Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Nie podzielam opinii kolegi ketiv, że modele z początkowego okresu produkcji są kiepskie
 

 

"W 2014 roku auto przeszło delikatny lifting. W modelu z 2,0 l silnikiem benzynowym zmieniono zawieszenie. We wszystkich wersja pojazdu zastosowano nową gródź oddzielającą komorę silnika od kabiny pasażerskiej, która bardziej izoluje kabinę pasażerską od kultury pracy silnika. Przeprogramowano elektryczne wspomaganie kierownicy, zastosowano system dynamic damper, który redukuje wibracje przenoszone na kierownicę, wzmocniono podstawę słupka A. "

https://pl.wikipedia.org/wiki/Subaru_XV

 

co nie zmienia faktu, że zmiany wprowadzono bardzo szybko coś musiało być tego powodem 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam zimą! taki ranking znalazłem na wp.pl :

 

Jedna z najważniejszych organizacji konsumenckich na świecie wzięła pod lupę jedne z najpopularniejszych aut na rynku. Amerykański "Consumer Reports" przebadał 45 miejskich terenówek pod kątem spalania. Specjaliści postanowili nie ufać zapewnieniom producentów i sami przetestowali auta w normalnych, drogowych warunkach.

 

Zbadali auta rodzime, europejskie, japońskie i koreańskie, w różnych wersjach. SUV-em najbardziej oszczędnym okazał się hybrydowy Lexus NX 300h. Kolejne trzy pozycje także należały do japońskich koncernów.

 

W tabeli wyników podajemy dane przeliczone na litry na 100 km. Pierwszy wynik to spalanie średnie, drugi w mieście, a trzeci - podczas jazdy autostradowej:

 

