Jump to content

Webasto w OBK MY09 2,0D - pierwsze wrażenia i problemy


Bazyli
 Share

Recommended Posts

Zdecydowałem się na założenie webasto do mojego Outbacka MY09 2.0D. Kupiłem webasto sterowane pilotem. Byłem przekonany, że urządzenie będzie włączane przeze mnie pilotem i będę miał nad tym pełną kontrolę. Jak włączę to będzie grzać przez zadany czas lub do osiągnięcia wymaganej temp. i w każdej chwili będę mógł go wyłączyć. Nie mam wewnątrz samochodu żadnego dodatkowego panelu sterującego webasto. Wszystko odbywa się za pomocą pilota z wyświetlaczem.

 

Okazuje się jednak, że oprócz tej opisanej powyżej funkcji ogrzewania postojowego, moje webasto włącza się i dogrzewa silnik na początku podczas jazdy nawet bez mojego polecenia. Wsiadam do samochodu, odpalam silnik i za każdym razem po chwili słyszę jak włącza się webasto pomimo, że wcale tego nie chcę.

Nie byłoby to aż tak uciążliwe, gdyby nie to, że z tyłu do zbiornika paliwa podłączono dodatkową pompkę paliwa dla webasto, która wydaje bardzo głośne stuki podczas pracy. Stuki te są przenoszone przez zbiornik na karoserię i są bardzo głośno słyszalne wewnątrz pojazdu podczas jazdy. Jest to tym bardziej uciążliwe, że subaru jest dość dobrze wyciszony i stuki są bardzo głośne. Słychać jak gdyby ktoś pod prawym tylnym siedzeniem uderzał małym młoteczkiem w bak z częstotliwością jednego-dwóch uderzeń na sekundę.

 

Czy tak ma pracować webasto? Czy webasto może się samoczynnie włączać na początku jazdy, żeby silnik szybciej osiągnął właściwą temp. pracy? Czy można to wyłączyć (pilotem się nie da)? Czy pompka paliwa ma tak głośno pracować, że przeszkadza w słuchaniu radia w samochodzie? Czy w lecie też się będzie włączać jak silnik będzie zimny?

Link to comment
Share on other sites

Tak ma działać :)

 

Uruchamia się jak są spełnione 2 warunki jednocześnie tzn mniej niż +5stopni C i płych chłodniczy ma mniej niż 60 stopni C

 

Wiec latem nie będzie się uruchamiać.

 

Pompka stuka ale mi to nie przeszkadza; przynajmniej słychać, że pracuje bo nie ma żadnego wskaźnika/kontrolki

 

Ważne, że jest szybciej ciepło :D

Link to comment
Share on other sites

Dla pewności zapytam, czy po osiągnięciu właściwej temp. płynu chłodzącego webasto się wyłącza?

Zamierzam wyposażyć mojego Forka w ten system i chciałbym wiedzieć też czy istnieje możliwość manualnej dezaktywacji webasto jeśli użytkownik uzna, że nie potrzebuje z niego korzystać bez względu na warunki atmosferyczne?

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem dzisiaj z serwisem Webasto. Poinformowali mnie, że taki właśnie sposób działania tego systemu wybrało i zakontraktowało Subaru dla swoich samochodów. Dlatego dogrzewanie płynu podczas jazdy jest realizowane w sposób automatyczny. Można zabudować dodatkowy wyłącznik systemu za jakąś niewielką opłatą ale z tym trzeba się zwrócić do serwisu Webasto. Subaru tego nie montuje. Można też w serwisie Webasto wyłączyć funkcję dogrzewania silnika podczas jazdy. Wbrew pozorom jednak, dogrzewanie podobno zmniejsza zużycie paliwa (zimny silnik pali znacznie więcej niż silnik ciepły) i mocno wydłuża żywotność motoru.

Gdyby nie głośna praca pompki byłbym całkowicie zadowolony. Prawdą jest, że pompka się wyłącza gdy silnik (płyn chłodzący) uzyska wymaganą temp pracy. W moim Outbacku jest to ok. 2/3 temperatury pracy (co by się na oko zgadzało z tezą Rzemanki, że jest to 60°C).

Dalsze uwagi odnośnie Webasto i spalania zamieszczę jak już gruntownie przetestuję to urządzenie.

