Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Przekonuję się coraz bardziej do fulla :) Jak wygląda sprawa z serwisowaniem amorka tylnego ? Tzn. jest to coś co robi się raz na sezon i ogarnie każdy średnio rozgarnięty warsztat ? Pytam bo np. Cannondale Lefty (z pojedynczym amorkiem z przodu) miał jakieś horrendalnie małe interwały serwisowe. Co 100 godzin wymiana uszczelek a co 200 "full rebuild". Także jak gdzieś widzę pojedynczy amorek to zapala mi się lampka ostrzegawcza :)

Na fullu jezdze 19 lat, rower mam nadal, i nadal nim jezdze, amortyzatora jeszcze nie serwisowalem, bo po pierwsze nigdy sie nie pocil, a po drugie wszystko dziala. Amor jest z 2005 roku - Fox RP3, ktory swietnie wspolgra z rama, poprzednio mialem Foxa Float R - ale bez platformy bujal za bardzo.  W innych swoich rowerach amortyzatory serwisowalem dwa razy od 2005 roku.  Powloka na amorze tez nie jest ani starta ani uszkodzona.  W jednym Fox Float RP23 bede musial przerobic go tak bym nie musial go azotem nabijac tylko pompka pompowac (mam pompke RockShox ktora pompuje do 600PSI).

 

Jako ze teren w moich okolicach jest pagorkowaty, oraz mocno skalisty, tylnie zawieszenie poprostu mniej meczy.  Na plaskim terenie wystarcza wieksze opony i sztywna rama.  Jesli faktycznie jest troche kamieni czy korzeni, to zawiszenie ze skokiem 100mm przod i tyl fajnie to wybiera, jak jest blokada przod/tyl to dodaje to rowerowi uniwersalnosci.

 

Interwaly serwisowania sa sposobem producenta na odmowienie gwarancji, ale sporo zalezy od sposobu uzytkowania roweru, jazda w piachu, pyle, soli, czy blocie na pewno bedzie skutkowala wiekszym zabrudzeniem tlumika - podobnie z myciem, jesli ktos myje woda pod cisnieniem to skraca zywot amora.  Chyba najwiekszym przewinieniem jest brak mycia - sa ludzie ktorzy potrafia w ten sposob skonczyc rower bardzo szybko.

 

Sumujac - nie balbym sie pelnego zawieszenia - tylko trzeba sie zastanowic czy faktycznie jest ono potrzebne, jesli chodzi o wage to moj najlzejszy full wazy okolo 11kg w zaleznosci od opon - jedyna karbonowa czesc to kierownica, i mam naped 3x9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzucę swoje trzy grosze. Na fullach jeżdżę już 25 lat. Różne marki, ale nigdy padalce to jednak nie były. Przez ten czas tylko raz miałem problem z zawieszeniem. W Specu zakatowałem na amen tylny tłumik na współkę z jego brainem. To było w zimie. Mialem na kołach zakolcowane Schwalbe i jeździłem na 20sto stopniowym mrozie. Po tem rower do ciepłego garażu, po tem znowu na mróz. Po trzecim dniu się poddał i całkowicie rozszczelnił. Nie dało się go wskrzesić. No ale po tem naprawili w Warszawie.

Rower sprzedałem koledze który w zimie nie jeździł.

 

Mając fulla musisz raz do roku rozebrać zawiasy, wyczyscić i posmarować.

Co do wagi to nie jest źle. Jak pojedziesz po bandzie z ceną to i 9 kg będzie tylko ważył.

Będę się upierał aby polecić Ci Scotta. Stosują fajne rozwiązanie Tween Lock.

Manetka w kierownicy obsługuje obydwa tłumiki na raz i posiada 3 pozycje. Pełne tłumienie, półblokadę i pełną blokadę. Działa to wyśmienicie. Jesteś panem swojego zawieszenia.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jeżdżę na full’u od 8 lat, przesiadłem się ze słabego hardtaila. Raczej nie wróciłbym do sztywniaka, jeżdżę tylko w terenie. W pierwszym rowerze serwis amorka 1 w ciągu 5 lat, tylnego nie ruszałem. W obecnym po 3 latach zrobiłem pełny serwis P i T i odczułem dużą różnice w pracy zawieszenia. Nie jeżdżę w zimie, więc prawdopodobnie następny serwis nie wcześniej niż za 2 lata. Lata już nie te, oszczędzam kręgosłup :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Miałki napisał:

Manetka w kierownicy obsługuje obydwa tłumiki na raz i posiada 3 pozycje. Pełne tłumienie, półblokadę i pełną blokadę. Działa to wyśmienicie. Jesteś panem swojego zawieszenia.

