DrAST Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Lepiej zostaw to pekniecie bo jak mechanik nie ustawial rozrzadu w subaru istnieje mozliwosc ze moze sie pomylic i wtedy bedą koszty ,poza tym zewnetrzną oslone zmienia sie bez zdejmowania paska ,trzeba zdiąc kolo pasowe i jeszcze gwoli scislosci strona pasazera to raczej prawa -- 4 mar 2011, o 23:08 -- A jak to XT to nawet nie trzeba sciągac kola To, że do wymiany- postanowione. Chyba lepiej poszukać innego mechanika niż zostawiać pęknięcie?? Skoro piszę o zdejmowaniu paska rozrządu to raczej nie chodzi mi o osłonę zew. A z tymi stronami to zawsze mi się myli Dzięki za przypomnienie. P. Dzisiaj za Waszą radą poszedłem szukać dobrego mechaniora i zadzwoniłem do ASO. Pierwszy mechanik powiedział, że się tego nie podejmie, bo potrzebne są specjalne narzędzia i on tego nie zrobi. Drugi stwierdził, że to gruba robota i 2 dni mu to zajmie :shock: W rozmowie telefonicznej w serwisie Pani stwierdziła, że dla jak przód jest rozebrany to mechanikowi zajmie to góra 1h i kosztować będzie 240zł/brutto. Wniosek jest taki, że lepiej chyba zawieźć do serwisu, bo mają tam narzędzia i nie pierwszy raz taki samochód robią.... P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Dzisiaj za Waszą radą poszedłem szukać dobrego mechaniora i zadzwoniłem do ASO. No nie, naszą radą nie było, żeby dzwonić do ASO, a do dobrego mechanika. Choć oczywiście znajdzie się też parę ASO, gdzie naprawdę świetnie ogarniają Subaru (np. MTS w Dzierżoniowie albo Kocar w Poznaniu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 To troszkę przenośnia była: chodziło mi, żeby dowiedzieć się wszystkiego u różnych źródeł. W ASO również. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Dobra metoda . Przezorny zawsze ubezpieczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Czekam na oświecenie Serio czy ironia ?? Każdy inżynier, który ma trochę oleju we łbie wie, że nie każdy pasek zostanie wymieniony na czas. Aby zapobiec problemom przewiduje się wytrzymałość paska na znacznie większy przebieg, a wymianę zaleca grubo wcześniej aby nie doszło do awarii. Taka awaria zniechęci klienta więc trzeba to zrobić tak, żeby nawet przeciągnięcie wymiany nie spowodowało skify. Szczególnie, że im auto starsze tym mniejsza jest dbałość o terminowość przeglądów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Czekam na oświecenie Serio czy ironia ?? Każdy inżynier, który ma trochę oleju we łbie wie, że nie każdy pasek zostanie wymieniony na czas. Aby zapobiec problemom przewiduje się wytrzymałość paska na znacznie większy przebieg, a wymianę zaleca grubo wcześniej aby nie doszło do awarii. Taka awaria zniechęci klienta więc trzeba to zrobić tak, żeby nawet przeciągnięcie wymiany nie spowodowało skify. Szczególnie, że im auto starsze tym mniejsza jest dbałość o terminowość przeglądów. Zapytałeś mnie - dlaczego akurat 105 kkm , dlatego nie wiedziałem Jak mnie zapytasz dlczego nie 100kkm to też nie będę wiedział Myślę że wynika to z interwałów pozostałych przeglądów . Domyślam się że jest też jakś tolerancja . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Dobra metoda . Przezorny zawsze ubezpieczony. I źle na tym nie wyszedłem: skoro w ASO miła Pani mówi, że czas potrzebny na zdjęcie i założenie paska to 1h więc mechanik, który potrzebuje 2 dni moim zdaniem będzie uczył się na moim samochodzie. A tego wolałbym uniknąć I na koniec: proszę o kilka podpowiedzi dot. producenta paska. Jedna firma padła- Gates. Coś jeszcze czy pozostać przy tym wyborze? P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 w ASO miła Pani mówi, że czas potrzebny na zdjęcie i założenie paska to 1h czyli 150 netto cała usługa powinna kosztować plus części, no chyba, że miła pani w ASO nie wie co mówi, a nie sądzę by tyle kosztowała wymiana rozrządu, ale zawsze DrASTmożesz do miłej Pani w ASO zadzwonić i zapytać ile to kosztuje a teraz na poważnie jedna osoba powinna wymienić pasek w ciągu 2-3h od momentu przyjazdu auta, z czego pewnie z 30 min potrzeba by silnik ostygł by można byłoby się zabierać za demontaż pasków wielorowkowych, osłon rozrządu, chłodnicy i wymiany samego paska i jeżeli w ASO robią to w 1h to jestem pełen podziwu i chciałbym to zobaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 W rozmowie telefonicznej w serwisie Pani stwierdziła, że dla jak przód jest rozebrany to mechanikowi zajmie to góra 1h i kosztować będzie 240zł/brutto. malymala nie doczytałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 W rozmowie telefonicznej