Skocz do zawartości

Bazyli

Użytkownik
  • Postów

    100
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Górny Śląsk
  • Auto
    XV 2.0 BoxerDiesel 2017

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Bazyli

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

2

Reputacja

  1. Bazyli

    Filtr kabiny XV 2018/2019

    Cześć, ja rozwiązałem to trochę inaczej. Właściwie to stosuję to rozwiązanie z powodzeniem od 10 lat - najpierw w outbacku a teraz w XV: wyjmuję stary filtr, wycinam środek (jak na zdjęciu) i wkładam w to miejsce idealnie pasujący węglowy wkład MANN CUK1828 - prosto i bez kombinacji. Ramkę traktuję jako element wielorazowego użytku.
  2. Szanowni Państwo, Na wstępie chcę poinformować, że jestem od 7 lat zadowolonym właścicielem Outbacka z silnikiem SBD. Auto kupiłem w polskim salonie w Mikołowie. Dlatego zdecydowałem się na zakup nowego Subaru XV z tą samą jednostką napędową (SBD). Moje wątpliwości dotyczą elementu układu wydechowego, który mocno odstaje w dół poza obrys podwozia (jak na zdjęciu). Wiązać się to może z dwoma problemami: - po pierwsze element taki narażony jest na zaczepienie i urwanie go podczas jazdy np. w leśnych koleinach czy jazdy po gałęziach (często pokonuję takie drogi, dlatego kupiłem Outbacka a teraz XV a nie np. imprezę), - po drugie wtyczka i niczym nieosłonięte kabelki (!) narażone są na uszkodzenia mechaniczne oraz na działanie wody z solą w zimie itp. i związaną z tym utratą połączenia. Nawet poruszanie się w wysokiej trawie niesie ryzyko ich urwania. Dlatego proszę o informację czy montaż tych elementów jest prawidłowy oraz czy nie powinno być w tym miejscu jakiejś osłony, której może brakuje w moim samochodzie? Rozumiem też, że producent umieszczając tego typu elementy w tak newralgicznym miejscu, ryzyko ewentualnych uszkodzeń podczas jazdy w lekkim terenie bierze na siebie? Pozdrawiam
  3. Zamieściłem na stronie technicznej dotyczącej modelu XV 2.0D poniższy post: https://forum.subaru.pl/topic/97800-najniższy-punkt-na-brzuchu-xv-20d/ Celowo nie zamieszczam całej treści tego postu tutaj, żeby nie powielać wątków. Czy mogę prosić Dział Techniczny o odniesienie się to przedstawionego tam problemu?
  4. Zamieniłem właśnie Outbacka MY09 2.0D na nowego XV - też w dieslu. Należę do grona użytkowników zadowolonych z SBD pomimo, iż musiałem wymienić blok silnika. Podczas zgrubnych oględzin samochodu zajrzałem na podwozie mojego nowego XV i oniemiałem z wrażenia: najniższym punktem podwozia jest jakaś delikatna blaszana skrzyneczka z wystającymi czterema cienkimi kabelkami zakończonymi wtyczką (jak na zdjęciu). Coś takiego w takim miejscu i to w samochodzie mającym aspiracje do jazdy w lekkim terenie! Przecież ja to urwę po wjechaniu w pierwszą zaspę śniegu albo kępę trawy, nie mówiąc o leśnych koleinach! Czy wiecie co to jest i czy musi to być w tym miejscu? Co można z tym zrobić? Może mi jakiejś osłony brakuje? Outbackiem często szorowałem brzuchem po podłożu, ale tam nic takiego nie było!
  5. Miesiąc temu pojawiło się w moim OBK MY 09 BoxerDiesel nieprzyjemne brzęczenie jakby jakiejś blachy. Dobiega ono z przestrzeni silnikowej od strony pasażera a pojawia się przy obrotach w przedziale 2,5-3 tys. Macie jakieś sugestie co to może być?
  6. Levorg - nowy konik w stajni a tak zaskakująco mało o nim informacji na forum. Czyżby jeszcze nikt na nim nie brykał? Szukałem i nic nie znalazłem. Cisza... Ciekawi mnie jakie są pierwsze wrażenia z eksploatacji? Jak chodzi CVT z nowym 1.6DIT? Jakie jest spalanie, może ktoś już litrażował? No i pytanie do Admina: kiedy na technicznym forum pojawi się zakładka "Levorg"?
