Jump to content

swap silnika H6 do imprezy


booz
 Share

Recommended Posts

Czy znacie kogoś kto wstawiał do hawkeye-a silnik H6! taka operacja jest w ogóle możliwa, co się z tym wiąże? (nie mowie o kosztach, chodź też mnie interesują) piszcie co wiecie na ten temat, jestem bardzo ciekawy!!

 

-- N maja 08, 2011 2:36 am --

 

coś mam http://www.perrinperformance.com/pages/show/32

 

Jak widac wszystko sie da, mam tylko pewne obawy jak to auto bedzie sie prowadzić, moim zdaniem fatalnie, balans auta sie zmieni i to na niekorzyść :roll:

Link to comment
Share on other sites

carfit, a seryjna skrzynia z 2.5 N/A zagra z H6, czy trzeba większej rzeźby ?

 

raczej zagra, H6 był sprzężony albo z A/T albo ze skrzynią STI , wiec myślę że jakby dać koło zamachowe 230mm to powinno zagrać, ale takiego swapu nigdy nie robiłem

Link to comment
Share on other sites

Czy znacie kogoś kto wstawiał do hawkeye-a silnik H6! taka operacja jest w ogóle możliwa, co się z tym wiąże? (nie mowie o kosztach, chodź też mnie interesują) piszcie co wiecie na ten temat, jestem bardzo ciekawy!!

 

-- N maja 08, 2011 2:36 am --

 

coś mam http://www.perrinperformance.com/pages/show/32

 

Jak widac wszystko sie da, mam tylko pewne obawy jak to auto bedzie sie prowadzić, moim zdaniem fatalnie, balans auta sie zmieni i to na niekorzyść :roll:

 

 

a gdyby wtedy dociążyć tył lekko!!

Link to comment
Share on other sites

Czy znacie kogoś kto wstawiał do hawkeye-a silnik H6! taka operacja jest w ogóle możliwa, co się z tym wiąże? (nie mowie o kosztach, chodź też mnie interesują) piszcie co wiecie na ten temat, jestem bardzo ciekawy!!

 

-- N maja 08, 2011 2:36 am --

 

coś mam http://www.perrinperformance.com/pages/show/32

 

Jak widac wszystko sie da, mam tylko pewne obawy jak to auto bedzie sie prowadzić, moim zdaniem fatalnie, balans auta sie zmieni i to na niekorzyść :roll:

 

 

a gdyby wtedy dociążyć tył lekko!!

 

Ale co byś tam wstawił do bagażnika to z pod maski jedynie aku możesz wsadzić no chyba że zrobisz tam sobie jakąś wylewkę czy kominek jak chłopaki z TOP GEAR tylko że dodatkowa masa raczej nie jest pożądana a z przodu do tyłu to zbyt wiele nie przeniesiesz....

Ale pomysł ciekawy czekam na rozwój tematu....

Link to comment
Share on other sites

Temat raczej trudny, bo nie wiadomo, czy skrzynia z Imprezy N/A, jeżeli będzie pasować, to czy wytrzyma H6. A jeżeli musiałby być swap'owany również napęd, to ja już wolę STI kupić, wyjdzie taniej, a efekt zdecydowanie lepszy :roll:

Link to comment
Share on other sites

No byłby to zacny i ciekawy projekt,koszta pewnie też nie małe.Silnik,wiązka,zrobienie wydechu praktycznie od nowa i jak carfit, pisze balans auta,ale to można by było na wadze wyrównać,w rajdówkach żeby je dociążyć do przepisowej wagi przykręca się ołowiane płytki.A co z zawieszeniem,dało by radę? Taki silnik jest prawie dwa razy cięższy.Strasznie mi to w oczach rośnie,ale nie powiem że się nie da, tylko te koszta.

Link to comment
Share on other sites

To jest takie coś co rozdziela powietrze na tę stronę na której jest aktualnie najbardziej potrzebne,czy jakoś tak.Takie samo miałem w oplu omedze V6 która miała silnik chyba z opla lotusa i nazywało się to "double ram".

Link to comment
Share on other sites

mam tylko pewne obawy jak to auto bedzie sie prowadzić

 

jest szansa, że na prostej będzie fajnie szło, ale skręcać może średnio.

do tego wypada zadbać o hamulce ;)

Link to comment
Share on other sites

w oplu omedze V6 która miała silnik chyba z opla lotusa i nazywało się to "double ram".

Z tego co wiem, to chyba tylko zmienna dlugość kolektora dolotowego w omedze byla.

Link to comment
Share on other sites

To jest takie coś co rozdziela powietrze na tę stronę na której jest aktualnie najbardziej potrzebne,czy jakoś tak.Takie samo miałem w oplu omedze V6 która miała silnik chyba z opla lotusa i nazywało się to "double ram".

 

"Dual Ram" w silniku 2.6 :wink:

 

 

 

nie wszyscy od zawsze mieli subaru :wink:

Link to comment
Share on other sites

widziałem coupete z h6 3,0 zrobiona na 300kM ( panewki, korby , tłoki , głowice +parę innych spraw) , chodzi pięknie reakcja na gaz niewiarygodna , przecinak do 8000 obr/min

 

silnik kompaktowy , lekki , nie ma problemu z prowadzeniem i nadsterownością większą niż przy turbo , a to wiem równiez od osoby która ma H6 na turbinie w coupecie :)

 

pomagałem również w pewnym rozwiązaniu układu chłodzenia do Tribeci H6 3,0 na kompresorze

 

h6 +kompresor do Coupety?

 

lubi mi się silniki h6 :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Odgrzewamy kotleta:P

 

Odnośnie wagi, to ponoć różnica między 2.5 a 3.3 to 22kg więc raczej bez tragedii. Balans wagi w aucie tak samo zaburza wsadzenie walizki do bagażnika :)

 

znalazłem takie video, gość zrobił po kosztach mocno (silnik $200):

 

 

 

Ciekawe ile by taki swap wyszedł u Nas o ile ktoś by się podjął, sama H6 z 4k zł, do tego reszta gratów i pewnie wyjdzie równoartość auta. Nie mniej jednak finalny produkt może być coś ciekawy i niezawodny.

Link to comment
Share on other sites

amerykańce czesto kombinują z H6, generalnie ciekawy temat ,niestety tylko u nich (dostepność)

ale ja go wole pod względem bardzo ekstremalnym, tzn. H6+TT+FMIC, do tego (niestety) chłodzenie w bagazniku.

idelany układ, rury turbo są krociótkie, wszystko wzdłużenie, wszystko symetryczne, super sie na to patrzy ^_^

 

attachment.php?attachmentid=15099&d=1301

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...