eddie_gt4 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 A podpowiedzcie mi czy od dołu płyta musi miec jakies nawierty wentylacyjne czy może być cała"pełna" ?? wiekszosc profi plyt w szybkich autach ma jakies tam otwory wentylacyjne... wiec cos w tym musi byc jako ze szybko nie jezdze (zimowki z indeksem Q ), to na ta zime bede zaslepial otwory wentylacyjne w swojej plycie... tylko jeszcze nie wysymyslilem jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 maciej777, podales 40x40x100, o 8 nic nie bylo My tu takie podle dziadki sa... eddie_gt4, poszukaj rozkladu cisnien na prawie dowolnym samochodzie. Nadcisnienie jest z przodu auta i na przedniej krawedzi maski. Pozniej nadcisnienie (na gorze) pojawia sie przed podszybiem. To sprawia, ze powietrze jest tloczone do komory silnika przez grill/chlodnice i kurnik/IC. To jest korzystny uklad dla dzialania chlodnic. Pod seryjnym autem masz niestety nadcisnienie, ktore w polaczeniu z podcisnieniem na dachu, wiekszej czesci maski, tylnej klapie, probuje poderwac auto do gory. Niestety. To nadcisnienie od spodu probuje tez wtloczyc powietrze do komory silnika. Jesli tak sie dzieje, to znosi przeplyw powietrza przez chlodnice wody i IC!. Jesli zalozysz plyte, to powietrze nie bedzie dostawalo sie do komory od dolu, a za to wiecej z przodu i od gory. Pozniej jakos to zostanie wyciagniete w okolicach skrzynki biegow. Zwroc uwage, ze czesto zdjecie seryjnych oslon silnika 'paradoksalnie' powoduje jego grzanie. Moim zdaniem otwory w plycie silnika, zwlaszcza z przodu to pomylka. Pogorsza przeplyw powietrza i oslabia plyte. Jesli robic, to dopiero gdzies w okolicach polaczenia ze skrzynia w postaci szczelin ktorymi powietrze zostanie zassane w kierunku skrzyni - i pociagnie za soba mase powietrza z okilic silnika. Dobrze wentylowana powinna byc oslona tunelu centralnego, bo tam jest wydech a powietrze raczej stoi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 mzy, jak daleko ona siega? Cala skrzynia i przegub walu? Hmmm Zerkając z boku mogę powiedzieć, że chyba sięga z 5cm dalej niż ta: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 (...) Moim zdaniem otwory w plycie silnika, zwlaszcza z przodu to pomylka (...) pozostawiam bez komentarza czasem warto zobaczyc, co proponuja profi i uczyc sie u nich http://www.c-one.co.jp/C-ONEPARTS/under_panel.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 eddie_gt4, napisalem ze moim zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 w wolnym aucie kwestia odprowadzania ciepla z komory silnika jest mniej istotna, dlatego (imho, a i nie tylko ) plyty moga byc "cale"... natomiast w szybkich autach temu rozgrzanemu powietrzu trzeba jakos pomagac z ujsciem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kupilemimprezeGT Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 w wolnym aucie kwestia odprowadzania ciepla z komory silnika jest mniej istotna, .. natomiast w szybkich autach temu rozgrzanemu powietrzu trzeba jakos pomagac z ujsciem Uważam że właśnie w wolnym prawdziwą sztuką jest odprowadzenie ciepła. Szybko jak lecisz to jest ciąg powietrza który chłodzi, ale wtedy i ciąg ze zbiornika paliwa też jest odpowiedni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyca Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Ja w swoim rajdowym CC po założeniu płyty zaobserwowałem to że grzał sie ale tylko załóżmy w upalne dni i stojąc powiedzmy w mojscu/korku wtedy temperaturka skakała wyżej ale po wycięciu w masce takigo wylotu wszystko było OK Subaraki maja