walus_legacy Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Witam. Mam zamiar w najblizszym czasie wymienic dwumase i cale sprzeglo (tarcza, docisk, lozysko). Orientowalem sie w serwisach Subaru w Polsce i Irlandii, no i okazuje sie, ze cena dwumasy jest bardzo wysoka. Na szczescie sa takie firmy jak Valeo i Sachs, ktore maja w swojej ofercie tego typu czesci i oferuja dwumase w dosc korzystnych cenach. Pytanie jest takie: co wybrac Valoe czy Sachs? Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 poszukaj takich nr czesci lożysko okolo 100-120 pln - nie znam numerow sprzeglo komplet- VAL821449 dwumasa - 2294701001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Numery czesci juz znalazlem: Valeo: 828004 - sprzeglo, 836002 - dwumasa Sachs: 3000 951 366 - sprzeglo, 2294 701 001 - dwumasa. Pytanie tylko ktory zestaw lepszy? Jeden z nich jest najprawdopodobniej tym co FHI pakuja do Legasia i co efektywnie sprzedaja serwisy. Chce kupic taki co mi dwumasa nie bedzie juz nigdy cwierkac :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Tak zwane NIEASO proponuje często zmianę na jednomasę, czyli koło starego typu, i problem ze sprzęgłem się w tym momencie kończy raz na zawsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 ASO pakuje dwumasę produkcji Valeo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Valeo jest jedna z wiodących firm w tej branży, pewno ich wyroby nie są złe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Nawet w ASO mozna dostac konwersje na jednomasowe (flexi/solid) kolo. Kosztuje to znacznie mniej, bo kolo zamachowe jest duzo tansze. Nie jestem pewny co do tego jak ucierpi na tym komfort - czy halas od skrzyni biegow bedzie wiekszy i czy biegi zmienia sie rownie plynnie co z dwumasa. Valeo moze robi i dobre produkty, ale dwumasy w subaru maja to do siebie, ze wkurzajaca "cwierkaja". Nie wiem natomiast jak zachowuja sie dwumasy Sachs. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fly Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 witam, też się przymierzam do tej operacji. czy mógłbyś napisać ile Cię ta wymiana kosztowała? części + robota? może być na pw. z góry dziękuję fly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Na razie rozgladam sie za czesciami. W ciagu 2-3 tygodni powinienem miec robote zrobiona i wtedy dam znac co i jak. Poz\dro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Nawet w ASO mozna dostac konwersje na jednomasowe (flexi/solid) kolo. Kosztuje to znacznie mniej, bo kolo zamachowe jest duzo tansze. Nie jestem pewny co do tego jak ucierpi na tym komfort - czy halas od skrzyni biegow bedzie wiekszy i czy biegi zmienia sie rownie plynnie co z dwumasa. Valeo moze robi i dobre produkty, ale dwumasy w subaru maja to do siebie, ze wkurzajaca "cwierkaja". Nie wiem natomiast jak zachowuja sie dwumasy Sachs. Pozdro. Wątpie aby ASO wymieniało dwumase na jednomase. Powoduje to bowiem zmiane w specyfikacji samochodu. Sebastian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Wątpie aby ASO wymieniało dwumase na jednomase. Powoduje to bowiem zmiane w specyfikacji samochodu.Sebastian wymieniają wymieniają.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Wątpie aby ASO wymieniało dwumase na jednomase. Powoduje to bowiem zmiane w specyfikacji samochodu.Sebastian wymieniają wymieniają.... i to nie tylko w pl :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver.sti Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 A czy w którymś roku modelowym np 2006 jest poprawiony czy zmieniony ten dwumas? