Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, skwaro napisał(a):

Właśnie się wgryzam w różnice miedzy XC, a trailem i wygląda na to że masz rację, nie szukam XC :) Kiedyś to było znacznie prostsze :)

 

Czyli szukamy np. czegoś takiego?

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-trek-roscoe-7-m-l-2021r-CID767-IDUN1dv.html

 

Taki Ninja ten rower :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crosscountry to "za moich czasów" były takie odchudzone górale szczególnie w oponie coś 1,75 cala, na kołach 27,5 a obecnie kurde pod 3 cale wchodzą. Zależy od stylu jazdy. Jedyną zaletą poza ciut lepszą amortyzacją grubych opon jest lepsza trakcja na sypkim: drogi piaskowe itp. Reszta same wady.

Można jeszcze z drugiej strony podejść do crosscountry a mianowicie ze strony kolarki. W Ęglandzie bardzo popularny sport zimowy wśród szosowców, czyli Cyclo-Cross. Taka kolarka Crosscountry można by rzec: mocna prosta ciężka i na grubszej oponie do jazdy przełajowej błoto śnieg łąki szutry itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, eurojanek napisał(a):

Crosscountry to "za moich czasów" były takie odchudzone górale szczególnie w oponie coś 1,75 cala, na kołach 27,5 a obecnie kurde pod 3 cale wchodzą. Zależy od stylu jazdy. Jedyną zaletą poza ciut lepszą amortyzacją grubych opon jest lepsza trakcja na sypkim: drogi piaskowe itp. Reszta same wady.

Można jeszcze z drugiej strony podejść do crosscountry a mianowicie ze strony kolarki. W Ęglandzie bardzo popularny sport zimowy wśród szosowców, czyli Cyclo-Cross. Taka kolarka Crosscountry można by rzec: mocna prosta ciężka i na grubszej oponie do jazdy przełajowej błoto śnieg łąki szutry itp.

 

Gravel to się teraz mówi :P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Bosman napisał(a):

To chyba wyjaśniło się że jednak raczej nie szukasz XC emoji6.png

Także te 3 modele trailowe moglyby być calkiem ok. Ja używam roweru podobnie jak piszesz i jak kupowalem 3 lata temu to najkorzystniejszy okazał się Kross Dust 2.0 29, ktorego mogę śmiało polecić z perspektywy czasu. Świetna geometria, dropper, 1x12, dobry widelec (Rock Shox Revelation), opony 2.4 i mozna bylo dostać nowy realnie za 5k.
Po jakimś czasie zmieniłem tylko na lato i wwe opony na XC z mniejszymi oporami.

Obawiam się że w fullu sam serwis widelca, dampera i łożysk może podejść pod prawie 1k z doświadczenia kolegów.


 

Rownież polecam Krossa Dusta na 29" kołach, mam wersję 1.0 z oryginału zostały mi tylko rama i napęd bo 2x10 bardzo mi odpowiada, na tył wchodzi na upartego 29x2.6 ale bezpieczny rozmiar by nie chrobotało gdy bieżnik w błocie to 29x2.5 (taką mam z tyłu, z przodu jest 2.6) jedzie to świetnie. Oczywiście nie chcę byc źle zrozumiany, full to full i nie pojedziesz hardtailem równie szybko po korzeniach i kamulach a do tego musisz trochę popracować głową a nie na pełnej bombie ładować się na pałę w wertepy bo poprostu wysadzi z siodła jak narowisty koń ale ma to swój urok. Ja tam bardzo lubię i nie odbiera zabawy szczególnie jeśli tych bardziej wymagających tras nie ma zbyt wiele jak w moich rejonach.

No ale jadąc fullem nie musisz na wiekszych wertepach zawsze podrywać tyłka z siodła bo zawias niweluje je w miarę swoich możliwości...o serwisie nie wspomnę... dylematy...

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam seryjne trailowe 2.4 i ostatnio na mazowiecki teren zmieniłem na 2.35 XC.

Rzeczywiście ostatnio nawet w cross country jest tendencja do stosowania szerszych opon, nawet 2.4 zależnie od nawierzchni. Wynika głównie z tego że w szerszej oponie można stosować niższe ciśnienie, a to z kolei (wbrew pozorom) zmniejsza opory przy pokonywaniu małych nierówności i powoduje że komfort w takim HT jest całkiem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienia temat rzeka.