1. Lexus NX 300 h – 8,11 | 10,23 | 6,92

2. Honda HR-V – 8,11 | 11,76 | 6,03

3. Subaru XV Crosstrek Hybrid – 8,4 | 11,2 | 6,72

4. Mazda CX-3 – 8,4 | 11,76 | 6,53

5. Mercedes GLA 250 – 9,05 | 12,38 | 6,72

6. Subaru XV Crosstrek – 9,05 | 12,38 | 6,92

7. Mini Coutryman S – 9,05 | 12,38 | 7,13

8. Subaru Forester 2.5 – 9,05 | 13,07 | 6,72

9. Hyundai Tucson Sport (1.6 T) – 9,05 | 13,07 | 6,72

10. Mazda CX-5 (2.5) – 9,41 | 12,38 | 7,13

11. Chevrolet Trax (Opel Mokka) – 9,41 | 13,07 | 6,92

12. Toyota Highlander Hybrid – 9,41 | 13,07 | 7,35

13. Toyota RAV4 – 9,41 | 13,07 | 7,59

14. Lexus NX 200t – 9,8 | 13,84 | 7,13

15. Hyundai Tucson 2.0 – 9,05 | 13,07 | 6,72

16. Jeep Grand Cherokee (Diesel) – 9,8 | 13,84 | 7,35

17. Volkswagen Touareg TDI – 9,8 | 13,84 | 7,59

18. Nissan Rogue – 9,8 | 13,84 | 7,84

19. Jeep Renegade – 9,8 | 14,7 | 7,35

20. Hyundai Santa Fe – 10,23 | 14,7 | 7,84

21. Buick Encore – 10,23 | 14,7 | 7,35

22. Honda CR-V – 10,23 | 14,7 | 7,35

23. Fiat 500X – 10,23 | 14,7 | 7,59

24. BMW X3 28i – 10,23 | 14,7 | 7,84

25. Kia Sportage – 10,69 | 14,7 | 7,84

26. Ford Escape – 10,69 | 15,68 | 7,59

27. Jeep Cherokee – 10,69 | 15,68 | 7,59

28. Ford Escape V6 – 10,69 | 15,68 | 8,11

29. Jeep Compass – 10,69 | 15,68 | 8,11

30. Acura RDX – 10,69 | 16,8 | 7,59

31. Volkswagen Tiguan – 11,2 | 14,7 | 8,71

32. Kia Sportage (Turbo) – 11,2 | 15,68 | 8,11

33. Nissan Murano – 11,2 | 15,68 | 8,11

34. Jeep Patriot – 11,2 | 15,68 | 8,4

35. Lexus RX350 – 11,2 | 15,68 | 8,71

36. Honda Crosstour – 11,2 | 16,8 | 7,35

37. Acura MDX – 11,2 | 16,8 | 7,59

38. Ford Edge (2.0) – 11,2 | 16,8 | 7,59

39. Chevrolet Equinox – 11,2 | 16,8 | 7,84

40. Kia Sorento V6 – 11,2 | 16,8 | 7,84

41. Audi Q5 – 11 | 16,8 | 8,11

42. Jeep Cherokee V6 – 11,2 | 16,8 | 8,11

43. Mercedes GLK 350 – 11,2 | 16,8 | 8,11

44. BMW X5 35i – 11,2 | 16,8 | 8,4

45. Land Rover Discovery Sport – 11,2 | 16,8 | 8,4

 

3x Subaru w pierszej dziesiące z czego XV na miejscach 3 i 6 !!! :-)

 

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,SUV-y-ktore-pala-najmniej-Wyniki-prawdziwego-testu-drogowego,wid,18088199,wiadomosc.html

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pojawiła się już WSTĘPNA! Specyfikacja XV MY16 gdzie mamy następujące zmiany:

 
Wersje:
nie ma już w ofercie wersji 2.0i Exclusive (manual) oraz 2.0D Active
pojawiła się wersja z relingami dachowymi 2.0i Exclusive CVT
 
Ceny:
głównie spadły ale też wzrosły
1.6i Active 5MT 19 000 => 19 000   
1.6i Active CVT 21 000 => 20 500   [-500]
 
2.0i Active 6MT 21 700 => 22 000   [+300]
2.0i Active CVT 23 700 => 23 500   [-200]
2.0i Comfort 6MT 23 700 => 23 500   [-200]
2.0i Comfort CVT 25 700 => 25 000   [-700]
2.0i Exclusive CVT 30 000 => 27 500   [-2500]

2.0D Comfort 6MT 28 000 => 27 000   [-1000]
2.0D Exclusive 6MT 31 000 => 29 400   [-1600]

Kolory:

Zmiany kolorów:
Satin White Pearl (37J) => Crystal White Pearl (K1X)
Nowe kolory:
Hyper Blue (M3Y)           [kolor wersji specjalnej STI i BRZ w USA i Kanadzie]
Dark Blue Pearl (M2Y)         {mój nowy ulubiony kolor XV i w ogóle Subaru}
Koniec kolorów:
Jasmine Green Metallic (35Q)
Desert Khaki (36Q)              {mój dawny ulubiony kolor XV}
Plasma Green Pearl (49U)    [tylko jeden rok w ofercie]

 
[według Subaru Global "Desert Khaki" jest nadal oferowany na innych rynkach]
[Obecnie Subaru XV ma w ofercie aż 3 niebieskie lakiery]

[Plasma Green Pearl w ogóle wypadł z oferty, nawet Hybrid dla którego został stworzony, zastąpił go Jasmine Green Metallic]
 
Wygląd:

zewnętrzny:

nowy przedni zderzak, większy tylni spojler malowany na dwa kolory, nowe tylne lampy LED, chromowana listwa wzdłuż dolnej krawędzi szyb, relingi dachowe, nowy wzór felg (asymetryczne)

wewnątrz:

nowa kierownica i przyciski, nowa stacja multimedialna, materiałowa tapicerka z szarymi elementami, pomarańczowe przeszycia tapicerek (nie powinno być wyszczególnione w specyfikacji?), tylny podłokietnik z uchwytami na kubki (nie wymienione w specyfikacji), roleta przednich uchwytów na kubki (nie dotyczy 1,6i i chyba 2.0i Active), nowa dźwignia skrzyni biegów (taka jak w XT), nowe zegary centralne, wyświetlacz wielofunkcyjny między zegarami (chyba nie w wersjach Active, inna obudowa i kolor modułu klimatyzacji, wejście USB i AUX w konsoli centralnej, srebrne obramowania nawiewów, dwukolorowe listwy dekoracyjne deski rozdzielczej, nowy moduł multimedialny

 