Link to comment
Share on other sites

dodatkowy wyłącznik mam ; koszt 10zł

 

omija czujnik temperatury Webasto i tym samym pozwala włączać kiedy chcę; np latem celem przesmarowania aby się webasto nie zastało

 

natomiast jesli zakresy temperatury na zewnątrz i płynu chłodniczego są spełnione to wtedy startuje automatycznie

Link to comment
Share on other sites

Co się zaś tyczy głośnej pracy pompki paliwa, to zdaniem serwisu Webasto, dzieje się tak wówczas, gdy się ją zamocuje bezpośrednio do samochodu a nie za pomocą gumowego uchwytu, który ma wytłumić drgania i uniemożliwić przenoszenie dźwięków na karoserię auta. Uchwyt taki podobno zawsze znajduje się w zestawie montażowym Webasto ale nie wszyscy o tym wiedzą i montują pompkę bez tego uchwytu. Ale tę kwestię muszę jeszcze sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem dzisiaj z serwisem Webasto. Poinformowali mnie, że taki właśnie sposób działania tego systemu wybrało i zakontraktowało Subaru dla swoich samochodów. Dlatego dogrzewanie płynu podczas jazdy jest realizowane w sposób automatyczny.

To ciekawe. Moje Webasto zamontowane w ASO można włączyć tylko pilotem. Zapytałem czy można tak je ustawić, aby pracowało w trybie automatycznym jako dogrzewacz silnika niezależnie od tego czy go włączę i dostałem odpowiedź, że z tego co wiedzą to nie, ale sprawdzą. Sprawdzają juz kilka tygodni.

Link to comment
Share on other sites

U mnie na pewno funkcja dogrzewania jest aktywna. Webasto włącza sie samoczynnie i wyłącza dopiero po osiągnięciu drugiej kreski na wskaźniku temp. silnika. Przez ten czas słychać "cykanie" pompki paliwa i szum Webasto.

Link to comment
Share on other sites

Witam! Mam takie pytanie odnośnie webasto. Czy te montowane przez subaru mają opcję wentylacji na lato? Chodzi mi o urządzenie z pilotem Telestart T100 HTM. W instrukcji pisze, że wentylacja występuje w opcji i teraz nie bardzo wiem czy subaru maja tą opcję. I jeżeli tak czy coś trzeba w urządzeniu przestawiać na lato? I jeszcze jedno, czy teraz w zimie może ono pracować po wyłączeniu silnika jeszcze przez chwile, gdy np. jazda jest b. krótka i nie nagrzeje się silnik do końca? Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

wg.mnie opcja wentylowania wnętrza jest o kant d.... roztrzaść ;) innymi słowy : mało skuteczna i warta przemyślenia w kategrii ekonomii, bo chyba wówczas też paliwo spala. Rozumiem gdyby uruchamiał klimę :)))

Link to comment
Share on other sites

Czy webasto zaklada sie tylko diesla? Czy do mojego tez by podeszlo? Pewnie jakis dodatkowy zbiornik na rope bym musial miec :roll:

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

W moim subaru legacy z 2004r 2.0 benzyna pompka od webasto zaczeła lekko stukać dopiero na silnym mrozie poniżej 10st i wtedy ją słychać a tak to tylko lekko puka ale jak silnik chodzi to prawie niesłyszalne

Link to comment
Share on other sites

Czy webasto zaklada sie tylko diesla? Czy do mojego tez by podeszlo? Pewnie jakis dodatkowy zbiornik na rope bym musial miec :roll:

 

Do benzyny jest nawet tańsze niż do błotniaka. Zapytaj w ASO lub w serwisie Webasto.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak podsumowując to, co tu napisano (brat cioteczny ma na swoim koncie n zainstalowanych oraz serwisowanych Webasto), u mnie miałem z pilotem zdalnego sterowania:

-zgadza się, w komplecie są podkładki, które mają odizolować karoserię od dźwięków wydawanych przez ogrzewanie, może być słyszalne cykanie, ale nie powinno to być zbyt głośne

-podczas wentylacji nie spala paliwa, tryb pracy można przestawić z pilota (miałem pilot bez ekranu-grzanie migało na czerwono, wentylacja na zielono).

-można to założyć do klekotów i benzyn

-to, że dogrzewa jak jest zimno, to dobrze, silnik szybciej się nagrzewa, przez co mniej się zużywa. Jeśli przy tym spali nawet nieco więcej paliwa to moim zdaniem i tak lepiej troszkę więcej zapłacić za paliwo ale mieć lepszy silnik.

-jak silnik uzyska trochę temperatury (coś mi się kołacze o 70 stopniach)-to ogrzewanie się wyłącza.

