Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2011


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W tytule stoi napisane że spekulacje to spekulujemy

 

a wcale że nie! Ze względu na kryzys zmieniliśmy nazwę na "dyskusje" :mrgreen:

 

I szczerze powiedziawszy zgadzam się z Buncolem i wolałbym żebysmy uniknęli zrobienia z tego tematu rajdowego "pudelka" :roll: Chętnie podyskutuję o tym, gdzie kto się powinien rozwijać, kogo byśmy widzieli w jakim aucie i co by było fajne. Ale pisanie "X będzie jeździł w A, a Y podobno w B!" jest bez sensu :(

 

To ja rozpocznę: chętnie zobaczyłbym na naszym podwórku więcej kierowców zagranicznych, jak również młodych utalentowanych :) Narazie w RSMP są sami starzy wyjadacze i średnia wieku leży grubo powyżej trzydziestki, a potrzebni nam są młodzi! Fajne by było, jakby Kościuszko wziął udział co najmniej w kilku rundach MP - wierzę, że jakby dosiadł bezawaryjnego i porządnego auta, to by szybko zamknął pyszczki wszystkim tym, którzy wieszają dziś na nim psy. Poziom zawodów jest wysoki, o czym świadczy chociażby to, że luka między Bouffierem, a resztą stawki się znacząco zmniejszyła. Ale może być jeszcze wyższy. Czego Wam i sobie życzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wydaje mi sie, ze rajdy naleza w Polsce do grupy sportow olewanych, dopoki nie bedziemy mieli jakiegos mistrza swiata. A nie bedziemy mieli, dopoki sport bedzie olewany. I tak w kolko.

Np. wszyscy jezdza na nartach, a kto wie kto zdobyl Wielka Krysztalowa Kule?

Np. wszyscy jezdza samochodami, a kto wie, kto jest Rajdowym Mistrzem Swiata?

itp.

 

A sport jest drogi i zeby miec kase, to trzeba najpierw najlepiej rozkrecic wlasny biznes, ktory wypali i przyniesie zyski i tak w wieku 40lat mozna sobie ta zarobiona i zaoszczedzona kase wydawac na hobby czyli rajdy. I dlatego ciezko zobaczyc jest mlodych zawodnikow w RSMP w autach S2000 itp. Takie jest moje zdanie.

 

Pewne nadzieje klade tu w Twingo R1 - ma byc, to tanie auto z rajdowym pakietem od producenta, a nie jakis drut - moim zdaniem bardzo fajny pomysl, jeszcze tylko konkurencja cos moglaby wydumac (C2R1?).

 

Druga rzecz: ciekawostka byloby zobaczyc Kubice w jakims asfaltowym rajdzie RSMP :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest to teoria oklepana i znana przez wszystkich, ale można spróbować stworzyć łańcuch zależnościowy bazując na tym co napisał faldżip.

 

Rajdy mają się stać bardziej popularne.

 

:arrow: co spowoduje, że tak się stanie?

 

Rywalizacja musi być ciekawa, a "nasi" powinni odnosić sukcesy na arenie międzynarodowej (vide: Kubica)

 

:arrow: kto ma na to szanse?

 

Młody zdolny, co widać po WRC - są Latvala, Hirvonen, Sordo

 

:arrow: co przeszkadza młodym zdolnym w tym, żeby odnosić sukcesy, ba, brać udział w sporcie?

 

Brak kasy. I tutaj według mnie są dwie, niezależne kwestie:

 

:!: (A) Koszty - nie jest rozsądnym, żeby na wygraną w generalce szanse miały tylko diabelsko drogie S2000. Dobrym krokiem naprzód jest wprowadzenie klasy R4. Niemniej pierwotnie to właśnie S2000 miały być "tanią alternatywą"... Koszty są również wielką przeszkodą dla początkujących! Co z tego, że jest puchar C2, skoro dominują tam Bembenki? Szanuję ich za to, że nie wstydzą się startowac w ośce, ale (z tego co wiem) zgodnie z regulaminem pucharu nie mieszczą się w granicach wieku! Dlaczego więc są klasyfikowani w pucharze i odbierają szanse młodym? Ergo, pomysł C2 dobry, realizacja gorsza (z perspektywy młodych).

 

:!: (B)Sponsorzy - sytuacja, o której wspomina faldżip, choć realna, zakrawa o absurd. Przecież nikt nie udźwignie pełnego budżetu korzystając tylko z prywatnej kieszeni. Oczywiście, fajnie gdy mamy jakiegoś znajomego, którego firma rzuci paroma dolarami, ale przecież nie o to chodzi. Trzeba pokazać potencjalnym, silnym sponsorom, że dla nich jest to atrakcyjna inwestycja.

 

 

:arrow: ale jak ich do tego przekonać?

 

Musi się zwiększyć medialność, bo głównie statystyki ich interesują. W naszym przypadku, Lotos jest zadowolony z zaangażowania w rajdy. I właśnie to należy też mówić głośno - że ci, którzy się odważyli w to "wejść", są zadowoleni z efektów i uważają, że warto było. Jeśli inne firmy zobaczą, że konkurencja się cieszy, a na dodatek ilość reklam odpowiada, będzie ich znacznie bardziej kusiło, aby się tym zainteresować.