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Wątpie aby ASO wymieniało dwumase na jednomase. Powoduje to bowiem zmiane w specyfikacji samochodu. Nie wątp i uwierz A co do efektów takiej zmiany (w ASO) - sprzęgło pracuje troszeczkę mniej komfortowo, ale to tylko kwestia nawyków i po paru kilometrach można zmieniać biegi płynnie i bez szarpnięć. Trzeba się tylko troszkę bardziej postarać (w porównaniu do sprzęgła z dwumasą :wink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Zdecydowalem sie w koncu na konwersje na jednomase. Szukalem dosc dlugo gdzie odpowiednie czesci moge znalezc i tu na wyspach (Irlandia) najtaniej oplaca sie http://www.importcarparts.co.uk/. Trzeba im troche pomoc zidentyfikowac komponenty jako, ze pelna informacje co do tego typu akcji posiadaja tylko dealerzy. Kupilbym od dealera w Polsce, ale niestety nie wysylaja na wyspy. Od dealera w Irlandii raczej sie nie oplaca (E950 za same czesci). Z importcarparts powinno wyjsc okolo E600 - informacja dla tych co smigaja po UK i Irlandii. Co do techniki jazdy to szczerze powiem, ze wole starego typu sprzegla - wiadomo gdzie bierze itp. Z dwumasa plynniej, ale jakby mniej wymaga to od kierowcy myslenia nad tym co robi. Zakladam, ze jak wpakuje oryginalne czesci Subaru (pewnie Exedy) to nie powinny wzbudzac sie zadne drgania itd. Co do czesci to sa to chyba komponenty pakowane do Imprezy 2.5 WRX poczawszy od 2006 w US. Tydzien temu bylem w US dzwonilem do dealera i wszystkie te czesci mial w bazie danych. Jak wspomnialem o dwumasie i sprzegle do tego to stwierdzil, ze nie ma ich w bazie danych. Wynika z tego, ze albo Legacy w US mialy innego typu dwumasy, albo chodzily na jednomasowych kolach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Zdecydowalem sie w koncu na konwersje na jednomase. Szukalem dosc dlugo gdzie odpowiednie czesci moge znalezc i tu na wyspach (Irlandia) najtaniej oplaca sie http://www.importcarparts.co.uk/. Trzeba im troche pomoc zidentyfikowac komponenty jako, ze pelna informacje co do tego typu akcji posiadaja tylko dealerzy. Kupilbym od dealera w Polsce, ale niestety nie wysylaja na wyspy. Od dealera w Irlandii raczej sie nie oplaca (E950 za same czesci). Z importcarparts powinno wyjsc okolo E600 - informacja dla tych co smigaja po UK i Irlandii. Co do techniki jazdy to szczerze powiem, ze wole starego typu sprzegla - wiadomo gdzie bierze itp. Z dwumasa plynniej, ale jakby mniej wymaga to od kierowcy myslenia nad tym co robi. Zakladam, ze jak wpakuje oryginalne czesci Subaru (pewnie Exedy) to nie powinny wzbudzac sie zadne drgania itd. 600Euro ??? Za zestaw z ebaya ze stanów zapłacisz z przesyłką i cłem około 300Euro to po co chcesz wyrzucić 300Euro w błoto? U dealera zapłacisz pomiędzy 20 a 30Euro za śruby do 1masy i masz cały komplet. Co do ruszania to na 2 masie u mnie ruszało się tragicznie bo zakres brania sprzęgła był może 2cm a na sprzęgle Exedy i 1masie jest dużo więcej - a więc łatwiej ruszyć nie szarpiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Powiedzmy, ze nie jestem fanem kupowania z ebay'a rzeczy, ktore jak wszystko idzie zgodznie z planem - jast fajnie, jak nie - dokladnie przeciwnie. Za 250 euro wiecej dostaje dokladnie te same czesci co byly pakowane do seryjnych Legacy, ze sklepu, ktory specjalizuje sie w tego typu problemach. Dla niektorych moze i wyrzucam pieniadze w bloto, ale z mojego doswiadczenia zyciowego jak sie za bardzo oszczedza - placi sie dwa razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Powiedzmy, ze nie jestem fanem kupowania z ebay'a rzeczy, ktore jak wszystko idzie zgodznie z planem - jast fajnie, jak nie - dokladnie przeciwnie. Za 