Jump to content

dwumasowe kolo+sprzeglo Valeo czy Sachs


walus_legacy
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam zamiar w najblizszym czasie wymienic dwumase i cale sprzeglo (tarcza, docisk, lozysko). Orientowalem sie w serwisach Subaru w Polsce i Irlandii, no i okazuje sie, ze cena dwumasy jest bardzo wysoka. Na szczescie sa takie firmy jak Valeo i Sachs, ktore maja w swojej ofercie tego typu czesci i oferuja dwumase w dosc korzystnych cenach. Pytanie jest takie: co wybrac Valoe czy Sachs? Dzieki.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Numery czesci juz znalazlem:

Valeo: 828004 - sprzeglo, 836002 - dwumasa

Sachs: 3000 951 366 - sprzeglo, 2294 701 001 - dwumasa.

 

Pytanie tylko ktory zestaw lepszy? Jeden z nich jest najprawdopodobniej tym co FHI pakuja do Legasia i co efektywnie sprzedaja serwisy. Chce kupic taki co mi dwumasa nie bedzie juz nigdy cwierkac :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Nawet w ASO mozna dostac konwersje na jednomasowe (flexi/solid) kolo. Kosztuje to znacznie mniej, bo kolo zamachowe jest duzo tansze. Nie jestem pewny co do tego jak ucierpi na tym komfort - czy halas od skrzyni biegow bedzie wiekszy i czy biegi zmienia sie rownie plynnie co z dwumasa.

 

Valeo moze robi i dobre produkty, ale dwumasy w subaru maja to do siebie, ze wkurzajaca "cwierkaja". Nie wiem natomiast jak zachowuja sie dwumasy Sachs. Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

witam,

też się przymierzam do tej operacji. czy mógłbyś napisać ile Cię ta wymiana kosztowała? części + robota? może być na pw.

z góry dziękuję

 

fly

Link to comment
Share on other sites

Nawet w ASO mozna dostac konwersje na jednomasowe (flexi/solid) kolo. Kosztuje to znacznie mniej, bo kolo zamachowe jest duzo tansze. Nie jestem pewny co do tego jak ucierpi na tym komfort - czy halas od skrzyni biegow bedzie wiekszy i czy biegi zmienia sie rownie plynnie co z dwumasa.

 

Valeo moze robi i dobre produkty, ale dwumasy w subaru maja to do siebie, ze wkurzajaca "cwierkaja". Nie wiem natomiast jak zachowuja sie dwumasy Sachs. Pozdro.

 

Wątpie aby ASO wymieniało dwumase na jednomase. Powoduje to bowiem zmiane w specyfikacji samochodu.

 

Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Wątpie aby ASO wymieniało dwumase na jednomase. Powoduje to bowiem zmiane w specyfikacji samochodu.

Sebastian

 

wymieniają wymieniają....

 

i to nie tylko w pl :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wątpie aby ASO wymieniało dwumase na jednomase. Powoduje to bowiem zmiane w specyfikacji samochodu.

Nie wątp i uwierz ;)

 

A co do efektów takiej zmiany (w ASO) - sprzęgło pracuje troszeczkę mniej komfortowo, ale to tylko kwestia nawyków i po paru kilometrach można zmieniać biegi płynnie i bez szarpnięć. Trzeba się tylko troszkę bardziej postarać (w porównaniu do sprzęgła z dwumasą :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowalem sie w koncu na konwersje na jednomase. Szukalem dosc dlugo gdzie odpowiednie czesci moge znalezc i tu na wyspach (Irlandia) najtaniej oplaca sie http://www.importcarparts.co.uk/. Trzeba im troche pomoc zidentyfikowac komponenty jako, ze pelna informacje co do tego typu akcji posiadaja tylko dealerzy. Kupilbym od dealera w Polsce, ale niestety nie wysylaja na wyspy. Od dealera w Irlandii raczej sie nie oplaca (E950 za same czesci). Z importcarparts powinno wyjsc okolo E600 - informacja dla tych co smigaja po UK i Irlandii.

 

Co do techniki jazdy to szczerze powiem, ze wole starego typu sprzegla - wiadomo gdzie bierze itp. Z dwumasa plynniej, ale jakby mniej wymaga to od kierowcy myslenia nad tym co robi. Zakladam, ze jak wpakuje oryginalne czesci Subaru (pewnie Exedy) to nie powinny wzbudzac sie zadne drgania itd.

 

Co do czesci to sa to chyba komponenty pakowane do Imprezy 2.5 WRX poczawszy od 2006 w US. Tydzien temu bylem w US dzwonilem do dealera i wszystkie te czesci mial w bazie danych. Jak wspomnialem o dwumasie i sprzegle do tego to stwierdzil, ze nie ma ich w bazie danych. Wynika z tego, ze albo Legacy w US mialy innego typu dwumasy, albo chodzily na jednomasowych kolach.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowalem sie w koncu na konwersje na jednomase. Szukalem dosc dlugo gdzie odpowiednie czesci moge znalezc i tu na wyspach (Irlandia) najtaniej oplaca sie http://www.importcarparts.co.uk/. Trzeba im troche pomoc zidentyfikowac komponenty jako, ze pelna informacje co do tego typu akcji posiadaja tylko dealerzy. Kupilbym od dealera w Polsce, ale niestety nie wysylaja na wyspy. Od dealera w Irlandii raczej sie nie oplaca (E950 za same czesci). Z importcarparts powinno wyjsc okolo E600 - informacja dla tych co smigaja po UK i Irlandii.