Różnice w specyfikacji:

gniazdo 12V w konsoli centralnej i desce rozdzielczej, gniazdo AUX i USB we wszystkich wersjach, w wersjach Comfort i Exclusive 2xUSB, tapicerka skórzana jako standard w wersji 2.0i Exclusive (Relingi), lusterka boczne podgrzewane w każdej wersji, podgrzewana szyba w miejscu spoczynku piór wycieraczek we wszystkich wersjach, spojler dachowy w każdej wersji, brak Hill Start Asisst, silniki spełniają teraz normę EURO 6b, wzrósł zakres maksymalnego momentu obrotowego dla diesla 350 Nm w zakresie 1600-2800 zamiast 1600-2400, pojawił się kąt natarcia/zejścia 19,6/29,3, wysokość pojazdu dla wersji z relingami 161

 

Zmiana masy auta:

1.6i Active 5MT 1460 => 1370   [-90 kg] 
1.6i Active CVT 1495=> 1405   [-90 kg]
 
2.0i Active 6MT 1460=> 1370   [-90 kg]
2.0i Active CVT 1490 => 1400   [-90 kg]

2.0i Comfort 6MT 1460 => 1370   [-90 kg]
2.0i Comfort CVT 1490 => 1410   [-80 kg]
2.0i Exclusive CVT 1490 => 1445   [-45 kg]

2.0D Comfort 6MT 1525 => 1445   [-80 kg]
2.0D Exclusive 6MT 1525 => 1470   [-55 kg]

 

Spalanie i CO2:

wzrosło w 2.0i 6MT [CO2 bez zmian]

miasto 8,8 > 9,0

pozamiejskie 5,9 > 5,8

mieszane 6,9 > 7,0

spadło w 2.0i CVT [CO2 153 na 151]

miasto 8,6 > 8,5

mieszane 6,6 > 6,5

spadło w 2.0D [CO2 146 na 141]

pozamiejskie 5,0 > 4,6

mieszane 5,6 > 5,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FilipBB dziekujemy za zestawienie. Masa auta sie zmniejszyla - jestem ciekaw dlaczego . Spalanie w 2.0i w manualu wzroslo -czyzby skrzynia miala inne krotsze przelozenia? A i cvt w 2.0i symuluje zmiane biegow. Co do cen niby jest taniej ale euro poszlo w gore...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana masy auta: 1.6i Active 5MT 1460 => 1370 [-90 kg] 1.6i Active CVT 1495=> 1405 [-90 kg] 2.0i Active 6MT 1460=> 1370 [-90 kg] 2.0i Active CVT 1490 => 1400 [-90 kg] 2.0i Comfort 6MT 1460 => 1370 [-90 kg] 2.0i Comfort CVT 1490 => 1410 [-80 kg] 2.0i Exclusive CVT 1490 => 1445 [-45 kg] 2.0D Comfort 6MT 1525 => 1445 [-80 kg] 2.0D Exclusive 6MT 1525 => 1470 [-55 kg]

 

skąd brałeś masy dla starej wersji, pytam z ciekawości bo te z polskiej specyfikacji niewiele miały wspólnego z prawdą (inne w specyfikacji inne w dowodzie osobistym bardziej zgodne z rzeczywistą)

 

dane niemieckie, angielskie, szwajcarskie itp. były właściwe a polskie "z księżyca"

 

 

-----------

uzupełnienie

 

wstępnie sprawdziłem i znaczących zmian w masach nie ma

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z polskiej specyfikacji MY14:

Subaru XV MY14

 

 

to tam na 100% są "dziwne liczby" ;-)

całkowicie inne jak w dowodzie i specyfikacjach z innych krajów z tego okresu

 

dla przykładu masa własna XV Diesel to 1440 kg (wg. dowodu rejestracyjnego)

we wspomnianej specyfikacji 1525 kg

 

ważyłem swojego z pełnym bakiem paliwa nie pamiętam dokładnie chyba wyszedł 1510 kg (także bez kierowcy  ;) )

 

 

Masa auta sie zmniejszyla - jestem ciekaw dlaczego
 

 

nie zmniejszyła się  ;)

 

dane 2012 roku ze zgodnego z niemieckim cennika polskiego 

XV 2.0D 1415-1485 kg

XV 2.0i  1370-1425 kg

XV 2.0 i CVT 1400-1455 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FilipBB dziekujemy za zestawienie. Masa auta sie zmniejszyla - jestem ciekaw dlaczego . Spalanie w 2.0i w manualu wzroslo -czyzby skrzynia miala inne krotsze przelozenia? A i cvt w 2.0i symuluje zmiane biegow. Co do cen niby jest taniej ale euro poszlo w gore...

