feliks Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Witam, Interesuje mnie zakup Forestera ale wacham sie pomiędzy XT 2.5 a 2.0D. Odniśnie 2.0D znalazłem coś co mnie niepokoi i nie wiem na ile traktowac to powaznie: http://www.nie-ASO.pl/chiptuning-lodz-subaru-legacy-2.0-diesel-boxer-profesjonalny-chip-tuning-na-gwarancji Prosze o rzeczawą opinię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 pomiędzy XT 2.5 a 2.0D to są zupełnie dwa inne silniki jeden to beret drugi rakieta. co do softu, to wg mnie trzeba być szalonym aby kupić boxera diesla a następnie wgrać soft dla mega bereciazy i popsuć jego przewagą nad konkurencją bo nie umie się ruszać zwalając winę na sprzęgło. już lepiej kupić 2.0 nowy z łańchem i super kulturą pracy i przerobić na LPG co do 2.5xt. Ten silnik to dynamit - to tyle Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Witam, Interesuje mnie zakup Forestera ale wacham sie pomiędzy XT 2.5 a 2.0D. Odniśnie 2.0D znalazłem coś co mnie niepokoi i nie wiem na ile traktowac to powaznie: http://www.nie-ASO.pl/chiptuning-lodz- ... -gwarancji Prosze o rzeczawą opinię. Mam taka swinke i dziala jek trzeba Mamy "spot dyszli" przed wielkanoca, wpadnij , pogadamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 dzioba, miałeś kastrację softu czy OEM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Nie mówimy "O co chodzi???" tylko : o..oo.ooosssssssooo choziii ..? A co do dylematu który model - zdecydowanie 2.0D. Albo Impreza STI 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 dzioba, miałeś kastrację softu czy OEM? Na szczscie tylko soft mi wykastrowali ale protaza dzizła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Odniśnie 2.0D znalazłem coś co mnie niepokoi i nie wiem na ile traktowac to powaznie: Umiarkowanie poważnie. Były problemy ze sprzęgłami w samochodach z silnikami 2.0D - przy dużym momencie obrotowym trzeba było umiejętnie (a według innych: zupełnie normalnie) operować sprzęgłem, by go nie usmażyć. To żeby pozbyć się problemu ze smażonym sprzęgłami SIP wgrywa program zmieniający charakterystykę momentu obrotowego. A więc nie jest to usterka, a kwestia wyboru: albo słabiej budowany moment i operowanie sprzęgłem w dowolny sposób, albo właściwy moment i poprawne używanie sprzęgła. Natomiast 2.5XT vs. 2.0D to kompletnie inne światy. Nie tylko w kwestii mocy, ale przede wszystkim spalania . No i możliwości tuningu 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
feliks Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Dzięki za odzew, Od operowania sprzegłem i zmiany softu bardziej mnie martwi co teraz z tym nieszczęsnym filtrem DPF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Dzięki za odzew, Od operowania sprzegłem i zmiany softu bardziej mnie martwi co teraz z tym nieszczęsnym filtrem DPF? żeby nie było problemów trzeba ciagle jeździć "pełnym piecem" tylko po autostradach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subbeginner Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Dzięki za odzew, Od operowania sprzegłem i zmiany softu bardziej mnie martwi co teraz z tym nieszczęsnym filtrem DPF? żeby nie było problemów trzeba ciagle jeździć "pełnym piecem" tylko po autostradach... Dla ułatwienia wyboru podpowiem, że 2,5XT nie powinno się jeździć pełnym piecem po autostradach, bo może wydmuchać uszczelkę Więc ...2.5XT vs. 2.0D to kompletnie inne światy... edit: koszt nowego DPF i remontu silnika 2,5XT chyba porównywalne, więc równowaga jest zachowana Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subru Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 W 2.5XT na autostradzie na pewno brakuje 6-go biegu. Jeśli szukasz oszczędności w codziennej eksploatacji, to kup mniejszą benzynę i załóż instalację gazową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Dzięki za odzew, Od operowania sprzegłem i zmiany softu bardziej mnie martwi co teraz z tym nieszczęsnym filtrem DPF? żeby nie było problemów trzeba ciagle jeździć "pełnym piecem" tylko po autostradach... Nie przesadzaj. 80-90% moich jazd to jazdy po miescie na krotkich odcinkach z pracy i do pracy. Odpukac, problemow z filtrem nie mailem. Wazne, zeby nie tankowac byleczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Nie demonizowal bym tak tyego DPFu. zapalil mi sie dwa razy i wystarczylo przejechac normalnie rozgrazewajac auto oi poqtale +- p15min trzymajac obroty tak 1500-2000rpm i zgazlo. Nie jestem przekonany czy byl zapluty czy to kwestia wuilgoci i mrozu. Zawsze stalo sie jak na aucie wisialy sople Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 W 2.5XT na autostradzie na pewno brakuje 6-go biegu to takie zabezpieczenie, na zmęczenie hałasem przeciwnika. Silnik w tym aucie jest bardzo mocno obciążony jazdą z butem w podłodze. Super przy wyprzedaniu ale do stałego pałowania to się nie nadaje. Podejrzewam, że 2.0D też się nie nadaje do stałej jazdy z butem w podłodze. