Skocz do zawartości

Wielkość waga silnika Subary


bull44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Subaraków :D

 

Posiadam auto BMW e39 z 150KM 2.0, bede robił swapa, i biore pod uwage przede wszystkim silnik V8, ale dobija mnie to ze ten silnik w BMW wazy kolo 148kg a skrzynia 130kg w dodatku ciężko o manualną. Zależy mi na tym by jednak poprawic kierowalnosc auta, i zmniejszyc przechyly nadwozia, ktore wystepoja nawet w M5 pomimo bardziej sportowego zawieszenia i grobszych stabilizatorów.

 

Powiedzcie mi czy faktycznie budowa silnika w subaru poprawia rozklad mas, czy to tylko taki marketing marki? Mój r6 waży kolo 120kg wiec nie jest to tak duzo, silnik jest umieszczony w polowie miedzy kielichami.

 

C21554835_10.jpg

 

Jakich rozmiarow jest silnik subaru 2.0T jak z wagą i jakiej jest długoci i szerokosci?

 

Dzieki, Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich rozmiarow jest silnik subaru 2.0T jak z wagą i jakiej jest długoci i szerokosci?

bokser jest krótki i szeroki. nie zmieści się miedzy kielichy w BMW z racji ich szerokości. A ile wazy? obstawiam mniej niż 100kg (sam potrafie podnieść swoje ej20)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie chłopaki, wiecie ile moze skrzynia moze ważyć?

 

Przed chwila bylem spojrzeć u siebie pod maske i tak..

Silnik subaru by wychodzil ze jest 2/3 długosci mojego i jest szerszy o jakies 15-20cm, ale po miedzy podluznicami moze wejsc na styk, jesli nie to zabraknie 2 do 5cm.

Teraz trzeba zbierac na silnik zeby na wiosne sie wyrobic :lol:

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy faktycznie budowa silnika w subaru poprawia rozklad mas, czy to tylko taki marketing marki?

 

 

pomyśl

 

jakiś przedmiot... np szafa wąska i wysoka.

jest stabilniejsza na stojaco czy na leżąco na plecach?

 

Bardziej chodzi o środek ciężkości i sposób działania silnika. Te same plusy ma wankiel (mały, nisko osadzony,nie pracuje w pionie)

 

turp_0804_03_z+subaru_gc8_impreza+engine_bay.jpg

u ciebie troche za szerokie kielichy są, do wymiany świec byś musiał wyciągać silnik. Poza tym jeżeli zamontujesz go za wysoko z racji konstrukcji bmw (nie wiem jak tam idą łapy...) to robota jest moim zdaniem bez sensu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład szafy jest bardzo dobry, i przejzysty :D

 

Mimo wszystko sproboje, nie boje sie ciac auta, silnik musi lezec tak nisko by miski jedynie nie urwało, najwyzej silnik pojdzie do jakiegos innego projektu, ew auto też.

 

Nie ma problemu z tym wyciaganiem silnika, raz w roku przyda sie przegląd.

A jak jest z paskiem rozrzadu w BMW jest łańcuch ktory nie powinnien byc problemowy, u brata w fordzie kilka dni temu strzelil pasek (40kkm od wymiany rozrzadu), i wal korbowy w 4 miejscach, na podporach walu, silnik do wywalenia, nie wiedomo co bylo pierwsze pasek czy wał :D silnik drugi juz czeka, u ojca (w sumie to zrobił sam) tez ostatnio 2miesiace temu wymienilismy silnik bo pękł wał w e46 2.0D

Jesłi chodzi o możliwosci mechaniczne to mamy gdzie robić :D

 

Auto planuje utrzymac w okolicach 220KM, jaka skrzynie i silnik warto kupic? EJ20T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A brałeś pod uwagę VR5 i VR6? Co prawda silniki stosunkowo ciężkie ale bardzo krótkie i wejdą Ci spokojnie do bmw. Zaleta jest taka że uturbiony VR5 bierze na klatę 500 KM na seryjnych gratach. VR6 Odpowiednio więcej. Moim zdaniem typ lepszy od silników ej... z subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej zalezy mi na niskim silniku i poprawie jazdy w zakretach, choc teraz jest b.dobrze to licze ze z tym silnikiem bedzie jeszcze lepiej. Podoba mi także bulgot, procz tego zwiekszam moc o okolo 70KM (wiecej nie potrzeboje w tym aucie) i w dodatku mam silnik juz uturbiony, ktorego nie musze rozbierać.