Zdania są podzielone i mnóstwo zależy od nawierzchni, upodobań ridera, typu roweru i konkretnego modelu opony.

Ja w HT na mazowieckie podjazdy po korzeniach wbijam 1,5 bar w opone 2.4 WTB Traill Boss i pompowanie więcej powoduje telepanie i podskakiwanie na każdym korzeniu.

Ale ostatnio wrzuciłem Vittorie Mezcal/Barzo (t/p) 2.35 czyli opony XC i czuć że pompowanie tych opon poniżej 2 barów to duże ryzyko dobicia, wiec pompuję 2.0.

Wiadomo, że na asfalt czy inne ubite, równe nawierzchnie pompuje się max co producent pozwala, ale mówimy o mazowieckich lasach ze sporą ilością korzeni i piachu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, skwaro napisał(a):

Dust jest już niedostępny, a przynajmniej takie info jest na stronie producenta. 

Niestety. Pozostają ew. używki, przy czym raczej rekomendowałbym 2.0,bo 1.0 użytkownicy zwykle muszą robić spore upgrady jak już kolega napisał.

Ten Roscoe to jeszcze inny zwierz, bo to 27,5 z bardzo szeroką opona 2.8 i waży prawie 15kg, ale geometria fajna.

 

Jak szukałem to dla mnie ideałem był chyba Canyon Grand Canyon z roczników 2019-2020, bo to takie "nowoczesne XC" z odchyleniem w kierunku trail.

Skok 120, kąt główki ok 68, długi reach, dropper, 1x12 i rozsądna masa nieco ponad 13 kg. Ale wtedy nie trafiłem nic w rozsądnej cenie.

 

Rozpatrywałem też wskazane już tu Marin Nail Trail 7 i Dartmoor Primal Pro - ale one też miały swoje wady (1x11 albo 1x10), prawie 15kg, itp.

Najdłużej wahałem się między Dustem, a też polskim NS Eccentric Alu.

Skarbicą wiedzy podanej w super przystępny i zabawny sposób jest na pewno blog 1 Enduro i np. zestawienia rowerów do....X zł. Kupując spędziłem tam długie godziny, mimo że szukałem roweru między XC a Trail, a nie Enduro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Bosman napisał(a):

Ciśnienia temat rzeka.

Zdania są podzielone i mnóstwo zależy od nawierzchni, upodobań ridera, typu roweru i konkretnego modelu opony.

Ja w HT na mazowieckie podjazdy po korzeniach wbijam 1,5 bar w opone 2.4 WTB Traill Boss i pompowanie więcej powoduje telepanie i podskakiwanie na każdym korzeniu.

Ale ostatnio wrzuciłem Vittorie Mezcal/Barzo (t/p) 2.35 czyli opony XC i czuć że pompowanie tych opon poniżej 2 barów to duże ryzyko dobicia, wiec pompuję 2.0.

Wiadomo, że na asfalt czy inne ubite, równe nawierzchnie pompuje się max co producent pozwala, ale mówimy o mazowieckich lasach ze sporą ilością korzeni i piachu.

 

Zgadzam sie w 100%... W swojej "stajni" mam rowery z roznymi oponami od 1.8 po 2.4 na 26 calowych kolach, w wiekszosci na detkach ale niektore mam na mleku.  Dwa rowery Schwinn Homegrown z 1999 i 2001 sa tutaj dobrymi przykladami pewnych skrajnosci...

Starszy z tych dwoch rowerow mial opony 1.9 i jezdzilem na wyzszym cisnieniu, co skutkowalo problemami z przyczepnoscia na luznym, skalistym oraz mokrym terenie (podobnie z szutrami).  Ten nowszy ma opony 2.35 przod, 2.4 tyl i na cisnieniu 2.5Bar jazda jest prawie jak z krotkim zawieszeniem w ramie mimo ze to HT.  Przyczepnosc jest diametralnie lepsza we wszystkich warunkach terenowych oprocz asfaltu.  Oba rowery maja amory o skoku 100mm.  Obecnie na starszym Schwinnie sa opony 2.00 Maxxisa ktore wydaja sie byc wieksze niz 2.00, jazda jest bardziej przewidywalna.  Nie mniej jednak w teren biore nowszego Schwinna a starszy jest bardziej na gravel.  Wagowo - staruszek wypada lzej bo 9kg a nowszy 10kg, mimo ze to ta nowsza rama jest lzejsza... wiadomo wieksze opony waza wiecej.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bosman napisał(a):

Niestety. Pozostają ew. używki, przy czym raczej rekomendowałbym 2.0,bo 1.0 użytkownicy zwykle muszą robić spore upgrady jak już kolega napisał.

