Skocz do zawartości

kreit

Nowy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Podkarpackie
  • Auto
    Outback MY14

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kreit

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

27

Reputacja

  1. Też mi się wydaję że ze skrzynią wszystko jest ok, nie daje jakiś innych objawów, działa jak działała czyli dobrze - kilkadziesiąt km temu profilaktycznie wymieniłem statycznie olej. W poprzednich doświadczeniach z przednim napędem (dawno temu..) pamiętam że przeguby "strzelały" podczas dodawania gazu i skręconych kołach, i nie powodowały wibracji tu jest trochę jednak inaczej. Jak rozumiem zainteresować się półosią?
  2. Pomocy bo zaczynam bać się jeździć swoim samochodem, a serwisy/stacje rozkładają ręce. Pacjent to Outback 2014 SBD CVT, 140 000km nalotu. Do tej pory serwisowany tylko i wyłącznie w ASO wraz corocznymi przeglądami okresowymi - do tego czasu całkowicie bezproblemowe auto. Objawy to odczuwalne mocno drgania/wibracje całego nadwozia/układu napędowego(?) na skręconych kołach podczas ruszania, lub manewrów parkingowych (niskie prędkości) - aczkolwiek z biegiem czasu drgania są wyczuwalne przy coraz większych prędkościach - silniejsze dodanie gazu w zakręcie niweluje trochę problem. Dodatkowym objawem który pojawił się niedługim czasie po zauważeniu problemu są pojawiające się stuki z przedniej części samochodu podczas hamowania na skręconych kołach - wystarczy lekko naciśnięty hamulec - np. podczas parkowania, lub wchodzenia w ostry zakręt. Zauważyłem że drgania są najbardziej odczuwalne dopiero po rozgrzaniu samochodu. Problemy zaczęły się nagle ok. kwietnia i od tamtej pory wraz z przejechanymi kilometrami problem się stopniowo nasila, sprawę zgłosiłem niedługo po zauważeniu problemów podczas corocznego przeglądu w ASO, odbyli jazdę próbną i stwierdzili że faktycznie problem występuję ale po przejrzeniu samochodu/zawieszenia nie znaleźli nic co mogłoby być przyczyną - dostałem propozycję wymiany poduszki skrzyni biegów CVT bo być może jest już zmęczona i mógłby być to przyczyną - na co się zgodziłem - i tak od maja czekam na wymianę.... bo nie ma części ( i szczerze nie wydaję mi się by to było źródłem problemów ) Potem na własną rękę zajrzałem na SKP oraz niezależny serwis - sprawdzali zawieszenie ale niczego nie mogli znaleźć wszystko sztywne, bez luzów. Zacząłem zgłębiać wiedzę i wyczytałem że może być to problem z półosią lub dyferencjalem - albo tym i tym, mi też to logicznie wygląda na problemy z układem napędowym - jednak opisy odnoszą się zazwyczaj do manualnej skrzyni biegów. Czy ktoś jest wstanie pomóc, lub miał do czynienia z takim problemem?
  3. To zależy. Można mieć wielosezon typowo letni, jak i typowo zimowo. Nie ma idealnego uniwersum - kwestia potrzeb i priorytetów. Ja poruszam się w górzystym terenie, często na zapomnianych przez drogowców drogach czasem również nie utwardzonych, więc dla mnie wybór był oczywisty.
  4. kreit

    E-Boxer

    Naprawdę producent nie przewidział awaryjnego sposobu na otwarcie i uruchomienie auta w przypadku padnięcia takiej drobnostki jak bateria w pilocie?
  5. kreit

    Opony całoroczne - Opinie

    Jak masz zimówki świeże i w dobrym stanie to po prostu kup letnie, ja się przerzuciłem na wielosezonowe w ubiegłym roku (Nokian Weatherproof) i przeważyły u mnie tylko i wyłącznie kwestie ekonomiczne, jednocześnie zużyłem komplet opon zimowych i letnich, a za rok i tak planuje kupno nowego auta (jak się uda SBD sprzedać :)) Co do samych opon, są modele bardziej przystosowane do zimy (tak jak Weatherproof) i na odwrót, ja wybrałem bardziej zimowy bieżnik bo mieszkam akurat w takim terenie, i ubiegłej "zimy" sprawdziły się zadowalająco i na śniegu i szczególnie mokrym - natomiast w temperaturach przekraczających 25* już tak fajnie nie było zrobiły się dosyć głośne i jednocześnie miękkie (brak pewności przy szybkich zakrętach). Jednakże wszystkie opony uniwersalne będą spisywać się po prostu średnio z przewagą w jedną lub drugą stronę - nie ma ideału.
  6. kreit