 

 

Kwestia samych zawodników, ich potencjału itp to odrębny temat. :)

 

 

 

Ot, takie moje teoretyzowanie (mam wolne popołudnie ;) ) Zapraszam do dyskusji, jeśli ktoś się z czymś nie zgadza, albo chciałby coś dodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ergo, pomysł C2 dobry, realizacja gorsza (z perspektywy młodych).

No to moze wlasnie Twingo R1? Na oko to, w pakiecie dostajemy glownie wyposazenie wnetrza + jakistam pewnie zawias + hamulce i tyle - nie znalazlem ceny pakietu, ale mysle, ze moze, to byc ciekawa opcja :)

Trzeba pokazać potencjalnym, silnym sponsorom, że dla nich jest to atrakcyjna inwestycja.

Jezeli nawet Petter Solberg nie jest w stanie tego zrobic, to juz nie wiem kto... Choc fakt, Solberg najmlodszy nie jest, ale moglby powalczyc nawet o zwyciestwa w rajdach WRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja rozpocznę: chętnie zobaczyłbym na naszym podwórku więcej kierowców zagranicznych, jak również młodych utalentowanych

że siemanko będzie jeździł w SPRT to już wszyscy wiemy :wink:

 

 

:mrgreen:

http://www.freestyle.pl/video/id,1237/W ... iecki.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wcale że nie! Ze względu na kryzys zmieniliśmy nazwę na "dyskusje"

No tak, mogłem się tego spodziewać. Kto ma władzę lub układy z władzą może wszystko :mrgreen::mrgreen::mrgreen: :wink:

 

I szczerze powiedziawszy zgadzam się z Buncolem i wolałbym żebysmy uniknęli zrobienia z tego tematu rajdowego "pudelka" Chętnie podyskutuję o tym, gdzie kto się powinien rozwijać, kogo byśmy widzieli w jakim aucie i co by było fajne. Ale pisanie "X będzie jeździł w A, a Y podobno w B!" jest bez sensu

O !!! I jeszcze cenzura do tego ! O tym nie można pisać, a o tamtym trzeba :mrgreen::mrgreen::mrgreen: :wink: Już to kiedyś przerabiałem :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Więcej zagranicznych kierowców jak najbardziej. I życzył bym sobie duuużo R4 na trasach RSMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Vasquez, ano potwierdzone i to już od dawna - przecież właśnie dlatego SWRT się wycofało z zawodnictwa...

 

SWRT oficjalnie wycofalo sie z barku kasy i "globalnego kryzysu", podobnie jak Suzuki, ale obrocz tego powodem byly niekonkurencyjne auta w stosunku do Citroëna i Forda.

 

A wprowadzenie aut z silnikami 1.6 jest wlasnie efektem checi obnizenia kosztow, celem przeciagniecia wiekszej liczby producentow. Fakt, ze o wprowadzeniu aut WRC opartych na S2000 mowilo sie wczesniej, ale Subaru z powodzeniem moglo startowac do tego sezonu, mialo przeciez przygotowane calkiem swieze auto, podobnie jak Suzuki.

 

A co do malej pojemnosci, to juz przeciez w potworach grupy B montowali silniki 1.8, ktore mialy moc 450 KM, a w F1 byly kiedys turbodoladowane silniki 1.5 i moca powyzej 1000 KM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pemo, i jedno, i drugie. W obliczu braku możliwości kontynuwacji w niedalekiej przyszłości ORAZ trudnej sytuacji finansowej, zdecydowali się zrezygnować z WRC. Bo prawdą jest, że zmiana regulaminu to było świadome "wykluczenie" Subaru z zawodów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja rozpocznę: chętnie zobaczyłbym na naszym podwórku więcej kierowców zagranicznych, jak również młodych utalentowanych

że siemanko będzie jeździł w SPRT to już wszyscy wiemy :wink:

 

 

:mrgreen:

http://www.freestyle.pl/video/id,1237/W ... iecki.html

 

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaaaa, ale o so tam chozi ?

 

No że Malcolm otwiera w Kraku filię do budowania Fiesty R2, na rallyonline też był news onegdaj:

 

rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&pg_[go]=19&s=30386

 

Nawet wiem gdzie to bedzie :D , wprowadzają sie 02 lutego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit to będziesz miał blisko :idea: a jak masz RS-a to tym bardziej sprawa dla Ciebie :wink: :mrgreen:

 

O widzisz o tym nie pomyślałem :D:idea: , każe im dołożyć tylny napęd , albo zdłubać na jakieś wurca :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

305 załóg zgłosiło się do Monte Carlo :!: :shock:

 

http://rajdy.autoklub.pl/news/305-zgloszen-w-rmc,33325

 

Ale pojedzie tylko 1/3, komisja z Monaco ma się zebrać i wybrać 100 załóg, tylko ciekawe na jakich zasadach :roll:

 

 

Oby nie na takich jak na Warszawską Barbórkę a dokładniej na Karową:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...