Ten Roscoe to jeszcze inny zwierz, bo to 27,5 z bardzo szeroką opona 2.8 i waży prawie 15kg, ale geometria fajna.

 

Jak szukałem to dla mnie ideałem był chyba Canyon Grand Canyon z roczników 2019-2020, bo to takie "nowoczesne XC" z odchyleniem w kierunku trail.

Skok 120, kąt główki ok 68, długi reach, dropper, 1x12 i rozsądna masa nieco ponad 13 kg. Ale wtedy nie trafiłem nic w rozsądnej cenie.

 

Rozpatrywałem też wskazane już tu Marin Nail Trail 7 i Dartmoor Primal Pro - ale one też miały swoje wady (1x11 albo 1x10), prawie 15kg, itp.

Najdłużej wahałem się między Dustem, a też polskim NS Eccentric Alu.

Skarbicą wiedzy podanej w super przystępny i zabawny sposób jest na pewno blog 1 Enduro i np. zestawienia rowerów do....X zł. Kupując spędziłem tam długie godziny, mimo że szukałem roweru między XC a Trail, a nie Enduro.

Używek 2.0 praktycznie nie ma niestety. A jak piszesz o zestawieniu na szajbajku to właśnie je znalazłem i zaczynam czytać. Zaraz zrobię doktorat z tematu, zamiast kupić coś i się cieszyć jazdą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, skwaro napisał(a):

Używek 2.0 praktycznie nie ma niestety. A jak piszesz o zestawieniu na szajbajku to właśnie je znalazłem i zaczynam czytać. Zaraz zrobię doktorat z tematu, zamiast kupić coś i się cieszyć jazdą :)

Pisałem o 1 Enduro, a nie Szajbajk, ale co kto lubi, a bez doktoratu to sie teraz nic nie da kupić, na frajdę z jazdy trzeba zapracować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał(a):

Używek 2.0 praktycznie nie ma niestety. A jak piszesz o zestawieniu na szajbajku to właśnie je znalazłem i zaczynam czytać. Zaraz zrobię doktorat z tematu, zamiast kupić coś i się cieszyć jazdą :)

No niestety rowery sie mocno skomplikowaly.  Nie dosc ze pojawily sie nowe rozmiary kol, to jeszcze rozne geometrie, napedy itp itd.  A jeszcze pojawily sie rozne style jazdy... nie koniecznie chodzi o XC, Enduro, DH.  Dla niektorych MTB jest jak golf - jezdza ze stala "paczka" i troche jada, troche skacza, troche gadaja... druga grupa to "biegacze" czyli osoby wskakujace na rower w celu budowy "jakiejs" kondycji fizycznej.  Dla tych pierwszych zapewne ani waga roweru ani jego trwalosc nie odgrywa take duzej roli jak dla tych drugich... ze wzgledu na przebieg.

 

IMO, w jezdzie rekreacyjnej kazdy rower "da rade", ale musi byc dopasowany to uzytkownika.  Rowery na duzych kolach sa latwiejsze w prowadzeniu, ale trudniejsze w serwisowaniu, dzieki takim wynalazkom jak kable prowadzone wewnatrz ramy, czy zintegrowany kokpit...  Jesli znasz sie na rowerach ktore sa starsze niz 8 lat, to byc moze warto kupic rower z wyzszej polki a w dobrej cenie - takie sie zdarzaja, choc przyznam ze nawet na Ebay'u ciezko trafic na okazy ktore nie zostaly ogolocone z wartosciowych czesci i wystawione na sprzedaz z "upgrejdami" z nizszej polki.  Budowanie roweru od ramy w obecnych czasach jest malo oplacalne...

 

Gdybym szukal roweru to staralbym sie znalezc jakiegos fulla xc ze skokiem 120mm z blokadami, i przewodami/kablami na wierzchu... cos co wazy do 12kg...