Co ciekawe na stronie subaru.pl euro poszło w górę przy XV MY 16 (4.4 na luty'16) a nie poszło przy np. WRX STI 16 MY (nadal 4.25, na LUTY 2016). Trudno powstrzymać wnioski, że ciagłe trzymanie cen w euro służy tworzeniu takich "buforów" i kombinowania z ceną lokalnie. Cena WRX przy Hondzie Type R czy Mustangu i przy jednoczesnym euro za 4.4 zaczynałaby bowiem odjeżdżać w kosmos.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś był zainteresowany to XV po lifcie na wgrane mapy do nawigacji na rok 2015/2016 co oznacza, że siatka dróg jest z końca 2014r. Aktualizacje wychodzą na karcie SD raz w roku na przełomie stycznia/lutego i koszt wynosi ok 900 zł. Jeżeli chodzi o konkurencje to w Subaru słabo to wygląda, bo np. Mazda udostępnia aktualizację do navi przez 3 lata za free :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jakby ktoś był zainteresowany to XV po lifcie na wgrane mapy do nawigacji na rok 2015/2016 co oznacza, że siatka dróg jest z końca 2014r

:facepalm:

kupujac xv w 2014 ze stacja kenwooda (wersja navi czy jakos tak)  z garminem mapki mialem z 2014roku. W chwili obecnej sa one mocno przestarzale nie ma na nich s8, obwodnicy lublina czy jak jechalem na trasie  wroclaw - baltyk "autostrady  w kawalkach. W chili obecnej koszt aktualizacji do najnowszych map wynosi 60euro. Wiadomo Subaru nie kupuje sie dla nawigacji ale jezeli mozna kupic XV bez starlinka to szedlbym ta droga i doposazyl auto w stacje multimedialna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiadomo Subaru nie kupuje sie dla nawigacji ale jezeli mozna kupic XV bez starlinka to szedlbym ta droga i doposazyl auto w stacje multimedialna
 

 

tym bardziej, że system multimedialny Subaru chyba jakoś specjalnie z reszta auta zintegrowany bo jak sądzę, żadne informacje np. o ustawieniu auta nie są odczytywane na ekranie "radia" jak tez żadne dane z "radia" nie są widoczne w innym miejscu jak jego wyświetlacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W chili obecnej koszt aktualizacji do najnowszych map wynosi 60euro.

Tak kwota jest jeszcze do zaakceptowania, ale 900 zł za mapy do fabrycznej navi to lekkie przegięcie. Do peugeota ojciec płacił na serwisie coś koło 400 czy 500 zł też na karcie SD.

 

 

Wiadomo Subaru nie kupuje sie dla nawigacji ale jezeli mozna kupic XV bez starlinka to szedlbym ta droga i doposazyl auto w stacje multimedialna
 

 

tym bardziej, że system multimedialny Subaru chyba jakoś specjalnie z reszta auta zintegrowany bo jak sądzę, żadne informacje np. o ustawieniu auta nie są odczytywane na ekranie "radia" jak tez żadne dane z "radia" nie są widoczne w innym miejscu jak jego wyświetlacz

 

 

Wystarczy, że tracisz możliwość sterowania głośnością oraz zestawem głośnomówiącym z kierownicy :) wtedy dla właścicieli nowszy aut zwłaszcza francuskich może się ta niedogodność okazać nie do przeskoczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wystarczy, że tracisz możliwość sterowania głośnością oraz zestawem głośnomówiącym z kierownicy

ze stacjami multimedialnymi   wszystkie przyciski z kiery dzialaja , odbieranie polaczen, zakanczanie polaczen sterowanie glosnoscia, wyciszania itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak będzie w XV w OBK na ekranie radia można wygenerować sporo informacji o stanie samochodu.

 

Co do ceny mapy, obiło mi się o uszy, że Kia daje do niektórych modeli dożywotnią aktualizację w cenie samochodu.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wystarczy, że tracisz możliwość sterowania głośnością oraz zestawem głośnomówiącym z kierownicy wtedy dla właścicieli nowszy aut zwłaszcza francuskich może się ta niedogodność okazać nie do przeskoczenia

 

nic nie tracisz ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wystarczy, że tracisz możliwość sterowania głośnością oraz zestawem głośnomówiącym z kierownic

 

Koleżanka ma XV z zamontowanym u dealera subaru Blaupunktem New York, mapa iGO Europa.

Sterowanie z kierownicy i telefon działają, działa kamera, działa sterowanie głosem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...