tomasz2005 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Witajcie. Poprzedni właściciel wymienił fotele z wersji US z poduszkami na EU bez poduszek. W związku z tym świeci się kontrolka AirBag, jednakże do tej pory nie robiłem z tego problemu. Podjechałem wczoraj na przegląd i pan odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnostyki pokusił się o dłuższy monolog. Mówił, iż zależy mu na moim bezpieczeństwie i jego odpowiedzialności. Ogólnie polecił żebym coś z tym zrobił. Brzmiało bardzo przekonywującą - czyżby przechodził szkolenia ze sztuki prezentacji? Zdaję sobie sprawę, iż w innych stacjach kontroli zapewne większego problemu nie byłoby z podbiciem dokumentu, ale może jednak warto zająć się tym tematem. Moje auto - Impreza STi My 04 US Możecie coś poradzić? Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 1. założyć fotele z airbagami, ewentualnie zresetować sterownik jakby nie czytał airbagów lub 2. pojechać do elektryka, żeby założył oporniki zamiast airbagów, popularne oszustwo - kontrolka będzie normalnie gasła i 3. zmienić stację diagnostyczną, to Twoja decyzja, czy chcesz mieć opcjonalne wyposażenie czy nie...według mnie błazen, nie diagnosta... , powinien Cię poinformować i tyle...a nie moralizować.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz2005 Opublikowano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Dzięki za info. Opcja druga oczywiście najbardziej mnie interesuje. Sam jestem elektrykiem więc zapewne sobie poradzę. Bardziej zależy mi na praktycznym opisie jak to wykonać - może jakiś schemat? Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 1. założyć fotele z airbagami, ewentualnie zresetować sterownik jakby nie czytał airbagów lub 2. pojechać do elektryka, żeby założył oporniki zamiast airbagów, popularne oszustwo - kontrolka będzie normalnie gasła i 3. zmienić stację diagnostyczną, to Twoja decyzja, czy chcesz mieć opcjonalne wyposażenie czy nie...według mnie błazen, nie diagnosta... , powinien Cię poinformować i tyle...a nie moralizować.... O ile zgodzę się z dwoma pierwszymi zdaniami, o tyle nie do końca z trzecim. Mnóstwo czasu spędzam u przyjaciela, który ma stację diagnostyczną, ba, może sam pokuszę się o zrobienie uprawnień. Przeglądu nie powinien przejść pojazd, w którym świeci się lampka sygnalizująca uszkodzenie, niezależnie od tego, czy to jest ABS, Airbag czy check, czy dotyczy silnika, czy wyposażenia. Jeśli się pozbywasz wyposażenia opcjonalnego, powinno być to doprowadzone do stanu, w jakim są pojazdy fabrycznie tego pozbawione. Czepiamy się diagnostów, ale to m.in. ich zadaniem jest eliminowanie z naszego rynku powypadkowych wraków. W zgodzie z przepisami samochód powinien mieć wyposażenie, z którym został homologowany, więc po wystrzale poduszek należało by je zastąpić. Diagnosta nie jest od oceny jakim jesteś kierowcą: jeśli odłączyłeś ABS, bo lepiej Ci się tak jeździ, to pojazd pozostał w jakimś stopniu "niesprawny" i jego zadaniem jest to wykryć - odłączony ABS jest inny konstrukcyjnie niż brak ABS'u. Zgadzam się natomiast z drugą częścią: powinien powinien poinformować, a nie moralizować :wink: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Kubusiu.....jakby diagności sprawdzali wszystkie auta podpinając je pod komputer i wykrywali wszystkie niesprawności i odchyłki od homologacji które teoretycznie dyskwalifikują je i eliminują z jazdy po drogach i ulicach, byłoby całkiem pusto na polskich drogach... , pewno z czasem musiałbyś homologować lub dopuszczać dodatkowym badaniem technicznym nawet chińskie klocki hamulcowe z Inter Fajansu... Na szczęście nie ma jeszcze obowiązku posiadania airbagów (posłowie mają co innego do roboty ), i to, czy je masz czy nie, i czy te, które masz, działają, czy też świadomie wyłączysz, np. zakładając sportowa kierownicę czy fotele kubełkowe, decyzja należy do Ciebie, jako do właściciela i użytkownika auta....innym zagadnieniem jest ,,oszukanie" kontrolki i sprzedanie takiego auta bez poinformowania kupującego...tu już kłania się wymiar sprawiedliwości w przypadku szkody na osobie podczas ewentualnej kolizji.... W tym przypadku uważam tak samo jak Korwin Mikke, to, czy mam zapięte pasy i posiadam airbag, to tylko i wyłącznie moja sprawa, i nie życzę sobie, żeby ustawodawca decydował, kiedy mam sobie wytrzeć nos, a kiedy się wysikać... To, że Pan Rzęchoznawca poinformował klienta o niesprawności, jest ok, ale na tym powinna się skończyć jego rola... a kolega Tomasz może podziękuje moim dwóm poprzednikom w tradycyjny i ogólnie przyjęty sposób na Forum - pomukami :?: -- 4 lis 2011, o 13:57 -- P.S. w zasadzie do każdego seryjnego fotela da się założyć airbag, tylko że trzeba założyć gąbkę z odpowiednim wycięciem na airbag, sam airbag oczywiście, no i posiadać pokrowiec specjalnie szyty pod airbag, żeby nitka puściła na szwie podczas jego eksplozji, czyli operacja ogólnie nieopłacalna, lepiej i taniej poszukać foteli z airbagami, jak komuś zależy na granatach pod bokiem... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Kubusiu.....jakby diagności sprawdzali wszystkie auta podpinając je pod komputer i wykrywali wszystkie niesprawności i odchyłki od homologacji Masz rację Elku, też uważam, że prywatna sprawa własciciela (tak długo jak nie zagraża innym uczestnikom ruchu). Chodzi o sam zapis prawa dotyczący badania technicznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 W tym przypadku uważam tak samo jak Korwin Mikke, to, czy mam zapięte pasy i posiadam airbag, to tylko i wyłącznie moja sprawa, i nie życzę sobie, żeby ustawodawca decydował, kiedy mam sobie wytrzeć nos, a kiedy się wysikać... dyskusja zupelnie off-topic ale wtrace swoje 0,03PLN gdyz nie mam chwilowo nic lepszego do roboty Tez jako zatwardzialy liberal bardzo nie lubie jak ktos sie o mnie zanadto troszczy (na ogol za moje pieniadze oczywiscie) ale akurat ta sprawa ma 2gie dno. Mialbys 100% racji gdyby nie powszechny jakby nie bylo system ubezpieczen zdrowotnych. Tzn ze jak np z powodu braku pasow polamiesz sobie szkitki (tfu tfu oczywiscie) zamiast wyjsc ze zdarzenia bez szwanku to bedziesz sie leczyl w czesci za moje pieniadze. Z drugiej strony sa niewatpliwie przypadki w ktorych taniej dla systemu bylo by miec truposza zamiast polamanca Jak to sie globalnie bilansuje dokladnie nie wiem ale podejrzewam, ze pasy sa jednak statystycznie tansze w tym aspekcie pyzdra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 mam swoje lata i nie wierzę w powszechny system ubezpieczeń ....i w Św. Mikołaja też nie wierzę... a na dodatek widziałem kiedyś pana po eksplozji prawego airbaga (a siedział podczas dzwona za kierownicą...), także dziękuję...ale to kwestia gustu.... ogólnie czasami airbag pomoże, czasami wbije okularnikowi (jak ja) bryle w gały... nie ma reguły...tak samo z pasami, raz dzięki nim nie ugryziesz kierownicy ani nie wbijesz ząbków w deskę rozdzielczą, a drugi raz się spalisz albo utopisz....także to jest chyba nevertending story... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Jeżeli były wymieniane tylko fotele - bez ingerencji w "okablowanie" to wydaje mi się, że problem rozwiążą oporniki 3ohm wpięte we wtyczki do podpięcia AB foteli - tak jak to robi się po wymianie kierownicy na bezjaśkową. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Jeżeli były wymieniane tylko fotele - bez ingerencji w "okablowanie" to wydaje mi się, że problem rozwiążą oporniki 3ohm wpięte we wtyczki do podpięcia AB foteli - tak jak to robi się po wymianie kierownicy na bezjaśkową. dokładnie tak 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 opornik we wtyczkę, zawinąć taśmą izolacyjną... i tyle. mam tak, działa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz2005 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Dokładnie o takie info mi chodziło Wielkie dzięki - dam znać jak już wykonam operacje. Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 No to jeszcze po pomuczku przydziel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz2005 Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Podłączyłem dziś rezystory i kontrolka zgasła Użyłem rezystorów 3 Ohm, 1/4 W podłączając pod wtyczki AB9 oraz AB11 (2 pinowe) znajdujące się pod fotelami. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Po to tutaj jesteśmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 (edytowane) Jak rozumiem po wpieciu rezystorow poduszki sa nadal aktywne? Tzn w razie wypadku wystrzelą? A co z funkcja pas zapiety/niezapiety. Ma to moj fotel kierowcy, czarny przewod pod fotelem? Edytowane 23 Lipca 2017 przez Barney Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Albo rezystory, albo poduszki - przecież wpinasz je, kiedy nie masz podpietej poduszki, na tym cała zabawa polega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Koledze chodzi o resztę poduszek. Tak, zadziałają normalnie. Kwestia mało fajna jest taka że SRS jest zaprojektowany jako pełny system, łącznie z zabezpieczeniami pasywnymi, kurtynami itd- może się okazać że brak jednej poduchy nie będzie chronił jakiegoś ważnego kawałka Ciebie. Jeżeli nic innego nie było kombinowane to reszta poduch zadziałaWysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcc Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Pozwolcie, ze odswieze kotleta - czy to oznacza, ze chcac miec poduszke jestem skazany na fotel fabrycznie zainstalowany? Pzw, MCC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się