w serwisie Pani stwierdziła, że dla jak przód jest rozebrany to mechanikowi zajmie to góra 1h i kosztować będzie 240zł/brutto. malymala nie doczytałeś IRAZU dziękuje za wskazanie mi gafy, fakt moje przewinienie, najmocniej przepraszam :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Wymiana rozrządu w ASO kosztuje 500zł. Przynajmniej w ASO w Mikołowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 proszę o kilka podpowiedzi dot. producenta paska. Jedna firma padła- Gates. Coś jeszcze czy pozostać przy tym wyborze? (Continental) Contitech Wymiana rozrządu w ASO kosztuje 500zł. Przynajmniej w ASO w Mikołowie. kompletnego. A z tego co rozumiem DrAST, chce wymienić sam pasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 DrAST napisał(a):proszę o kilka podpowiedzi dot. producenta paska. Jedna firma padła- Gates. Coś jeszcze czy pozostać przy tym wyborze? Continental mitsuboshi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 6 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 kompletnego. A z tego co rozumiem DrAST, chce wymienić sam pasek. Zgadza się. Chcę tylko zdjąć i założyć pasek aby wymienić część obudowy rozrządu. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 DrAST napisał(a):proszę o kilka podpowiedzi dot. producenta paska. Jedna firma padła- Gates. Coś jeszcze czy pozostać przy tym wyborze? Continental mitsuboshi Niby tak, ale z rok czy dwa temu wstecz było kilka wtop z mitsuboshi, nowe trzaskały... Pewnie i tak nie ma większego znaczenia, który producent (no może z wyjątkiem Bosch'a )... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Pewnie i tak nie ma większego znaczenia, który producent (no może z wyjątkiem Bosch'a )... A co z tym Boschem?? P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 W ASO założyli mi z powrotem pasek rozrządu, po około 10 czy 15 tys., dokładnie nie pamiętam. Na moje pytanie, czy tak powinno się robić usłyszałam: "jak się Pani upiera, to chętnie założymy nowy, ale nie ma sensu". :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 W ASO założyli mi z powrotem pasek rozrządu, po około 10 czy 15 tys., dokładnie nie pamiętam. Na moje pytanie, czy tak powinno się robić usłyszałam: "jak się Pani upiera, to chętnie założymy nowy, ale nie ma sensu". :roll: Dokładnie.Ważne tylko żeby zaznaczyć kierunek obrotów i nie zmieniać kierunku obrotów.Bez sensu jest wymieniać sam pasek wcześniej bo i tak trzeba będzie wcześniej zmienić napinacz,rolki i pompę.Zresztą najczęściej pasek rozrządu jest najmocniejszym elementem napędu rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Pewnie i tak nie ma większego znaczenia, który producent (no może z wyjątkiem Bosch'a )... A co z tym Boschem?? P. Generalnie nie cieszy się najlepszą opinią :? Chociaż wiesz, powtarzam tylko opinie innych, sam nie mam doświadczenia z Bosch'em :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Dzięki wszystkim za rady. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 DrAST, masz jasny i klarowny pogląd na sytuację :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 DrAST, masz jasny i klarowny pogląd na sytuację :wink: tylko jeżeli chodzi o wymianę uszkodzonej wewnętrznej pokrywy paska rozrządu to tez trzeba (prawdopodobnie, bo nie pamaitam na 100%) zdemontować koło wałka rozrządu, a od strony pasażera jest chyba plastikowe i bez odpowiedniego klucza wcale nie jest to takie proste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 tylko jeżeli chodzi o wymianę uszkodzonej wewnętrznej pokrywy paska rozrządu to tez trzeba (prawdopodobnie, bo nie pamaitam na 100%) zdemontować koło wałka rozrządu, a od strony pasażera jest chyba plastikowe i bez odpowiedniego klucza wcale nie jest to takie proste Pewnie dlatego tylko ASO jest w stanie tak szybko się z tym uporać. DrAST, masz jasny i klarowny pogląd na sytuację :wink: Powiem Ci Aga, że nie spodziewałem się, że na Forum można znaleźć tyle osób, które chętnie pomogą. Dotyczy to również innych tematów w których zadawałem pytania Super sprawa. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Powiem Ci Aga, że nie spodziewałem się, że na Forum można znaleźć tyle osób, które chętnie pomogą. Dotyczy to również innych tematów w których zadawałem pytania Super sprawa. To o NAS tak? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Powiem Ci Aga, że nie spodziewałem się, że na Forum można znaleźć tyle osób, które chętnie pomogą. Dotyczy to również innych tematów w których zadawałem pytania Super sprawa. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się