Skocz do zawartości

Zjechane opony w prawie nowym Legacu


Bluetooth

Rekomendowane odpowiedzi

Złapałem dzisiaj gumę. Jak zdjąłem koło, to się przeraziłem - jedna połowa koła (przednie prawe) ma całkiem zjechany bieżnik (po wewnętrznej stronie samochodu). Przednie lewe identycznie (tzn symetrycznie - wewnętrzna strona samochodu).

 

Tak się zastanawiam co jest powodem...?

1. Źle ustawione zawieszenie?

2. Pokrzywione tarcze hamulcowe bijące przy hamowaniu?

3. ....?

 

Auto ma dokładnie rok, 30kkm (przegląd next week), trzeci komplet pokrzywionych tarcz z przodu. Nie wpadłem w żadną dziurę, która mogłaby zwichrować zawieszenie, auto nie miało żadnego dzwona, na zimówkach przejeździłem jakieś 8 tys, ale bieżnik ścięty na łyso w nowym aucie po 22 tys to jakieś przegięcie. Dla porównania - w Volvo V40T4, którym jeździłem poprzednio, opony wymieniałem po przebiegu 45kkm i były w znacznie lepszym stanie, mimo, że Volvo ma 300Nm na przednią oś a nie S-AWD...

 

Osobiście obstawiam że to efekt pokrzywionych tarcz hamulcowych, do których nie mam już siły... Każdy komplet jeździł dobrze przez 4 tys po wymianie. A potem zaczynało się krzywienie i bicie.

 

Zastanawiam się czy oprócz lepszych tarcz nie mam przypadkiem szansy dochodzić od SIP nowych opon i na drodze cywilnej zagrożenia bezpieczeństwa (bijące tarcze to lekko mówiąc brak hamowania...). Jestem max wq... i nie sądze, zeby mi przeszło po tym co zobaczyłem i z czego zdałem sobie sprawę dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A ja mam dokładnie odwrotnie - zjechane (zcięte) do miękkiej gumy zewnętrzne krawędzie wszystkich opon. I to tylko krawędzie. Bieżnik jest prawie nie ruszony, a przynajmniej równy na całej powierzchni...

W Oplu takie zużycie opon tłumaczą nienadążaniem producentów opon za producentami samochodów.

Podobno przy wielowahaczowych zawieszeniach opony tak się zużywają....

Tylko czy my mamy wielowahaczowe zwieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Oplu takie zużycie opon tłumaczą nienadążaniem producentów opon za producentami samochodów.

Podobno przy wielowahaczowych zawieszeniach opony tak się zużywają....

Ja też to słyszałem w serwisie opon.

 

Tylko czy my mamy wielowahaczowe zwieszenia?

 

Z tyłu - tak. Z przodu - nie.

 

Zdarty mam i przód i tył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu - tak. Z przodu - nie.

 

Zdarty mam i przód i tył...

To mamy kolejną zagadkę.

 

Tłumaczenie oficjalne - "To od szybszego jeżdżenia w zakrętach". Fakt - jeżdżę w zakrętach szybciej niż poprzednimi samochodami. Ale żeby tyle szybciej...?

Jak rany!

Subaru to naprawdę "inne" samochody:

Opony się zużywają po 40tys.

Tarcze gną

Klocki nie hamują

Zawieszenie tłucze na zakrętach

W czasie zapłonu silniki się "mapują" i nie zapalają po ludzku.

Automatyczna klima nie jest automatyczna.

i jeszcze coś bym wymyślil ale mi się nie chce.

Co do tej pory w FHI robili?

Wózki dla niemowlaków?

To jakaś żenada i cały czas nie mogę uwierzyć że SIP nie reaguje w jakis zdecydowany sposób na sygnały od klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Imprezie raczej wszystko Bangla :mrgreen: Pomyslalbym ze to legacy jest jakies dziwne ale u Owoca tez CHYBA wszystko jest ok ?!

Też mam takie wrazenie że coś FHI Legasie nie wyszły.

Najciekawszy jest brak reguły co gdzie i u kogo.

Można by pomyśleć że je ręcznie robią- każdy inny i z innych części?

Myślę że jak tak dalej pójdzie SIP będzie miał wielkie kuku bo się straszny dym zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dokładnie odwrotnie - zjechane (zcięte) do miękkiej gumy zewnętrzne krawędzie wszystkich opon. I to tylko krawędzie. Bieżnik jest prawie nie ruszony, a przynajmniej równy na całej powierzchni...

 

A może to od jazy szerokimi oponami w koleinach? Mnie tak rzuca, że muszę czasem kierownicę dwiema rękami trzymać. (225/60/16).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie oficjalne - "To od szybszego jeżdżenia w zakrętach". Fakt - jeżdżę w zakrętach szybciej niż poprzednimi samochodami. Ale żeby tyle szybciej...?

Dwa pytania, twoje auto to kombi? i jaki masz model opon? I tak szczerze to wlasnie jak szybko jezdzisz? Wchodzisz szybko w zakrety? Pozno hamujesz?

 

Prawie kazdy samochod przystosowany do jazdy drogowej/ulicznej bedzie szybciej zuzywal zewnetrzne krawedzie opon przy bardziej agresywnej jezdzie. Spowodowane jest to tym ze jego zawieszenie, geometria, opony i cisnienie nie jest dostosowane do takiej jazdy.