 

 

inne firmy tego nie mają ? pytam z ciekowości bo się przestalem goralami interesować a sam  tylko na brainach jeździłem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy maja, ale moj kumpel (mechanik rowerowy, kolarz amator) tez sobie bardzo chwali Scott'a z TwinLockiem - w czasie jazdy uzywa go tak czesto jak przerzutki... W styczniu wrocil do gorali po 8 letniej przerwie i po testach kilku rowerow wybral Scott'a - testowal Treki i Cannondale...  

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawię się trochę ciśnieniami w amorkach i teraz pytanie. Na weekendzie jeździliśmy po Puszczy, trasa jak po Mazowszu, aczkolwiek jest parę fajnych singli góra dół. 

 

Ważę 64kg

 

Przedni amorek RS Pike, nabity 60PSI i podczas jazdy wykorzystane tyle skoku (foto) , czy to dobre ustawienie? Czy upuszczać powietrza? 

 

20200831_093914.jpg

 

Natomiast damper Fox Brain, nabilem 160PSI i wykorzystałem tyle skoku. Pytanie jak wyżej. 

 

20200831_093826.jpg

Edytowane przez bikeman1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

53 minuty temu, bikeman1 napisał:

Bawię się trochę ciśnieniami w amorkach i teraz pytanie. Na weekendzie jeździliśmy po Puszczy, trasa jak po Mazowszu, aczkolwiek jest parę fajnych singli góra dół. 

 

Ważę 64kg

 

Przedni amorek RS Pike, nabity 60PSI i podczas jazdy wykorzystane tyle skoku (foto) , czy to dobre ustawienie? Czy upuszczać powietrza? 

 

20200831_093914.jpg

 

Natomiast damper Fox Brain, nabilem 160PSI i wykorzystałem tyle skoku. Pytanie jak wyżej. 

 

20200831_093826.jpg

 

Na 1 rzut oka: Wygląda, że mało się ugięło. 

Tak z 70-80% na singlach powinno się wykorzystać, jak mocne dropy to nawet pod dobicie (bo niby po co inaczej cały ten zawias:)) pytanie co to za single, jak bez latania i kamieni to może być ok.

 

ALE!

 

każdy powinien jeździć jak mu pasuje. ja kiedyś ustawiałem zgodnie z poradami z tego bloga: https://www.1enduro.pl/regulacja-zawieszenia-poradnik/

jak pojeździłem więcej to się okazało ze nie dla mnie zapadanie się po uszy w skoku i generalnie zawsze mam więcej nabite względem instrukcji, która bodajże u mnie mówi 25-30% SAG.

Lubie po prostu mocne podtrzymanie. Z tym, ze jeżdżę na Bieda-Foxie Rythm wiec tam do regulacji nie mam za wiele, wiec tez nie mogę obejść tego zapadania np przez HS compression. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłębiam wiedzę ;)

W przednim amortyzatorze, jest kwestia tokenów i one również mocno wpływają na charakterystykę pracy amorka

Ciśnienie może być u mnie dobre, tyle że mogą być np założone dwa tokeny które usztywniają amor w końcówce. Muszę rozkręcić amor, komorę powietrzna i zobaczyć co się dzieje w srodku

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, cuban napisał:

 

Cytat z bloga

 

W praktyce, dużo też zależy od masy ridera:

  • niska masa, problemy z wykorzystaniem całego skoku ⇒ zwiększ objętość (bez tokenów)
  • wysoka masa, przelatywanie przez skok, ciągłe dobijanie ⇒ zmniejsz objętość (2-4 tokeny)

 

Aczkolwiek wtedy może się zrobić "kanapa" która nie będzie realnie wybierać nierówności 

Edytowane przez bikeman1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://trailhead.rockshox.com/en/ Zacząłbym od ustawień producenta.  Żeby nie popaść w paranoje typowa dla forów rowerowych, to najlepiej zacząć z jednego źródła ustawień bazowych i później szukać samemu.

Zwłaszcza, że z czasem będzie się trochę inaczej zachowywał, wiec takie dopieszczanie to po pierwszych wymianach płynów.

 

Pocieszające jest to że Pike'a ciężko jest bardzo źle ustawić - przynajmniej takie miałem doświadczenie z Lyrikiem, który w owym czasie był masywnym Pikiem (tłumik itp). 

 

Generalnie nie ma co przesadzać z całym czytaniem i oglądaniem, najważniejsze to jeździć, eksperymentować i serwisować. No i zapisywać ustawienia:)

 

*w tyle też można spotkać tokeny. Generalnie jednak to zależnie od terenu można też dowalić tokenów i jeździć na małym ciśnieniu

** nie czytałem całego wątku, ale jak rozumie to świeży zakup - sprawdziłbym ilość oleju w goleniach/smaru na gąbkach (czy co tam w tym modelu jest) - producenci ostatnio mają z tym na bakier a szkoda by się na początek jakieś nadmierne zużycie pojawiło

*** Sorry ale muszę ;) Co to za trzon?

 image.png.40d2b07d77964fb886a03551544bcbc1.png

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, cuban napisał:

https://trailhead.rockshox.com/en/ Zacząłbym od ustawień producenta.  Żeby nie popaść w paranoje typowa dla forów rowerowych, to najlepiej zacząć z jednego źródła ustawień bazowych i później szukać samemu.