fabrycznie woloty i wolt w masce więc sądze że nie powinno byc problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 eddie_gt4, ten pierwszy ma 6s. do setki. Drugi tez jest do szybkich rajdow, nie przeprawowych. Prawda jest taka, ze trzeba testowac. Zrobic pelna plyte, pojezdzic, zobaczyc jak sie zachowuje. Otwory zawsze mozna dorobic. Najlepiej to uzyc miernika roznicy cisnien i opomiarowac cale auto z plyta i bez plyty i porownac. Jesli z plyta jest gorzej niz bez, to trzeba zrobic wentylacje. Pytanie tylko gdzie, bo podejscie 'intuicyjne' jest zwykle zle. To jak z tjuning-otworami na srodku maski, ktore maja nawiewac np. na chlodnice oleju... i sie pozniej okazuje ze one wysysaja gorace powietrze spod maski przez te chlodnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 michael7s, gdzie widziales taka plyte aramidowa? Bo te z 4T do do evuni sa. topendpower ma. Wszystkie płyty sa aramidowo-kevlarowe, te połączenie żywicy aramidowej z kevlarem czyni je praktycznie jednym z najmocniejszych materiałów do budowy tego typu elementów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Wszystkie płyty sa aramidowo-kevlarowe, te połączenie żywicy aramidowej z kevlarem czyni je praktycznie jednym z najmocniejszych materiałów do budowy tego typu elementów . Moze ja sie nie znam, ale moim zdaniem wyszlo Ci maslo-maslane. Aramidowe to sa wlokna. Jedna z ich nazw handlowych jest Kevlar. Swoja droga sa pochodne/zblizone do chityny, z ktorej skorupiaki maja pancerze. Zywice moga byc np. poliestrowe lub epoksydowe. Kompozyt znaczy tyle, ze bierze sie jakas tkanine/mate (szklana, weglowa, aramidowa) i przesacza ja jakas zywica. Gdyby mialo to byc mocne, to bym - majac prfesjonalne warunki - tkanine aramidowa (kewlar) przesaczyl zywica epoksydowa (trudna w uzyciu). Amatorsko zas bym uzyl tkaniny i maty szklanej i przesaczyl zywica poliestrowa. Mysle ze 5 warst wystarczy (tkanina/mata/tkanina/mata/tkanina). Bedzie slabsze niz pierwsze rozwiazanie, ale duzo tansze i amatorskie uzycie zywicy poliestrowej da lepiej przesycony (mocniejszy) kompozyt niz kiepsko wykonana praca epoksydem. Wyjdzie ze 4mm grubosci, warto zeby zaprojektowac z przetloczeniami dla zwiekszenia sztywnosci. Przed syfem ochroni, a przy mocniejszym lupnieciu poswiecii sie i rozproszy sporo energii. Tania jednorazowka. Wg. mnie jesli robi sie bardzo mocna plyte to trzeba spawac osobne, solidne lapy do budy. Przy mocnym dzwonie plyta nie ustapi i przeniesie energie na bude. Jesli bedzie przykrecona do podluznic, mocowan wahaczy itp. to mozemy pozegnac sie z geometria budy!!! Wiec jesli plyta do 'seryjnych' mocowan, to bez przesady z jej pancernoscia. Tak sobie kombinuje, ze sensowna plyte moznaby zrobic z bardzo cienkiej blachy nierdzewnej dobrze oblaminowanej od gory szklem i zywica. Nierdzewka bedzie miala male tarcie (w przeciwienstwie do alu) i jest spora szansa ze auto przejdzie po przeszkodzie. A jesli opor bedzie duzy, to laminat popeka/rozwarstwi sie pochlaniajac duzo energii. Na sama gore, tam gdzie wisi np. miska olejowa mozna dac bardzo gruba gume (np. antywibracyjna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Facet ze sklepu Rajdy4x4 wysłał mi listę SI do których może zamówić płytę ale zdębiałem bo nie widzę 2,0STI : model TYP lata prod. silnik: osłona: Subaru Impreza GC, GFC 1998 - 2003. 1.6(4x4), 1.8 (4x4), 2.0i Turbo G, 2.0i (4x4), 2.5 silnik Subaru Impreza GC, GFC 1998 - 2003. 1.6(4x4), 1.8 (4x4), 2.0i Turbo G, 2.0i (4x4), 2.5 reduktor Subaru Impreza GC, GFC 1998 - 2003. 