Jump to content

płyta pod silnik - jaka?


michael7s

Recommended Posts

jaka płyta pod silnik jest lepsza? kevlarowa (aramidowa) czy aluminiowa?

cenowo są podobne.

 

 

 

 

 

i czy mniejsza czy duża?

ja mam alu (taka srednia, z 4T)

 

picture011f.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

jest b. mocna, ale problem z ta plyta jest taki, ze nie chroni zbyt dobrze od syfu (nie zakrywa bokow, plus ma takie dziurki wentylacyjne - pod miska olejowa), co przeklada sie na przyspieszona korozje moiski olejowej...

 

aramidowa/kewlarowa powinna lepiej chronic przed syfem, jest lzejsza i pewnie tak samo odporna na uszkodzenia... teraz pewnie wybralbym nie-alu plyte :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja też zastanawiam sie nad płyta pod silnik. Moim zdaniem alu bedzie wytrzymalsza i dłużej posłuzy. Do kewlarowych nie mam jakoś przekonania... chociaz nigdy nie miałem takowej. Na boki ,myslałem żeby zrobić plastikowe lub gumewe osłonki żeby nie dostawało sie za durzo syfu.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy, juz gdzies byl temat o plytach, jest nawet na Forum zdolny majster co je ladnie struga (i pod dyfer tez).

 

Nie wydaje mi sie zeby prawdziwa plyta z kompozytu kevlaru byla w cenie alu.

 

Powinna zaczynac sie slizgiem przed zderzakiem (tak zagieta do gory), chronic silnik i skrzynie biegow. Grubosc ze stopu lekkiego to 6 - 8mm. Od samej plyty wazniejsze sa jej mocowania. Trzeba zrobic porzadne lapy dospawane do budy, a na pewno nie wolno wiercic otworow np. w wahaczach czy podluznicy. Trzeba zachowac minimum kilka cm przestrzeni pomiedzy plyta a miska, silnikiem, skrzynia, zeby poprawic chlodzenie i na wypadek zagniecenia takiej plyty. Czasami w te wolna przestrzen daje sie (przykleja do plyty) twarda gume, oczywiscie termo i olejo odporna. Jest szansa ze pochlonie troche energii gdy plyta dotrze do miski. Niezlym ale drogim pomyslem jest zaglebienie srubunkow w plycie - czyli trzeba wyciac w plycie otwory i wyspawac takie 'kielichy' od gory, tak zeby auto przeslizgujac sie plyta po przeszkodzie nie zaczepilo lbem sruby. Ew. dac sruby imbus/torx z okraglymi lbami.

 

Jesli ochrona ma byc profi, to nie kupowalbym sklepowych blaszek, tylko dal to kompetentnemu czlowiekowi do zrobienia (mam nadzieje ze tak wlasnie dzieje sie z Legacem, hehehe). Najlepiej odstawic auto do dobrego serwisu off-roadowego, tylko trzy razy im powiedziec ze masa tez ma znaczenie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

michael7s, to jest wersja ultralight :lol:, a co za tym idzie nie gwarantuje wysokiej ochrony. Ale do normalnego uzytku jak najbardziej.

 

Taka jeszcze wazna informacja - zwklaszcza dla takiej plyty z przetloczeniami. Trzeba je czyscic, np. przy okazji przegladu. Na takiej plycie zbiera sie syf zmieszany z olejem i... moze zapalic. Cybel jakis czas temu gasil takiego delikwenta.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam aluminiową z 4T. Jest bardzo gruba i wytrzymała.

Poza tym pasuję idealnie- ma wzmocnienia przy otworach montażowych.

Jak sie potargujesz to mozna coś z ceny zjechac :wink: iśrubki też dostaniesz :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam aluminiową z 4T. Jest bardzo gruba i wytrzymała.

Poza tym pasuję idealnie- ma wzmocnienia przy otworach montażowych.

Jak sie potargujesz to mozna coś z ceny zjechac :wink: iśrubki też dostaniesz :mrgreen:

ech, zadnych srubek nie dostalem :( (a kupowalem tam cale dwie plyty)

wychodzi na to, ze nie umiem targowac sie :oops::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

grzegorzp, z ust mi to wyjales.

 

Plyta sie przydaje. Kiedys w nocy bawiac sie autem wjechalem w remontowana uliczke. Cwaniaki, zeby im kierowcy nie jezdzili usypali w poprzek drogi wal z piachu. Szybka decyzja i PELNA LYCHA :twisted: Poszedl 'jak po palcu' :lol: acz dlugo wymywalem karcherem wiadra piachu ktore ze soba zabralem.

 

michael7s, gdzie widziales taka plyte aramidowa? Bo te z 4T do do evuni sa.

Link to comment
Share on other sites

A podpowiedzcie mi czy od dołu płyta musi miec jakies nawierty wentylacyjne czy może być cała"pełna" ?? W CC rajdowym miałem całą pełną alu i wiele razy uratowała mi życie!! :D

Link to comment
Share on other sites

Ja mam płytę stąd. Niby plug&play, ale w rzeczywistości sporo do tego brakuje - wgłębienia na śruby przesunięte o kilka(naście) cm w stosunku do fabrycznych otworów. Tylne wgłębienie przypada akurat w miejscu, gdzie jest przykręcony kształtownik pod skrzynią, co powoduje bardzo znaczne odstawanie płyty. Muszę przed zimą wyciąć fleksem te wszystkie wgłębienia, żeby docisnąć płytę do silnika i nie mieć pod samochodem szufli nagarniającej śnieg przy cofaniu. Samo wykonanie jak na mój gust ok, waży też rozsądnie (przy 6mm grubości). Nie taranowałem nią jeszcze żadnych większych kamieni, więc o wytrzymałości mogę powiedzieć tylko tyle, że napier%$$@ z buta nie robi na niej najmniejszego wrażenia :)

Link to comment
Share on other sites

mzy, jakbys mieszkal blizej to bym ja pozyczyl i zrobil z niej na chwile kopyto :P Szkoda.

 

A podpowiedzcie mi czy od dołu płyta musi miec jakies nawierty wentylacyjne czy może być cała"pełna" ??

Moze byc pelna. Powietrze zasysane jest przodem (przez chlodnice) i gora przed podszybiem (jak ktos ma TMIC) a wylatuje za plyta. Moze sie nawet okazac ze plyta przyspieszy przeplyw powietrza.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...