Jump to content

Korek chłodnicy


Stach83
 Share

Recommended Posts

Wczoraj buchnęła mi para spod maski, jeszcze nie wiem na 100%, ale wydaje mi się, że wybiło spod korka.

Że to płyn to wiem bo się lepi i jest słodki.

Że spod korka to tak się domyślam, bo zbiorniczek był zalany.

Przed zakupem nowego mam jednak pytanie:

Czy lepiej kupić zwykły zamiennik 0,9 bara za ca. 25pln czy warto zapłacić 10x drożej za korek "STI 1.3 bara"?

No dobra, dwa pytania...

Jaki jest sens takiego upgradu?

 

Pozdrawiam,

stach

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem już zwykły, ale chętnie się dowiem co daje ta różnica...

 

lepsze chlodzenie? mniej wody wywala przez korek przy 1.3kgf?

A za dobre chłodzenie nie odpowiada chłodnica, wiatrak, termostat?

A co to da/zmieni, że wywali przez korek mniej wody?

 

Pozdrawiam,

stach

Link to comment
Share on other sites

prawa fizyki wieksze cisnienie wyzsza temperatura wrzenia cieczy szybszy obieg cieczy w ukladzie.

To, że temperatura wrzenia jest wprost proporcjonalna do ciśnienia to ok, ale jak to się ma do obiegu wody? Nie jest on zależny od pompy?

Jakby co, to ja się nie czepiam, tylko się nie znam, dlatego pytam... :)

Pozdrawiam,

stach

Link to comment
Share on other sites

Ja bym tylko, nieco na marginesie myśli przewodniej wątku, wspomniał, że istnieją również OE korki 1,1 kgf i ja takowy posiadam, od początku życia mego Forka, tj. od grudnia 1998 roku :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Za miękka sprężyna w korku ( na ogół z czasem mięknie.... :mrgreen: ) powoduje wyrzucanie płynu, mocniejszy czyli nowszy korek uniemożliwi lub ograniczy to paskudne zjawisko, u Ciebie może pomóc, a na pewno stwierdzisz najtańszym sposobem, czy to tylko korek, czy motor zaczyna się żegnać... :)

a w wersjach z dwoma korkami (nowsze), czyli jednym w zbiorniku wyrównawczym na silniku, a drugim na wlewie w chłodnicy trzeba dodatkowo uważać, żeby nie zamienić korków, bo jeden ma chyba ciśnienie otwarcia 0,9 a drugi 1,1 bara i wtedy narobi się bigos... :)

Link to comment
Share on other sites

jesli mniej jej wywali to pojemnosc cieplna bedzie wieksza

 

Czyli jak mniemam im większe ciśnienie w układzie (dzięki korkowi), tym wolniej będzie się nagrzewał/przegrzewał?

 

Ja bym tylko, nieco na marginesie myśli przewodniej wątku, wspomniał, że istnieją również OE korki 1,1 kgf i ja takowy posiadam, od początku życia mego Forka, tj. od grudnia 1998 roku

O, to by było dobre, pośrednie rozwiązanie... ale już nabyłem korek 0,9 bara.

 

Za miękka sprężyna w korku ( na ogół z czasem mięknie.... ) powoduje wyrzucanie płynu, mocniejszy czyli nowszy korek uniemożliwi lub ograniczy to paskudne zjawisko, u Ciebie może pomóc, a na pewno stwierdzisz najtańszym sposobem, czy to tylko korek, czy motor zaczyna się żegnać...

Z czasem wszystko mięknie :)

Co do korka, to niestety, to nie był on...

Na szczęście w nieszczęściu to tylko gruby wąż chłodnicy.

 

a w wersjach z dwoma korkami (nowsze), czyli jednym w zbiorniku wyrównawczym na silniku, a drugim na wlewie w chłodnicy trzeba dodatkowo uważać, żeby nie zamienić korków, bo jeden ma chyba ciśnienie otwarcia 0,9 a drugi 1,1 bara i wtedy narobi się bigos...

U mnie jest jeden seryjnie 0,9 i tak też zostało póki co.

 

Podrawiam,

stach

Link to comment
Share on other sites

Lepiej nie stosować wysokociśnieniowych korków ,bo :

1. łatwiej przegrzać silnik- przy wzroście temp. później tzn przy wyższej temp. się o tym dowiemy ,a t o,że później zagotuje to wcale nie lepiej.

2. Lepiej nie robić bezpiecznika ciśnieniowego z innych elementów układu.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej nie stosować wysokociśnieniowych korków ,bo :

1. łatwiej przegrzać silnik- przy wzroście temp. później tzn przy wyższej temp. się o tym dowiemy ,a t o,że później zagotuje to wcale nie lepiej.

2. Lepiej nie robić bezpiecznika ciśnieniowego z innych elementów układu.

 

a czy taki "mocniejszy korek" nie spowoduje rozszczelnienia układu w innym (przypadkowym) miejscu ?

 

True, takie coś miałem w wannie, był mocniejszy korek i przewody puchły.

0,9 To dobre rozwiązanie do zbliżonych seryjnie mocy :)

Link to comment
Share on other sites

czyli jednym w zbiorniku wyrównawczym na silniku, a drugim na wlewie w chłodnicy trzeba dodatkowo uważać, żeby nie zamienić korków, bo jeden ma chyba ciśnienie otwarcia 0,9 a drugi 1,1 bara i wtedy narobi się bigos... :)

 

to nie o to chodzi :roll: (ciśnienie) , korek przy chłodnicy jest inny konstrukcyjnie i jest jakby dwustronnego działania( oddaje nadmiar, i pozwala na zasycenie ze zbiornika wyrówn. ), a korek przy turbo jest jednostronny :roll:

Lepiej nie stosować wysokociśnieniowych korków ,bo :

1. łatwiej przegrzać silnik- przy wzroście temp. później tzn przy wyższej temp. się o tym dowiemy ,a t o,że później zagotuje to wcale nie lepiej.

2. Lepiej nie robić bezpiecznika ciśnieniowego z innych elementów układu.

 

 

 

 

masz rację :idea: :roll: , ale co do serii, w autach mocniejszych chociażby solberg, SPRT, SPEC C , itp, stosuje sie wszedzie korki 1,3

Link to comment
Share on other sites

zależy jaki model :) układy ciut się różnią

 

najważniejsze to sprawna pompa, termostat i chłodnica i korek 1,1 bara starcza bo taki to standard dla mnie :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...