1.6(4x4), 1.8 (4x4), 2.0i Turbo G, 2.0i (4x4), 2.5 reduktor Subaru Impreza GD, GG 12/2000 - 12/2002. 2.0 silnik Subaru Impreza GD, GG 2003 - 1.5 (-05/2006), 1.6, 1.8, 2.0, 2.4 silnik Subaru Impreza GD, GG 2003 - 1.5 (-05/2006), 1.6, 1.8, 2.0, 2.4 silnik Subaru Impreza STI 2003 - 2.5 STi Turbo silnik Subaru Impreza STI 2008 - 2.5 STi Turbo silnik Subaru Impreza Sport 2003 - 2.5 silnik i skrzynię biegów Subaru Impreza Sport( montaż pod zderzakiem ) 2003 - 2.5 silnik i skrzynię biegów Subaru Impreza GD, GG 2003 - wszystkie {1.5 (-05/2006), 1.6, 1.8, 2.0, 2.4, 2.5} reduktor Subaru Impreza GD, GG 2003 - wszystkie {1.5 (-05/2006), 1.6, 1.8, 2.0, 2.4, 2.5} reduktor Subaru Impreza GD, GG 2003 - wszystkie {1.5 (-05/2006), 1.6, 1.8, 2.0, 2.4, 2.5} pompę paliwa czy to będzie : Subaru Impreza GD, GG 2003 - 1.5 (-05/2006), 1.6, 1.8, 2.0, 2.4 silnik ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 jest nawet na Forum zdolny majster co je ladnie struga (i pod dyfer tez). Kimże jest ów tajemniczy płatnerz :wink:? (Może być na PW) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 jest nawet na Forum zdolny majster co je ladnie struga (i pod dyfer tez). Kimże jest ów tajemniczy płatnerz :wink:? (Może być na PW) wszystko wyjaśni Ci się tutaj :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cars4You_Custom Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Hi Żeby uscislic Kevlar to nazwa Handlowa Du Pontu ale przyjelo sie w PL ze na aramid mowi sie Kevlar. Wiekszość płyt w Polsce do sportu i na ulice wykonywanych jest z tzw. MIXA.Jest to połaczenie carbonu i kevlaru . Grzegorzewski taka plyta o ktorej myslisz (5 warstw)nie nadaje sie do zalozenia pod silnik nie ma sensu ze wzgledu na jej mala wytrzymalosc.Jezeli chodzi o olaminowanie np.Blachy to moim zdaniem to nie ma sensu poniewaz to sie odklei i rozwarstwi. To jest dobry pomysl ale jakbys do plyty np z mixa dokrecil lub donitowal kawalek blachy w newralgicznym punkcie plyty od spodu. Masz racje jezeli chodzi o plyte beton i o jej mocowanie poniewaz taka blyta przeniesie na bude wieksze dzwony.Tym bardziej ze aluminium nie ,,oddaje,, przy uderzeniu. Ta plyta ktora przedstawil Kiepuczi a ktora oceniles na ultralight ma od 12-do 14 warstw. W wytrzymalosci plyty istotne jest nie tyle czy to epoksyd czy poliester.Najwazniejsze jest aby plyta miala dobrze odsaczona zywice podczas procesu produkcji. Jezeli chodzi o plyte beton to jak najbardziej mozna wyprodukowac taka plyte .Jest wiele opcji albo sam MIX albo tylko kevlar albo rekaw i proznia.Robilismy takie plyty dla wielu rajdowni w PL i Anglii ktore rezygnowaly z aluminum na rzecz tzw lepianki. Jezeli chodzi o dopasowanie plyty.Zdarza sie czasami ze w plytach zagiecia przy zawieszeniu powoduja odstawanie plyty.(w takim przypadku nalezy je dociac : zwykla operacja diaxem.(powinno sie tego dokonac w trakcie montazu plyty) Jezeli macie jakiekolwiek pytania odnosnie plyt , oslon podwozia,baku i dyfra prosze o pytania w miare mozliwosci bede staral sie odpowiadac Pzdr Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Cars4You_Custom, pozwole sie zdecydowanie niezgodzic z... moim nazwiskiem Co do tego czy 4mm dobry laminat z odpowiednia liczba 'przetloczen' bedzie za slaby do amatorskiego uzytkowania to mozemy rozmawiac. Moze 5mm ale 15 warstw do cywila to duzo. Jasne ze mowimy o dobrze wykonanym, czyli w pelni przesaczonej tkaninie/macie, bo bez tego warunku to wiadomo... Wyraznie pisalem o taniej jednorazowce, ktora mozna jednak zamocowac w seryjnych punktach podwozia i ktora rozpadnie