Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [VA] (MY15=>MY18/MY22)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

swoje STI odebrałem w czwartek.

Czy rzeczywiście trzeba sie tak pierdzielić z docieraniem jak rekomenduje dealer?

 

do 1000km do 3000 obr/min

potem do 3000km do 4500 obr/min

następnie wymiana oleju i można dać w palnik

 

 

 

Masz w podpisie N-grupe i sie pytasz czy trzeba silnik docierac? :biglol:

Edytowane przez ponton500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać obroty to względna sprawa ważniejsze jest zeby unikać dużego obciążenia bo tak na prawdę obroty nowemu silnikowi nic nie zrobią zwłaszcza po tych 3 kkm bardziej obciążenie robi krzywdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chyba nie zrozumieli pytania. Nie pytam przecież czy trzeba docierać tylko czy koniecznie w wyznaczonych fazach. Ale jeśli zaczyna się dyskusja z podtekstami co do mojego garażu to chyba zmieniam forum.

 

Btw to moje pierwsze Subaru, zwykle w innych autach docieranie trwa 1000 km -nawet po zakuciu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zwykle w innych autach docieranie trwa 1000 km -nawet po zakuciu silnika.

Chyba jednak nie, stosuj sie do wskazówek producenta, nikt tutaj nie powie tobie niczego odkrywczego. Chcesz mieć spokój, obchódź sie z tym autem przez te 3000 km jak zalecają, a jak cie najdzie ochota to wsiadaj w N-ke i czadu ;)

Edytowane przez gryka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje jeszcze zdjęcia z dziecięcymi ciuszkami i pieluchami suszonymi na parapecie  :P  :D

 

Dobre :biglol:  Nowe zastosowanie parapetu. Teraz nie pifko tylku pieluszki :biglol:

 

Kto by pomyślał 15 lat temu że będziemy podziwiać jak to wózek z bagażami mieści się w STI... Strach myśleć co będzie za 10 lat :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie pytam przecież czy trzeba docierać tylko czy koniecznie w wyznaczonych fazach

 

Pierwsze 1000km bardzo delikatnie, do 3000 juz mozna dynamicznie, ale bez pilowania. Pelen palnik dopiero po 3 tys. Nie wdawajmy sie w szczegoly czy to 3.500 obrotow czy 3.620 ...

 

Skoro to Twoje pierwsze Subaru, to kolejna zlota regula to nieruszanie auta po wlaczeniu zimnego silnika przez pierwsza minute. Rusz dopiero jak spadna obroty - wtedy masz gwarancje, ze zostalo osiagniete tak niezbedne dla lezacych tlokow optymalne smarowanie. Oczywiscie nie da sie tego stosowac zawsze i wszedzie, ale warto probowac sie tego trzymac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zasada do każdego auta przynajmniej ja staram się ją stosować.

Cotic a czy ty kiedyś nie miales niebieskiego S5 sportback bo twój nick wydaje się znajomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przesiadce z WRX MY10 to istotnie nowe STI można uznać za bardziej "familijne" - pod względem wygody i komfortu. Jedynie w długiej trasie daje się we znaki głośniejszy, bardziej basowy wydech (w stosunku do WRX). Przez to żona nie do końca chce mi uwierzyć, że zmieniłem samochód na rodzinnego sedana ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak S5 właśnie zamienione za Subaru prawie 1:1 ;)

Przed zakupem słyszałem wiele opinii o 2,5 boxer turbo ale jak jest 3 lata gwarancji to czemu nie zaryzykować ;)

Dzięki za info

I jak wrażenia po przesiadce ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi to taki typowy autostradowy samochód.... 450hp i 540NM - już ze skręcaniem i hamowaniem miał problemy.

STI jak narazie na zimowych oponach spisuje się pozytywnie, jest nieco bardziej podsterowne jak EVO 10 ale w sumie bardzo przypomina mi jazdę EVO 9. 

Wkurza mnie system zabezpieczający przed stoczeniem przy ruszaniu pod górę. 

Zawieszenie dosyć twarde - mi to nie przeszkadza, ale moja córka narzeka że nie może grać na tablecie na nierównościach ( na szczęście mamy w domu jeszcze jedno auto już bardzo rodzinne)

 

Na razie tyle mogę powiedzieć - zrobiłem zaledwie 300km.

Spalanie przy dynamicznej jeździe do 3k obr/min - 13,6l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

podać linka do nowego Superba ? ;)

 

do Szkody to trza dojrzeć najpierw... ja jeszcze nie mam siwych włosów na głowie :biglol:

 

 

 

Pajkk wanna w roli pilota mnie zabila

 

to w ramach akcji 'bądź widoczny na drodze' B)  oprócz funkcji pilota, doskonale pełniła rolę odblasku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi to taki typowy autostradowy samochód.... 450hp i 540NM - już ze skręcaniem i hamowaniem miał problemy.

STI jak narazie na zimowych oponach spisuje się pozytywnie, jest nieco bardziej podsterowne jak EVO 10 ale w sumie bardzo przypomina mi jazdę EVO 9. 

Wkurza mnie system zabezpieczający przed stoczeniem przy ruszaniu pod górę. 

Zawieszenie dosyć twarde - mi to nie przeszkadza, ale moja córka narzeka że nie może grać na tablecie na nierównościach ( na szczęście mamy w domu jeszcze jedno auto już bardzo rodzinne)

 

Na razie tyle mogę powiedzieć - zrobiłem zaledwie 300km.

Spalanie przy dynamicznej jeździe do 3k obr/min - 13,6l/100km

No tak ponad 1800 kg i 450KM na jeden tłoczek to troche za dużo natomiast w dynamice do STI to przepaść pewnie.Miałeś w S5 sportowy dyfer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Audi to taki typowy autostradowy samochód.... 450hp i 540NM - już ze skręcaniem i hamowaniem miał problemy.

STI jak narazie na zimowych oponach spisuje się pozytywnie, jest nieco bardziej podsterowne jak EVO 10 ale w sumie bardzo przypomina mi jazdę EVO 9. 

Wkurza mnie system zabezpieczający przed stoczeniem przy ruszaniu pod górę. 

Zawieszenie dosyć twarde - mi to nie przeszkadza, ale moja córka narzeka że nie może grać na tablecie na nierównościach ( na szczęście mamy w domu jeszcze jedno auto już bardzo rodzinne)

 

Na razie tyle mogę powiedzieć - zrobiłem zaledwie 300km.

Spalanie przy dynamicznej jeździe do 3k obr/min - 13,6l/100km

No tak ponad 1800 kg i 450KM na jeden tłoczek to troche za dużo natomiast w dynamice do STI to przepaść pewnie.Miałeś w S5 sportowy dyfer ?

 

W S5 nie było sportowego dyfra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I see ja co roku jeżdżę na Audi ice experience gdzie jeździmy S4 i S5 które maja sportowy dyfer i na lodzie i kolcu skracają na prawde dobrze ale to trochę inne warunki niz asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Brakuje jeszcze zdjęcia z dziecięcymi ciuszkami i pieluchami suszonymi na parapecie  :P  :D

 

Dobre :biglol:  Nowe zastosowanie parapetu. Teraz nie pifko tylku pieluszki :biglol:

 

Kto by pomyślał 15 lat temu że będziemy podziwiać jak to wózek z bagażami mieści się w STI... Strach myśleć co będzie za 10 lat :biglol:

 

No właśnie z tym jest kłopot. Wózek mojej córy się mieści ledwo  ;)  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...