okeyten Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu. AWD w tym modelu samochodu działa tylko w określonych sytuacjach (głównie przy przyśpieszaniu) :shock: oj się narobiło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu. AWD w tym modelu samochodu działa tylko w określonych sytuacjach (głównie przy przyśpieszaniu) :shock: oj się narobiło... dobrze że z błędu ktoś mnie wyprowadził..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoczybruzda Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Na remontowanej gierkówce po ciemku wpadłem na podstawę znaku drogowego, która leżała sobie na środku... Przecięta opona, pogięta felga (prawy przód). Gość za mną też wpadł i urwał koło w Bravo. Zmieniłem na dojazdówkę (wrzuciłem ją na tył a normalne koło w miejsce pogiętego) i dotoczyłem się 70km do Wawy nie przekraczając 60 km/h. Dojazdówkę mam zdecydowanie mniejszą ale żaden problem się nie pojawił. Zobaczymy co powiedzą w warsztacie ale z tego co tu czytałem najpierw czeka mnie zakup nowego kompletu opon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszOBK Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 W którymś z wątków było zalecane, żeby w miejsce pogiętego przedniego koła założyć tylne, a dojazdówkę na tył - jakoś tak mi się kojarzy. Poza tym, znów mamy wyższość dojazdówki nad zestawem naprawczym, który sobie leży w moim bagażniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Raczej dojazdówkę na przód. Na tyle możesz mieć szperę a wtedy jeżeli rozmiar dojazdówki odbiega od pozostałych to może być słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 prędzej poleci sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu. masz rację :wink: Mnie sie wydaje, ze pierwsze leci najslabsze ogniwo systemu - i dlatego najpierw most(moze wczesnieej cos z nim bylo), a w niedlugim czasie sprzeglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu. AWD w tym modelu samochodu działa tylko w określonych sytuacjach (głównie przy przyśpieszaniu) :shock: oj się narobiło... dobrze że z błędu ktoś mnie wyprowadził..... w AT to normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu. AWD w tym modelu samochodu działa tylko w określonych sytuacjach (głównie przy przyśpieszaniu) :shock: oj się narobiło... dobrze że z błędu ktoś mnie wyprowadził..... w AT to normalne. że nie ma stałego napędu na obie osie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Przecież z powodzeniem działa więc o co Wam chodzi ? Takie sprzęgiełko płytkowe ma tę zaletę, że można nim sterować. Nowy Haldex udowadnia, że dołączane napędy wcale nie muszą być złe. Co więcej mogą działać nawet szybciej właśnie ze względu na elektronikę. Największą ich wadą jest awaryjność układu sterowania. Pada jeden czujnik i koniec rumakowania. A Subaru AT czy MT jest w gruncie rzeczy bezawaryjne i cieszmy się tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 MPT wydaje się wręcz bezpieczniejsze, niż takie VTD, które potrafi zaskoczyć, jak się da w skręcie za dużo gazu. No i VTD bardziej żre tylne opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 jezdzilem takim Foresterem AT MY07 bez VTD i powiem szczerze Auto potrafi zaskoczyc. dalem na osniezonej drodze gazu (prosta) i tyl chcial mnie wyprzedzic. W Legacy MT takich cyrkow nie ma. Daje sie gazu obroty rosna ale auto nie przyspiesza. Bardzo to mi sie nie podobalo :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu. AWD w tym modelu samochodu działa tylko w określonych sytuacjach (głównie przy przyśpieszaniu) :shock: oj się narobiło... dobrze że z błędu ktoś mnie wyprowadził..... w AT to normalne. że nie ma stałego napędu na obie osie? Nie. Normalne jest to, że w Subaru ze skrzyniami AT napęd jest inaczej rozwiązany. Nie oznacza to, że jest gorszy. Kwestia upodobania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 że nie ma stałego napędu na obie osie? Nie. Normalne jest to, że w Subaru ze skrzyniami AT napęd jest inaczej rozwiązany. Nie oznacza to, że jest gorszy. Kwestia upodobania. jest napęd na 4 łapy, nie ma 50:50, ale nie ma też 100:0 i "dołączania w razie czego" , w zalezności czy MPT, VDT oraz od MYxx podział jest różny ale zawsze coś jest na ośkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 dalem na osniezonej drodze gazu (prosta) i tyl chcial mnie wyprzedzic. W Legacy MT takich cyrkow nie ma. Forek, który ma dwie wiskozy na śniegu i lodzi przy gwałtownym ruszaniu jest bardzo stabilny. Natomiast Impreza z jednym centralnym wisko (fakt, ma wiecej mocy i momentu) rusza po białym od razu bokiem. Mnie się to podoba, szczególnie, jak na skrzyżowaniu wszyscy próbują ruszyć, a już stoję na następnym Tak więc czynników jest wiele. Konstrukcja napędu z automatem może "maczać w tym palce". Wiele jednak zależy od tego czy tylny dyfer ma chociaż jakieś wisko czy inną blokadę. Tutaj wszelakie ESP i jego odpowiedniki mogą takiej sytuacji zapobiegać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Powoli z napędy subaru zrobiono TU napęd skody Yeti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 dalem na osniezonej drodze gazu (prosta) i tyl chcial mnie wyprzedzic. W Legacy MT takich cyrkow nie ma. Forek, który ma dwie wiskozy na śniegu i lodzi przy gwałtownym ruszaniu jest bardzo stabilny. Natomiast Impreza z jednym centralnym wisko (fakt, ma wiecej mocy i momentu) rusza po białym od razu bokiem. Mnie się to podoba, szczególnie, jak na skrzyżowaniu wszyscy próbują ruszyć, a już stoję na następnym Tak więc czynników jest wiele. Konstrukcja napędu z automatem może "maczać w tym palce". Wiele jednak zależy od tego czy tylny dyfer ma chociaż jakieś wisko czy inną blokadę. Tutaj wszelakie ESP i jego odpowiedniki mogą takiej sytuacji zapobiegać. z tego co pamiętam to przy AT z tyłu nigdy nie było wiskozy ale centralny działa w takim wypadku inaczej niż przy MT z tylna wiskozą. W OBK MY06 2,.5MT była z tyłu wiskoza a w MY10 2.0D nie ma. Mimo tego nowy prowadzi się lepiej, dużo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Pomiary z FHI odnośnie dyferencjałów centralnych: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Pomiary z FHI odnośnie dyferencjałów centralnych Mcbeth, możesz napisać co jest na osiach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 możesz napisać co jest na osiach? Nie ma tam o tym słówka. Pozostaje założyć, że wszystko otwarte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 możesz napisać co jest na osiach? Nie ma tam o tym słówka. Pozostaje założyć, że wszystko otwarte. Miałem na myśli osie wykresu (rzędna, odcięta) Wam tylko jedne ośki w głowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Wam tylko jedne ośki w głowie A odpowiadając - to jakieś jednostki długości, zapewne metry. Figure 8 shows trace line of c.g. and slip angle of allwheel drive vehicles when accelerating while turning on a wet asphalt. In this test, steering angle was fixed. An excellent handling performance and stability were achieved by the new VTD control. On the other hand, when the center differential was open, tractive force of rear wheels were too large to retain stability of vehicle. This vehicle showed spin motion. In the opposite way, when the center differential was locked, understeer behavior was too excessive to achieve excellent handling performance. Our conventional all-wheel drive control system which was not equipped with ! estimation showed enough stability, but transfer clutch torque was rather large under this situation. This control has been developed to improve stability on more slippery road. Wynika chyba z tego, że czerwona kreska to MPT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się