Skocz do zawartości

mechanizm różnicowy legacy outback


wlodek

Rekomendowane odpowiedzi

sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu. AWD w tym modelu samochodu działa tylko w określonych sytuacjach (głównie przy przyśpieszaniu)

:shock: oj się narobiło... :twisted:

 

dobrze że z błędu ktoś mnie wyprowadził..... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na remontowanej gierkówce po ciemku wpadłem na podstawę znaku drogowego, która leżała sobie na środku... Przecięta opona, pogięta felga (prawy przód). Gość za mną też wpadł i urwał koło w Bravo. Zmieniłem na dojazdówkę (wrzuciłem ją na tył a normalne koło w miejsce pogiętego) i dotoczyłem się 70km do Wawy nie przekraczając 60 km/h. Dojazdówkę mam zdecydowanie mniejszą ale żaden problem się nie pojawił. Zobaczymy co powiedzą w warsztacie ale z tego co tu czytałem najpierw czeka mnie zakup nowego kompletu opon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędzej poleci sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu.

masz rację :wink:

 

Mnie sie wydaje, ze pierwsze leci najslabsze ogniwo systemu - i dlatego najpierw most(moze wczesnieej cos z nim bylo), a w niedlugim czasie sprzeglo :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu. AWD w tym modelu samochodu działa tylko w określonych sytuacjach (głównie przy przyśpieszaniu)

:shock: oj się narobiło... :twisted:

 

dobrze że z błędu ktoś mnie wyprowadził..... :twisted:

 

 

w AT to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu. AWD w tym modelu samochodu działa tylko w określonych sytuacjach (głównie przy przyśpieszaniu)

:shock: oj się narobiło... :twisted:

 

dobrze że z błędu ktoś mnie wyprowadził..... :twisted:

 

 

w AT to normalne.

 

że nie ma stałego napędu na obie osie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież z powodzeniem działa więc o co Wam chodzi ? Takie sprzęgiełko płytkowe ma tę zaletę, że można nim sterować. Nowy Haldex udowadnia, że dołączane napędy wcale nie muszą być złe. Co więcej mogą działać nawet szybciej właśnie ze względu na elektronikę. Największą ich wadą jest awaryjność układu sterowania. Pada jeden czujnik i koniec rumakowania. A Subaru AT czy MT jest w gruncie rzeczy bezawaryjne i cieszmy się tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem takim Foresterem AT MY07 bez VTD i powiem szczerze Auto potrafi zaskoczyc. dalem na osniezonej drodze gazu (prosta) i tyl chcial mnie wyprzedzic. W Legacy MT takich cyrkow nie ma. Daje sie gazu obroty rosna ale auto nie przyspiesza. Bardzo to mi sie nie podobalo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło płytkowe które jest odpowiedzialne za dołącznie tylnego napędu. AWD w tym modelu samochodu działa tylko w określonych sytuacjach (głównie przy przyśpieszaniu)

:shock: oj się narobiło... :twisted:

 

dobrze że z błędu ktoś mnie wyprowadził..... :twisted:

 

 

w AT to normalne.

 

że nie ma stałego napędu na obie osie?

 

 

Nie. Normalne jest to, że w Subaru ze skrzyniami AT napęd jest inaczej rozwiązany. Nie oznacza to, że jest gorszy. Kwestia upodobania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nie ma stałego napędu na obie osie?

 

Nie. Normalne jest to, że w Subaru ze skrzyniami AT napęd jest inaczej rozwiązany. Nie oznacza to, że jest gorszy. Kwestia upodobania.

 

jest napęd na 4 łapy, nie ma 50:50, ale nie ma też 100:0 i "dołączania w razie czego" ,

w zalezności czy MPT, VDT oraz od MYxx podział jest różny ale zawsze coś jest na ośkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalem na osniezonej drodze gazu (prosta) i tyl chcial mnie wyprzedzic. W Legacy MT takich cyrkow nie ma.

Forek, który ma dwie wiskozy na śniegu i lodzi przy gwałtownym ruszaniu jest bardzo stabilny. Natomiast Impreza z jednym centralnym wisko (fakt, ma wiecej mocy i momentu) rusza po białym od razu bokiem. Mnie się to podoba, szczególnie, jak na skrzyżowaniu wszyscy próbują ruszyć, a już stoję na następnym :mrgreen:

Tak więc czynników jest wiele. Konstrukcja napędu z automatem może "maczać w tym palce". Wiele jednak zależy od tego czy tylny dyfer ma chociaż jakieś wisko czy inną blokadę. Tutaj wszelakie ESP i jego odpowiedniki mogą takiej sytuacji zapobiegać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalem na osniezonej drodze gazu (prosta) i tyl chcial mnie wyprzedzic. W Legacy MT takich cyrkow nie ma.

Forek, który ma dwie wiskozy na śniegu i lodzi przy gwałtownym ruszaniu jest bardzo stabilny. Natomiast Impreza z jednym centralnym wisko (fakt, ma wiecej mocy i momentu) rusza po białym od razu bokiem. Mnie się to podoba, szczególnie, jak na skrzyżowaniu wszyscy próbują ruszyć, a już stoję na następnym :mrgreen:

Tak więc czynników jest wiele. Konstrukcja napędu z automatem może "maczać w tym palce". Wiele jednak zależy od tego czy tylny dyfer ma chociaż jakieś wisko czy inną blokadę. Tutaj wszelakie ESP i jego odpowiedniki mogą takiej sytuacji zapobiegać.

 

 

z tego co pamiętam to przy AT z tyłu nigdy nie było wiskozy ale centralny działa w takim wypadku inaczej niż przy MT z tylna wiskozą.

W OBK MY06 2,.5MT była z tyłu wiskoza a w MY10 2.0D nie ma. Mimo tego nowy prowadzi się lepiej, dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wam tylko jedne ośki w głowie

 

:mrgreen:

 

A odpowiadając - to jakieś jednostki długości, zapewne metry.

 

Figure 8 shows trace line of c.g. and slip angle of allwheel

drive vehicles when accelerating while turning on a

wet asphalt. In this test, steering angle was fixed. An

excellent handling performance and stability were

achieved by the new VTD control.

On the other hand, when the center differential was open,

tractive force of rear wheels were too large to retain

stability of vehicle. This vehicle showed spin motion. In

the opposite way, when the center differential was locked,

understeer behavior was too excessive to achieve excellent

handling performance. Our conventional all-wheel drive

control system which was not equipped with ! estimation

showed enough stability, but transfer clutch torque was

rather large under this situation. This control has been

developed to improve stability on more slippery road.

 

Wynika chyba z tego, że czerwona kreska to MPT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...