-nie jestem pewien, ale z automatu to się włączało jak się włączyło światła-wyłączenie świateł powodowałoby wyłączenie ogrzewania, ale akurat nie po to się płaci za Webasto, aby to wyłączać. Jak jest za głośno, to może wybrać się do serwisu Webasto aby sprawdzili, czy jest wszystko tak, jak powinno być?

Tak czy inaczej, świetna sprawa! Zwłaszcza do klekotów, które rozgrzewają się "ruski miesiąc" :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nie byłoby to aż tak uciążliwe, gdyby nie to, że z tyłu do zbiornika paliwa podłączono dodatkową pompkę paliwa dla webasto, która wydaje bardzo głośne stuki podczas pracy. Stuki te są przenoszone przez zbiornik na karoserię i są bardzo głośno słyszalne wewnątrz pojazdu podczas jazdy. Jest to tym bardziej uciążliwe, że subaru jest dość dobrze wyciszony i stuki są bardzo głośne. Słychać jak gdyby ktoś pod prawym tylnym siedzeniem uderzał małym młoteczkiem w bak z częstotliwością jednego-dwóch uderzeń na sekundę.

 

 

 

U mnie tez tak było - na przeglądzie 15.000 dali gruba podkładkję z gumy .....

i teraz muszę się wsłuchać żeby uslyszeć stuk pompki.

Poza tym WEBASTO jest genialne - pod warunkiem że masz pilota o którym tu mowa - on potrafi włączyć webasto z 1 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

-podczas wentylacji nie spala paliwa, tryb pracy można przestawić z pilota (miałem pilot bez ekranu-grzanie migało na czerwono, wentylacja na zielono).

:

 

No fajna sprawa to webasto. Właśnie z pilota przestawiłem na wentylację. Włączyłem na 10 min, po czym wsiadłem do Forka i... mało mnie nie poparzyło. Dawało takim gorącym powietrzem ,że szkoda gadać. A co ciekawe, jak podszedłem do samochodu, przez okno patrze świeci się kontrolka od klimy. To sobie pomyślałem, że będzie fajnie chłodno bo na zewnątrz ze 30 stopni. A tu masz dmuchało takim gorącym ja w zimie . A temperatura ustawiona jasne na minimum. No i nie wiem w czym problem??? W każdym razie za taką wentylację dzieki :?

Link to comment
Share on other sites

-podczas wentylacji nie spala paliwa, tryb pracy można przestawić z pilota (miałem pilot bez ekranu-grzanie migało na czerwono, wentylacja na zielono).

:

 

No fajna sprawa to webasto. Właśnie z pilota przestawiłem na wentylację. Włączyłem na 10 min, po czym wsiadłem do Forka i... mało mnie nie poparzyło. Dawało takim gorącym powietrzem ,że szkoda gadać. A co ciekawe, jak podszedłem do samochodu, przez okno patrze świeci się kontrolka od klimy. To sobie pomyślałem, że będzie fajnie chłodno bo na zewnątrz ze 30 stopni. A tu masz dmuchało takim gorącym ja w zimie . A temperatura ustawiona jasne na minimum. No i nie wiem w czym problem??? W każdym razie za taką wentylację dzieki :?

 

masz tego pilota z wyświetlaczem w kolorze bursztynowym?

Link to comment
Share on other sites

 

masz tego pilota z wyświetlaczem w kolorze bursztynowym?

 

 

Tak. Po naciśnięciu podświetla się na bursztynowo.

 

 

mam to samo - sprawdzę u siebie jak to działa wg. instrukcji powinna być sama wentylacja

Link to comment
Share on other sites

-podczas wentylacji nie spala paliwa, tryb pracy można przestawić z pilota (miałem pilot bez ekranu-grzanie migało na czerwono, wentylacja na zielono).

:

 

No fajna sprawa to webasto. Właśnie z pilota przestawiłem na wentylację. Włączyłem na 10 min, po czym wsiadłem do Forka i... mało mnie nie poparzyło. Dawało takim gorącym powietrzem ,że szkoda gadać. A co ciekawe, jak podszedłem do samochodu, przez okno patrze świeci się kontrolka od klimy. To sobie pomyślałem, że będzie fajnie chłodno bo na zewnątrz ze 30 stopni. A tu masz dmuchało takim gorącym ja w zimie . A temperatura ustawiona jasne na minimum. No i nie wiem w czym problem??? W każdym razie za taką wentylację dzieki :?

Klima nie będzie działała jeżeli silnik nie pracuje, a Webasto po ustawieniu opcji na wentylację, niestety tylko wtłacza mniej gorące powietrze z zewnątrz, do bardzo gorącego wnętrza. Moim zdaniem wentylacja to zbędna opcja.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...