Jump to content

Artykul o niebieskiej legendzie


Cannondale1

Recommended Posts

Hej,

 

Czy ktos ma ochote przeczytac artykul o Impreze, zanim opublikuje go na stronie glownej WP? Moze bedziecie mieli jakies sugestie, ktore bede mogl wyslac do autora tekstu w celu poprawki. Poki co emisje ustawilem na 18.45, takze jest jeszcze troche czasu. Jesli jednak uznacie, ze jest to napisane "po ch..." to w ogole wywale to z dzisiejszego wydania :)

 

http://moto.wp.pl/kat,121,title,Subaru-Impreza-WRX-STi-Niebieska-legenda,wid,12882684,wiadomosc.html

 

pozdr.

Kabron

Link to comment
Share on other sites

Powstały odmiany: typ GCA (4-drzwiowy sedan), GCB (kombi) oraz GCF (2-drzwiowy sedan).

Tutaj chciałem zwrócić uwagę, bo chyba jest błąd w tych oznaczeniach, niech się inni wypowiedzą

Zgadza się z PL wikipedią. Czy ze stanem faktycznym to nie wiem :)

Link to comment
Share on other sites

Powstały odmiany: typ GCA (4-drzwiowy sedan), GCB (kombi) oraz GCF (2-drzwiowy sedan).

Tutaj chciałem zwrócić uwagę, bo chyba jest błąd w tych oznaczeniach, niech się inni wypowiedzą

 

Z tego co ja się orientuję to powinno być:

Powstały odmiany: typ GC (4-drzwiowy sedan), GF (kombi) oraz GCF (2-drzwiowy sedan).

Link to comment
Share on other sites

mzy,

 

Na szybko znalezione:

 

tu: http://www.rs25.com/forums/f106/t57195-gc-gf-gm.html

 

i tu: http://www.rs25.com/forums/f106/t33028- ... e-faq.html

 

GC - sedan

GM (GCF?) - coupe

GF - kombi

 

O ile wiem, to GT/WRX miało najpierw niski, a potem średni spojler na klapie (MY98) a nie potężny jak napisałeś.

Wielkie loty miały STi, Type R, itd.

 

Przy okazji - komentarze pod niegotowym artykułem to przez kogo pisane - kolegów z WP? Widać, że "fachoffffcy" :twisted: .

Jeśli możesz, to spytaj, czy jechali kiedyś jakimkolwiek Subaru :mrgreen:

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

"Wersja WRX na samym początku produkcji otrzymała jednostkę napędową z poprzedniej generacji o mocy 218 KM. Dopiero po liftingu, w 2003 roku pod maską znalazło się 225 koni mechanicznych, które powiększono przez zmianę w ECU. Wygląd auta jednak pozostawiał wiele do życzenia."

 

Odważne stwierdzenie, chociaż prywatnie się z nim zgadzam ;) to jednak blobeye ma wielu zwolenników i trzeba przyznać - jest najbardziej "mocarnym" i charakterystycznym wcieleniem Imprezy ... Ma swój niepowtarzalny charakter, a "mieć charakter" wyklucza się z "pozostawiać wiele do życzenia" ;-)

 

 

"W 2006 roku Subaru ponownie zabrało się za modernizację Imprezy. Przód był już znacznie ciekawiej i dynamiczniej zaprojektowany, a wersje po tym roku nazwano "hawk-eye", czyli "oko jastrzębia". Zmiany wyglądu nie sprowadziły się wyłącznie do przodu. Nowy był także cały tył Imprezy. Jednak największą zmianą było zamontowanie w komorze silnika jednostki napędowej znanej z rynku amerykańskiego, czyli 2,5 litra z turbodoładowaniem o mocach 227 KM w wersji WRX oraz 300 KM w wersji WRX STi. "

 

Hawkeye w STI miał 280 KM, a nie 300 KM ... 300 weszło dopiero od Lanosa, w 2008 roku.

Poza tym - za to sobie ręki nie dam uciąć - ale WRX MY06-07 przynajmniej na papierze miał okrągłe 230 KM ...

 

 

"WRX STi okazało się jednak jeszcze lepsze! Od słabszej wersji WRX różni się teraz bardziej niż kiedykolwiek. Posiada częściowo aluminiowe zawieszenie, układ dolotowy zapożyczony z Legacy GT oraz liczne elektroniczne systemy dbające o trakcję, takie jak: Vehicle Dynamics Control (VDC), Subaru Intelligent-Drive (SI-Drive), Driver's Controlled Centre Differential (DCCD). Dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych - sedan oraz hatchback. "

 

VDC i SI-Drive OK, ale DCCD było dostępne już w blobeye'u, więc można byłoby o tym wspomnieć dużo wyżej.

 

 

A tak w ogóle to się tego nie da czytać! WP nie jest do czytania ... na tekścik 400 pikselków szerokości, foncik 12px, a wszędzie reklamy ... beznadziejny portal :x

Link to comment
Share on other sites

ale DCCD było dostępne już w blobeye'u, więc można byłoby o tym wspomnieć dużo wyżej.

:x

 

Blobeye był już w 94 roku :shock: ? Zapomniałeś o RA już wtedy miała DCCD.

 

Co do treści 22b miało 280 koni bo takie juz japonskie prawo, przynajmniej oficjalnie. Kłutnie o ilość 22b to już legenda więc lepiej napisac że było ponad 400 sztuk :wink:

Link to comment
Share on other sites

A tak w ogóle to się tego nie da czytać! WP nie jest do czytania ... na tekścik 400 pikselków szerokości, foncik 12px, a wszędzie reklamy ... beznadziejny portal :x

Faktycznie, najbardziej wkurzają pływające po ekranie reklamowe okienka :evil:

Link to comment
Share on other sites

W Japonii także powstawały limitowane wersje, takie jak WRX STi Type-R, czy uznawana za topowe osiągnięcie firmy, STi 22B, powstała w liczbie jedynie 401 sztuk, z silnikiem 2,2-litra o mocy szacowanej na ponad 380 KM oraz dwudrzwiowym nadwoziem! To prawdziwy kolekcjonerski okaz pierwszej generacji i platformy GC.

 

STi 22B powstało w liczbie 400 sztuk. Fakt, że numeracja skończyła się na 401 wziął się z tego, iż pominięto 13-tkę.

Link to comment
Share on other sites

W 2006 roku Subaru ponownie zabrało się za modernizację Imprezy. Przód był już znacznie ciekawiej i dynamiczniej zaprojektowany, a wersje po tym roku nazwano "hawk-eye", czyli "oko jastrzębia". Zmiany wyglądu nie sprowadziły się wyłącznie do przodu. Nowy był także cały tył Imprezy. Jednak największą zmianą było zamontowanie w komorze silnika jednostki napędowej znanej z rynku amerykańskiego, czyli 2,5 litra z turbodoładowaniem o mocach 227 KM w wersji WRX oraz 300 KM w wersji WRX STi.

Również ta generacja nie ustrzegła się wielu wersji specjalnych. Powstały między innymi: Solberg Edition, RB320 (ku pamięci zmarłego Richarda Burnsa) o większej mocy 320 KM, czy polski akcent w postaci 310 konnej wersji SPRT (Subaru Poland Rally Team), która powstała przy współpracy z Leszkiem Kuzajem.

 

Jak już napisano wcześniej - nie 300KM a 280KM, no i w rocznikach 2006> nie było wersji Solberg Edition, tylko SPRT.

Solberg Edition był zrobiony na bazie modelu 2004, czyli blobeye/dropeye.

 

Tyle ode mnie :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...