250 euro wiecej dostaje dokladnie te same czesci co byly pakowane do seryjnych Legacy, ze sklepu, ktory specjalizuje sie w tego typu problemach. Dla niektorych moze i wyrzucam pieniadze w bloto, ale z mojego doswiadczenia zyciowego jak sie za bardzo oszczedza - placi sie dwa razy. W linku który podawałem w innym temacie firma która to sprzedaje ze Stanów jest moim zdaniem jak najbardziej OK. Nie wysyłają pocztą tylko kurierem z ubezpieczeniem, zaraz po wysłaniu podają wszystkie potrzebne dane do śledzenia przesyłki itd. W moim przypadku przesyłkę wysłali jeszcze w ten sam dzień w którym kupiłem zestaw i dostałem ją 4 czy 5 dni później. Jak przygotowałeś się na większe kwoty to może sam zamówię ci ten zestaw i zaoferuję montaż w rozsądnej cenie a przy okazji Szkocję zobaczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Dzieki za oferte is zaproszenie konik_80, ale tym razem musze odlozyc Szkocje na inna okazje. Potrzebuje slonca, bo tu w Eire ostatnio coraz rzadziej sie pokazuje, wiec tym razem padlo na Hiszpanie. Moze innym razem. A co do zestawu z ebay'a w zadnym razie nie twierdze, ze cos z nim czy samym sprzedajacym jest nie tak. Ja mam po prostu zle doswiadczenia i drogie rzeczy wole racej kupowac z pewniejszych zrodel. Jesli chodzi o cene to bylem przygotowany na duzo wiecej, jako ze tu wszystko wydaje sie kosztowac 2x wiecej, zwlaszcza ze Subaru nie jest marka popularna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urabus83 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Panowie odgrzeję kotleta. Ma ktoś doświadczenie który zestaw lepszy. Czy można założyć koło np sachs a sprzegło valeo? Proszę mi nie proponować jednomasy. Miałem założony zestaw i mi nie przypasił, (wszystko oryginalne) Od razu siadło łożysko w skrzyni, auto zdecydowanie głośniej chodziło (dziwne stuki) szarpanie na wolnych obrotach. Przeszedłem drogę przez mękę szukając przyczyny i okazało się, że to jednomasa robi bałagan. Więc ją wywaliłem i założyłem starą dwumasę . Od razu inny samochód ciszej płynniej jedzie ale piszczy i ćwierka. Dlatego postanowiłem założyć nową dwumasę wraz ze sprzęgłem. Tylko nie wiem jaki zestaw Valeo czy sachs a może mix tych dwóch firm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Kup pakiet dedykowany do diesla. Będzie pan zadowolony. Albo jeszcze lepiej komplet od Legacy 2,5GT MY05. Tylko, że w tym drugim przypadku może być kłopot z dostępnością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urabus83 Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Kupiłem koło sachs a w środku i tak było valeo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Kup pakiet dedykowany do diesla. Będzie pan zadowolony. Albo jeszcze lepiej komplet od Legacy 2,5GT MY05. Tylko, że w tym drugim przypadku może być kłopot z dostępnością.Czy to się przełoży na większą trwałość dwumasy(skowronki itp.)Pytam, gdyż przedwczoraj zarżnąłem sprzęgło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skala07 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 zawsze można dwumasę regenerować, tarcze i docisk też łożysko oczywiście nowe. Przy jednomasie wibracje silnika są większe co przekłada się na komfort. Koszt całości to 1300pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 zawsze można dwumasę regenerować, tarcze i docisk też łożysko oczywiście nowe. Przy jednomasie wibracje silnika są większe co przekłada się na komfort. Koszt całości to 1300pln A wiesz to z własnego doświadczenia? Skąd maja się niby wziąć wibracje przy dobrze załozonym zestawie do konwersji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się