Zwłaszcza, że z czasem będzie się trochę inaczej zachowywał, wiec takie dopieszczanie to po pierwszych wymianach płynów.

 

Pocieszające jest to że Pike'a ciężko jest bardzo źle ustawić - przynajmniej takie miałem doświadczenie z Lyrikiem, który w owym czasie był masywnym Pikiem (tłumik itp). 

 

Generalnie nie ma co przesadzać z całym czytaniem i oglądaniem, najważniejsze to jeździć, eksperymentować i serwisować. No i zapisywać ustawienia:)

 

*w tyle też można spotkać tokeny. Generalnie jednak to zależnie od terenu można też dowalić tokenów i jeździć na małym ciśnieniu

** nie czytałem całego wątku, ale jak rozumie to świeży zakup - sprawdziłbym ilość oleju w goleniach/smaru na gąbkach (czy co tam w tym modelu jest) - producenci ostatnio mają z tym na bakier a szkoda by się na początek jakieś nadmierne zużycie pojawiło

*** Sorry ale muszę ;) Co to za trzon?

 image.png.40d2b07d77964fb886a03551544bcbc1.png

 

Tak zacznę chyba przeserwisowania amorka, czyli nasmarowanie kurzówki i wymiany olejów. 

 

Ten trzon to dwie podkładki karbonowe i mocowanie Gopro hehe...obciąć to? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz, bikeman1 napisał:

 

Tak zacznę chyba przeserwisowania amorka, czyli nasmarowanie kurzówki i wymiany olejów. 

 

Ten trzon to dwie podkładki karbonowe i mocowanie Gopro hehe...obciąć to? :biglol:

 

Że tak powiem, każdy ma inny poziom OCD, ale widziałem w innym wątku że masz do tego narzędzia wiec po co się narażać na nieprzyjemności typu wbice tego w udo....lub obok. nie mówiąc o wyśmianiu :)

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, cuban napisał:

 

 

Że tak powiem, każdy ma inny poziom OCD, ale widziałem w innym wątku że masz do tego narzędzia wiec po co się narażać na nieprzyjemności typu wbice tego w udo....lub obok. nie mówiąc o wyśmianiu :)

 

 

 

Narzędzi to Ci u mnie pod dostatkiem;)

Oj mobilizujesz... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szybkie pytanie, ostatnimi czasy co wyjazd na szlak to przebijam dętkę, w przeciągu 3 tyg. przebiłem 4(!) dętki, po wczorajszym ściąganiu mnie z lasu postanowiłem że przechodzę na system bezdętkowy.

Zamówiłem taśmę, opony TR, wentyle - zostało mleko, jakiego używacie? Myślę nad Stans, Trezado lub Joe's opinie są skrajnie różne pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joe's no flat obecnie, wcześniej Effetto Mariposa Caffelatex ze 3 sezony ,  jedna opona Trezado. 

 

Żadnej korelacji miedzy firma a efektem:) Kiedyś, jak się robiło ghetto tubeless na dentce ciętej to mariposa rządziła bo się lepiej pieniła i uszczelniała rant - teraz to wszystkie działają jako tako, a na duże wyrwy zadne:) 

 

Trezado ma jedną wadę - śmierdzi jak najgorszy murek w mieście.

 

Godzinę temu, kreit napisał:

Panowie, szybkie pytanie, ostatnimi czasy co wyjazd na szlak to przebijam dętkę, w przeciągu 3 tyg. przebiłem 4(!) dętki, po wczorajszym ściąganiu mnie z lasu postanowiłem że przechodzę na system bezdętkowy.

Zamówiłem taśmę, opony TR, wentyle - zostało mleko, jakiego używacie? Myślę nad Stans, Trezado lub Joe's opinie są skrajnie różne pomożecie?

 

Jeszcze w temacie:

Miał ktoś do czynienia z Gravelem z Decathlonu? https://www.decathlon.pl/rower-triban-gravel-120-id_8575940.html

Szukam czegoś tańszego na jesień/zimę by latać wokół komina.

Generalnie miał być hardtail ale te gravele takie fajne:)  

Wszystko w nim mi pasuje, acz co prawda jest on wiecznie niedostępny. Głośno myśląc, nie wiem czy warto czekać czy lepiej od razu plan B obmyślić. 