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, skwaro napisał(a):

Używek 2.0 praktycznie nie ma niestety. A jak piszesz o zestawieniu na szajbajku to właśnie je znalazłem i zaczynam czytać. Zaraz zrobię doktorat z tematu, zamiast kupić coś i się cieszyć jazdą :)

Kross nie robi już rowerów MTB trail/enduro mieli kilka świetnych konstrukcji ale to już przeszłość:(wogóle Kross ma jakąś padakę teraz tylko. Używkę Dusta 2.0/3.0 ciężko trafić bo to genialny rower jest i rzadko ludzie się ich pozbywają, niemniej jednak Dust 1.0 na kole 29 (roczniki około 2020) wcale nie jest złym wyborem(to samo co wyższe modele tylko w gorszej specyfikacji, nie znaczy że tragicznej) i jak trafisz gdzieś w świetnym stanie to bierz, nie będziesz żałował (choćby dlatego że i cena nie będzie powalać na dzień dobry na kolana). Ja swojego "upgradowałem" bo zwyczajnie zajechałem po kolei wszystko a jak już wymieniałem coś na nowe to wybierałem lepsze...

Teraz generalnie jest kiepski moment na kupno roweryka, zimą, tak gdzieś w okolicach od listopada do lutego ceny spadają z tego co zauważyłem, bo to na jakim są w tej chwili poziomie to fajne nie jest (mimo że poprawiło się trochę od zeszłego roku).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Eryk napisał(a):

No niestety rowery sie mocno skomplikowaly.  Nie dosc ze pojawily sie nowe rozmiary kol, to jeszcze rozne geometrie, napedy itp itd.  A jeszcze pojawily sie rozne style jazdy... nie koniecznie chodzi o XC, Enduro, DH.  Dla niektorych MTB jest jak golf - jezdza ze stala "paczka" i troche jada, troche skacza, troche gadaja... druga grupa to "biegacze" czyli osoby wskakujace na rower w celu budowy "jakiejs" kondycji fizycznej.  Dla tych pierwszych zapewne ani waga roweru ani jego trwalosc nie odgrywa take duzej roli jak dla tych drugich... ze wzgledu na przebieg.

 

IMO, w jezdzie rekreacyjnej kazdy rower "da rade", ale musi byc dopasowany to uzytkownika.  Rowery na duzych kolach sa latwiejsze w prowadzeniu, ale trudniejsze w serwisowaniu, dzieki takim wynalazkom jak kable prowadzone wewnatrz ramy, czy zintegrowany kokpit...  Jesli znasz sie na rowerach ktore sa starsze niz 8 lat, to byc moze warto kupic rower z wyzszej polki a w dobrej cenie - takie sie zdarzaja, choc przyznam ze nawet na Ebay'u ciezko trafic na okazy ktore nie zostaly ogolocone z wartosciowych czesci i wystawione na sprzedaz z "upgrejdami" z nizszej polki.  Budowanie roweru od ramy w obecnych czasach jest malo oplacalne...

 

Gdybym szukal roweru to staralbym sie znalezc jakiegos fulla xc ze skokiem 120mm z blokadami, i przewodami/kablami na wierzchu... cos co wazy do 12kg...

 

Znaleźć teraz fulla godnego polecenia do 4tys jest arcytrudnym zadaniem o ile w ogóle wykonalnym:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobranoc będzie bajka:

 

- No i jaki rower mam kupić Krzysiu? 

- Kup czerwony - odpowiedział Krzyś - Czerwone są najszybsze! 

- Dobrze Krzysiu, tak zrobię! - odpowiedział miś o bardzo małym rozumku, wyjadając kolejną porcję miodku że słoika. 

 

:D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skwaro napisał(a):

Na dobranoc będzie bajka:

 

- No i jaki rower mam kupić Krzysiu? 

- Kup czerwony - odpowiedział Krzyś - Czerwone są najszybsze! 

- Dobrze Krzysiu, tak zrobię! - odpowiedział miś o bardzo małym rozumku, wyjadając kolejną porcję miodku że słoika. 

 

:D

Czarny... kup pan czarny:

 

Czarny Santa Cruz

 

Picture 1 of 16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, skwaro napisał(a):

Całkiem wporzo na początek i nadający się do rozbudowy w przyszłości (gdyby coś) rower, marin to marin, zależy tylko za ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...