  7. Wiem, że SIP wspaniałomyślnie wymienia silniki SBD (a właściwie ich bloki) użytkownikom, którym zatarły się panewki. Nurtuje mnie jednak pytanie: czy bloki, które są instalowane w miejsce zatartych jednostek, są już pozbawione tej wady fabrycznej? Czy zdarzyło się komuś wymieniać z tego powodu silnik (blok) dwukrotnie? Ja znam jeden taki przypadek. Jak więc naprawdę jest z tymi wymienionymi blokami?
  8. Nieprawidłowe wskazania zużycia paliwa implikują błąd w obliczeniu dystansu możliwego do przejechania do następnego tankowania. To już jest gruby błąd, bo u mnie wynosi ok. 100 km. Jeżeli ktoś się tą liczbą za bardzo zasugeruje to może zostać na poboczu z pustym bakiem. Dlatego ponawiam pytanie skierowane do działu technicznego SIP, czy jest możliwa korekcja dla Boxer Diesel w OBK MY09?
  9. Proszę o informację, czy możliwe jest wprowadzenie jakiegoś współczynnika do komputera pokładowego, tak ażeby wskazania spalania paliwa były bardziej zbliżone do rzeczywistości. Z informacji dostępnej tutaj: http://subdiesel.wordpress.com/2011/10/01/fuel-consumption/ wynika, że jest to możliwe. Posiadam OBK MY09 i chciałbym wprowadzić taką korektę. Spalanie pokazywane przez ECU w moim aucie jest zaniżane o ok. 10% Czy ASO może dokonać zmiany w ustawieniach ECU?
  10. Jaką gwarancję antykorozyjną daje Subaru? Wyskoczyły mi niewielkie purchle na powłoce lakierniczej przy uszczelce przedniej szyby z których po przebiciu lakieru sypie się rdza. W jakim czasie od zakupu samochodu (nowego w ASO) mogę skutecznie zareklamować tego typu uszkodzenia?
  11. No właśnie, chętnie poznam opinię Dyrekcji w tej sprawie. Tym bardziej, że jak wiadomo, okres udzielanej w Polsce gwarancji na auta Subaru należy do najkrótszych w porównaniu z samochodami innych marek. Dla mnie jako klienta okres udzielanej gwarancji jest ważnym kryterium, jakim się kieruję przy zakupie nowego samochodu. Z jednej strony mogę spać spokojnie przez 5 lat. Z drugiej strony wiem, że sam producent też jest przekonany do jakości i bezawaryjności swojego produktu.
  12. Szanowna Dyrekcjo, W związku z planowaną wymianą starego Subaru OBK MY09 na nowy, mam pewien dylemat. Rzecz sprowadza się do tego, że klient Waszej (naszej) marki w Niemczech otrzymuje gwarancję na 5 lat i 160 tys. km przebiegu a w Polsce jest to odpowiednio tylko 3 lata i 100 tys. km. Z czego wynikają tak drastyczne różnice w podejściu do klienta w obu tych krajach? Czy przynależność do UE nie powinna obligować do ujednolicenia standardów obsługi posprzedażnej? Nie chodzi oczywiście o przepisy, bo te można zawsze obejść; chodzi raczej o postrzeganie i świadomość klienta o traktowaniu go w różny sposób w zależności od miejsca zakupu auta w Europie. Czy planowane jest zwiększenie okresu gwarancji wraz z dostępnością nowych modeli w 2014 roku? Pozdrawiam Bazyli - Stały Wierny Użytkownik Subaru
  13. Właśnie, Panie Andrzeju, przyłączam się do prośby Kwiatka o uchylenie rąbka tajemnicy.
  14. A wzmacniacz nie jest integralną częścią radia fabrycznego w OBK?
  15. Od ok. dwóch tygodni mam problemy z radiem. Przestało czysto odbierać polskie stacje radiowe, które miałem od dawna ustawione. Nie chodzi o jedną konkretną częstotliwość tylko wszystkie, które miałem ustawione i których słuchałem. Stacje są odbierane ale w nieco gorszej jakości. Pojawiają się szumy. Co może być przyczyną?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...