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 co do softu, to wg mnie trzeba być szalonym aby kupić boxera diesla a następnie wgrać soft dla mega bereciazy i popsuć jego przewagą nad konkurencją bo nie umie się ruszać zwalając winę na sprzęgło. No chyba, że wgranie softu było jedyna radą na gaśnięcie silnika w czasie redukcji (np. przed wyprzedzaniem) z włączona klimatyzacją. Ja tak miałem - nic fajnego - można łatwo zejść z tego świata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 ... bardziej mnie martwi co teraz z tym nieszczęsnym filtrem DPF?Nic.Jeździć i się nie przejmować. Od czasu do czasu się samo wyczyści i po sprawie. Choć są osoby, którym coś tam nie działa, jak należy. Może za dużo cisną między jednymi światłami a drugimi? Może jakieś wady pojedynczych filtrów? Nie wiem, nie mam żadnych doświadczeń z tym filtrem; jedynie wiem, że jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 było jedyna radą ja bym się nie zgodził, to nie wina softu skoro gdzie indziej działa Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nastyforek Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Jak zwykle tradycyjnie na tym forum na dizlach najlepiej znają się właściciele benzyn. Ja zrobiłem 23 tys w ciągu roku z czego 80% po mieście i nigdy lampka się nie zaświeciła. Jak ktoś robi 5 tys. rocznie jeżdżąc po 3 km dziennie to pewnie będzie problem ale wtedy przepalenie w serwisie i spokój. Nie znam na forum przypadku żeby ktoś wymienił Dpf. Polecam poczytać inne fora np. Nissana czy Mazdy ucieszycię że macie dizla by Subaru. A porównanie dizla do N/A Subaru to nieporozumienie.... Ale my wszyscy właściciele dizla w nowej budzie przecież wiemy że jedyny prawdziwy Forek to ten w starej budzie z turbo benzyna a my jeździmy brzydkimi Ravkami w których miga Dpf pada sprzęgło pęka blok silnik chodzi tak głośno że nie da się wytrzymać i inne bzdury ))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca10 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 co do softu, to wg mnie trzeba być szalonym aby kupić boxera diesla a następnie wgrać soft dla mega bereciazy i popsuć jego przewagą nad konkurencją bo nie umie się ruszać zwalając winę na sprzęgło. Mnie ASO nie poinformowało, że zmienia soft i tak stałem się posiadaczem wykastrowanego dyszla. A dziura w dolnym zakresie obrotów jest naprawdę denerwująca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Jak zwykle tradycyjnie na tym forum na dizlach najlepiej znają się właściciele benzyn. Ja zrobiłem 23 tys w ciągu roku z czego 80% po mieście i nigdy lampka się nie zaświeciła. Jak ktoś robi 5 tys. rocznie jeżdżąc po 3 km dziennie to pewnie będzie problem ale wtedy przepalenie w serwisie i spokój. Nie znam na forum przypadku żeby ktoś wymienił Dpf. Polecam poczytać inne fora np. Nissana czy Mazdy ucieszycię że macie dizla by Subaru. A porównanie dizla do N/A Subaru to nieporozumienie.... Ale my wszyscy właściciele dizla w nowej budzie przecież wiemy że jedyny prawdziwy Forek to ten w starej budzie z turbo benzyna a my jeździmy brzydkimi Ravkami w których miga Dpf pada sprzęgło pęka blok silnik chodzi tak głośno że nie da się wytrzymać i inne bzdury ))) Popieram. Mam nieduzy przebieg - po niecalym roku kolo 10 tys km. Jazda na krotkich odcinkach wlasnie po 3 km po miescie i lampka mie sie jeszcze nie palila. Sprzeglo mi sie tez nie pali. Mam porownanie z wlasnego doswiadczenia wczesniejszego posiadacza 1.9 TDI VW i 2.2 diesla Hondy i uwazam silnik Subaru w tym towarzystwie za zdecydowanie najcichszy i najlepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 no cóż, moje drugie auto to darmowóz oparty o JTD. pomimo leciwej konstrukcji CR drugiej czy trzeciej generacji zbiera się od samego dołu. wystarczy zrobić prostego loga, 3 bieg jechać na minimalnej prędkości potem but i odczytać loga. Wyjdzie kiedy turbinka naprawdę dmucha i czy jest lag czyli nic się nie dzieje. Ale my wszyscy właściciele dizla w nowej budzie przecież wiemy że jedyny prawdziwy Forek to ten w starej budzie z turbo benzyna a my jeździmy brzydkimi Ravkami w których miga Dpf pada sprzęgło pęka blok silnik chodzi tak głośno że nie da się wytrzymać i inne no pięknie, a jechałeś 2.5xt? jak nie to się przejedź. Pytanie główne jest dziwne, bo to dwa różne auta. Forek 3 jest fajny, chętnie bym takiego miał dla żony do wożenia dzieci. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba30 Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 o czym wy tu godota :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.