Przyczyna jest to ze w szybciej pokonywanych zakretach karoseria przechyla sie na zewnatrz, co powoduje ze kola dostaja dodatniego "camber" i w efekcie jedziemy wtedy glownie na zewnetrznej krawedzi opony. Ponizej jest kilka przykladow tego o czym mowie:

http://www.twopointfive.net/pics/autox/009.jpg

http://www.twopointfive.net/pics/autox/010.jpg

http://www.disorder.com/gallery/albums/SCCAEventOct2005/img_3855.sized.jpg

http://www.disorder.com/gallery/albums/SCCAEventOct2005/img_3739.sized.jpg

http://www.disorder.com/gallery/albums/SCCAEventOct2005/img_3693.sized.jpg

Tak na szybko to mozesz sie podratowac podnoszac troche cisnienie w oponach (o 3-4psi) w stosunku do tego co zaleca producent. Pozniej mozesz zmienic ustawienie "camber" na bardziej ujemne (przykladowo -2.5 przod i -1.5 tyl) - seryjnie jest pewnie okolo 0 z przodu i - 1 z tylu. Bedzie sie to jednak wiazalo z zakupem dodatkowych czesci bo seryjne zawieszenie nie ma za duzych mozliwosci regolacji. Na koniec dochodza bardziej powazne modyfikacje zawieszenia jak twardsze sprezyny, sztywniejsze stabilizatory itd. Nie nalezy tez zapominac o oponach ze sztwniejszymi sciankami bocznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie oficjalne - "To od szybszego jeżdżenia w zakrętach". Fakt - jeżdżę w zakrętach szybciej niż poprzednimi samochodami. Ale żeby tyle szybciej...?

Dwa pytania' date=' twoje auto to kombi?

[/quote']

Tak. W PL, OBK jest tylko kombi.

i jaki masz model opon?

Firmowe - Yokohama Geolandar G 900

I tak szczerze to wlasnie jak szybko jezdzisz? Wchodzisz szybko w zakrety? Pozno hamujesz?

 

Na to najtrudniej odpowiedzieć... :lol: Jeżdżę dość szybko, hamuję późno, ostro i krótko, a w zakrętach jadę niekiedy lekkim slajdem - ale tylko niekiedy - dla zabawy i przyjemności... 8)

Prawie kazdy samochod przystosowany do jazdy drogowej/ulicznej bedzie szybciej zuzywal zewnetrzne krawedzie opon przy bardziej agresywnej jezdzie. Spowodowane jest to tym ze jego zawieszenie, geometria, opony i cisnienie nie jest dostosowane do takiej jazdy.

Przyczyna jest to ze w szybciej pokonywanych zakretach karoseria przechyla sie na zewnatrz, co powoduje ze kola dostaja dodatniego "camber" i w efekcie jedziemy wtedy glownie na zewnetrznej krawedzi opony.

 

Też jestem tego zdania. Zdziwiło mnie tylko to, jak duża jest różnica w porównaniu z poprzednimi samochodami. Wynikałoby z tego, że w zakrętach jeżdżę OBK dużo szybciej niż poprzednimi.

 

Tak na szybko to mozesz sie podratowac podnoszac troche cisnienie w oponach (o 3-4psi) w stosunku do tego co zaleca producent. Pozniej mozesz zmienic ustawienie "camber" na bardziej ujemne (przykladowo -2.5 przod i -1.5 tyl) - seryjnie jest pewnie okolo 0 z przodu i - 1 z tylu. Bedzie sie to jednak wiazalo z zakupem dodatkowych czesci bo seryjne zawieszenie nie ma za duzych mozliwosci regolacji. Na koniec dochodza bardziej powazne modyfikacje zawieszenia jak twardsze sprezyny, sztywniejsze stabilizatory itd. Nie nalezy tez zapominac o oponach ze sztwniejszymi sciankami bocznymi.

 

Ciśnienie w oponach mam zawsze nieco wyższe (o 0,2-0,3 bara) niż zalecane - ze względu na nasze drogi. Geometrii zawieszenia nie będę zmieniał - raczej przekładał opony stronami.

 

Sportowego samochodu z OBK i tak nie zrobię. Nawet nie chcę - zbyt wygodny jestem... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to od jazy szerokimi oponami w koleinach? Mnie tak rzuca, że muszę czasem kierownicę dwiema rękami trzymać. (225/60/16).

 

Mi się wydawało, że zawsze kierownicę się trzyma dwiema rękami, szczególnie, jak jedzie się mocnym (=narowistym) samochodem... :shock:

 

Mam tylko nadzieję, że coś źle zrozumiałem i w tej wypowiedzi akcent był na słowo "muszę", co by oznaczało, że w normalnych warunkach tj. bez kolein "nie muszę"... :roll:

 

PS. Przepraszam za off-topa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerokosc opon, nie jest jedynym powodem do tego ze auto plywa na koleinach. Mam teraz drugi komplet opon w tym samym rozmiarze i roznica do poprzednichjest jak niebo i ziemia.

 

No właśnie - czy to nie chodzi przypadkiem o kwestię utwardzenia krawędzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika iz Legacy II jest lepszy od nowszych modeli... :wink: Na letnich Michelinach mam zrobione 60 tkm i maja ciagle ponad 5 mm :lol: Kiedy zaczelo mi zabkowac zewnetrzne krawedzi opon zimowych ustawilem geometrie i juz jest po problemie. Moze to dlatego ze mam pneumatyczne zawieszenie ? Na 150 tkm zuzylem 2 komplety przednich i 1 tylnych tarcz hamulcowych... w sumie nie tak zle. Klocki przednie wystarczaja na 40 tkm, tylne 100 tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...