 

Edytowane przez cuban
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, kreit napisał:

Panowie, szybkie pytanie, ostatnimi czasy co wyjazd na szlak to przebijam dętkę, w przeciągu 3 tyg. przebiłem 4(!) dętki, po wczorajszym ściąganiu mnie z lasu postanowiłem że przechodzę na system bezdętkowy.

Zamówiłem taśmę, opony TR, wentyle - zostało mleko, jakiego używacie? Myślę nad Stans, Trezado lub Joe's opinie są skrajnie różne pomożecie?

Na forum enturoTrophy, jest facet o nicku LEO. On robi mleko, z powodzeniem na nim ja i moim znajomi jeżdżą. A ma za rosądne pieniądze, niczym nie odbiegające od np trezado. 

Ja pierwsze opony zamleczyłem w wersji Ghetto tubeless:). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, cuban napisał:

Joe's no flat obecnie, wcześniej Effetto Mariposa Caffelatex ze 3 sezony ,  jedna opona Trezado. 

 

Żadnej korelacji miedzy firma a efektem:) Kiedyś, jak się robiło ghetto tubeless na dentce to mariposa rządziła bo się lepiej pieniła i uszczelniała rant - teraz to wszystkie działają jako tako, a na duże wyrwy zadne:) 

 

Trezado ma jedną wadę - śmierdzi jak najgorszy murek w mieście.

 

 

Jeszcze w temacie:

Miał ktoś do czynienia z Gravelem z Decathlonu? https://www.decathlon.pl/rower-triban-gravel-120-id_8575940.html

Szukam czegoś tańszego na jesień/zimę by latać wokół komina.

Generalnie miał być hardtail ale te gravele takie fajne:)  

Wszystko w nim mi pasuje, acz co prawda jest on wiecznie niedostępny. Głośno myśląc, nie wiem czy warto czekać czy lepiej od razu plan B obmyślić. 

 

Ciężko z dostępnością - teraz jest moda na gravele...

Ja bym jeszcze w podobnych pieniądzach rozważył Rometa ASPRE ( ok 3000k )

 

Sam jestem od miesiąca szczęśliwym użytkownikiem ASPRE 2. Cena niestety wyższa ( udało się za niecałe 4,5 k). Oprócz sztywnych sterów ma wszystko czego oczekiwałem...

 

Ogólnie to pandemia przeryła rynek rowerów ( dwóch znajomych prowadzących sklepy rowerowe posprzedawało już wszystko z "firmówek", towar, który miał się sprzedawać do marca 2021 poszedł już w okolicach połowy wakacji.

Niestety wszyscy podnoszą ceny - o ok 5-10 %...

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ewemarkam napisał:

Na forum enturoTrophy, jest facet o nicku LEO. On robi mleko, z powodzeniem na nim ja i moim znajomi jeżdżą. A ma za rosądne pieniądze, niczym nie odbiegające od np trezado. 

Ja pierwsze opony zamleczyłem w wersji Ghetto tubeless:). 

 

Dzięki za info, sprawdzę.

Jak to właśnie jest z tym ghetto? Opony zamówiłem TR, obręcze mam zwykłe - czy oprócz taśmy muszę jeszcze zastosować dętkę w tym przypadku? (wentyle będę miał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dzięki za info, sprawdzę.
Jak to właśnie jest z tym ghetto? Opony zamówiłem TR, obręcze mam zwykłe - czy oprócz taśmy muszę jeszcze zastosować dętkę w tym przypadku? (wentyle będę miał).
Nie, jeśli masz taśmę i wentyle nie używasz dętki. Dętka jest używana tylko w wersji Ghetto. Albo gdy ściągnie Ci oponę, bo masz za mało powietrza albo jakaś gleba. Bo nie ma opcji abyś znów to uszczelnił na trasie zwykła pompka do kół.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cuban napisał:

 

** nie czytałem całego wątku, ale jak rozumie to świeży zakup - sprawdziłbym ilość oleju w goleniach/smaru na gąbkach (czy co tam w tym modelu jest) - producenci ostatnio mają z tym na bakier a szkoda by się na początek jakieś nadmierne zużycie pojawiło

 

 

Teraz tak, obdzwoniłem parę serwisów i najbardziej sensowna rozmowa była w WICHU we Wrocławiu. Pani powiedziała że robią serwis RockShox oraz FOX

Za przedniego Pike powiedziała 160zl + ewentualnie kurzówka 100zl. Serwis obejmuje wszystko, uszczelki, oleje, smary. Serwis obejmuje również kompletny serwis tlumika

Co do Braina to chyba 200zl + kurzówka ( uszczelki, oleje, tłumik, nabicie azotem) 

 

Ma ktoś doświadczenia z tą firmą? Wydaje mi się że ceny rozsądne. 

No i kolejne pytanie, czy mogę zaczekać z tym do końca sezonu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...