 

Pomysle nad tym vr5, choc sadze ze i tak bym wybral wowczas V8.

 

EDIT:

Nie no ten vr5 to nie pasuje tutaj ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień Dobry.

 

Poziom fantastyki, niekoniecznie naukowej, przerósł wszystko, co można napotkać w promieniu 1000 kilometrów.

 

1. BMW ma dużo własnych, dobrych silników, począwszy od M54, M6x, przez S50 na S65/S85 kończąc. S65 to jest 420 koni (oczywiście za odpowiednią liczbę luidorów). Płacze, że silnik waży 150kg (to jest naprawdę dobry wynik jak na V8), w samochodzie, który, na dzień dobry, waży około 1500kg są lekkopółśmieszne, zwłaszcza że te 30kg więcej wisi bliżej tylnej osi, bo V8 jest krótszy. Chyba zły samochód kupiłeś, trzeba było celować w E30, MX-5 albo Elise.

 

2. Niektórzy uturbiają motory BMW, nadłubany S50 potrafi wypluć nawet 500-600KM. Seria-seria przy 0.5b około 370.

 

3. Skrzynia waży 130kg? Manual 6b waży około 50kg, pięciobiegowy jeszcze mniej.

 

4. S14 (motor od E30 M3)? Graf, wiesz w ogóle o czym Ty piszesz? Koszt samego silnika przekracza wartość E39 z rączym M52B20, a podaż jest co najmniej skromna. Motor nie będzie dużo lżejszy od M52/54 (choć krótszy), a śmocy w nim tyle, co w M54B30 (patrzeć czy nie Agrupa).

 

5. A jak już koniecznie musisz wkładać motor, to 2JZ-GTE z Supry/Soarera i 500KM pęka bez bólu. Ale do lekkich ten silnik nie należy. Z wolnossących są jeszcze różne odmiany LSx, taki LS2 ma 400KM, ale jego przeszczep nie należy już do najprostszych.

 

6. A jeśli już musi być mityczny bokser, to kup sobie Subaraka.

 

7. Włóż sobie to M62 i normalnie używaj auta. A jeśli to za mało, to sprzedaj obecne, kup lepiej dopasowane do Twoich potrzeb.

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

4. S14 (motor od E30 M3)? Graf, wiesz w ogóle o czym Ty piszesz? Koszt samego silnika przekracza wartość E39 z rączym M52B20, a podaż jest co najmniej skromna. Motor nie będzie dużo lżejszy od M52/54 (choć krótszy), a śmocy w nim tyle, co w M54B30 (patrzeć czy nie Agrupa). r.

tak wiem o czym pisze 8) ma byc fajnie a nie tanio skoro zamierza wyrzucac kase w bloto na totalnie bezsensowny projekt 5er + EJ20 to zakladam ze ma jej sporo na tego typu zabawy

 

Ps: przypomnialo mi sie lepszym rozwiazaniem bedzie motor z EVO 10 wystarczy go tylko dospawac do skrzynki BMW :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro znasz sie na BMW to ja mam drobne pytanie

czy do E36 318i silnik M43 da sie prosto wsadzic silnik z 318is/ti 1.9 143km oznaczenie M44 chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam potrzebuje kupic karoserie do subaru impreza 94-00 bez zawieszenia i silnika ale z cala blacharka i deska LHD. prosze o kontakt; misiek916@o2.pl. pozdrawiam

 

Najpierw dział gdzie wypada się przywitać

 

Później wypada chociaż pobieżnie przeglądnąć działy forum gdzie znajdziesz dział Kupię/Sprzedam a nie walić ni z gruchy ni z pietruchy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...