 

Co do techniki jazdy to szczerze powiem, ze wole starego typu sprzegla - wiadomo gdzie bierze itp. Z dwumasa plynniej, ale jakby mniej wymaga to od kierowcy myslenia nad tym co robi. Zakladam, ze jak wpakuje oryginalne czesci Subaru (pewnie Exedy) to nie powinny wzbudzac sie zadne drgania itd.

 

600Euro ??? Za zestaw z ebaya ze stanów zapłacisz z przesyłką i cłem około 300Euro to po co chcesz wyrzucić 300Euro w błoto?

U dealera zapłacisz pomiędzy 20 a 30Euro za śruby do 1masy i masz cały komplet.

 

Co do ruszania to na 2 masie u mnie ruszało się tragicznie bo zakres brania sprzęgła był może 2cm a na sprzęgle Exedy i 1masie jest dużo więcej - a więc łatwiej ruszyć nie szarpiąc.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzmy, ze nie jestem fanem kupowania z ebay'a rzeczy, ktore jak wszystko idzie zgodznie z planem - jast fajnie, jak nie - dokladnie przeciwnie. Za 250 euro wiecej dostaje dokladnie te same czesci co byly pakowane do seryjnych Legacy, ze sklepu, ktory specjalizuje sie w tego typu problemach. Dla niektorych moze i wyrzucam pieniadze w bloto, ale z mojego doswiadczenia zyciowego jak sie za bardzo oszczedza - placi sie dwa razy.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzmy, ze nie jestem fanem kupowania z ebay'a rzeczy, ktore jak wszystko idzie zgodznie z planem - jast fajnie, jak nie - dokladnie przeciwnie. Za 250 euro wiecej dostaje dokladnie te same czesci co byly pakowane do seryjnych Legacy, ze sklepu, ktory specjalizuje sie w tego typu problemach. Dla niektorych moze i wyrzucam pieniadze w bloto, ale z mojego doswiadczenia zyciowego jak sie za bardzo oszczedza - placi sie dwa razy.

 

 

W linku który podawałem w innym temacie firma która to sprzedaje ze Stanów jest moim zdaniem jak najbardziej OK. Nie wysyłają pocztą tylko kurierem z ubezpieczeniem, zaraz po wysłaniu podają wszystkie potrzebne dane do śledzenia przesyłki itd.

W moim przypadku przesyłkę wysłali jeszcze w ten sam dzień w którym kupiłem zestaw i dostałem ją 4 czy 5 dni później.

 

Jak przygotowałeś się na większe kwoty to może sam zamówię ci ten zestaw i zaoferuję montaż w rozsądnej cenie a przy okazji Szkocję zobaczysz ;):P

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za oferte is zaproszenie konik_80, ale tym razem musze odlozyc Szkocje na inna okazje. Potrzebuje slonca, bo tu w Eire ostatnio coraz rzadziej sie pokazuje, wiec tym razem padlo na Hiszpanie. Moze innym razem.

 

A co do zestawu z ebay'a w zadnym razie nie twierdze, ze cos z nim czy samym sprzedajacym jest nie tak. Ja mam po prostu zle doswiadczenia i drogie rzeczy wole racej kupowac z pewniejszych zrodel. Jesli chodzi o cene to bylem przygotowany na duzo wiecej, jako ze tu wszystko wydaje sie kosztowac 2x wiecej, zwlaszcza ze Subaru nie jest marka popularna.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Panowie odgrzeję kotleta. Ma ktoś doświadczenie który zestaw lepszy. Czy można założyć koło np sachs a sprzegło valeo?  Proszę mi nie proponować jednomasy. Miałem założony zestaw i mi nie przypasił, (wszystko oryginalne) Od razu siadło łożysko w skrzyni,  auto zdecydowanie głośniej chodziło (dziwne stuki) szarpanie na wolnych obrotach. Przeszedłem drogę przez mękę  szukając przyczyny i okazało się, że to jednomasa robi bałagan.  Więc ją wywaliłem i założyłem starą dwumasę . Od razu inny samochód ciszej płynniej jedzie ale piszczy i ćwierka. Dlatego postanowiłem założyć nową dwumasę wraz ze sprzęgłem. Tylko nie wiem jaki zestaw Valeo czy sachs a może mix tych dwóch firm?

Link to comment
Share on other sites

Kup pakiet dedykowany do diesla. Będzie pan zadowolony. Albo jeszcze lepiej komplet od Legacy 2,5GT MY05. Tylko, że w tym drugim przypadku może być kłopot z dostępnością.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Kup pakiet dedykowany do diesla. Będzie pan zadowolony. Albo jeszcze lepiej komplet od Legacy 2,5GT MY05. Tylko, że w tym drugim przypadku może być kłopot z dostępnością.

Czy to się przełoży na większą trwałość dwumasy(skowronki itp.)

Pytam, gdyż przedwczoraj zarżnąłem sprzęgło

Link to comment
Share on other sites

zawsze można dwumasę regenerować, tarcze i docisk też łożysko oczywiście nowe. Przy jednomasie wibracje silnika są większe co przekłada się na komfort. Koszt całości to 1300pln 

A wiesz to z własnego doświadczenia? Skąd maja się niby wziąć wibracje przy dobrze załozonym zestawie do konwersji?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...