie trzeba je zamknąć ). Ja zostałem tak nastraszony, że możesz mnie obudzić o 3 w nocy a ja Ci wyrecytuję listę wszystkiego co na bank walnie w danym modelu Subaru :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 wyrecytuję listę wszystkiego co na bank walnie w danym modelu Subaru no to sluchamy: subaru forester 2.5 N/A SOHC AT MY08 US (stara buda) bez SLS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 wyrecytuję listę wszystkiego co na bank walnie w danym modelu Subaru no to sluchamy: subaru forester 2.5 N/A SOHC AT MY08 US (stara buda) bez SLS Kapelusznik w polonezie na sliskim zima jadac do Kościoła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 no to sluchamy: subaru forester 2.5 N/A SOHC AT MY08 US (stara buda) bez SLS US zdyskwalifikowany na starcie bo na bank przypłynął w przynajmniej 2 kawałkach. -- 30 gru 2011, o 10:21 -- Kapelusznik w polonezie na sliskim zima jadac do Kościoła W sumie to odpowiedź prawidłowa, ale na inne pytanie. Pytanie brzmiało "co może walnąć w danym modelu" a nie "co może walnąć w dany model" Ostatecznie mogę Ci odpowiedź zaliczyć awansem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Aha: i nie czytaj tego forum ( tak na marginesie trzeba je zamknąć ). Ja zostałem tak nastraszony, że możesz mnie obudzić o 3 w nocy a ja Ci wyrecytuję listę wszystkiego co na bank walnie w danym modelu Subaru US zdyskwalifikowany na starcie bo na bank przypłynął w przynajmniej 2 kawałkach. To prawda ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carloss Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Cóż, mój niedawno skończył 3 lata i z autem nie ma problemów. Świeciła się kontrolka tylnego dyf.- jak u innych- kwestia niełączącego "styku" , jakiś piszczący klocek itp. Auto jest super i mam wielką przyjemność, gdy wieczorkiem kradnę żonie kluczyki wychodzę żeby się nim pokręcić po serpentynkach. Może się wydawać nieco miękki(zwlaszcza po przes :arrow: ia dce z legacy),stosunkowo słabo ciągnie na najwyższym biegu,ale jest zadziwiająco komfortowy, daje duże poczucie bezpieczeństwa, jest elastyczny (byłem zszokowany tym jak ładnie zbiera się od dołu i to u mnie w gòrach )oczywiscie pomijając jego "dogmatyczne" cechy. A spalanie... Silnik benzynowy tak ma, za to taniej kupisz, masz mniejszy przebieg i nie zajeździsz Jak mawia mòj teść- " BRAĆ !" Szczęśliwego Nowego Roku dla Wszystkich ! -- So gru 31, 2011 9:09 pm -- Sorki za te emotikony, pisane z komórki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter90 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Witam , MY09 , 2.0 benz. , silnik EJ20: miasto : 11- 12 L (zima nawet do 14 L gdy spadnie śnieg i stoi się w korkach) trasa : 8,6 - 9 L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się