Skocz do zawartości

Kubica w F1


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

Nasuwa się jeszcze jedna myśl a'propos tego sporu. Mianowicie cała ta afera to jedna wielka porażka FIA w dziedzinie cięcia kosztów,o którym tak trąbią naokoło.

 

Tu z jednej strony zakazy testów,ograniczenia cd.użycia silników i skrzyń biegów,standaryzacja niektórych częsci,a z drugiej przez niedokładnie sprecyzowany regulamin mamy luke, która jest przyczyną wydawania przez zespoły gigantycznych nakładów na wprowadzenie dwupoziomowego dyfuzora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w sprawie dyfuzorów to po pierwszym wyscigu powinna byc interpretacja bo tak to cały sezon ma wypaczone wyniki

Po pierwsze...miedzy pierwszym a drugim wyscigiem byl tylko tydzien czasu wiec nie bylo nawet mowy o jakims walnym zgromadzeniu...a zreszta o co w ogole chodzi..

Po drugie..regulamin jest regulaminem i tyle na ten temat...

Brown juz dawno znalazl luke w regulaminie,informowal FIA a pozniej ta luke wykorzystal.Zreszta nie tylko on a takze Toyota i Williams...

Nie ma nawet o czym gadac..inni zaspali i niech teraz placa frycowe..

Jesli np BMW sie nie pozbiera to smiech na sali bo Robert mogl walczyc o mistrzostwo rok temu,hahah...co za naiwniaki!!

Kibicuje Kimiemu i Robertowi...

Ferrari placi za swoje poniewaz ro temu walczyli doslownie do ostatniego zakretu,Robert a dokladniej BMW odpuscilo i maja co sobie nawarzyli!!!

Nawet nie macie pojecia jak bardzo chce mi sie smiac,heheh :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brown juz dawno znalazl luke w regulaminie,informowal FIA a pozniej ta luke wykorzystal.Zreszta nie tylko on a takze Toyota i Williams...

I Red Bull też.... i zostali poinformowani ,że to rozwiązanie jest nielegalne.

 

"Złości nas fakt, że zwróciliśmy się do Whitinga z zapytaniem dotyczącym projektu dyfuzora takiego jak jeden z kwestionowanych rozwiązań i powiedziano nam, że jest to nielegalne, dlatego też nie zajmowaliśmy się tym więcej, chociaż nasz zespół projektowy miał podobne pomysły"

Helmut Marko

 

 

 

Mianowicie cała ta afera to jedna wielka porażka FIA w dziedzinie cięcia kosztów,o którym tak trąbią naokoło.

i całe to zamieszanie aby można było łatwiej wyprzedzać... podwójny dyfuzor tylko przeszkadza.

 

"(...)Jednakże tym sposobem nie osiągniemy redukcji docisku aerodynamicznego i zmniejszenia prędkości w zakrętach zgodnie z intencjami Grupy Roboczej ds. Wyprzedzania (Overtaking Working Group - ang.), która pracowała przy współtworzeniu nowych przepisów"

Mario Theissen.

 

 

Coś jest nie halo. Kto teraz gra nie fair, bo wygląda na to ,że... FIA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest jednak to ze Renault mialo/ma podwojny dyfuzor ale FIA stwierdzila ze jest on niezgodny z regulaminem i zabronila uzyc go podczas niedzielnego wyscigu w Shanghaju...

Bardzo ciekawi mnie czym sie rozni ich dyfuzor od uzywanych przez "swiata trojce"..

Pech zabojadow...

 

Ps.A co do Red Bulla to nie wiedzialem nic na ten temat...masz wiecej wiadomosci czy mam popytac..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault mialo/ma podwojny dyfuzor ale FIA stwierdzila ze jest on niezgodny z regulaminem

:shock:

 

A co do Red Bulla to nie wiedzialem nic na ten temat...masz wiecej wiadomosci czy mam popytac..??