    O rowerach

    Jakiś czas temu mocno się zastanawiałem nad leasingiem, niestety gdzieś przy którejś rozmowie wyszło że limit to tylko 10k... a na fulla ebike (bo w końcu na dojazd do pracy:)) to kwota zdecydowanie za mała
  7. No dobra, mam SBD z CVT i mam pewne wątpliwości czy faktycznie automat obchodzi się delikatniej z silnikiem, jazda w przedziale niskich obrotów to z tego co czytam zabójstwo dla tego silnika a ta skrzynia z moich obserwacji stara się utrzymać maksymalnie niskie obroty. Ogólnie przy jednostajnej, spokojnej jeździe w prędkościach do 100km/h jest to znacznie poniżej 2k/rpm. Jadąc ok. 70km/h skrzynia utrzymuje obroty na poziomie 1,5-1,6k/rpm, przy toczeniu w mieście to już w ogóle jest poniżej 1,5k/rpm. Kiedy chce delikatnie przyspieszyć (pedał max. do połowy, bo powyżej zaczyna się symulacja biegów) skrzynia ustawia obroty na ok. 1,9-2k i czuć że jedzie momentem obrotowym. Przy zatłoczonych drogach, jechać inaczej się nie da.
  8. kreit

    O rowerach

    Udało się. Nie jeżdżę już na dętkach Nie obyło się oczywiście bez problemów, nie polecam najtańszych wentylków z prostokątną stopką, jak ich mocno nie dokręcałem tak cały czas puszczały powietrze - skończyło się na wizycie w lokalnym sklepie i wydaniu 70 zł na parę "firmowych" wentylów Po za tym, wszystko jak na razie super, obręcze (zwykłe, nie dedykowane) okleiłem taśmą Gorilla Tape na to nowe opony Maxxis Ikon EXO TR i bez problemu wskoczyły na sucho po strzale z kompresora i trzymały ciśnienie. Dolane po 100ml mleka Stans, i jeszcze dzisiaj zrobiona pierwsza trasa - ciśnienie nie spadło nic a nic oby tak dalej.
  9. kreit

    O rowerach

    Ja mam właśnie nadzieje że po zrobieniu tubeless będę miał trochę spokoju z kołami.. W niedziele zjeżdżałem dość stromym singlem w lesie, coś się wbiło w oponę i natychmiast uciekło powietrze, nim się zorientowałem że jest coś nie tak na zakręcie opona zeszła z obręczy i.... gleba Dętki zapasowej nie miałem, bo zapas wykończyłem dzień wcześniej na zwykłym szutrze.. Spacer w lesie z rowerem w dół ok. 3 km do najbliższej drogi i jeszcze komary mnie niemiłosiernie pożarły. To był punkt zapalny żeby spróbować czegoś innego, mleczko zamówiłem Stansa a w czwartek będę walczył z założeniem i uszczelnieniem, na szczęście mam kompresor i mam cichą nadzieję że jakoś to zgrabnie pójdzie. Dętki i tak będę woził, tylko nie wiem czy będzie już tak prosto jak do tej pory ściągnąć oponę z obręczy w trasie, czytałem że mleko lubi się zaklejać na rantach i jest problem.
  10. kreit

    O rowerach

    Dzięki za info, sprawdzę. Jak to właśnie jest z tym ghetto? Opony zamówiłem TR, obręcze mam zwykłe - czy oprócz taśmy muszę jeszcze zastosować dętkę w tym przypadku? (wentyle będę miał).
  11. kreit

    O rowerach

    Panowie, szybkie pytanie, ostatnimi czasy co wyjazd na szlak to przebijam dętkę, w przeciągu 3 tyg. przebiłem 4(!) dętki, po wczorajszym ściąganiu mnie z lasu postanowiłem że przechodzę na system bezdętkowy. Zamówiłem taśmę, opony TR, wentyle - zostało mleko, jakiego używacie? Myślę nad Stans, Trezado lub Joe's opinie są skrajnie różne pomożecie?
  12. kreit

    ile wam pali ?

    OBK SBD CVT Wynik z dzisiaj Zalany pełny bak następnie 624km drogami krajowymi - średnio 6.2, została połowa baku a komputer po zjechaniu nadal pokazuje 500km zasięgu :O - pierwszy raz udało mi się zrobić taki wynik.. a jeżdżę już tym autem kilka lat.. Ogólnie Autostrada tempomat 150km/h od 7.7 do 8.2 Miasto - 7.4-7.8 średnia z 10 000 km - 7.5
  13. kreit

    E-Boxer

    Nadszedł i u mnie czas na zmianę auta, i chciałbym pozostać przy marce ale to co czytam mnie trochę przeraża, czy naprawdę jest tak słabo? Mój dotychczasowy OBK SBD również ze skrzynią CVT sprawdza się bardzo dobrze zawsze ma moc kiedy jej potrzebuje, i nawet daje jako taką frajdę z jazdy. Nie ważne czy wcisnę gaz do oporu czy na 3/4 zawsze reaguję szybko i ciągnie do przodu , z tym że faktycznie przy wciśnięciu na 3/4 ma się lepsze doznania akustyczno-fizyczne ponieważ silnik kręci się wtedy do 3,5 i zmienia szybko (wirtualne) biegi co da się odczuć nawet na fotelu, natomiast przy wciśnięciu w podłogę przeciąga do 4 z kawałkiem i zaczyna wyć, nie wiem jak to się ma do realnych osiągów ale ma się wrażenie że przy pedale na 3/4 przyspiesza po prostu sprawniej. Oba silniki mają po 150KM, na plus e-boxera jest jeszcze silnik elektryczny co powinno dać dodatkowego kopa. Nie oczekuje lepszych osiągów, ale porównywalnych jak najbardziej - pytanie, czy ktoś z posiadaczy SBD przesiadł się na e-boxera i jakie ma odczucia w kwestii stosunku mocy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...