Jump to content

Bazyli

Użytkownik
  • Content Count

    100
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutralny

About Bazyli

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Górny Śląsk
  • Auto
    XV 2.0 BoxerDiesel 2017

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Cześć, ja rozwiązałem to trochę inaczej. Właściwie to stosuję to rozwiązanie z powodzeniem od 10 lat - najpierw w outbacku a teraz w XV: wyjmuję stary filtr, wycinam środek (jak na zdjęciu) i wkładam w to miejsce idealnie pasujący węglowy wkład MANN CUK1828 - prosto i bez kombinacji. Ramkę traktuję jako element wielorazowego użytku.
  2. Szanowni Państwo, Na wstępie chcę poinformować, że jestem od 7 lat zadowolonym właścicielem Outbacka z silnikiem SBD. Auto kupiłem w polskim salonie w Mikołowie. Dlatego zdecydowałem się na zakup nowego Subaru XV z tą samą jednostką napędową (SBD). Moje wątpliwości dotyczą elementu układu wydechowego, który mocno odstaje w dół poza obrys podwozia (jak na zdjęciu). Wiązać się to może z dwoma problemami: - po pierwsze element taki narażony jest na zaczepienie i urwanie go podczas jazdy np. w leśnych koleinach czy jazdy po gałęziach (często pokonuję takie drogi, dlat
  3. Zamieściłem na stronie technicznej dotyczącej modelu XV 2.0D poniższy post: https://forum.subaru.pl/topic/97800-najniższy-punkt-na-brzuchu-xv-20d/ Celowo nie zamieszczam całej treści tego postu tutaj, żeby nie powielać wątków. Czy mogę prosić Dział Techniczny o odniesienie się to przedstawionego tam problemu?
  4. Zamieniłem właśnie Outbacka MY09 2.0D na nowego XV - też w dieslu. Należę do grona użytkowników zadowolonych z SBD pomimo, iż musiałem wymienić blok silnika. Podczas zgrubnych oględzin samochodu zajrzałem na podwozie mojego nowego XV i oniemiałem z wrażenia: najniższym punktem podwozia jest jakaś delikatna blaszana skrzyneczka z wystającymi czterema cienkimi kabelkami zakończonymi wtyczką (jak na zdjęciu). Coś takiego w takim miejscu i to w samochodzie mającym aspiracje do jazdy w lekkim terenie! Przecież ja to urwę po wjechaniu w pierwszą zaspę śniegu albo kępę trawy, nie mówiąc o leśnyc
  5. Miesiąc temu pojawiło się w moim OBK MY 09 BoxerDiesel nieprzyjemne brzęczenie jakby jakiejś blachy. Dobiega ono z przestrzeni silnikowej od strony pasażera a pojawia się przy obrotach w przedziale 2,5-3 tys. Macie jakieś sugestie co to może być?
  6. Levorg - nowy konik w stajni a tak zaskakująco mało o nim informacji na forum. Czyżby jeszcze nikt na nim nie brykał? Szukałem i nic nie znalazłem. Cisza... Ciekawi mnie jakie są pierwsze wrażenia z eksploatacji? Jak chodzi CVT z nowym 1.6DIT? Jakie jest spalanie, może ktoś już litrażował? No i pytanie do Admina: kiedy na technicznym forum pojawi się zakładka "Levorg"?
  7. Wiem, że SIP wspaniałomyślnie wymienia silniki SBD (a właściwie ich bloki) użytkownikom, którym zatarły się panewki. Nurtuje mnie jednak pytanie: czy bloki, które są instalowane w miejsce zatartych jednostek, są już pozbawione tej wady fabrycznej? Czy zdarzyło się komuś wymieniać z tego powodu silnik (blok) dwukrotnie? Ja znam jeden taki przypadek. Jak więc naprawdę jest z tymi wymienionymi blokami?
  8. Nieprawidłowe wskazania zużycia paliwa implikują błąd w obliczeniu dystansu możliwego do przejechania do następnego tankowania. To już jest gruby błąd, bo u mnie wynosi ok. 100 km. Jeżeli ktoś się tą liczbą za bardzo zasugeruje to może zostać na poboczu z pustym bakiem. Dlatego ponawiam pytanie skierowane do działu technicznego SIP, czy jest możliwa korekcja dla Boxer Diesel w OBK MY09?
  9. Proszę o informację, czy możliwe jest wprowadzenie jakiegoś współczynnika do komputera pokładowego, tak ażeby wskazania spalania paliwa były bardziej zbliżone do rzeczywistości. Z informacji dostępnej tutaj: http://subdiesel.wordpress.com/2011/10/01/fuel-consumption/ wynika, że jest to możliwe. Posiadam OBK MY09 i chciałbym wprowadzić taką korektę. Spalanie pokazywane przez ECU w moim aucie jest zaniżane o ok. 10% Czy ASO może dokonać zmiany w ustawieniach ECU?
  10. Jaką gwarancję antykorozyjną daje Subaru? Wyskoczyły mi niewielkie purchle na powłoce lakierniczej przy uszczelce przedniej szyby z których po przebiciu lakieru sypie się rdza. W jakim czasie od zakupu samochodu (nowego w ASO) mogę skutecznie zareklamować tego typu uszkodzenia?
  11. No właśnie, chętnie poznam opinię Dyrekcji w tej sprawie. Tym bardziej, że jak wiadomo, okres udzielanej w Polsce gwarancji na auta Subaru należy do najkrótszych w porównaniu z samochodami innych marek. Dla mnie jako klienta okres udzielanej gwarancji jest ważnym kryterium, jakim się kieruję przy zakupie nowego samochodu. Z jednej strony mogę spać spokojnie przez 5 lat. Z drugiej strony wiem, że sam producent też jest przekonany do jakości i bezawaryjności swojego produktu.
  12. Szanowna Dyrekcjo, W związku z planowaną wymianą starego Subaru OBK MY09 na nowy, mam pewien dylemat. Rzecz sprowadza się do tego, że klient Waszej (naszej) marki w Niemczech otrzymuje gwarancję na 5 lat i 160 tys. km przebiegu a w Polsce jest to odpowiednio tylko 3 lata i 100 tys. km. Z czego wynikają tak drastyczne różnice w podejściu do klienta w obu tych krajach? Czy przynależność do UE nie powinna obligować do ujednolicenia standardów obsługi posprzedażnej? Nie chodzi oczywiście o przepisy, bo te można zawsze obejść; chodzi raczej o postrzeganie i świadomość klienta o traktowani
  13. Właśnie, Panie Andrzeju, przyłączam się do prośby Kwiatka o uchylenie rąbka tajemnicy.
  14. A wzmacniacz nie jest integralną częścią radia fabrycznego w OBK?
  15. Od ok. dwóch tygodni mam problemy z radiem. Przestało czysto odbierać polskie stacje radiowe, które miałem od dawna ustawione. Nie chodzi o jedną konkretną częstotliwość tylko wszystkie, które miałem ustawione i których słuchałem. Stacje są odbierane ale w nieco gorszej jakości. Pojawiają się szumy. Co może być przyczyną?
×
×
  • Create New...