Niestety wiem tyle co ty, chyba ze wiesz więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli np BMW sie nie pozbiera to smiech na sali bo Robert mogl walczyc o mistrzostwo rok temu,hahah...co za naiwniaki!!

Kibicuje Kimiemu i Robertowi...

Ferrari placi za swoje poniewaz ro temu walczyli doslownie do ostatniego zakretu,Robert a dokladniej BMW odpuscilo i maja co sobie nawarzyli!!!

Nawet nie macie pojecia jak bardzo chce mi sie smiac,heheh :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Jak Ci się chce śmiać to się śmiej.To nie boli. BMW nie miało formy,nie było szybkie. Ale Robert ciłał punkty o niebo lepiej niż te ciecie jeżdżący topowymi furami. I choć to dziwiło skrupulatnie uciułał tych punktów zaskakująco duzo. Już nie chce mi się szukac ani tabel ani analizować jak było. W każdym razie nie takie cuda się zdarzały. Ale BMa wcale się nie wysilała aby skorzystać z tej szansy. Drugiej może nie być. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci się chce śmiać to się śmiej.To nie boli.

Dziwne zdanie,no ale niech Ci bedzie...masz racje, smiech nie boli..tzn nie zawsze poniewaz pojawic moga sie odstepstwa od reguly.

 

A wracajac do F1 to udalo mi sie dowiedziec ze RBR,Renault i chyba Ferrari(roznie ludzie mowia) rozmawiali z FIA w listopadzie,ktora stwierdzila ze nie mozna uzyc takowych dyfuzorow..naprawde bardzo dziwna sprawa :neutral:

 

Ciulal punkty Robert ciulal,ale nikt z nas dokladnie nie wie kiedy BMW przestalo pracowac nad bolidem bowiem do pewnego momentu bolid Roberta byl niewiele wolniejszy od Ferrari i McLarena....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem dlaczego przy KERS jest problem z balansem. Przecież naturalnie KERS musi mieć dużo ciężkich akumulatorów i w zasadzie to tymi akumulatorami można by balansować bolid.trochę więcej kabli ale balans powinien być OK. :?:

Ale może znajduje się w takim miejscu (lub w wyniku kompromisu znalazł się w taki miejscu), że balans nie jest już tak idealny. Gdyby go nie było inżynier mógłby wrzucić te 20 czy tam 30 kg w dowolne miejsc nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem dlaczego przy KERS jest problem z balansem. Przecież naturalnie KERS musi mieć dużo ciężkich akumulatorów i w zasadzie to tymi akumulatorami można by balansować bolid.trochę więcej kabli ale balans powinien być OK. :?:

No wlasnie,tak jak piszesz,ciezkich akumulatorow ktorymi trzeba takze zbalansowac bolid. I w tym jest problem bo na pewno jest bardzo ciezko umiescic je w idealnych miejscach. Wszyscy dokladnie zdajemy sobie sprawe z tego ze bolid F1 to jest/albo byl jeden z "cudow swiata". Oczywiscie w przenosni...

Te samochody sa naprawde bardzo wrazliwe,bardzo szybko pokonuja zakrety w ktorych to licza sie na pewno nie kilogramy a pewnie dkg lub nawet gramy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawiam... KERS ma pomagać na prostej...

Kubica z KERSem 308.3 km/h

Raikkonen BEZ KERSu 317.3 km/h

 

Coś nie halo :roll:

Wszystko halo....kazdy bolid,albo inaczej,kazdy kierowca ustawia bolid pod siebie...Jezeli bolid Kubicy jest o tyle wolniejszy na prostej to z duzym prawdopodobienstwem bedzie szybszy w wolniejszych zakretach. Kwestia ustawienia obydwu skrzydel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyniki sledzilem w necie. czy podawali, ze cos z autem nie tak? z KERSem jechal czy bez?

 

Jechał bez KERS i nie było mowy o żadnych usterkach.

 

Po prostu, wychodzi na to, że testowali cały piątek z KERS, a potem zdecydowali żeby go wyjąć i auto średnio :wink: ustawione :evil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...