sie, oszczedzi miske czy chlodnice, a nie zdemoluje reszty. Musze wykombinowac lekka plyte do 2.5 N/A 2007, tyle ze mam tam customowe kolektory, ktore moga kolidowac z dedykowana plyta. Do tego mam dosc nisko katalizator (kawalek za skrzynia biegow) i chcialbym miec plyte ktora zaczyna sie slizgiem przed zderzakiem, a konczy za katalizatorem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cars4You_Custom Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Hej.Najmocniej Cie przepraszam Jezeli chodzi o warstwy to tak 5 mm juz jest oki z tym ze ty napisales 5 warstw a nie 5 mm. Do sportu robione jest od 17 do 20 warstw lub wieksza ilosc mixa. Jezeli chodzi o kolektory to wydaje mi sie ze siadzie. Jeszcze raz sorki za pomylke Pzdr Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Nie ma sprawy. Wczesniej pisalem o 4mm, ktore mi sie oszczednie rpzeliczyly na 5 warstw. Na chlodno liczac, 4mm to bedzie wiecej warstw, rzecz jasna w grubej gramaturze tkaniny, hehehehe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario007 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 witam, A może dałoby rade sposobem budżetowym wykorzystać oryginalną osłonę ponawiercać ją i tak jak pisał grzywaczewski ponakładać kilka warstw maty i żywicy dla wzmocnienia od wew i zew strony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 dario007, oryginana oslona nie chroni silnika przed uderzeniami. Przynajmniej w moim aucie jest czyms co wypelnia przestrzen pomiedzy silnikiem a zderzakiem, chroniac przed zbieraniem syfu. Dodatkowo chyba poprawia tez performance polepszajac wysysanie powietrza spod maski. A jest zrobiona z takiego tworzywa, ktorego laminat raczej nie bedzie sie dobrze trzymal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Przynajmniej w moim aucie jest czyms co wypelnia przestrzen pomiedzy silnikiem a zderzakiem, chroniac przed zbieraniem syfu Po ostatnim Płońsku, więcej mi błota zostało na płycie niż na podwoziu. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Odkopię temat, bo może pojawiło się coś nowego . Będę chciał zamontować płytę pod silnik z racji, że aktualnie nie mam nic. Od czasu do czasu pojadę jakiś dziurawy KJS i wolę nie ryzykować nieszczęścia. Jesteście w stanie polecić coś dobrego do imprezy GD? Mam w zamiarze wywalić belkę U, więc punkty mocowania muszą być niezależne od tego elementu. Rozważam takie cudo: https://www.nie-ASO.pl/plyta-pod-silnik-aluminiowa-impreza-wrx-sti-2001-2,3,26226,15916 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Ta amelinowa dużo cięższa niż karbonowa i ponoć się łatwiej nagrzewa. A tyle się sprzedawała fajna płyta: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawa Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 W dniu 24.02.2018 o 13:09, Simon WRC napisał: Odkopię temat, bo może pojawiło się coś nowego . Będę chciał zamontować płytę pod silnik z racji, że aktualnie nie mam nic. Od czasu do czasu pojadę jakiś dziurawy KJS i wolę nie ryzykować nieszczęścia. Jesteście w stanie polecić coś dobrego do imprezy GD? Mam w zamiarze wywalić belkę U, więc punkty mocowania muszą być niezależne od tego elementu. Rozważam takie cudo: https://www.nie-ASO.pl/plyta-pod-silnik-aluminiowa-impreza-wrx-sti-2001-2,3,26226,15916 Przegladałeś oferte tej firmy płyta wyglada ok, kupowałem w tej firmie front lipa z karbonu i jestem zadowolony z wykonania i pasowania http://www.cars4youcustom.com/subaru/underbody-protection/engine-cover-plate-subaru-impreza-wrx-sti-2001-2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się